مهاجرت به کشور سریلانکا

بهترین شهرهای سریلانکا

بهترین شهرهای سریلانکا

با شناخت بهترین شهرهای سریلانکا برای سفر یا مهاجرت به سریلانکا می توان در این شهرها اقامت یافت و از جاذبه های  آن دیدن کرد. سریلانکا که در تاریخ خود مستعمره بسیاری از کشورها شامل، هلند، پرتغال و انگلستان بوده است دارای ریشه کهن و آثار به جا مانده زیادی از آن دوران است و این کشور از جمله کشورهای بودایی در جنوب آسیا است و دارای فرهنگ ها و اقوام مختلف و متنوعی است. رشد گردشگری در این کشور باعث شده است سریلانکا به مکانی جدید برای گردشگران و مسافرین بدل شود.

بهترین شهرهای سریلانکا از نظر آب و هوایی گرمسیری هستند و دارای ویژگی ها و جاذبه های فراوانی از سواحل با شکوه، انبوهی از مکانهای باستانی باورنکردنی و غذاهای لذیذ است که در ادامه توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت معرفی شده اند.

زندگی در بهترین شهرهای سریلانکا

سریلانکا واقع در جنوب آسیا و اقیانوس هند در همسایگی هندوستان است. زندگی در این کشور بسیار مقرون به صرفه است و از کشورهای ارزان برای زندگی است. سریلانکا یک جامعه کاملا یکپارچه دارد. همه می توانند تعداد انگشت شماری از دوستان صمیمی را از زمینه های متفاوت پیدا کنند. محله های سریلانکا معمولا مختلط هستند و همه از طریق عشق متقابل به غذاهای لذیذ یکدیگر (و اشتراک آنها) با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. سریلانکا یک کشور دارای رفاه است. متوسط ​​امید به زندگی یک سریلانکا از 68.1 سال در سال 1980 به 75.1 در سال 2023 افزایش یافته است. نرخ مرگ و میر نوزادان نیز در همین دوره از 29 به 8 (در هر 1000 تولد زنده) کاهش یافته است. سریلانکا دارای تحصیلات ابتدایی، متوسطه و عالی رایگان است. میزان سواد 92% است که بالاترین میزان در جنوب آسیا است.

سریلانکا در طول تاریخ به دلیل کیفیت ادویه هایی که از این سواحل سرچشمه می گیرند، شناخته شده است. جای تعجب نیست که غذای سریلانکا به دلیل ادویه های متنوعی که در آنها استفاده می شود نیز معروف است. تنوع منطقه ای و قومی به قدری زیاد است که هیچ کودکی در نمایشگاه جهانی غذا که نماینده این کشور است، نباید نگران کمبود گزینه ها باشد.

در سال های اخیر نیز همانطور که در نمودار قابل مشاهده است. میزان گردشگران و توریست های در سریلانکا رشد داشته است.

میزان گردشگران و توریست های در سریلانکا

معرفی بهترین شهرهای سریلانکا

کشور جزیره ای سریلانکا که با نام مروارید اقیانوس هند شناخته می شود، به دلیل زیبایی های طبیعی باشکوه، یک گردشگاه محبوب در میان مردم جهان است. از حیات وحش غنی و کوه های باشکوه گرفته تا سواحل زرق و برق دار و ویرانه های باستانی بودایی، اقامت شما در این بهشت ​​برای همیشه در یاد شما خواهد ماند. جهت زندگی و یا بازدید از بهترین شهرهای سریلانکا می توانید ویزای توریستی سریلانکا خود را تهیه کنید و چمدان خود را ببندید تا بهترین های این کشور را تجربه کنید. در حالی که جزیره قطره سریلانکا به مزارع چای سرسبز، حیات وحش هیجان انگیز و سواحل گرمسیری معروف است، این کشور همچنین شهرهای فوق العاده ای دارد.

بیشتر شهرهای سریلانکا ترکیبی مهیج از میراث اروپایی و محلی را در خود جای داده اند و پر از گنجینه های تاریخی و فرهنگ های جذاب است. در اینجا لیست بهترین شهرهای سریلانکا را می توانید مشاهده کنید:

نام فارسینام لاتین
کلمبوColombo
کندیKandy
گالهGalle
جافناJaffna
نگومبوNegombo
راتناپوراRatnapura
باتیکائولاBatticaola
پلونارواPolonnaruwa
ترینکومالیTrincomalee
آنورداپوراAnuradhapura

شهر کلبمو از بهترین شهرهای سریلانکا

کلبو پایتخت تجاری سریلانکا است و دروازه ورود به جزیره سریلانکا، یک گلدان ذوب فرهنگ است و میراث استعمار غنی را به خود اختصاص داده است. کلمبو که اغلب در گذشته نادیده گرفته می شد، اکنون مقصدی جذاب در نوع خود است. به طور سنتی این شهر به عنوان یک بندر قابل توجه در مسیر تجارت شرق و غرب باستان خدمت می کرد و معماری کلمبو منعکس کننده ریشه های پرتغالی، هلندی و بریتانیایی آن است که ساختمان های استعماری و کلیساها را با مراکز خرید مدرن و بلندمرتبه ها ترکیب می کند. این شهر تعداد زیادی از مکانهای دیدنی از جمله معبد Gangaramaya با بودا، مسجد جامع خیره کننده Jami Ul-Alfar و دریاچه دیدنی Beira را در خود دارد. سفر به کلمبو بدون بازدید از پته، یک محله ثدیمی که دارای یک بازار شلوغ در فضای باز است، نصفه و نیمه است.

از جمله ویژگی های این شهر:

  • شهر دانشگاهی و تحصیل در سریلانکا
  • شلوغ ترین شهر سریلانکا
  • پر جمعیت ترین شهر سریلانکا
  • پیشرفته ترین شهر سریلانکا و دارای برج های بلند

کندی از بهترین شهرهای سریلانکا

کندی، مرکز تپه های سریلانکا، یکی از مهمترین مراکز فرهنگی و مذهبی این کشور است. این شهر زیبا در فلات احاطه شده توسط کوههای زمردی واقع در اطراف دریاچه دیدنی کندی واقع شده است. احتمالا مشهورترین دلیل بازدید از کندی، روبرو شدن با معبد مقدس دندان از جاذبه های گردشگری سریلانکا است، جایی که یادگار دندان بودا در آن قرار دارد. اگرچه در واقع نمی توانید دندان را ببینید، اما گردش در معابد زیبا و عبادتگاه ها ارزشمند است. باغ گیاه شناسی Peradeniya، یک باغ تفریحی سلطنتی سابق نیز باید از آن دیدن کنید. بیش از 4000 گونه دارد و یکی از بهترین باغ های گیاهان در شبه قاره است. از نظر فرهنگی، كندی با اجرای رقص و موسیقی سنتی روزانه، غذاهای خیابانی خارق العاده و خانه جشنواره سالانه بزرگ بودایی Esala Perahera چیزهای زیادی برای ارائه دارد.

کندی از بهترین شهرهای سریلانکا

شهر گاله سریلانکا

گاله شهری است که در ساحل جنوب غربی سریلانکا واقع شده است و بیشتر به دلیل قلعه و شهر قدیمی در فهرست یونسکو شناخته شده است. این جواهر جذاب که گال است، توسط هلندی ها، پرتغالی ها و انگلیس ها ایجاد شده است، یکی از بهترین نمونه های یک شهر مستحکم ساخته شده توسط اروپایی ها در آسیا است که حتی امروز نیز با دلسوزی حفظ شده است. بندر تجارت عجیب و غریب و شهر قدیمی شامل ساختمانهای زیبا استعماری هلند، مساجد و کلیساهای باستانی و فانوس دریایی معروف مشرف به اقیانوس فیروزه ای است.

با این حال، فقط زیبایی و معماری جالب Galle نیست که بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند، بسیاری از مسافران مسحور فضای جذاب شهر هستند. در خطوط سنگفرش عجیب و غریب سرگردان شوید تا فضای کافه های شیک و بوتیک های جذاب را تماشا کنید و یا هر یکشنبه برای خرید برخی از معاملات در بازار کک فروشی Galle Fort شرکت کنید.

شهر جافنا سریلانکا

جافنا که در نوک شمالی سریلانکا واقع شده است، به دلیل جنگ داخلی تا سال 2010 برای مهاجرین و بازدید کنندگان خارجی محدودیت داشت. این شهر به آرامی در حال باز شدن به جهانگردان است اما در حال حاضر آنچنان مشهور نیست. از نظر تاریخی، جافنا به عنوان یک بندر توسط پرتغالی ها ایجاد شد که توسط هلندی ها گ شد، و سپس آن را به انگلیسی ها در 1796 دادند. پس از استقلال، تامیل ها و سینهالی ها در مورد شهر اختلاف پیدا کردند. امروزه جافنا هنوز سنگر فرهنگ هندو تامیل است و این امر آرایش شهر و مناطق اطراف آن را شکل داده است.

معبد رنگارنگ Kandaswamy از نکات جالب توجه است و یکی از مهمترین مجموعه های معابد هندو در این جزیره است که اعتقاد بر این است که از قرن دهم قدمت دارد. از دیگر موارد دیدنی در این شهر می توان به قلعه تا حدودی متروک جافنا، یکی از قدیمی ترین و بزرگترین قلعه های سریلانکا اشاره کرد.

شهر نگومبو سریلانکا

نگومبو تنها یک ساعت رانندگی در شمال کلمبو، یک شهر بزرگ و مهم در سریلانکا است که دارای ساحلی زیبا است که هم بین مردم محلی و هم بازدید کنندگان محبوب است. به دلیل همجواری با فرودگاه بین المللی، این منطقه محبوب برای مسافران برای استراحت پس از پرواز طولانی مدت است. گرچه عمدتا یک مقصد ترانزیتی است، نگومبو معماری زیبا و فضایی جذاب ارائه می کند که ارزش دیدن دارد. میراث این شهر از جمله بقایای قلعه هلندی ها در قرن هفدهم که در کنار آب، کلیساهای کاتولیک پرتغالی و معابد و نقاشی های دیواری قابل توجه بودایی قرار دارد، هنوز قابل مشاهده است. نگومبو همچنین یک تالاب سرسبز و بزرگ است که توسط حرا، باغات نارگیل و مزارع شالیزار تزئین شده است.

این شهر یک سایت مهم ماهیگیری است و یکی از بزرگترین بازارهای سریلانکا را تغذیه می کند. ساحل نگومبو یکی دیگر از موارد برجسته است. می توانید در امتداد ساحل قدم بزنید، در مغازه های صنایع دستی سوغاتی خرید کنید و بر روی شن های طلایی استراحت کنید. برای کسب اطلاع از هزینه زندگی در سریلانکا همچنین میتوانید به مقاله ارائه شده ما در این خصوص توجه کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همچنین می تواند در امر مهاجرت و اقامت کشورهای خارجی راهنمای شما باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *