مهاجرت

اقدامات لازم قبل از مهاجرت

اقدامات لازم قبل از مهاجرت

یکی از نکات مهم و اساسی در رابطه با مهاجرت اقدامات لازم قبل از مهاجرت است. یک سفر کوچک نیاز به آمادگی و چندین روز برنامه ریزی دارد، حال چه برسد به مهاجرت که یک تصمیم مهم و بزرگ در زندگی هر فردی است. لذا انجام مواردی قبل از مهاجرت می توانید خیال شما را راحت کند و یا اساسا موجب تصمیم گیری درست شما شود. همانطور که می دانید مهاجرت علاوه بر ماجراجویی و هیجان نیاز به صرف انرژی زیاد و دردسرهای زیادی است. پس با انجام اقدامات لازم قبل از مهاجرت می توانید مهاجرتی آسان تر و مطمئن تر داشته باشید. ضمن اینکه انجام مشاوره با متخصصین با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند اولین قدم مطمئن قبل از مهاجرت شما باشد.

بررسی اقدامات لازم قبل از مهاجرت

تجربه زندگی در یک کشور خارجی شخصیت جدیدی را می سازد، ذهن را باز می کند، تفکر انتقادی را بهبود می بخشد و تجربیات یکبار در زندگی را به گونه ای ارائه می دهد که در مرزهای بومی شما امکان پذیر نیست. اولین حضور بین المللی شما می تواند نسبت به سایر افراد طبق برنامه پیش برود اگر اقدامات لازم قبل از مهاجرت را انجام دهید. مهاجرت به خارج از کشور کار آسانی نیست، اما کاری است که همه باید حداقل یکبار آن را امتحان کنند و انجام دهند. اگر برای سفر آماده هستید، مطمئن شوید که برنامه ریزی انجام داده اید تا شانس موفقیت خود را افزایش داده و از دردسرهای احتمالی بکاهید.

در اینجا اقدامات لازم قبل از مهاجرت ذکر شده اند:

بررسی اقدامات لازم قبل از مهاجرت

آماده سازی مدارک برای مهاجرت

یکی از نکات مهم در رابطه با اقدامات قبل از مهاجرت آماده سازی تمامی مدارک مورد نیاز است. با توجه به اهداف مهاجرت این مدارک می تواند متفاوت باشد اما در کل یک سری مدارک همواره مورد نیاز بوده و داشتن آنها اساسی هستند. توجه داشته باشید که با توجه به تفاوت زبانی کشورها مدارک بایستی ترجمه شوند و بایستی توسط سازمان های صادر کننده و توسط وزارت امور خارجه تایید شوند. برای مثال پروسه آزادسازی مدرک تحصیلی خود یک مورد از اقدامات لازم برای آماده سازی مدارک است. برخی از این موارد ممکن است چندین ماه زمان بر باشد. چنانچه مدرک مهمی را با خود نبرید ممکن است دچار مشکل شده و از نظر زمانی و مال دچار زیان شوید.

قبل از خروج از کشور خود مطمئن شوید که همه مدارک شناسایی شما به درستی تنظیم شده است. هر کشوری که به آن بروید مستلزم داشتن مدارک زیر است:

  • گذرنامه، تاریخ انقضاء حداقل 6 ماه دیگر
  • اصل شناسنامه، حداکثر 6 ماه
  • اصل سند رسمی ازدواج شما، حداکثر 6 ماه (در صورت ازدواج و مهاجرت با همسر)
  • اصل مدرک تحصیلی
  • بیمه نامه
  • گواهی و آزمایشات پزشکی
  • همچنین داشتن نسخه ای از رونوشت کالج یا دبیرستان ضرری ندارد، زیرا برخی از کشورها برای اقامت به این امر نیاز دارند.
  • گواهینامه رانندگی اگر قصد رانندگی دارید، تاریخ انقضاء حداقل 6 ماه بیشتر باشد.

آماده سازی وسایل و اقدامات لازم قبل از مهاجرت

همه چیز را با خود نبرید. در نهایت، هیچ تضمینی وجود ندارد که بتوانید برای همیشه در یک کشور خارجی مورد نظر خود اقامت داشته باشید تا بعد از دریافت اقامت دائم یا تابعیت. به طور معمول، شخص حتی نمی تواند برای اقامت دائم حداقل تا 3 سال درخواست دهد، اما معمولا سرمایه گذاری در زمان طولانی تر است. برای واجد شرایط بودن برای درخواست اقامت اروپا به صورت دائم، باید 5 سال مداوم در آن با اقامت موقت زندگی کنید. تعداد کمی از افراد قادر به رسیدن به این آستانه هستند.

با توجه به این نباید همه چیزهایی را که در حال حاضر دارید با خود ببرید. فقط مایحتاج مورد نیاز را برداشته و بقیه را در انبار بگذارید، بفروشید یا به امور خیریه اهدا کنید. در اروپا معمولاً اجاره آپارتمان ها به طور کامل مبله هستند، بنابراین نیازی به حمل یا خرید وسایل، ظروف یا لوازم برقی از ابتدا ندارید. همچنین مطالعه قوانین کشور مقصد برای حمل برخی از کالاها ضروری است. برای مثال حمل دارو در بسیاری از کشورها ممنوع است.

آماده سازی وسایل و اقدامات لازم قبل از مهاجرت

بررسی هزینه ها از اقدامات لازم قبل از مهاجرت

یکی از مهم ترین نکات قبل از اقدام به جابجایی و مهاجرت بررسی هزینه هاست. با توجه به اختلاف ارزش ارزهای کشورهای مختلف هزینه ها می تواند تبدیل به مسئله ای جدی شود. لذا قبل از مهاجرت بایستی به خوبی هزینه ها را بررسی کرده و از قبل هزینه حداقل یک سال زندگی در کشور مقصد را داشته باشید. برای اطلاع از هزینه ها می توانید آن را در سایت های معتبر مانند Numbeo بررسی کنید و یا مقاله های ارائه شده در همین سایت را مطالعه کنید. درباره هزینه زندگی در کشور جدید خود از جمله نیازهای اساسی مانند لباس، خدمات، غذا و غیره تحقیق کنید. هزینه ها می تواند در مورد اولویت های فرهنگ متفاوت باشد.

همچنین، در مورد هزینه اجاره یک آپارتمان درک خوبی داشته باشید. بسته به مکان، امکانات رفاهی اندازه و اینکه آیا اخیرا بازسازی شده است یا خیر، اجاره ماهانه می تواند بسیار متفاوت باشد. فقط به این دلیل که هزینه زندگی در یک کشور پایین است، به این معنی نیست که همه مکان های زندگی ارزان هستند. نیازهای خود را مقایسه کنید و همه چیز را بررسی کنید. اگر این تحقیق را قبل از ورود انجام دهید، به محض اینکه بعد از ورود محل مناسب را پیدا کردید، مطلع می شوید.

از جمله بررسی هزینه ها و موارد زیر قبل از مهاجرت امری مهم است:

ردیفآیتم
1هزینه اجاره آپارتمان
2هزینه ماهیانه زندگی
3ریز هزینه ها
4میزان مالیات کشور مقصد
5میزان حقوق ماهیانه کار
6هزینه حمل و نقل و جابجایی
7هزینه گمرک
8هزینه تحصیل و دانشگاه
9هزینه خدمات بهداشتی و درمان

جهت بررسی هزینه زندگی در اروپا این مقاله را مطالعه کنید.

آگاهی از قوانین مهاجرت و اقامت

در مرحله بعد باید بدانید که برای دریافت مجوز اقامت یا ویزای اقامت طولانی مدت چه مدت طول می کشد. بسته به کشور می تواند متفاوت باشد. نادیده گرفتن این مرحله بزرگترین اشتباهی است که افراد می توانند مرتکب شوند. متأسفانه بسیاری از مردم فکر می کنند فقط می توانند در کشوری حاضر شوند و در آنجا زندگی کنند و این به سادگی نیست. پی بردن به این که نمی توانید اقامت دریافت کنید، می تواند پیامدهای استرس زا و پرهزینه ای داشته باشد. مهاجرت به خارج از کشور یک گام بسیار بزرگ است، بنابراین شما باید مطمئن شوید که از اطلاعات کافی برخوردار هستید و قبل از ورود برنامه ای دارید.

اگر به یک کشور غیر انگلیسی زبان نقل مکان می کنید، ممکن است بخواهید یک وکیل مهاجرتی را استخدام کنید که می تواند بهترین گزینه ها را به شما توصیه کند و همچنین کل مراحل درخواست را برای شما انجام دهد. تصور نکنید که اداره مهاجرت با شما انگلیسی صحبت می کند. قبل از سوار شدن به هواپیما دقیقا بدانید که چه گزینه هایی برای اقامت دارید. برخی از کشورها به خارجی ها اجازه می دهند مجوز کوتاه مدت برای 6 ماه، یک سال یا 2 سال دریافت کنند. اما پس از آن، شما باید آنجا را ترک کنید. اگر به سختی می توانید تمام زندگی خود را جابجا کنید، مطمئن شوید که آینده را در نظر خواهید گرفت.

در نهایت استفاده از مشاوره با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند خیال شما را بابت اقدامات قبل از مهاجرت به اروپا و سایر کشورهای جهان آسوده کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *