مهاجرت تحصیلی گرجستان

بورسیه تحصیلی گرجستان

بورسیه تحصیلی گرجستان

گرجستان کشوری اوراسیایی است. قوانین این کشور همانند قوانین اجرایی در کشورهای اروپایی می ­باشد. بورسیه تحصیلی گرجستان فرصتی برای مطالعات علمی برای دانشجویان خارجی بشمار می ­رود. دانشگاه های گرجستان از اعتبار بالایی برخوردار هستند. این کشور به پیشرفت های قبل ملاحظه ای در رشته های پزشکی و دندانپزشکی نموده است. هم اکنون مورد توجه دانشجویان بین المللی زیادی قرار گرفته است.

اکثر دانشگاه های این کشور با دانشگاه های بین المللی در سراسر جهان در ارتباط است. یکی از مهمترین مزیت های تحصیل در این کشور بشمار می ­رود. دانشجویان از این طریق می­ توانند تجارب تحصیلی خود را با دیگر دانشجویان در کشورهای مختلف به اشتراک بگذرانند. تدریس در دانشگاه های این کشور به زبان های گرجی و انگلیسی ارائه می­ گردد. ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 5.5 برای آن دسته از دانشجویان که قصد ادامه تحصیل به زبان انگلیسی را دارند، الزامی است.

تحصیل در گرجستان در دانشگاه های دولتی، در برخی موارد خاص تنها برای دانشجویان گرجستانی رایگان است. اما سایر دانشجویان بین المللی ملزم به پرداخت شهریه می ­باشند. برنامه های تحصیل در گرجستان به صورت تمام وقت و نیمه وقت ارائه می ­شود. از اینرو هزینه تحصیل بسته به رشته، مقطع و برنامه های آموزشی متغیر است. دانشجویانی علاقمند تحصیل در گرجستان می­توانند با کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و از جزئیات بیشتر در این زمینه آگاهی یابند.

بررسی بورسیه تحصیلی گرجستان

اگر چه هزینه های تحصیل در دانشگاه های گرجستان مناسب و مقرون به صرفه است. اما دانشجویان با اخذ بورسیه تحصیلی امکان تحصیل رایگان در این کشور را داشته و با تمرکز بیشتری می­ توانند به تحصیل بپردازند. همانطور که بیان نمودیم هزینه های تحصیل در گرجستان در دانشگاه های مختلف این کشور متفاوت است. هزینه تحصیل در دانشگاه تفلیس که یکی از گرانترین دانشگاه های این کشور است. به طور میانگین 2100€ الی 4500€ (یورو) در سال تخمین زده شده است. دریافت بورسیه تحصیلی این کشور با توجه به شرایط اخذ آن فرصت بسیار مناسبی را برای دانشجویان فراهم نموده است.

دانشجویان در این کشور امکان تحصیل به دیگر زبان ها همچون آلمانی، روسی و فرانسوی را خواهند داشت. علاوه بر این شرایط تحصیل در گرجستان به زبان فارسی در برخی از رشته های تحصیلی را در بعضی از دانشگاه های گرجستان همانند تفلیس دارند. طبق نظام آموزشی گرجستان تحصیل در مقطع کارشناسی 4 سال، کارشناسی ارشد 2 سال و مقطع دکترا 3 سال طول می­ کشد. هر سال تحصیلی از 2 ترم تشکیل شده است. هر ترم تحصیلی حداقل 36 هفته و حداکثر 45 هفته طول خواهد کشید. آغاز سال تحصیلی در گرجستان اوایل پاییز و در اواخر فصل بهار پایان می­ یابد.

انواع بورسیه تحصیلی گرجستان

دانشگاه های این کشور بورسیه های متعددی به دانشجویان اعطاء می ­نمایند که این بورسیه ها دارای ارزش یکسانی نیستند. بطوریکه برخی از آن ها همه و برخی دیگر بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویان را تأمین می ­نمایند. دانشجویان برای دریافت هر یک از بورسیه تحصیلی این کشور می ­باید از شرایط لازم اخذ آنها برخوردار باشند.

برخی از بورسیه تحصیلی این کشور در جدول زیر نشان داده شده است:

انواع بورسیه تحصیلی گرجستانتوضیحات
بورسیه تحصیلی HOPEاین بورسیه فقط در برخی از دانشگاه ها و کالج های خاص گرجستان در دسترس است. به ان دسته از دانشجویانی که دارای اقامت کشورگرجستان هستند، تعلق می ­گیرد.
بورسیه های تحصیلی در رشته های مختلفبرخی از بورسیه تحصیلی گرجستان به دانشجویان برخی از رشته ها تعلق می گیرد.

لازم بذکر است یکی از مهمترین شروط اخذ بورسیه تحصیلی در گرجستان برخورداری از اقامت گرجستان است. دانشجویانی که دارای اقامت و یا شهروندی کشور گرجستان هستند با ارائه نمرات عالی خود در دوره های تحصیل پیشین امکان دریافت بورسیه های تحصیلی در این کشور را خواهند داشت.

شرایط اخذ کمک هزینه در گرجستان

طبق قوانین کشور گرجستان متقاضیان تحصیل و اخذ بورسیه تحصیلی گرجستان در صورتیکه از شرایط لازم برخوردارند. همچنین می توانند در سایت های مربوطه ثبت نام نمایند. با ارائه مدارک زیر درخواست خود را به دانشگاه های این کشور بنمایند:

  • ارائه مدارک اقامتی متقاضی
  • مدارک تحصیلی با کسب نمرات عالی در دوره های پیشین
  • پرداخت شهریه مقطع تحصیلی مورد نظر

لازم به ذکر است بورسیه های تحصیلی گرجستان در زمان های مختلف ارائه می ­گردد. در برخی موارد این بورسیه ها به دوره های کاربردی به صورت فصلی و سالانه به دانشجویان تعلق می­ گیرد.

شرایط اخذ کمک هزینه در گرجستان

بورسیه های دولتی در گرجستان در سال 2023

دانشجویان محلی و بین المللی واجد شرایط بورسیه دولتی گرجستان 2023 هستند. چندین بورس تحصیلی برای تحصیل در گرجستان اعلام شده است. اخذ مدرک از گرجستان یک گزینه مقرون به صرفه است. این کشور در تقاطع شرق و غرب اروپا واقع شده است. این بورسیه برای دانشجویانی که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا تحصیل می کنند در دسترس است. متقاضیان می توانند از هر ملیتی و از هر کشوری باشند. هیچ محدودیتی برای رشته های تحصیلی وجود ندارد. در گرجستان هزاران دلار برای تامین مالی موجود است. زبان انگلیسی به طور گسترده در گرجستان صحبت می شود و اغلب به عنوان یک رسانه آموزشی در دانشگاه ها استفاده می شود. داوطلبان می توانند در رشته های مدیریت بازرگانی، مسافرت و گردشگری، بازاریابی و روابط عمومی، علوم کامپیوتر یا علوم اجتماعی و سایر رشته ها تحصیل کنند.

یک کار پاره وقت نیز می تواند به شما در تامین هزینه هایتان کمک کند. نگران شرایط آیلتس نباشید. لیست دانشگاه هایی که نیازی به آیلتس ندارند را بررسی کنید. در کشورهای اروپایی بورسیه های تحصیلی متعددی وجود دارد. شما چند گزینه برای مطالعه دارید. محل تحصیل در اروپا بدون نمره آیلتس را بررسی کنید. قانون فرصت های آکادمیک بین المللی در سال 2000 برنامه بورسیه تحصیلی گیلمن را ایجاد کرد که به دانشجویان مقطع کارشناسی کمک هزینه می دهد. این برنامه برای دانشجویان همه رشته ها باز است، با برخی محدودیت ها در تعداد جوایز MBA و LLM در حقوق تجارت. میانگین قیمت برای 1 سال تحصیل حدود $20000 (دلار) است. دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری واجد شرایط دریافت کمک هزینه هستند.

در نمودار زیر شاهد پوشش هزینه های تحصیل توسط بورسیه در گرجستان هستید:

پوشش هزینه های تحصیل توسط بورسیه در گرجستان

بورسیه تحصیلی و وام دانشجویی در گرجستان

دانشجویانی که دارای شرایط لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی گرجستان نیستند، امکان دریافت وام های دانشجویی را در این کشور خواهند داشت. یکی از مهم ترین مزایای اخذ وام های دانشجویی این است که دانشجویان در طول دوره تحصیلی خود ملزم به پرداخت بدهی خود نیستند. پس از اتمام تحصیلات خود در این کشور می ­توانند بدهی های خود را تسویه نمایند. شرایط مشخصی برای دریافت وام های دانشجویی در گرجستان تعیین نگردیده است. دولت گرجستان تعیین کننده اعطاء این وام ها به دانشجویان می­ باشد. با توجه به شرایط دانشجویان شرایط اعطاء وام را به آنان خواهد داد. شرایط مهاجرت به گرجستان به طور کامل در مقاله مشخص شده شرح داده شده است.

بورسیه تحصیلی و وام دانشجویی در گرجستان

مدارک لازم اخذ پذیرش جهت تحصیل در گرجستان

پذیرش در دانشگاه های گرجستان همانند پذیرش در دیگر کشورهای اروپایی است. دانشجویان می ­باید ابتدا درخواست پذیرش را به دانشگاه های این کشور ارسال نمایند. پس از دریافت موافقت نامه تحصیلی امکان اخذ ویزای تحصیلی گرجستان و ورود به این کشور را خواهند داشت. جهت دریافت نامه پذیرش تحصیلی گرجستان ارائه مدارک زیر به دانشگاه های گرجستان الزامی است:

تحصیل در گرجستان با بورسیه

برای تحصیل در گرجستان دغدغه های زیادی دارید و زبان فقط یکی از ان هاست. یکی از اولین سوالاتی که دانشجویان هنگام تصمیم گیری برای تحصیل در خارج از کشور از خود می پرسند، این است که “آیا برای تحصیل در آنجا باید به زبان محلی صحبت کنم؟” هر کشوری و حتی گاهی خود دانشگاه ها شرایط خاص خود را برای زبان آموزشی دارند. دانشجویان باید با دانشگاه تماس بگیرند تا ببینند آیا مدرک زبان برای تحصیل در آنجا ضروری است یا خیر. برخی از کشورها دوره های بین المللی و برنامه های تحصیلی را به زبان انگلیسی نیز ارائه می دهند، اما به احتمال زیاد باید مدرکی دال بر تسلط به زبان انگلیسی نشان دهید. برای دریافت مدرک زبان انگلیسی مانند آیلتس (سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی) و تافل (تست زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی)، چهار بخش از زبان شامل: خواندن، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن تست می شود.

ایمنی نکته مهمی است که باید در هنگام تحصیل در خارج از کشور به آن توجه کرد. بر اساس شاخص ایمنی Numbeo فعلی، تفلیس دارای امتیاز 74 است که از نظر ایمنی در رتبه 50 از 461 شهر جهان قرار دارد. هزینه زندگی می تواند عامل مهمی در تصمیم گیری در مورد محل تحصیل باشد. جدای از شهریه، دانش آموزان باید هزینه های محلی زندگی را در نظر بگیرند از جمله مواردی مانند مسکن، غذا و زندگی اجتماعی. بر اساس شاخص کنونی هزینه زندگی تفلیس دارای امتیاز 36 است آن را در رتبه 415 از 515 شهر در سطح جهان از نظر هزینه زندگی قرار می دهد. هر چه رتبه بالاتر باشد، هزینه زندگی گران تر است. با در نظر گرفتن شرایط کشور ایران و نزدیکی این دو کشور و مزایا تحصیل در گرجستان و هزینه ها می توان گقت که گرجستان می تواند برای شما گزینه مناسبی باشد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی گرجستان

دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های گرجستان گردیده اند، می­ باید برای مراجعت و ادامه تحصیل در گرجستان ویزای تحصیلی این کشور را دریافت نمایند. بدین منظور با ارائه مدارک زیر به سفارت این کشور می ­توانند درخواست ویزای تحصیلی گرجستان را بنمایند:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس
  • نامه پذیرش از دانشگاه های گرجستان
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • ارائه یک نسخه کپی از مدارک تحصیلی و مدرک زبان
  • بیمه سلامت
  • ارائه مدارک صورتحساب مالی مربوط به گردش مالی متقاضی در 3 ماه اخیر
  • رزرو بلیط هوایپما
  • ارائه مدارک برای رزرو مکانی برای اقامت در طول دوره تحصیل در گرجستان

صدور ویزای تحصیلی گرجستان معمولا 10 تا 15 روز کاری طول خواهد کشید. با توجه به اینکه کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تجارب مفیدی در زمینه اخذ انواع ویزاها دارند، دوستان عزیز می­تونند با راهنمائی ها و مشاوره های این مجموعه اقدام به اخذ ویزای تحصیلی گرجستان و دیگر کشورها بنمایند.

سوالات متداول در باب بورسیه تحصیلی گرجستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب بورسیه تحصیلی گرجستان می باشیم:

  •   شرایط اخذ کمک هزینه در گرجستان چیست؟ ارائه مدارک اقامتی متقاضی، مدارک تحصیلی با کسب نمرات عالی در دوره های پیشین و پرداخت شهریه مقطع تحصیلی مورد نظر
  • بورسیه تحصیلی HOPE، بورسیه های تحصیلی در رشته های مختلف انواع بورسیه تحصیلی گرجستان چیست؟
5/5 - (5 امتیاز)

2 دیدگاه برای “بورسیه تحصیلی گرجستان

  1. اریا گفت:

    برای من که گرجستان رو به خاطر اعتبار بالای دانشگاه هاش برای مهاجرت تحصیلی در نظر گرفتم بورسیه تحصلیلی خیلی اهمیت داره و بعد از بررسی بورسیه تحصیلی گرجستان متوجه شدم که فرصت مناسبی برام محیا شده تازه اگر نشه بورسیه بگیرم و از پس هزینه هام برنیام میتونم روی وام دانشجویی هم حساب کنم

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره تحصیلی گرجستان با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *