مهاجرت سرمایه گذاری در گرجستان

اقامت در گرجستان از طریق خرید ملک

اقامت در گرجستان از طریق خرید ملک

اقامت در گرجستان از طریق خرید ملک یکی از سایر روش های مهاجرت به گرجستان و اخذ و اقامت و تابعیت در این کشور زیبا و سرشار از جاذبه ها محسوب می گردد. در سال 2015 میلادی دولت کشور گرجستان اقامت گرجستان از طریق خرید ملک را وضع کرد. متقاضیان خارجی و بین المللی می توانند با خرید ملک در کشور گرجستان اقامت دائم این کشور را برای خود و اعضاء خانواده دریافت کنند. کشور گرجستان یکی از کشورهای اوراسیایی محسوب می شود. به طوری که نیمی از این کشور در قاره آسیا و نیمی دیگر در قاره اروپا قرار گرفته است. این کشور دارای مرزهای مشترک با کشور روسیه، کشور ارمنستان و کشور آذربایجان می باشد. مردم این کشور به زبان گرجی به مکالمه می پردازند.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله سعی دارند به بررسی اقامت در گرجستان از طریق خرید ملک بپردازند. اگر قصد دارید سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در گرجستان را تجربه کنید تا پایان با ما همراه باشید.

انواع ملک در کشور گرجستان

املاک موجود در این کشور به 3 صورت می باشند، متقاضیان برای اقامت در گرجستان از طریق خرید املاک می توانند یکی از انواع املاکی که در ادامه به آن ها اشاره می شود را خریداری کنند.

  • املاک سبز: این خانه ها آماده زندگی می باشند. یعنی دارای کابینت، کف پوش و تمامی موارد مورد نیاز در این املاک لحاظ شده اند. تنها لوازمی که لازم است خریدار تهیه کند مبلمان و سایر لوازم برای زندگی می باشد.
  • املاک بلک فریم: در این نوع املاک مراحل اولیه ساخت خانه و اسکلت بندی انجام شده است. دیوار کشی داخلی انجام نشده است.
  • املاک وایت فرم: در این نوع املاک در واقع سفید کاری خانه انجام شده و دیوار کشی آن کامل می باشد. اما کابینت و کف پوش در این خانه ها وجود ندارد.

بررسی اقامت در گرجستان از طریق خرید ملک

بررسی اقامت در گرجستان از طریق خرید ملک

برای اقامت در گرجستان از طریق خرید ملک متقاضی باید به این نکته توجه داشته باشد که میزان تورم در کشور گرجستان پایین می باشد. به همین دلیل خرید مستغلات در این کشور با ریسک همراه است. زیرا ممکن است ملک خریداری شده در طول یک سال ارزش افزوده نداشته باشد. حتی ممکن است قیمت خانه کاهش یابد. طبق قوانین وضع شده در کشور گرجستان متقاضیان خارجی یا بین المللی که ملکی با ارزش 100000$ (دلار) خریداری کنند.

اقامت موقت (با اعتبار 12 ماهه) گرجستان را دریافت می کنند. متقاضیانی که قصد اقامت در این کشور را دارند باید سالانه و پیش از پایان یافتن اعتبار ویزا اقدامات لازم را در جهت تمدید اعتبار ویزا انجام دهند. پس از گذشت 6 سال از اقامت مستمر در این کشور متقاضی می تواند اقامت دائم گرجستان را دریافت کند. متقاضیان می توانند علاوه بر دریافت ویزا اقامت برای خود اقدامات لازم را جهت اخذ اقامت موقت برای همسر، فرزندان و والدین تحت تکلف انجام دهند. متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند. پس از دریافت مجوزهای لازم به مدت 30 روز فرصت دارند تا برای تکمیل مراحل قانونی و اداری و دریافت کارت اقامت وارد کشور گرجستان شوند.

قیمت املاک در کشور گرجستان

یکی از سوالات متداول متقاضیانی که قصد اقامت در گرجستان از طریق خرید ملک را دارند در رابطه با هزینه ملک می باشد. اگر بخواهیم هزینه ملک در این کشور را با ایران مقایسه کنیم.همچنین باید بگوییم قیمت ملک در گرجستان ارزان تر از ایران می باشد. تمامی معاملات ملکی در این کشور با واحد پول دلار یا واحد پول لاری گرجستان انجام می شود. به این صورت که اگر رشدی در قیمت ملک وجود نداشته باشد با افزایش قیمت دلار رشد نسبتا زیادی حاصل می شود. این یک سرمایه گذاری عالی برای متقاضی محسوب می شود.

میانگین هزینه ها بدین صورت می باشد:

آیتمهزینه به دلار
هر متر مربع خانه نوساز در محله های پایین200$ الی $500
ر متر مربع ملک نوساز در محله های متوسط500$ الی $800
قیمت هر متر مربع ملک در محله های اعیان نشین700$ الی $3000

اگر قصد دارید خانه های قدیمی ساخت بخرید باید بدانید که قیمت این خانه ها بین %20 تا 30% از خانه های نوساز ارزان تر می باشد. شما می توانید با مطالعه مقاله هزینه زندگی در گرجستان اطلاعاتی در رابطه با هزینه های زندگی در این کشور به دست آورید. پیش از انجام اقدامات لازم برای مهاجرت هزینه ها را برآورد کنید.

همانطور که مطالعه کردید اقامت در گرجستان از طریق خرید ملک یکی از روش های مهاجرت به این کشور می باشد. برای اطلاع از سایر روش های مهاجرت به این کشور مقاله مهاجرت به گرجستان را با دقت مطالعه کنید. همچنین متقاضیان می توانند همه روزه طی تماس با کارشناسان و وکلاء مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین راه را برای مهاجرت به کشور گرجستان با توجه به شرایط خود انتخاب کنند.

سوالات در مورد اقامت در گرجستان از طریق خرید ملک

در این بخش از مقاله در خصوص سوالات متداول شما در خصوص اقامت در گرجستان از طریق خرید ملک را پاسخ داده ایم:

  • متوسط قیمت آپارتمان در گرجستان چند دلار است؟ متوسط هزینه خرید آپارتمان در گرجستان در بازه $500-$1000 (دلار) می باشد.
  • خانه ارزان در تفلیس کدام خانه ها هستند؟ خانه های قدیمی ساخت 30 ارزان تر از خانه های نوساز در گرجستان می باشد.
  • شرایط خرید ملک در گرجستان برای اقامت چیست؟ طبق قوانین وضع شده در کشور گرجستان متقاضیان خارجی یا بین المللی که ملکی با ارزش 100000$ (دلار) خریداری کنند اقامت موقت (با اعتبار 12 ماهه) گرجستان را دریافت می کنند.
  • آیا می توان از طریق خرید خانه در گرجستان اقامت دائم گرفت؟ پس از گذشت 6 سال از اقامت مستمر در این کشور متقاضی می تواند اقامت دائم گرجستان را دریافت کند. متقاضیان می توانند علاوه بر دریافت ویزا اقامت برای خود اقدامات لازم را جهت اخذ اقامت موقت برای همسر، فرزندان و والدین تحت تکلف انجام دهند. متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند. پس از دریافت مجوزهای لازم به مدت 30 روز فرصت دارند تا برای تکمیل مراحل قانونی و اداری و دریافت کارت اقامت وارد کشور گرجستان شوند.
5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “اقامت در گرجستان از طریق خرید ملک

  1. سیامک گفت:

    ممنون. من چند سال در این کشور زندکی میکنم. شرایط نسبتا خوبی داره.

    1. صادقی گفت:

      با تشکر از شما. موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *