مهاجرت تحصیلی لوکزامبورگ

بیمه دانشجویی در لوکزامبورگ

بیمه دانشجویی در لوکزامبورگ

هرساله دانشجویان بین المللی بی شماری از سراسر جهان برای دریافت بیمه دانشجویی در لوکزامبورگ جهت تحصیل در این کشور اقدام می کنند. زیرا بیمه کردن خود به عنوان دانشجوی خارجی در لوکزامبورگ کار بسیار ساده ای می باشد. بیمه دانشجویی در لوکزامبورگ ترکیبی یکپارچه از بیمه درمانی قانونی و خصوصی را به متقاضیان ارائه می دهد. نکته قابل توجه در  خصوص بیمه دانشجویی در لوکزامبورگ این است که، بیمه درمانی در این کشور برای دانشجویان بین المللی رایگان نمی باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه درخشان در زمینه مهاجرت تحصیلی، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص بیمه دانشجویی در لوکزامبورگ می باشد. یکی از مزیت های بیمه دانشجویی در لوکزامبورگ این است که، اگر دانشجویان بین المللی نمی توانند بیمه خود را پرداخت کنند، می توانند از کمک های مالی در این کشور بهره مند شوند. یا با انجمن ملی لوکزامبورگ برای امور دانشجویی صحبت کنند.

شرایط اخذ بیمه دانشجویی در لوکزامبورگ

آن دسته از  اتباع کشورهای خارجی که به دنبال دریافت بیمه دانشجویی در لوکزامبورگ هستند، باید قبل از عزیمت به این کشور با شرایط بیمه دانشجویی در لوکزامبورگ به خوبی آشنا شوند. در غیر این صورت با چالش های متعددی در طول روند درخواست و در طول تحصیل در لوکزامبورگ مواجه خواهند شد. در قدم اول باید به این نکته مهم توجه فرمایید که، بیمه دانشجویی در لوکزامبورگ در تمام مدت تحصیل در لوکزامبورگ برای تمامی دانشجویان بین المللی الزامی است. علاوه بر این، شرایط اخذ بیمه دانشجویی در لوکزامبورگ، بسته به ملیت متقاضیان که قصد دریافت بیمه دانشجویی در این کشور را دارند متفاوت می باشد.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست اتباع خارجی با ملیت های مختلف، برای دریافت بیمه دانشجویی در لوکزامبورگ را مشاهده فرمایید:

روند درخواست اتباع خارجی با ملیت های مختلف، برای دریافت بیمه دانشجویی در لوکزامبورگ

به طور کلی شرایط اخد بیمه دانشجویی در لوکزامبورگ، بسته به ملیت متقاضیان در این کشور به دسته های زیر تقسیم می شود:

  • شرایط بیمه دانشجویی در لوکزامبورگ برای اتباع غیر اروپایی

دانشجویان کشورهای ثالث افرادی هستند که، ملیت آنها غیر اتحادیه اروپا یا کشورهای منطقه اقتصادی غیر اروپایی است. دانشجویان کشورهای ثالث یا غیر اروپایی ملزم به خرید بیمه درمانی خصوصی قبل از ورود به لوکزامبورگ می باشند. این نوع از بیمه برای اخذ ویزای دانشجویی نیز ضروری است.

  • شرایط بیمه دانشجویی برای اتباع اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا

دانشجویان بین المللی با ملیت کشورهای اتحادیه اروپا، می توانند در کشور خود کارت بیمه سلامت اروپا را درخواست کنند. با دریافت این کارت، اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا می توانند از پوششی مشابه با افراد محلی در طرح بیمه سلامت بهره مند شوند. البته لازم به ذکر است که، بیمه دانشجویی برای اتباع اروپایی جایگزینی برای بیمه مسافرتی نیست.

شرایط اخذ بیمه دانشجویی در لوکزامبورگ

مزایای دریافت بیمه دانشجویی در لوکزامبورگ

هر ساله بیش از صدها دانشجوی بین المللی از نقاط مختلف جهان، برای دریافت بیمه دانشجویی در لوکرامبورگ به این کشور زیبا مهاجرت می کنند. زیرا بیمه دانشجویی در لوکزامبورگ مزیت های بی شماری را برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند ارائه می دهد. طرح بیمه دانشجویی در لوکزامبورگ اجباری است و به شدت برای دانشجویان تازه وارد توصیه می شود. یکی از اصلی ترین مزیت های دریافت بیمه دانشجویی در لوکزامبورگ، امکان دریافت بیمه دانشجویی برای اعضای خانواده دانشجویان نیز در این کشور می باشد. بنابراین همراهان دانشجویان در لوکزامبورگ نیز می توانند از طرح بیمه دانشجویی در این کشور بهره مند شوند.

برای آشنایی بیشتر با دیگر مزیت های دریافت بیمه دانشجویی در لوکزامبورگ به موارد زیر توجه فرمایید:

مزیت های دریافت بیمه دانشجویی در لوکزامبورگ

بیمه دانشجویی لوکزامبورگ برای دانشجویان دکترا

یکی از چالش های اساسی دانشجویان بین المللی به ویژه دانشجویان دکترا، روند دریافت بیمه دانشجویی برای آنها در این کشور می باشد. زیرا دانشجویان مقطع دکترا در لوکزامبورگ طبق قوانین این کشور ملزم به داشتن بیمه دانشجویی برای مدتی که در این کشور زندگی می کنند هستند. همچنین از آنجایی که، اغلب دانشجویان دکترا بالای 30 سال سن دارند، واجد شرایط دریافت نرخ تخفیف مراقبت های بهداشتی عمومی برای دانشجویان بین المللی نیستند. به همین جهت، وضعیت دانشجویان بین المللی در مقطع دکترا کمی پیچیده تر از دانشجویان عادی می باشد. زیرا برخی از دانشجویان دکترا در دانشگاه خود استخدام می شوند. چنانچه تصمیم خود را برای دریافت بیمه دانشجویی در لوکزامبورگ گرفته اید، جهت اطمینان خاطر بیشتر در این زمینه، با  مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص بیمه دانشجویی در لوکزامبورگ

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص بیمه دانشجویی در لوکزامبورگ پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • بیمه دانشجویی در لوکزامبورگ چه درمان هایی را تحت پوشش قرار می دهد؟ بیمه دانشجویی در لوکزامبورگ مشاوره تخصصی، ویزیت بیمارستان، مراقبت های زایمان و مراقبت های بهداشت عمومی را در این کشور به طور کامل پوشش می دهد. دانشجویان می توانند از بیمه خصوصی برای پوشش موارد بیشتر در حوزه بهداشت و سلامت استفاده کنند.
  • آیا در حین سفر نیز تحت پوشش بیمه دانشجویی در لوکزامبورگ خواهم بود؟ اگرچه بیمه دانشجویی در لوکزامبورگ و برخی از بیمه های خصوصی در این کشور شما را برای درمان در لوکزامبورگ و سایر کشورهای اروپایی پوشش می دهد، اما معمولا برای سفرهای دورتر باید از بیمه پزشکی اضافی در این کشور استفاده کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *