مهاجرت

اقامت در السالوادور

اقامت در السالوادور

اقامت در السالوادور برای متقاضیان دارای 2 نوع است یکی دائم و یکی موقت. در حال حاضر، بسیاری از سرمایه گذاران به دنبال اخذ اقامت در السالوادور هستند، حتی اگر این کشور یکی از فقیرترین کشورهای آمریکای لاتین است. چشم انداز رشد اقتصادی برای کشور کوچک بسیار مثبت است. از آنجایی که رئیس جمهور نایب بوکله اعلام کرد که بیت کوین بلافاصله به عنوان پول قانونی در آنجا تبدیل خواهد شد، علاقه برای اخذ اقامت در السالوادور به شدت افزایش یافت. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند یک همراه متخصص و یک مشاور عالی برای اتخاذ بهترین تصمیم در مسیر اقامت السالوادور باشد.

نحوه درخواست اقامت موقت در السالوادور

همه جابجایی های مهاجر در السالوادور توسط وزارت مهاجرت و امور بیگانگان، یک نهاد دولتی کنترل می شود. دو سند جریان مهاجرت در کشور را تنظیم می کند: قانون اساسی جمهوری و قانون ویژه مهاجرت و امور بیگانگان، سال 2019 طبق قانون، 16 راه برای اخذ اقامت موقت در السالوادور وجود دارد. در میان دسته بندی های مختلف می یابیم: اقامت موقت با مجوز کار. اقامت موقت برای سرمایه گذاران؛ اقامت موقت برای بازنشستگان و همچنین اقامت موقت برای تحصیل. هر یک از این دسته بندی ها الزامات خاصی دارند. یک عنصر مشترک این است که تمام اسناد ارائه شده به وزارت مهاجرت و امور بیگانگان باید دارای اعتبار یا آپستیل و به زبان اسپانیایی باشند.

به عنوان مثال، شخصی که قصد دارد برای یک تجارت خارجی با نمایندگی در السالوادور کار کند، باید نامه ای را که توسط آن کسب و کار صادر شده است، در کنار سایر اسناد ارائه دهد. تاریخ شروع و پایان فعالیتی که توسعه می‌یابد، موقعیتی که فرد اشغال می‌کند و نحوه حفظ اقتصادی آنها در مدت حضور در کشور باید در سند ذکر شود. این نوع اقامت می تواند 1 ساله (ارزش آن $140 (دلار آمریکا) یا 2 ساله با قیمت 260$ (دلار) باشد. در همین حال، اقامت موقت برای سرمایه گذاران برای کسانی اعمال می شود که رئیس جمهور، نمایندگان قانونی، سهامداران یا اعضای هیئت مدیره شرکت های تجاری مستقر در السالوادور هستند. مدت اعتبار و قیمت این اقامتگاه برابر با آنچه قبلا توضیح داده شد (به ترتیب 1 یا 2 سال 140$ و 260$ (دلار) می باشد.

نحوه اخذ اقامت دائم السالوادور

قانون السالوادور 4 راه ممکن برای اخذ اقامت دائم السالوادور را به رسمیت می شناسد. اینها عبارتند از: اقامت دائم (قطعی، که دقیقاً اصطلاح قانونی استفاده شده در قانون است) برای دسته های مختلف، برای بازنشستگان، برای کسانی که با سالوادورها یا شریک زندگی با آنها ازدواج کرده اند، و پناهندگان. پر استفاده ترین گزینه دسته های مختلف است. در این بخش سعی کرده ایم تا راه های و گزینه های مختلفی برای اقامت السالوادور برای شما ارائه کنیم.

موارد زیر می توانند برای آن درخواست دهند:

  • ساکنان موقت آمریکای مرکزی از طریق تولد
  • ساکنان موقت اسپانیایی و آمریکایی اسپانیایی تبار که این شرایط را برای 1 سال بدون وقفه قبل از درخواست داشته اند.
  • ساکنان موقت که 3 سال قبل از درخواست آن شرایط را حفظ کرده اند.
  • کسانی که اقامت موقت خود را بیش از 12 ماه تمدید نکرده و بیش از 7 سال دائمی بوده باشند.
  • کسانی که با نمایندگی دولت یا سازمان بین المللی خود وارد می شوند و بیش از 5 سال متوالی در السالوادور اقامت داشته اند و باید از موقعیت ویژه ای که دارند صرف نظر کنند.
  • کاتولیک های مذهبی و اعضای سایر فرقه ها که کلیسای آنها با رعایت قوانین جمهوری و همچنین گروه های خانوادگی مربوط به آنها وضعیت قانونی را به دست آورده است.
  • کسانی که ثابت کنند در 10 سال بدون وقفه قبل از لازم الاجرا شدن قانون بدون احراز شرایط قانونی در کشور زندگی کرده اند.

نحوه اخذ اقامت دائم السالوادور

هزینه های اقامت در السالوادور

هزینه هایی که باید به وزارت مهاجرت و امور بیگانگان پرداخت شود به شرح زیر است: برای ساکنان دائمی غیر آمریکای مرکزی 345$ (دلار) و ساکنان دائم آمریکای مرکزی 145$ (دلار) این مجوز فقط برای 1 سال معتبر است. پس از این مدت، هر فرد باید با پرداخت هزینه، اقامت قطعی خود را تکرار کند. به عنوان مثال: تکرار برای یک غیر آمریکای مرکزی 65$ (دلار) برای سال اول خواهد بود. 120$ (دلار) برای دوم 160$ (دلار) برای سال سوم و 205$ (دلار) برای سال چهارم است.

در نمودار زیر شاهد نرخ رضایت از زندگی در السالوادور هستید:

نرخ رضایت از زندگی در السالوادور

اخذ شهروندی سالوادور

شهروندی سالوادور برای سرمایه گذاران در ارزهای رمزنگاری شده یکی از اختیارات Bukele است که هنوز دارای یک مجموعه قانونی منتشر نشده است. این روزها، قانون دو راه را برای دستیابی به تابعیت می شناسد: ملی شدن و تابعیت. افرادی با اصالت اسپانیایی یا یک کشور آمریکایی اسپانیایی تبار که حداقل 1 سال اقامت قطعی در این کشور داشته اند و اتباع خارجی از هر کشوری که حداقل 5 سال در کشور سکونت داشته باشند، هر دو اقامت قطعی موقت را در نظر می گیرند. فرد خارجی با یکی از اهل سالوادور ازدواج کرده است که حداقل 2 سال قبل یا بعد از جشن ازدواج خود زندگی کرده است و اقامت موقت و قطعی را در نظر می گیرد. پناهندگان با رعایت آنچه در این قانون مقرر شده است و در این صورت تنها 700$ (دلار آمریکا) هزینه پرداخت می شود.

در همین حال، شهروندی سالوادور از طریق ملی کردن فقط برای افرادی اعمال می شود که از هندوراس، نیکاراگوئه، کاستاریکا و گواتمالا نشات می گیرند. متقاضیان باید خانه خود را در السالوادور داشته باشند و حداقل 1 سال اقامت قطعی داشته باشند. علاقه مندان باید تمایل خود را برای السالوادور سالوادوری بودن در مقابل وزارت دادگستری و امنیت عمومی اعلام کنند. با این حال، آنها مجبور نخواهند بود از ملیت محل تولد خود چشم پوشی کنند. فقط یک مبلغ 135$ (دلار) باید پرداخت شود. در صورت نیاز به مشاوره و اخذ خدمات کامل می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار کنید.

پرتکرارترین سوالات در خصوص اقامت در السالوادور

در بخش پایانی مقاله پاسخگوی سوالات مهم شما خواهیم بود:

  • نحوه درخواست اقامت موقت در السالوادور به چه صورت است؟ همه جابجایی های مهاجر در السالوادور توسط وزارت مهاجرت و امور بیگانگان، یک نهاد دولتی کنترل می شود. دو سند جریان مهاجرت در کشور را تنظیم می کند: قانون اساسی جمهوری و قانون ویژه مهاجرت و امور بیگانگان، سال 2019 طبق قانون، 16 راه برای اخذ اقامت موقت در السالوادور وجود دارد. در میان دسته بندی های مختلف می یابیم: اقامت موقت با مجوز کار. اقامت موقت برای سرمایه گذاران؛ اقامت موقت برای بازنشستگان و همچنین اقامت موقت برای تحصیل. هر یک از این دسته بندی ها الزامات خاصی دارند. یک عنصر مشترک این است که تمام اسناد ارائه شده به وزارت مهاجرت و امور بیگانگان باید دارای اعتبار یا آپستیل و به زبان اسپانیایی باشند.
  • هزینه های اقامت در السالوادور به چه صورت است؟ هزینه هایی که باید به وزارت مهاجرت و امور بیگانگان پرداخت شود به شرح زیر است: برای ساکنان دائمی غیر آمریکای مرکزی 345$ (دلار) و ساکنان دائم آمریکای مرکزی 145$ (دلار) این مجوز فقط برای 1 سال معتبر است. پس از این مدت، هر فرد باید با پرداخت هزینه، اقامت قطعی خود را تکرار کند. به عنوان مثال: تکرار برای یک غیر آمریکای مرکزی 65$ (دلار) برای سال اول خواهد بود. 120$ (دلار) برای دوم 160$ (دلار) برای سال سوم و 205$ (دلار) برای سال چهارم است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *