مهاجرت

اقلام قبل انتقال در پروسه مهاجرت

اقلام قبل انتقال در پروسه مهاجرت

یکی از سوالات درباره مهاجرت اقلام قبل انتقال در پروسه مهاجرت است زیرا طبق قوانین کشورهای مختلف اقلام قابل انتقال در پروسه مهاجرت متفاوت است. برخی از کشورها سخت گیری های خاصی را برای اقلام قابل انتقال در نظر می گیرند. برای مثال حمل تخم گیاه و گیاهان در کشور آمریکا ممنوع است. یا حمل ماهی و موجودات آبزی در بسیاری از کشورهای اروپایی ممنوع می باشد. در هر صورت برای حمل این اقلام بایستی از قبل بر روی کشور مورد نظر و قوانین آن تحقیق کنید. همچنین توجه به کشور مبدا نیز مهم است. برای مثال حمل طلا از ایران به کشور خارجی بیش از 150 گرم مجاز نیست. درصورتی که برخی از کشورها تا چند برابر حمل آن را ایرادی نمی گیرند. در ادامه این مطلب همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره اقلام قابل انتقال در پروسه مهاجرت بیشتر گفته اند.

بررسی اقلام قابل انتقال در پروسه مهاجرت

مهاجرت به خارج از کشور مطمئناً بزرگترین ماجراجویی زندگی شما خواهد بود. گاهی اوقات بسیار آسان است که در لیست های بی پایان غرق شوید، اما این فرآیند نیازی به استرس ندارد. این زمان هیجان انگیز است و چیزی است که باید منتظر آن باشید. ترفندی که در مورد جمع آوری وسایل خانه برای یک حرکت خارج از کشور مطرح می شود این است که تا آنجا که ممکن است آماده باشید و سبک سفر کنید. در حال حاضر ، ما به شما پیشنهاد نمی کنیم که فقط با یک کوله پشتی مهاجرت کنید اما منطقی، عملی یا ضروری نیست که هر چیزی را که دارید به همراه داشته باشید.

شما باید در نظر بگیرید که آیا هزینه بردن کاربردی تر است که هر مورد را با خود ببرید یا از شر آن خلاص شوید و کالای جدید بخرید. می توانید از چک لیست در مورد مهاجرت به کشوری دیگر، استفاده کنید، چه چیزی را همراه ببرید و چه چیزی را ذخیره کنید.

بررسی اقلام قابل انتقال در پروسه مهاجرت

انواع اقلام قابل انتقال در پروسه مهاجرت

همانطور که در شکل بالا نشان داده شد به صورت کلی اقلام به 47 دسته تقسیم می شوند. اما از این موارد 3 دسته برای مهاجرت و حمل پیشنهاد می شوند. این 3 دسته در زیر شرح داده شده اند:

انواع اقلام قابل حملشرح
اقلام حقوقیاین اقلام جزء مهم ترین دسته برای حمل هستند. موارد مانند اسناد و مدارک، گذرنامه، مدرک شناسائی، کارت اقامت، کارت پذیرش، بیمه نامه، انواع گواهی و غیره جزء این اقلام هستند. نبردن این موارد ممکن است شما را به دردسر بزرگی بیاندازد.
اقلام کاربردیاین اقلام جزء موارد کاربردی هستند که در حین مهاجرت مورد نیاز هستند. موارد ی مانند شارژر، لپتاپ، موبایل، لباس و موارد از این دست موارد هستند که شما نیاز به استفاده از آنها دارید.
اقلام شخصیاین اقلام بیشتر جنبه احساسی دارند. اقلامی که متعلق به شما هستند شما دوست دارید همراه شما باشند. از جمله این موارد می توان جواهرات، قاب عکس، عکس و حیوان خانگی و غیره را نام برد.

اقلامی دیگر وجود دارند که جزء دسته های اضافی قرار می گیرند. حمل آنها می تواند هزینه بر و باعث افزایش بار شما شوند. برخی از این اقلام مانند وسایل خانه، وسیله کار و غیره می تواند هزینه بر باشد. در صورت نیاز زیاد فقط پیشنهاد می شود که این اقلام را با خود حمل کنید. توجه داشته باشید که بسیاری از این موارد را می توانید در کشور مقصد تهیه کنید. از نظر هزینه برای شما ارزان تر تمام می شود. هزینه مهاجرت به کانادا در اینجا بررسی شده است.

اقلام مهم حقوقی و اقلام قبل انتقال در پروسه مهاجرت

بدون گذرنامه و روادید قابل اجرا خیلی دور نخواهید رفت. همیشه مدارک ورودی خود را در جیب یا در کیف شخصی خود نگه دارید. هر کشوری قوانین ورود به سیستم خود را دارد، بنابراین قبل از حرکت حتماً در مورد آنها تحقیق کنید. به عنوان مثال، ممکن است لازم باشد نامه ای نشان دهید که ثابت می کند حق قانونی فرزند خود را به کشور دیگری بیاورید. وقت آن رسیده است که پرونده ها و مدارک مهم (سازماندهی شده) را مرور کنید! در اینجا برخی از اسناد قانونی که باید بسته بندی کنید وجود دارد:

  • شناسنامه ها
  • مجوز ازدواج
  • بیمه نامه
  • اسناد فروش خانه
  • صورت حساب نهایی
  • اسناد مالیاتی و پرونده های قدیمی

برای حداکثر ایمنی و حمل و نقل آسان، اقلام قانونی خود را در یک جعبه با قفل کوچک در داخل کیف خود نگهداری کنید. بین ترانسفرهای فرودگاهی و سوار شدن به کابین و چرخاندن وسایل در یک شهر نا آشنا، هشیار باشید مهمترین اسناد خود را از دست ندهید.

اقلام مهم حقوقی و اقلام قبل انتقال در پروسه مهاجرت

اقلام شخصی قابل انتقال حین مهاجرت

هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه چه چیزی را با خود ببرید، باید به این نکته توجه داشته باشید که آیا حمل این اقلام گران تر از جایگزینی آن هنگام ورود به کشور جدید شما خواهد بود یا خیر. بسیاری از مردم سفر تا حد ممکن را راحت تر انتخاب می کنند که این امر روند را بسیار ساده تر و سریعتر می کند. برخی معتقدند که بهتر است فقط طوری بسته بندی کنید که انگار به تعطیلات می روید. برای شروع دوباره کاملا از شر همه چیز خلاص شوید. اگر در حال مهاجرت به یک کشور عمدتا گرم هستید نیاز به بردن لباس زمستانی ندارید. یک ایده خوب این است که فقط لباسی را که در چند ماه اول به آن نیاز دارید، همراه داشته باشید، پس از استقرار در خانه جدید می توانید لباس های جدید خریداری کنید.

آیا می توانید زندگی را بدون ابزار الکتریکی و گجت ها خود تصور کنید؟ احتمالا نه. به احتمال زیاد تلفن، تبلت و لپ تاپ شما همراه شما خواهند بود. حمل این اقلام همراه با خود ممنوعیتی ندارند. اما ممکن است برخی از کشورها برای موارد امنیتی آن ها را بازرسی کنند. به یاد داشته باشید که قبل از سفر با رایانه خود از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت گم شدن یا آسیب دیدن، هیچ محتوای مهم یا احساسی را از دست ندهید. کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت در اینجا معرفی شده اند.

اقلام ممنوع برای انتقال در حین مهاجرت

حمل برخی از اقلام توسط کشورهای مختلف ممنوع اعلام شده است و داشتن آنها موجب جریمه های سنگین می شود. لذا قبل از مهاجرت حتما این موارد را رعایت کنید. این اقلام ممنوع بسته به کشور متفاوت می باشد اما در اینجا به برخی از آنها اشاره کرده ایم:

  • حمل پول بیش از 10000€ (یورو) مگر داشتن دلیل مناسب
  • حمل انواع دارو به جزء مصرف شخصی
  • حمل لبنیات
  • حمل مواد مخدر
  • حمل حیوان خانگی بدون گواهی پزشکی و اعلام قبلی
  • حمل گیاهان و مواد بیولوژیکی
  • حمل ماهی و آبزی
  • حمل اسلحه
  • ابزار تیز
  • مواد آلاینده و قابل اشتعال
  • متعلقات حیوانان مانند پوست، شاخ

چنانچه خواهان انتقال وسیله اضافی هستید می توانید با اعلام آن در فرم و ارائه هزینه آن در قسمت باربری وسیله را همراه خود حمل کنید. جهت مهاجرت به اروپا و کانادا می توانید از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *