مهاجرت تحصیلی مجارستان

اقامت بعد از تحصیل در مجارستان

اقامت بعد از تحصیل در مجارستان

مردم کشور مجارستان از استانداردهای بالای زندگی برخوردار هستند. همین امر سبب تشویق دانشجویان برای اقامت بعد از تحصیل در مجارستان شده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوری برای دانشجویان برای چگونگی اخذ اقامت بعد از تحصیل در مجارستان می­ باشد. بوداپست پایتخت کشور مجارستان و یکی از شهرهای پرجمعیت و زیبا در مجارستان می ­باشد. در دانشگاه های این شهر دانشجویان زیادی مشغول به تحصیل هستند.

شرایط اقتصادی مجارستان علاوه بر پایداری و ثباتی که دارد از روند رو به رشدی برخوردار است. در این کشور فرصت های شغلی بسیار مناسبی برای دانشجویان وجود دارد. دانشجویان با انجام کارهای دانشجویی در حین تحصیل نه تنها می­ توانند تجربه کاری در مجارستان را کسب نمایند بلکه با درآمدهای خود می­ توانند بخشی از هزینه های زندگی دانشجویی خود را پوشش دهند.

از طرفی مجارستان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و از اعضای معاهده شنگن می­ باشد افراد با اخذ اقامت این کشور به راحتی می ­توانند به تمامی کشورهای اتحادیه اروپا سفر نمایند. مجارستان دارای جاذبه های گردشگری بسیار متنوعی است و در طول سال میزبان گردشگران زیادی از سایر نقاط جهان می باشد. با توجه به تمامی مطالب فوق هر دانشجویی پس از اتمام تحصیلات خود علاقه مند به زندگی کردن در این کشور توریستی می ­باشد.

اینفوگرافیک اقامت بعد از تحصیل در مجارستان

تحصیل در مجارستان

مجارستان با برخورداری از دانشگاه های معتبر و امکانات بسیار مناسب، هر دانشجویی را مجذوب تحصیل در دانشگاه های خود می ­نماید. مدارکی که دانشگاه های کشور مجارستان برای دانشجویان صادر می ­شود، از اعتبار ویژه ای در سراسر جهان برخوردار است. دانشجویان با مدارک تحصیلی این دانشگاه ها فرصت های شغلی بسیار مناسبی را در تمامی نقاط جهان برای خود بیابند. همچنین مراکز آموزش عالی در مجارستان علاقمند به جذب دانشجویان بین المللی می­ باشد. از همین رو بورسیه ها و کمک هزینه هایی را برای تحصیل دانشجویان در این دانشگاه ها قرار داده است. البته اکثر بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان در مقطع کارشناسی و دکتری می ­باشد که به دانشجویانی که از رزومه های تحصیلی قوی برخوردار هستند تعلق می ­گیرد.

در خصوص تحصیل ابتدا از مزایای آموزش در این کشور از طریق تصویر زیر اطلاع یابید:

نمودار مزایای تحصیل در مجارستان

کار بعد از تحصیل در مجارستان

برای کار بعد از تحصیل در مجارستان، اتباع خارجی معمولاً باید برای مجوز کار اقدام کنند. فرآیند دریافت مجوز کار می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص برای خارجی هایی که تازه وارد کشور شده اند و هنوز مجارستانی را روان صحبت نمی کنند. اگر قصد زندگی طولانی مدت در مجارستان را دارید، راه های مختلفی برای دریافت مجوز کار بعد از تحصیل در مجارستان وجود دارد. کار بعد از تحصیل در مجارستان مستلزم رعایت معیارهای خاصی و درخواست ویزای کاری یا مجوز مناسب است. مجوز کار سندی است که به شما اجازه می دهد به طور قانونی در مجارستان کار کنید. برای دریافت مجوز کار، ابتدا باید در مجارستان کار پیدا کنید. پس از یافتن شغل، می توانید برای مجوز کار در اداره مهاجرت مجارستان درخواست دهید. اگر صلاحیت و تجربه مناسبی دارید، باید مجوز کار خود را ظرف 3 ماه دریافت کنید.

پس از دریافت این اجازه اقامت، می توانید به طور قانونی در مجارستان زندگی و کار کنید. اگر مایل به کار در مجارستان هستید، معمولاً باید برای مجوز کار اقدام کنید اما چند استثنا وجود دارد:

  • دانشجویان: اگر دانشجو هستید و قصد دارید کمتر از 1 سال در مجارستان بمانید و یک دوره تحصیلی را دنبال کنید، نیازی به مجوز کار ندارید.
  • محققان: اگر شما یک محقق هستید، اگر کمتر از 1 سال در کشور کار کنید، نیازی به مجوز کار ندارید.
  • معلمان زبان: اگر معلم زبان هستید و به طور قانونی در مجارستان مشغول به کار هستید، نیازی به مجوز کار ندارید.
  • افراد با مهارت های خاص: اگر مهارت خاصی دارید که در بازار کار مجارستان مورد تقاضا است، می توانید برای ویزای خاصی درخواست دهید که به شما امکان می دهد بدون مجوز کار در این کشور کار کنید.

در جدول زیر شاهد نرخ بیکاری در مجارستان می باشید:

نرخ بیکاریسال
6%2021
5%2022
3%2023

اقامت بعد از تحصیل در مجارستان از طریق ازدواج

دانشجویانی که تحصیلات خود را در دانشگاه های مجارستان به اتمام رسانده اند، در صورتی که با یکی از اتباع مجارستانی ازدواج نمایند، تحت شرایطی می توانند اقامت مجارستان را اخذ نمایند. اخذ اقامت دائم مجارستان از طریق ازدواج بدین گونه است که زمانی که فرد با تبعه مجاری ازدواج می ­نماید، دولت مجارستان به وی اقامت موقت این کشور را اعطاء می ­نماید. پس از تولد اولین فرزند در این کشور فرد می ­تواند جهت دریافت اقامت دائم اقدام نماید.

دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در مجارستان می ­توانند اقامت کاری این کشور را اخذ نموده و به انجام کار در این کشور بپردازد. صدور اقامت کاری از سوی دولت مجارستان مستلزم پیشنهادکاری از کارفرمایان می ­باشد. دانشجویان در حین تحصیل و یا بعد از تحصیل می ­توانند به راحتی آن را دریافت نمایند. دانشجویان پس از یافتن شغل مورد نظر خود می­ توانند ویزای دانشجویی خود را به ویزای کاری این کشور تبدیل نمایند و پس از 8 سال زندگی مستمر در این کشور، اقامت دائم این کشور را اخذ کنند.

ناگفته نماند دولت مجارستان علاقه مند به جذب دانشجویان متخصص در بازارهای کاری خود می­ باشد. از همین رو امکان تبدیل ویزای دانشجویی به کاری را برای دانشجویان فراهم نموده است. دانشجویان جهت آگاهی از راه های جستجوی کار و موسسات کاریابی در مجارستان می ­توانند از تجربه های مفید کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره­ مند گردند.

اقامت بعد از تحصیل در مجارستان از طریق سرمایه گذاری

اقامت بعد از تحصیل در مجارستان از طریق سرمایه گذاری

دانشجویان پس از پایان تحصیلات خود می­ توانند به ایجاد کسب و کار و سرمایه گذاری در کشور مجارستان بپردازند. اما از آنجائیکه سرمایه گذاری در مجارستان نیاز به سرمایه اولیه دارد. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات از سرمایه های کلانی برای سرمایه گذاری برخوردار نیستند، دشوار است. در حالی که افراد با سرمایه گذاری در مجارستان می­ توانند در عرض کمتر از 2 ماه اقامت دائم مجارستان را برای خود و اعضای خانواده خود اخذ نمایند. همچنین پس از گذشت 5 سال تابعیت این کشور اعطاء می­ گردد.

از آنجائیکه دانشجویان با تحصیل در دانشگاه های مجارستان با فرهنگ و زندگی کردن در این کشور آشنا گردیده اند، علاقه زیادی به اخذ اقامت این کشور و بهره­مندی از امکانات فوق العاده زندگی در مجارستان را دارند. از همین رو دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود سعی می­ کنند به طرق مختلف برای اخذ اقامت این کشور تلاش نمایند. کشور مجارستان از دانشجویانی که تحصیلات خود را در دانشگاه های این کشور به اتمام رسانده اند جهت استخدام در بازارهای کاری خود استقبال گرمی از آن ها می­ نماید.

اقامت پس از تحصیل مجارستان از طریق پناهندگی

یکی دیگر از راه های اخذ اقامت پس از تحصیلات، پناهندگی در مجارستان می ­باشد. اگرچه دانشجویان بعد از پایان تحصیلات خود به تخصص های ویژه ای دست یافته اند و می ­توانند از طریق تخصص خود اقامت این کشور را اخذ نمایند، اما برخی از دانشجویان با توجه به قوانین پناهندگی مجارستان سعی در اخذ اقامت این کشور نموده اند. دانشجویانی که به طرق مختلف اقامت مجارستان را بعد از تحصیلات خود اخذ نمودند، می ­توانند پس از 5 سال زندگی در کشور مجارستان اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند. مدارک لازم برای اخذ اقامت دائم این کشور عبارتند از:

  • ارائه درخواست کامل
  • ارائه مدارک تایید رابطه ( در صورت ازدواج، فرزند خواندگی)
  • بهره­ مندی از توانایی مالی
  • برخورداری از بیمه های درمانی

افرادیکه اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند از تمامی حقوق شهروندی این کشور برخوردار خواهند بود. ناگفته نماند دارندگان اقامت دائم مجارستان اجازی رأی دادن و کاندید شدن در مجارستان را ندارند.

دولت مجارستان به دانشجویانی که پس از اتمام تحصیلات خود نامه ای مبنی بر همکاری برای تحقیق و پزوهش از سوی یکی از مرکز علمی داشته باشند، اقامت این کشور را صادر می­ نماید. البته بایستی موسسه مربوطه متعهد شود که هزینه های زندگی و اقامت فرد را در طول قرارداد همکاری پوشش می­ دهد. در این صورت دولت مجارستان اقامتی با اعتبار 5 سال برای دانشجو صادر خواهد نمود. افراد با سوالات زیادی در رابطه با اقامت بعد از تحصیل در کشور مجارستان روبرو می­ شوند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با افتخار پاسخگوی سوالات شما در خصوص مهاجرت به مجارستان از طرق مختلف خواهد شد.

سوالات مهم در باب افامت بعد از تحصیل در مجارستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات مهم در باب اقامت بعد از تحصیل در مجارستان در سال 2023 می باشیم:

  • بهترین روش اقامت پس از تحصیل در مجارستان چیست؟ اقامت از طریق کار است. دانشجویان می توانند پس از تحصیل با داشتن جاب افر ویزای تحصیلی خود را به سادگی به ویزای کاری تبدیل کنند.
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در مجارستان از طریق ازدواج چگونه است؟ دانشجویان پس از تحصیل در صورت ازدواج با تبعه مجاری و رعایت شرایط ازدواج در این کشور می توانند اقامت مجارستان را کسب کنند.
  • شرایط پناهندگی پس از تحصیل در مجارستان وجود دارد؟ خیر مجارستان عضو کنوانسیون پناهندگی نیست و پناهنده نمی پذیرد لذا امکان پناهندگی پس از تحصیل در مجارستان وجود ندارد.
4.3/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “اقامت بعد از تحصیل در مجارستان

  1. شهلا صادقی گفت:

    سلام خسته نباشید مهم ترین راه اقامت پس از تحصیل در مجارستان کاره که تو این مقاله اصلا دربارش چیزی نگفتید. گرفتن ویزای کاری مجارستان و شرایط کار در مجارستان و حقوق و فرصت های شغلی رو میخواستم تو این بخش بخونم که نبود. اما خب اخذ اقامت از طریق ازدواج اطلاعات خوبی برام داشت ولی بدی این قانون بچه دار شدنه که یه حالت زور و اجبار داره انگار که حتما باید بچه دار شی تا خیالت از زندگی تو مجارستان راحت باشه. ولی با اینکه اقامت مجارستان از طریق سرمایه گذاری سخته اما مزایاش خیلی خوبه و سریع تر هم به نتیجه می رسه فقط ممکنه اوایل سخت باشه. برای سرمایه گذاری تو مجارستان وام هم میدن یا اگر از طریق کار آفرینی باشه میشه کمک مالی ام گرفت؟ اما اقامت دائم از راه پناهندگی ام اگ بعد از تحصیل امکان پذیر باشه خیلی خوب بود ممنون از راهنمایی.

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما. امکان پناهندگی در این کشور وجود ندارد. در خصوص مهاجرت از طریق تحصیل در مجارستان می توانید به لینک مذکور در سایت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *