مهاجرت تحصیلی اتریش

بورسیه تحصیلی اتریش

بورسیه تحصیلی اتریش

اخذ بورسیه تحصیلی اتریش مبحثی می باشد که هر ساله ذهن دانشجویان زیادی را در خصوص پوشش هزینه های زندگی به خود اختصاص می دهد. اخذ بورسیه تحصیلی شرایط متفاوتی دارد. هر موسسه ضوابط خاص خود را برای اعطاء بورسیه تصویب کرده است که از مهم ترین آنها، محل تولد است. یکی از برجسته ترین موسساتی که بورسیه تحصیلی اتریش را به دانشجویان پرداخت می کند. موسسه OEAD است که بورسیه های مختلفی را در نظر گرفته است.

با توجه به مقطع تحصیلی، سن، جنسیت، محل تولد، وضعیت تاهل و غیره مبلغ دریافتی بورس را به صورت تعیین می کنند. بورسیه تعیین شده توسط موسسات به صورت ماهیانه به دانشجویان پرداخت می شود. بسیاری از دانشگاه های برجسته اتریش نیز، بورسیه های تحصیلی به دانشجویان مقاطع بالا ارائه می دهند. از این رو می توان از طریق دفتر بین الملل دانشگاه، نسبت به اخذ آن اقدام کنید. 

اخذ بورسیه تحصیلی اتریش

هر موسسه، سازمان های علمی مختلفی را در قالب یک لیست ارائه کرده اند. تنها به دانشجویان همان موسسات بورسیه پرداخت می کنند. پیش از هرچیز باید این نکته را بدانید که پس از پذیرش شرایط بورسیه، اجازه تغییر شرایط را نخواهید داشت. باید به این نکته توجه داشته باشید که تقریبا هیچ گونه بورسیه ای در کشور اتریش وجود ندارد. در طول دوره تحصیل، هزینه های شما را پوشش بدهد. بلکه اکثریت آن ها تنها یک بازه زمانی خاص مثلا یک سال تحصیلی یا یک ترم را پوشش می دهند. اما در صورتی که در قرارداد بورسیه شما امکان تمدید ذکر شود، شما می توانید آن را مجددا تمدید کنید.

بورسیه مقاطع مختلف تحصیلی در اتریش

مدت آموزش در مقطع کارشناسی در این کشور اروپایی بین 3 الی 4 سال می‌ باشد. چنانچه دانشجو در هر ترم تحصیلی تعداد 30 واحد درسی را با کسب نمره بالا بگذراند، می‌ تواند مدرک کارشناسی اخذ کند. فعالیت آموزشی این دانشگاه‌ ها در کلیه مقاطع تحصیلی می‌ باشد.

بورسیه مقاطع مختلف تحصیلی در کشور اتریش به صورت زیر است:

مقطع تحصیلیطول دورهواحد درسیتوصیحات
کارشناسی ارشد2 الی 3 سال30 واحددانشجویان بایستی پایان نامه علمی خود را تهیه و ارائه نمایند.
دکتری3 الی 5 سالرتبه دانشگاهی در اخذ پذیرش دانشجو ارتباط مستقیم دارد. افرادی که تمایل به فعالیت شغلی در زمینه‌ های تحقیقات مقطع دکترا دارند، می‌ توانند در کتابخانه ملی یا موسسات تحقیقات علمی دانشگا‌ه‌ های مختلف مشغول کار شوند.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی اتریش

اگر قصد دارید تا هزینه های تحصیل خود را کاهش دهید، باید حتما از بورسیه تحصیلی اتریش استفاده کنید. این بورسیه به صورت رایگان در اختیار دانشجویان ممتاز مشغول به تحصیل در دانشگاه های اتریش قرار می گیرد. البته با توجه به این مسئله که تعداد دانشجویان در دانشگاه های اتریش روز به روز در حال افزایش است. تقاضا برای دریافت بورسیه نیز در حال افزایش است. از همین رو هر ساله اخذ بورسیه نیز دشوارتر می شود.

هزینه زندگی دانشجویی در این کشور در نمودار زیر بیان گردیده است:

برای اینکه بتوانید شانس خود را برای دریافت بورسیه افزایش دهید باید رزومه علمی خود را تقویت کنید. شما می توانید به صورت همزمان برای اخذ چند بورسیه تحصیلی اقدام کنید. اما در نهایت اجازه استفاده از بورسیه یک موسسه را خواهید داشت. برای اخذ بورسیه تحصیلی باید حتما قبل از شروع تحصیل در دانشگاه نسبت به اخذ بورسیه اقدام کنید. برای بدست آوردن بورسیه تحصیلی باید مدارک شناسی کافی را ارائه دهید. این مدارک شامل موارد زیر می باشد:

  • اصل و کپی شناسنامه به علاوه ترجمه به زبان آلمانی
  • اصل و کپی کارت ملی و ترجمه به زبان آلمانی
  • پاسپورت با اعتبار حداقل شش ماه
  • 2 قطعه عکس 5 در 4.5
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه قضایی
  • گواهی سلامت جسمانی
  • ریز نمرات دوره قبل تحصیلی
  • فرم ویزای تحصیلی

مراحل اخذ بورسیه تحصیلی اتریش

برای بدست آوردن بورسیه تحصیلی باید مقدمات اولیه آن را قبل از سفر به این کشور فراهم کنید:

  • شما باید ابتدا فرم تقاضاء بورسیه را پس از دریافت پذیرش از دانشگاه تکمیل کنید.
  • تغییر زمان بورسیه تنها با رضایت موسسه ارائه کننده بورسیه ممکن است. در صورتی که زمان ورود شما به کشور اتریش تغییر کند باید فورا موسسه را از زمان تغییر یافته آگاه کنید.
  • تسلط شما به زبان آلمانی و یا انگلیسی باید در سطح متوسط و یا خوب باشد. در غیر این صورت بورسیه را از دست خواهید داد.

جهت تکمیل اطلاعات خود می توانید مقاله ویزای تحصیلی اتریش را مطالعه بفرمائید.

مراحل اخذ بورسیه تحصیلی اتریش

اخذ بورسیه تحصیلی اتریش پس از ورود

افراد پس از گذراندن مراحل اولیه در این کشور پس ورود باید مراحل زیر را انجام دهند:

  • 3 روز پس ورود به خاک این کشور، باید به موسسه ارائه کننده بورسیه مراجعه کنید.
  • شما باید بیمه درمانی، که مورد پذیرش کشور اتریش باشد، را ارائه دهید. همچنین باید محل اقامت خود را در نزدیکی محل تحصیل انتخاب کنید. آدرس آن را به اطلاع موسسه برسانید.
  • پس از اخذ بورسیه تحصیلی حضور شما در محل تحصیل الزامی است. همچنین ماهیانه یک بار باید به موسسه مراجعه کنید.
  • میزان بورسیه تحصیلی در طول زمان تعیین شده، تغییر نمی کند. در صورتی که قصد تغییر رشته یا تغییر دانشگاه را دارید، قبل از هرگونه اقدام قانونی، باید رضایت موسسه ارائه دهنده بورسیه را بدست آورید.
  • از جانب موسسه برای شما یک زمان پایان تحصیل تعیین خواهد شد. شما موظف هستید که درس خود را در مدت مشخص شده به پایان برسانید.
  • در صورتی که نتوانید دروس کافی در یک بازه زمانی را با موفقیت پشت سر بگذارید. موسسه می تواند بورسیه شما را لغو کند.
  • شما باید قوانین دولت اتریش را رعایت کنید. در صورتی که اطلاعات شخصی اشتباه به موسسه بدهید یا از قوانین سرپیچی کنید، بورسیه شما لغو می شود.
  • شما اجازه استفاده از بورسیه سایر موسسات را نخواهید داشت.

شرایط کار در حین دریافت بورسیه تحصیلی

زمانی که بورسیه تحصیلی اتریش را دریافت کردید، شما اجازه کار در اتریش را نخواهید داشت. تنها چند استثنا وجود دارد که برای مثال شما بتوانید در یک کار تحقیقاتی و یا به عنوان مدرس فعالیت کنید. هر گونه اشتغال به کار باید به موسسه گزارش داده شود. در صورتی که شاغل شوید و شرایط مندرج در قرارداد بورسیه را رعایت نکنید، بورسیه شما فورا لغو می شود.

در صورتی که بدون اجازه کار مشغول به کار شوید، تبعات سختی پیش روی شما خواهد بود. به گونه ای که حتی ممکن است اجازه تحصیل از شما گرفته شود، از اتریش اخراج شوید. برای سال ها اجازه ورود به خاک اتریش را نخواهید داشت. از این رو پیشنهاد می شود مقاله ویزای کاری اتریش در سال 2023 را مطالعه بفرمائید.

لغو بورسیه تحصیلی اتریش

در صورتی که بورسیه تحصیلی خود را دریافت کردید، باید حتما به قوانین مندرج در قرارداد دریافت بورسیه پایبند باشید. در غیر این صورت بورسیه شما لغو خواهد شد. گاهی ممکن است مبلغی که به شما پرداخت شده است را پس بگیرند.

دلایل لغو بورسیه به شرح زیر است؛

  • عدم رعایت قوانین اتریش
  • ضعف عملکرد: در صورتی که عملکرد شما در دروس افت کند یا تسلط شما به زبان آلمانی و یا انگلیسی به اندازه کافی مناسب نباشد. در صورتی که در تحقیقات علمی شما پیشرفتی دیده نشود. موسسه می تواند بورسیه شما را لغو کند.
  • در صورتی که در قرارداد مربوط اطلاعاتی را درج کنید که با شرایط واقعی شما تطابق نداشته باشد. بورسیه شما لغو می شود.

بورسیه تحصیلی دولتی اتریش در سال 2023

اکنون برنامه های کاربردی برای بورسیه های تحصیلی دولت این کشور که توسط شرکت توسعه این کشور تامین می شود، باز است. متقاضیان می توانند برای مقاطع زیر درخواست دهند:

مقاطع تحصیلی بورسیه در اتریشهمه دارندگان ملیت واجد شرایط این بورسیه تحصیلی دولت این کشور هستند. این کشور یکی از اعضای اتحادیه اروپا است.

همه دانشجویان برگزیده بورسیه تحصیلی در دانشگاه های این کشور دریافت خواهند کرد. بیش از 100 رشته تحصیلی شامل رشته های زیر وجود دارد:

  • علوم بهداشتی
  • علوم پزشکی
  • علوم کشاورزی
  • علوم اجتماعی
  • علوم طبیعی
  • علوم فنی
  • پزشکی انسانی
  • علوم انسانی
  • هنر

 

بورسیه تحصیلی این کشور برای دانشجویان بین المللی یک فرصت عالی برای تحصیل در اروپا است. این یک کمک هزینه تحقیقاتی کوتاه مدت در این کشور است. مدت این کمک هزینه می تواند 1 سال یا 5 ماه بسته به مدرک باشد. تمام هزینه های مربوط به اقامت، هزینه تحصیل و کمک هزینه به طور کامل توسط بورسیه های دولتی جمهوری اتریش تامین می شود.

توضیحات بورسیه تحصیلی دولت در این کشور در جدول زیر آمده است:

پارامترتوضیحات
نام کشور ارائه دهندهاتریش
سطوح درسیدوره های کوتاه، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا
بودجهبورسیه تحصیلی کامل و بورسیه جزئی
ملیتکشورهای در حال توسعه و کشورهای اولویت دار ADC
آخرین مهلت1 مارس 

مبلغ بورسیه در اتریش

مبلغ بورسیه به گونه است که شما بتوانید هزینه بیمه، اقامت در این کشور و دانشگاه خود را پرداخت کنید. در واقع هزینه خوراک، پوشاک و سفرهای درون شهری و برون شهری شما به عهده خود شما خواهد بود. البته بسیاری از دانشجویان در اتریش با تخفیفات ویژه دانشجویی برای سفر با وسایل نقلیه عمومی برخوردار هستند. بورسیه تحصیلی اتریش هزینه تحصیل در اتریش شما در خاک این کشور را به صورت چشمگیری کاهش می دهد. با این حال باید توجه داشته باشید که بهترین موسسه را برای دریافت بورسیه تحصیلی انتخاب کنید. کادر مجرب و حرفه ای مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند در این زمینه شما را یاری دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه برای “بورسیه تحصیلی اتریش

  1. مینا گفت:

    آیا بورسیه تحصیلی اتریش برای تمام رشته ها وجود دارد یا فقط رشته های فنی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *