مهاجرت تحصیلی آلمان

بهترین دانشگاه های آلمان

بهترین دانشگاه های آلمان

افرادی که قصد دارند در مورد بهترین دانشگاه های آلمان بدانند و جهت اپلای اقدام کنند می توانند با مطالعه این مقاله اطلاعات جامعی کسب کنند. ما در این نوشته، لیستی از بهترین دانشگاه های کشور آلمان همراه با توضیحاتی در خصوص این دانشگاه ها ارائه خواهیم داد. باتوجه به این که ایرانیان زیادی علاقه مند به کسب اقامت دائم و مهاجرت از طریق تحصیل به آلمان هستند لازم است قبل از هر چیز با دانشگاه های برتر آلمان در سال 2023 آشنا شوند.

همچنین حتما دقت نمایید که دانشگاه برتری که قصد اقدام دارید مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات ایران قرار گرفته باشد. در غیر این صورت پس از بازگشت به کشور مشکلات فراوانی ایجاد خواهد شد. بهتر است در خصوص تایید دانشگاه های آلمان با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید تا در جریان به روز ترین تغییرات در این خصوص قرار بگیرید.

تحصیل در بهترین دانشگاه های آلمان

آلمان یکی از محبوب ترین مراکز تحصیلی در جهان است. دارای تعداد زیادی از بزرگترین دانشگاه های رتبه بندی شده در مدل رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در 45 سال است. برای مطالعه در مورد این که بهترین دانشگاه های آلمان در سال جاری کدام بوده اند. نگاهی دقیق تر به 10 مورد از بهرین ها و مهم ترین ها می اندازیم. همچنین به منظور ورود به دانشگاه، دانش آموزان آلمانی به طور معمول نیاز به گذراندن آزمون Abitur دارند. دانش آموران بین الملل نیز برای پذیرش در دانشگاه های آلمان نیاز به مدارک متعددی از جمله مدرک زبان و آزمون های داخلی دارند.

این مدارک دانشگاهی بسته به نوع دانشگاه و سطح علمی آن متفاوت است. برای مثال مدارکی که برای بورسیه تحصیلی در دنشگاه های دولتی آلمان نیاز است بسیار بیشتر و سخت تر از مدارک مورد نیاز یک کالج خصوصی دیگر برای پذیرش بین الملل است. پیشنهاد می شود بعد از مطالعه لیست بهترین دانشگاه های آلمان مقاله تحصیل در آلمان و مقاله تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان را نیز مطالعه نمایید.

در نمودار زیر شاهد تعداد متقاضیان محصل در این کشور خواهیم بود:

تعداد مهاجرین تحصیلی به آلمان

دانشگاه تکنولوژی مونیخ کشور آلمان

دانشگاه تکنولوژی مونیخ یا به اختصار TUM به لاتین Technische Universitat Munchen همچنان ادعا می کند که شماره یک در میان دانشگاه های برتر آلمان قرار دارد. با ترفیع 3 جایگاه، در رتبه 61 جهان به صورت سعودی قرار گرفته است. TUM قدمت 150 ساله خود را در سال جاری میلادی جشن گرفت. این دانشگاه در جهان با یک رویکرد و روحیه کارآفرینی شناخته شده است.

کارفرمایان و موسسات علمی در سراسر جهان نسبت به جذب فارغ التحصیلان این دانشگاه علاقه مند هستند. این دانشگاه مانند سایر چارت های بین المللی طبق استاندارد دانشگاه ها در همه برنامه پایه های تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد. دانشگاه تکنولوژی مونیخ با بیش از 209 اختراع ثبت شده و دریافت کنندگان بسیاری از جایزه های مشهوری مانند کسب 13 جایزه نوبل، 17 جایزه مشهور لیبنینس و بسیاری از جوایز علمی مشابه افتخارات فراوانی را دارد. این دانشگاه طرح های بین المللی علمی زیادی به صورت مشترک در سراسر جهان دارد و همه آن ها توسط دانشجویان این دانشگاه اداره می شوند.

تاریخچه دانشگاه تکنولوژی مونیخ آلمان

دانشگاه مونیخ در سال 1868 تاسیس شد و بعد از آن به سرعت پیشرفت کرد. سپس حدود 13 دانشکده و همچنین کلینیک تخصصی دانشگاهی خود را از سال 1967 تاسیس کرد. در این دانشگاه حدود 511 استاد مشهور جهان سخنرانی کرده و تعداد 38000 دانشجو در طول 2014-2015 جذب کرده است. مقالات و نقل قول های دانشجویان TUM سالانه در نشریات قابل توجه جهانی منتشر می شوند و از درجه اعتبار بسیار بالایی برخوردار است.

دانشکده های دانشگاه فنی مونیخ عبارتند از:

  • دانشکده معماری
  • دانشکده مدیریت
  • دانشکده شیمی
  • دانشکده مهندسی راه و ساختمان
  • دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر
  • دانشکده انفورماتیک
  • دانشکده ریاضیات
  • دانشکده مهندسی مکانیک
  • دانشکده علوم پزشکی
  • دانشکده فیزیک
  • دانشکده تربیت بدنی و علوم سلامت
  • دانشکده علوم طبیعی
  • دانشکده آموزش و پرورش

دانشگاه مونچن و بهترین دانشگاه های آلمان

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانز مونیخ یا به لاتین Ludwig-Maximilians -Universität München یکی از ده ها دانشگاه برتر در آلمان است. رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2018 در انتهای سال دانشگاه موچن را جزء 45 دانشگاه برتردنیا شناخت. این انتخاب بیشتر بخاطر ارائه سطح بالا و تعداد زیاد مقاله های علمی این دانشگاه است. از طرفی این دانشگاه آلمانی به طور فزاینده ای مورد تقاضای علاقه مندان در سراسر جهان برای ادامه تحصیل قرار گرفته است.

این دانشگاه همچنین در مونیخ واقع شده است. دانشگاه موچن یکی از قدیمی ترین دانشگاه ها در کشور است. یعنی در سال 1472 فعالیت علمی فرهنگی آکادمیک خود را با 4 دانشکده شروع کرده و به یکی از قویترین و قدرتمندترین شاخه های تحقیقاتی در کشور تبدیل شد. طبق آمار رسمی حدود 6000 کارمند برای حفظ و تحقق اهداف این دانشگاه فعالیت می کنند که در رده پیشرو، 746 نفر استاد هستند. 3074 نفر دیگر کارکنان دانشگاهی است و بقیه کارکنان غیر آکادمیک هستند.

این دانشگاه شامل 18 دانشکده است. تعداد دانشجویان در دوره های دانشگاه لودویگ-ماکسیملیانس 50327 است که 7377 دانشجوی بین الملل هستند. این مرکز، پژوهشکده های تحقیقاتی و کتابخانه های فراوانی را برای تحقیق دانشجویان فراهم می کند و بیمارستان دانشگاه در سراسر مونیخ زبان زد و مشهور است.

همچنین دوره های آنلاین یا از راه دور دانشگاه لودویگ-ماکسیملیانس از طریق سامانه الکترونیکی دانشگاهی ارائه می شوند. در حالی که دانشگاه در تابستان نیز برای دانش آموزان در سراسر جهان فرصت عالی آموزش های فوق العاده خوبی ارائه می کند. دانشگاه در سال 2012 توسط پارلمان آلمان انتخاب و تحسین شده است و همچنان به حمایت و آمادگی دانشجویان برای دستیابی به موفقیت بزرگ در آینده ادامه می دهد.

دانشگاه مونچن و بهترین دانشگاه های آلمان

دانشگاه هیدلبرگ آلمان

این دانشگاه به رتبه 68 در جهان در سال 2018 دست یافته است. هیلدربرگ دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه آلمان (که در سال 1386 تاسیس شده است). هیلدربرگ حدود 30787 دانشجو در حال تحصیل دارد که از این تعداد تنها 5793 دانشجوی آن بین المللی هستند. مطالبی که در این مقاله بیان شد تنها به تعدادی از دانشگاه های برتر و تراز اول آلمان پرداخته و اطلاعات جامعی از این مراکز علمی ارائه شد. در ادامه صرفا جهت آشنایی یک لیست از دانشگاه های برتر آلمان ارائه می شود.

5 دانشگاه دیگر برتر در آلمان عبارتند از:

دانشگاهرتبه
Technische Universität دورتموند601-650
Universität Duisburg-Essen601-650
 Universität Bielefeld651-700
Universität دوسلدورف651-700
Universität Rostock801-1000

مدارک لازم برای بهترین دانشگاه های آلمان

رای اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور آلمان، متقاضیان باید مدارکی را آماده کنند که جزئیات آن به طور تفصیلی در فهرست ذیل آمده است:

  • پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه همراه با کپی
  • ترجمه و کپی از مدارک هویتی مانند شناسنامه
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه یا کالج های آلمان
  • ارائه مدرک کارشناسی ارشد همراه با ریز نمرات برای اخذ پذیرش دوره دکترا
  • ارائه مدرک دیپلم 12 ساله همراه با ریز نمرات برای اخذ پذیرش دوره کارشناسی
  • ارائه مدرک کارشناسی همراه با ریز نمرات برای اخذ پذیرش دوره کارشناسی ارشد
  • گواهی تمکن مالی از بانک به میزان 10000€ (یورو)
  • 2 قطعه عکس رنگی
  • ارائه مدرک زبان آلمانی
  • رزومه
  • انگیزه نامه

همچنین اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در آلمان با راهنمایی کامل ما، که شامل مشاوره در مورد برنامه های کاربردی، هزینه های تحصیل، تحصیل در سایر دانشگاه های اروپا، ویزای دانشجویی و سایر اطلاعات مرتبط را می توانید از کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوید. همچنین می توانید هزینه زندگی در آلمان را در مقاله مذکور مطالعه بفرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *