مهاجرت تحصیلی سریلانکا

جاذبه های گردشگری سریلانکا

جاذبه های گردشگری سریلانکا

سریلانکا یکی از جزایر جنوب آسیا است و جاذبه های گردشگری سریلانکا هم از نظر طبیعی هم از نظر معابد و بناهای باستانی بسیار مشهور است. صنعت گردشگری در سریلانکا یکی از صنایع مهم و تاثیر گذار بر اقتصاد این کشو راست و این جزیره هر سال میزبان بیش از نیم میلیون گردشگر از اقصی نقاط جهان استاین کشور که زمانی تحت استعمار کشورهایی همچون پرتغال و انگلستان بوده است امروز به عنوان کی کشور مستقل هنوز هم بقایایی از این استعمار در جاذبه های تاریخی خود می بیند. سریلانکا جزیره واقع در جنوب هند امروز همانند هندوستان مورد توجه گردشگر قرار گرفته است. در غالب این مقاله با تیم ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا بیشتر در مورد جاذبه های گردشگری سریلانکا بدانید.

معرفی جاذبه های گردشگری سریلانکا

کشور جزیره ای آسیای جنوبی سریلانکا مجموعه ای از جاذبه های مختلف و متنوع را بازدیدکنندگان ارائه می دهد. شما می توانید جاذبه های گردشگری مانند برج جدید و برج لوتوس را در پایتخت کلمبو تجربه کنید، یا از پناهگاه فیل Pinnawalla دیدن کنید، جایی که می توانید به فیل ها غذا دهید. همچنین جاذبه های خارج شهری مانند تماشای پلنگ در پارک ملی یالا یا پیاده روی در یک مسیر زیارتی به قله صخره آدم وجود دارد. همه این کارهای مهیج انجام شده با مناظر طبیعی زیبا و ارائه محیط های متنوع از سواحل گرمسیری گرفته تا کوهها و جنگل های بارانی همراه است. هزاران سال فرهنگ، نفوذ جالب استعماری خارجی به علاوه مردم مهربان این کشور می توانید به یکی از مقاصد عالی تعطیلات جهان را بدست آورید.

سریلانکا که توسط بسیاری به عنوان یکی از بهترین جزایر جهان تعریف شده است، قرن ها مسافران را اغوا کرده است. این کشور تنوع بسیار زیادی برای ارائه دارد و قطعاً مکانی است که باید یک بار در زندگی از آن دیدن کنید. در این جزیره جذاب این فرصت را خواهید داشت که چیزهای مختلف را تجربه کنید و ببینید. از سواحل زیبا گرفته تا ویرانه های باستانی، از شهرهای زیبا و معابد محلی جاذبه های بسیاری در آن وجود دارد که در جدول زیر به برخی از آنها اشاره کرده ایم:

نام فارسینام لاتین
معبد غار دامبولاThe Dambulla Cave Temple
پارک ملی یالاYala National Park
خلیج اروگامArugam Bay
خانه فیل ها در پیناوالاPinnawala Elephant Orphanage
قله آدامAdam’s Peak
دهکده کاندالاماKandalama
شهر مقدس پلونارواPolonnaruwa
معبد دندان در کندیTemple Of Tooth At Kandy
شهر جافناJaffna
ساحل ترینکومالیTrincomalee
آبشارهای راواناRavana Falls
کوه لاوینیاMount Lavinia

آشنایی با سریلانکا

سریلانکا در اقیانوس هند واقع شده و مقصدی محبوب در لیست سفر بسیاری از افراد است و جای تعجب نیست که، در سریلانکا مکانهای زیبایی از سواحل بهشت و طبیعت سرسبز گرفته تا مکانهای باستانی پر از تاریخ برای بازدید وجود دارد. سریلانکا به خاطر چیزهای زیادی از جمله چای، سنگ های قیمتی، ادویه ها و همچنین تنوع زیستی اش مشهور است. این کشور ممکن است یک کشور جزیره ای نسبتاً کوچک باشد، اما فرهنگ غنی دارد و مردم دوستانه هستند و از گردشگران استقبال می کنند. از جمله موارد درباره سریلانکا:

  • این کشور حدود 21 میلیون نفر جمعیت دارد.
  • سریلانکا را در طول تاریخ به نامهای مختلفی می خوانند، یونانیان آن را Taprobane و پرتغالی ها آن را Ceilão می نامند که بعدا سیلان شد.
  • چای سیلان یکی از معروف ترین چای ها در جهان متعلق به سریلانکا است.
  • واحد پول ملی سریلانکا، روپیه سریلانکا است.
  • این کشور به مروارید هند و یا قطره اشک اقیانوس هند مشهور است.
  • سریلانکا در واقع اولین کشور در جهان بود که نخست وزیر زن داشت.
  • پایتخت تجاری این کشور کلمبو است.

میزان گردشگران در سریلانکا همچنین در سال های اخیر نمایان است.

میزان گردشگران در سریلانکا

پلوناروا از جاذبه های گردشگری سریلانکا

به راحتی می توانید روز خود را با اقامت سریلانکا در شهری باستانی در ویرانه های Polonnaruwa سپری کنید. به خوبی محافظت شده و پر از گنجینه های باستان شناسی با صدها ساختار باستانی مانند مقبره ها و معابد، مجسمه ها و استوپاها دشوار است. این برای همه شناخته شده است که سریلانکا کشور معابد است و همچنین دارای بناهای تاریخی و میراث بسیاری است که تاریخ و فرهنگ آن را به تصویر می کشد. این مکان یکی از بهترین مکان های توریستی سریلانکا است. Polonnaruwa یکی از چنین مکان هایی است که در بین گردشگران بسیار محبوب است و می توان زندگی واقعی سریلانکا را در اینجا تجربه کرد. بنابراین اگر علاقه مند به دانستن تاریخ، فرهنگ و سنت کشورهای مختلف هستید، پس باید از این مکان دیدن کنید. این مکان نگاه اجمالی از تاریخ و فرهنگ سریلانکا را به شما نشان می دهد.

  • مکان: منطقه Polonnaruwa در استان شمال مرکزی، سریلانکا
  • معروف برای: محیط سبز آن و هتل های جذاب توریستی
  • بهترین زمان سفر: ژوئن، آگوست و ژانویه بهترین ماه ها برای بازدید از Polonnaruwaa است. در تابستان از سفر خودداری کنید زیرا این بسیار گرم می باشد.
  • نحوه دسترسی: هیچ قطار مستقیمی به پلوناروا وجود ندارد اما می توانید با قطار از کلمبو به هابارنا بروید و سپس سفر خود را با اتوبوس یا تاکسی طی کنید.
  • جاذبه های گردشگری: سیگیریا، گال ویهارا، پراکراما سامودرا

قله آدام از جاذبه های گردشگری سریلانکا

مقصد بعدی یکی از مسحور کننده ترین مکان های توریستی سریلانکا است که به عنوان قله آدام شناخته می شود. قله آدام از زیباترین مکانهای سریلانکا است. شب ها از دامنه ها بالا بروید تا طلوع آفتاب نفس گیر را در سحر تماشا کنید. یک نقطه داغ تنوع زیستی و یک میراث جهانی یونسکو، آن را به یکی از بهترین مکان های توریستی سریلانکا تبدیل کرده است. این مکان در میانه سریلانکا واقع شده است و آن چیزی که شناخته شده است سری پدا نام دارد. سری پدا در اصل به عنوان رد پای بودا در نظر گرفته می شود.

جدا از این اهمیت معنوی و مذهبی، این مکان به زیبایی که فضای سبز به آن می بخشد شهرت دارد. در کنار آن، اگر به بالای قله بروید آنگاه منظره های بسیار شگفت انگیزی از اطراف را مشاهده خواهید کرد. بنابراین دشواری های کمی باید متحمل شوید تا از آن لذت ببرید.

  • مکان: سریلانکای مرکزی
  • بهترین زمان برای بازدید: از نظر آب و هوا، ژانویه و می بهترین ماه ها هستند. با این حال، اگر نمی خواهید در صف های طولانی منتظر بمانید در تعطیلات سریلانکا خودداری کنید.
  • نحوه رسیدن: شما باید از پله ها بالا بروید، می توانید از کلمبو با قطار حرکت کنید تا به پایه قله برسید. از کلمبو، کندی و سایر شهرها با قطار مستقیم به هاتون بروید. سپس با یک اتوبوس یا اتومبیل به دالاهو بروید که نزدیکترین شهر به این قله است.
  • جاذبه های گردشگری: پناهگاه Peak Wilderness، آبشارهای Laxapana

پارک ملی یالا سریلانکا

در پارک ملی یالا، یکی از بالاترین تراکم های پلنگ در جهان به پلنگ ها خیره شوید! پر از دشت های علفی، جنگل، تالاب ها و خط ساحلی، این پارک ملی چیزی بیش از یک بهشت و خانه ​​گربه ها بزرگ است. یک مکان کامل از زیبایی و میراث طبیعی، مکان های زیبا سریلانکا قلب شما را به خود جلب می کند و آن را به یکی از مکانهای ضروری سریلانکا تبدیل می کند. بازدید از همه این مکانهای زیبا سفر فراموش نشدنی را فراهم می کند.

این مکان در لیست پربازدیدترین مکانهای سریلانکا قرار دارد و تا شهر بنتوتا حدود 200 کیلومتر فاصله دارد. این یکی از محبوب ترین پناهگاه های حیات وحش است که نه تنها در آن منطقه خاص، بلکه در بین همه پناهگاه های سریلانکا وجود دارد. حتی می توان بسیاری از فیل ها و پلنگ ها را هنگام سوار شدن جیپ در جنگل مشاهده کرد.

  • مکان: یالا، سریلانکا
  • بهترین زمان برای بازدید: فوریه تا ژوئن
  • راه دسترسی: رانندگی از هاپوتاله به پارک ملی یالا تنها یک ساعت است. از کلمبو، الا، کندی و غیره به هاپوتاله قطار مستقیم وجود دارد.
  • جاذبه های گردشگری: پارک ملی کومانا، روهونو ماها کاتاگراما

کلمبو از جاذبه های گردشگری سریلانکا

کلمبو از جاذبه های گردشگری سریلانکا

اگر از شهر کلمبو، پایتخت سریلانکا دیدن نکنید، سفر شما کامل نخواهد شد. مکان های مختلفی در این شهر وجود دارد که می توانید از آنها بازدید کنید و مطمئنا شما را به خود جذب می کند. این شهر در کل زیباست و زیبایی آن را نمی توان با کلمات توصیف کرد. برای بازدید از کل شهر می توان یک کابین یا توک-توک را رزرو کرد و می توان لیستی از مکانهای قابل بازدید را تهیه کرد. مطمئناً فرد در یک روز قادر به بازدید از کل شهر نخواهد بود. این پایتخت پر جنب و جوش مطمئنا در بین بهترین مکانها برای دیدن در سریلانکا است. این شهر همچنین برای تحصیل در سریلانکا از بهترین شهرهای دانشجویی سریلانکا است.

  • مکان: منطقه کلمبو، سریلانکا
  • معروف برای: موزه ملی و معابد آن
  • بهترین زمان سفر: ژانویه تا مارس بهترین زمان برای بازدید از کلمبو است زیرا احتمال بارندگی کم است.
  • نحوه رسیدن: کلمبو پایتخت سریلانکا است و دارای شبکه حمل و نقل ریلی، جاده ای و هوایی کاملا مستقر است.
  • جاذبه های گردشگری: Galle Face Green، معبد Gangaramaya ، پارک یادبود استقلال، پارک Viharadevi

شهر جافنا سریلانکا

این مکان به عنوان شهر معابد سریلانکا نیز خوانده می شود، زیرا دارای زیباترین معابد سریلانکا و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری سریلانکا است. بیشترین بازدید از معابد در این مکان معبد Nallur Kovil است. این معبد همیشه بیشترین بازدید کننده را دارد و این شلوغ ترین معبد است. افرادی که برای بازدید از این معبد می آیند از سایر معابد نزدیک نیز بازدید می کنند. به غیر از این معابد، مرکز جذابیت دیگر این مکان قلعه جافنا است. این قلعه فقط یک بنای تاریخی زیبا برای دیدن نیست بلکه نماد تاریخ سریلانکا است.

بنابراین، شهر جافنا فقط شهر مذهبی مردم نیست، بلکه کسانی که کمی به تاریخ و فرهنگ علاقه مند هستند نیز می توانند از این مکان دیدن کنند. با وجود این نقاط اصلی، یکی دیگر از نقاط دیدنی معبد Nagadeepa Vihara Purana است. این معبد نیز به خاطر شکوه و زیبایی خود مشهور است و باید از آن دیدن کنید. به راحتی می توانید از طریق آبراه ها به این معبد برسید، بنابراین می توانید یک قایق اجاره کنید.

  • مکان: استان شمالی سریلانکا
  • مشهور به: معماری های تاریخی آن
  • بهترین زمان برای بازدید: ژانویه، سپتامبر و دسامبر
  • جاذبه های گردشگری: Fort Jaffna ، Nallur Kandaswamy

معبد دندان در کندی سریلانکا

در شهر کندی درست در کنار موزه ملی کندی، این معبد و یادگاری که در آن نگهداری می شود، یکی از مقدس ترین مکانهای کره زمین برای کسانی است که از آیین بودایی برخوردار هستند. این یادگار، که اعتقاد بر این است دندان بودا است، همچنین در سیاست های سریلانکا تأثیر دارد، زیرا هر کسی که دندان را داشته باشد، قرار است حاکم قانونی کشور باشد. معبد دندان بخشی از مجموعه کاخ سلطنتی است.

به صورت کلی بهترین زمان سفر به سریلانکا بستگی به منطقه ای دارد که مشتاق دیدن آن هستید. دسامبر تا مارس زمان مناسبی برای بازدید از بیشتر کشور (مناطق مرتفع، ساحل غربی و سواحل جنوبی) است. ماه می تا سپتامبر برای بازدید از سواحل شرقی ایده آل است. برای انواع راه های مهاجرت به سریلانکا و بازدید از آن نیاز به ویزای توریستی سریلانکا و یا سایر ویزاهای این کشور دارید. برای دریافت راهنمایی درباره اخذ ویزای کشور مورد نظر خود می توانید با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس برقرار کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *