مهاجرت کاری هلند

بازار کار رشته الکترونیک در هلند

افزایش فرصت های شغلی و تقاضاء در بازار کار رشته الکترونیک در هلند باعث مهاجرت مهندسان زیادی به این کشور شده که با از سطح درآمد خوبی هم برخوردار است. شرکت های معتبر هلندی از مهندسان الکترونیک حرفه ای و با تجربه استقبال می کنند. افرادی که موفق به ورود به بازارکار الکترونیک در هلند می شوند می توانند از شرایط کاری بسیار خوبی بهره مند شوند.

این کشور یکی از کشورهای غربی اروپا می باشد که بیش از 17 میلیون نفر جمعیت دارد. صنایع مرتبط با کشاورزی، نفت و گاز طبیعی، فلزات و مهندسی، ماشین آلات و تجهیزات الکترونیکی، ساخت و ساز، میکروالکترونیک مهم ترین بخش های اقتصاد این کشور می باشند. فرصت های شغلی زیادی برای مهندسان الکترونیک در این بخش ها وجود دارد. راهنما زیر توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای مطلع سازی هموطنان عزیز از شرایط کار در بازار کار الکترونیک در کشور هلند تهیه شده است.

شرایط کار در بازار کار رشته الکترونیک در هلند

شرایط کار در بازارکار رشته الکترونیک در این کشور با توجه به کار متفاوت است. اما بسیاری از مهندسان الکترونیک در بازارکار رشته الکترونیک در این کشور در دفاتر یا آزمایشگاه های طراحی مدرن کار می کنند. اما در صورت نیاز، این افراد باید برای اتمام پروژه ها بیشتر از ساعات کاری مشخص شده کار کنند. در برخی شرایط کارخانه ممکن است مهندسان در این کشور مجبور به کار در محل و یا شرایط پر سر و صداتر یا کثیف تر از آزمایشگاه ها کار کنند. افرادی که در این زمینه مشغول به کار می شوند ممکن است مجبور به سفر به سایر شهرها و یا مراجعه به آزمایشگاه ها یا شرکت های مختلف شوند.

در این کشور مهندسان الکترونیک در طیف گسترده ای از صنایع از جمله هوافضا، ارتباطات، فناوری اطلاعات، تولید و دفاع فعالیت می کنند. ممکن است در مؤسسات آموزشی و بخش ها و سازمان های دولتی فرصت هایی برای اشتغال وجود داشته باشد. متقاضیان ممکن است برای شروع فعالیت خود نیاز به شرکت در دوره های کارآموزی باشند.

وظایف مهندسان در بازار کار رشته الکترونیک در هلند

مهندسان الکترونیک طیف گسترده ای از تجهیزات و مؤلفه هایی که از الکترونیک استفاده می کنند. از جمله سیستم های ارتباط از راه دور و سیستم های تحت کنترل رایانه را طراحی، تعمیر و توسعه می دهند. از مهمترین وظایف مهندسان الکترونیک در بازارکار این رشته در این کشور عبارتند از:

  • بحث در مورد نیازهای مشتری و ترسیم نقشه ها، نمودارها و نقشه های فنی
  • کار بر روی طراحی، تولید و آزمایش قطعات الکترونیکی
  • کار بر روی طراحی، تولید و آزمایش سایر تجهیزات الکترونیکی
  • کار بر روی تجهیزات و سیستم های ارتباطی
  • کار بر روی سیستم های کنترل الکترونیکی مورد استفاده در صنعت تولید، سیستم های دفاعی، ناوبری کشتی و هواپیما یا بیمارستان ها
  • ارائه تخصص الکترونیک در طیف گسترده ای از صنایع دیگر از جمله پخش، نفت و گاز، حمل و نقل و انواع تولید
  • داشتن توانایی اشتغال فردی و کار در تیم

به طور کلی باید در نظر داشته باشید که درآمد و میزان حقوق مهندسان الکترونیک در بازارکار رشته الکترونیک به محل کار، اندازه شرکت یا سازمان مربوطه و همچنین قرارداد کاری و مسئولیت های آن ها دارد. جهت کار قانونی در این کشور متقاضیان بین المللی می باید ویزای کاری هلند ر ابتدا دریافت نمایند.

وظایف مهندسان در بازار کار رشته الکترونیک در هلند

الزامات تحصیلی برای بازار کار رشته الکترونیک در هلند

برای ورود به بازار کار رشته الکترونیک، متقاضیان معمولاً به یک مدرک تحصیلی معتبر حداقل کارشناسی نیاز دارند. کسب مدرک کارشناسی بهترین گزینه به شمار می رود. متقاضیان با کسب مدرک در موضوعات دیگر مانند مهندسی سیستم، مهندسی کامپیوتر و فیزیک کاربردی موفق به ورود به بازارکار خواهند شد. متقاضیان باید تسط کافی بر زبان انگلیسی و در صورت نیاز زبان هلندی باشند. شرایط خاص بینایی رنگ ممکن است بر ورود به بازارکار دراین کشور تأثیر بگذارد.

درخصوص کار در این کشور نمودار رشد نرخ اشتغال در این کشور بدین شرح می باشد:

مهارت های اشتغال رشته الکترونیک در هلند

مهارت های اشتغال در بازار کار رشته الکترونیک دراین کشور به چند بخش اصلی تقسیم می شوند. افرادی که قصد دارند به عنوان مهندس الکترونیک در این کشور کار کنند، بایستی دارای مهارت های خاصی باشند. در جدول زیر به آنها اشاره شده است:

ردیفشرح
1داشتن مهارت جدی در ریاضیات، علم و فناوری
2داشتن مهارت های فنی و IT
3داشتن یک ذهن خلاق و تحلیلی برای حل مشکلات
4داشتن مهارت های ارتباطی خوب
5داشتن درک خوبی از مسائل بهداشتی و ایمنی
6توانایی ارتباط برقرار کردن با سایر همکاران و مشتریان

جهت کار در هلند به عنوان مهندس الکترونیک متقاضیان باید در دوره های ارتقای مهارت های موضوعی در زمینه هایی مانند طراحی و آزمایش بلوک های ساخت مدار به کمک رایانه شرکت کنند. متقاضیان همچنین باید مهارت های اصلی دیگری را ارتقا دهند که از جمله:

  • توانایی استفاده از دانش تخصصی خلاقانه و خلاقانه برای حل مشکلات
  • ارتباط موثر گفتاری و کتبی
  • کار تیمی خوب
  • مدیریت پروژه و زمان
  • یک رویکرد حرفه ای و توانایی کار در پروژه های مختلف

هموطنان عزیز می توانید برای بررسی راه های مهاجرت به هلند و همچنین مهاجرت به سایر کشورهای دنیا با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *