مهاجرت

اقامت از طریق خرید ملک در سال 2019

اقامت از طریق خرید ملک

اقامت از طریق خرید ملک یکی از راه های مهاجرت است که در بسیاری از مواقع اخذ اقامت قانونی را در پی خواهد داشت. اقامت از طریق ملک با اینکه شاید دلیل اصلی آن در انتها اخذ اقامت باشد اما به نوعی سرمایه گذاری نیز محسوب می شود و همچنین در برخی اوقات با سود مالی نیز همراه بوده است. در این مقاله به اختصار حدود 30 کشوری که از طریق خرید ملک اقامت می دهند را بررسی می کنیم. شایان ذکر است که این مقاله توسط تیم محتوا موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای اطلاعات تکمیلی شما نگارش شده است.

درباره خرید ملک فیجی و کلمبیا

کشور فیجی جزیره‌ ای واقع شده در اقیانوس آرام جنوبی می باشد. سرمایه گذاری در این کشور با حداقل سرمایه یعنی 125000$ (دلار) می توانند ملک را خریداری کنند. بدین ترتیب می توانند اقامت دائم این کشور را اخذ کنند. برای رسیدن به اقامت این کشور و برخورداری از شهروندی 5 سال باید منتظر ماند.

کشور کلمبیا شمال غربی ‌ترین کشور قاره آمریکای جنوبی می باشد. سرمایه ‌گذاری و کسب و کار در کشور کلمبیا را می توان معقول شمرد. اقامت دائم به خود فرد یا خانواده اتباع خارجی که بیشتر از 150000$ (دلار) در ملک و یا اینکه 23000$ (دلار) در یک کسب و کار کشور کلمبیا اعطاء می شود.

اقامت از طریق خرید ملک برزیل و دومینیکا

اقامت از طریق سرمایه گذاری در برزیل مانند کشور کلمبیا ارزان است. جهت اخذ اقامت دائم برزیل به حداقل سرمایه 160000$ (دلار) مورد نیاز می باشد. سرمایه‌گذاری در برزیل ملزوما از طریق خرید ملک نیست. بدین ترتیب حتی با خریدن بیزینس و غیره شدنی می باشد. جهت تحصیل در برزیل مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

اگر چنانچه رویای زیبای آرامش پس از کار را در سواحل خاص کارائیب را داشته باشید، دومینیکا گزینه مناسبی است. دومنیکا با برنامه ‌های سرمایه‌ گذاری و اقامت از طریق ملک یکی از کشورهای به صرفه محسوب می شود. سرمایه گذاری برای شهروند شدن در این کشور زیبا و کمتر شنیده شده حدود 200000$ (دلار) است.

خرید ملک و اقامت پاناما و وانواتو

کشور پاناما همسایه کشورهای معتبری مانند کانادا و آمریکا انتخابی محبوب برای بازنشستگی در آمریکای شمالی می باشد. این کشور در هنگام صدور مجوز اقامت خود شخص و خانواده هیچ گونه محدودیتی برای ایرانیان ندارد. سرمایه‌ گذاری ملک 200000$ (دلار) یا بیش از آن باعث اخذ اقامت در این کشور می شود.

وانواتو جزیره ‌ای عجیب و خاص در اقیانوس آرام می باشد. وانواتوا به هر فرد خارجی که دارایی با ارزش 200000$ (دلار) یا بیشتر را سرمایه‌ گذاری کرده باشد، حق شهروندی افتخاری خواهد داد. این مسیر، فوق ‌العاده با شتاب انجام می شود. گذرنامه فرد فقط بعد از 2 سال صادر می گردد. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت و اخذ ویزای کاری مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

خرید ملک سنت لوسیا و یونان

اقامت سنت لوسیا فقط از طریق ملک و خرید ملک می باشد. آن هم به این صورت که در ملک مورد نظر 300000$ (دلار) سرمایه‌ گذاری انجام شود. همچنین مبلغ 100000$ (دلار) کمک مالی به صندوقی خاص در این کشور ارائه شود. نکته مهم این کشور این است که این کشور به سرعت پاسپورت صادر می کند.

یونان اقامت دائم و سرمایه‌گذاری جهت افراد خارجی ارائه می کند. شرایط سرمایه ‌گذاری در این کشور به این صورت است که آن ملک باید 300000$ (دلار) و یا بیشتر باشد. نکته بسیار مهم که خریداران و سرمایه گذاران می توانند در دیگر کشورهای اروپایی نیز زندگی کنند. حقوق شهروندی بعد از 7 سال به رد اعطاء می شود.

اقامت از طریق خرید ملک لتونی، گرانادا

گلدن ویزا یا همان ویزای طلایی لتونی با پرداخت 327000€ (یورو) به دست می آید. مجوز اقامت برای 5 سال می باشد. متقاضی و خانواده فرد پس از 10 سال حق استفاده از حقوق شهروندی را دارند. جزیره گرانادا یکی دیگر از جزایر حوزه کارائیب می باشد که سرمایه‌ گذاری نسبتا ارزان و در مقایسه با کشورهای هم سطح مقرون به صرفه‌‍ ای دارد. شرح برنامه های اقامتی سرمایه گذاری در گرانادا عبارتند از:

حالتشهریه به دلارشرح
اول350000$خرید ملک
دوم200000$صندوق های دولتی

اقامت از طریق خرید ملک لتونی، گرانادا

خرید ملک و شرایط اقامت مجارستان و بلژیک

حکومت مجار در قانون جدید خود به شهروندانی که حدود 356000$ (دلار) یا بیشتر در ملک هزینه کنند حقوق شهروندی اعطاء می کنند. برای داشتن حق شهروندی بایستی حداقل 8 سال در مجارستان زندگی کنند. اقامت در کشور اروپایی بلژیک برای غیر نظامیان و افراد خارج از اتحادیه با حدود 416000$ (دلار) برای خرید اوراق یا دارایی های کشور می ‌توانند اقامت دائم کسب کنند. اقامت از روی گلدن ویزا بعد 5 سال زمانی اهدا می شود که فرد 5 سال در آنجا زندگی کند. جهت زندگی در مجارستان، مقاله هزینه زندگی در مجارستان را بررسی بفرمائید.

اقامت از طریق خرید ملک در سایر کشورها

اقامت از طریق خرید ملک در سایر کشورها بدین صورت است:

کشورها حداقل سرمایه به دلارشرح
سنت کیتس400000$این مدل از سرمایه‌ گذاری تمام حقوق شهروندی را در اختیار می گذارد و گذرنامه خود را دریافت می کنید.
آندورا475000$تمامی افراد دنیا به جزء کشورهای اروپایی حق گرفتن این اقامت را دارند.
جهت اخذ اقامت لازم است 20 سال در این کشور سکونت داشته باشید.
باهاماس500000$جهت اخذ اقامت لازم است 10 سال در این کشور سکونت داشته باشید.
موریس500000$جهت اخذ اقامت لازم است 2 سال در این کشور سکونت داشته باشید.
بلغارستان500000€جهت اخذ اقامت لازم است 5 سال در این کشور سکونت داشته باشید.

خرید ملک در ایالت متحده آمریکا

با خرید ملک در آمریکا نمی توان اقامت دائم گرفت. اما با 500000$ (دلار) یا بیشتر در برنامه خرید سهام یا شرکت در زمینه سرمایه‌گذاری املاک می شود. بدین ترتيب می توانید گرین‌ کارت آمریکا را اخذ نمایند. راه های دیگری برای اخذ اقامت کشور آمریکا وجود دارد. راه های از جمله: اخذ ویزای تحصیلی آمریکا، ویزای کاری و غیره وجود دارد. ولی با توجه به سیاست های حاکم در این کشور در حال حاضر فرآیند اخذ ویزای آن دشوار شده است.

اقامت از طریق خرید ملک ایرلند، اسپانیا

جمهوری ایرلند اقامت از طریق سرمایه گذاری را به خارجیان بیرون از اتحادیه اروپا ارائه می دهد. جهت اقامت ایرلند لازم است حداقل 595000$ (دلار) در اموال، کسب و کار و اوراق قرضه هزینه کرده و سرمایه کردن صورت پذیرد. این کشور هم مانند خیلی از کشورها اقامت خود را بعد از 5 سال زندگی در ایرلند اعطاء می کند.

مهاجرین خارج از اتحادیه که تمایل به اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک را دارند، می‌توانند با خرید ملک به ارزش 595000$ (دلار) سرمایه گذاری کرده و اقامت اخذ کنند. نکته بسیار مهم و مثبت این است که تمام خانواده با دریافت اقامت می ‌توانند در همه اروپا کار و زندگی کنند.

اقامت از طریق خرید ملک ترکیه و مالتا

برای اقامت در ترکیه لازم است تا ملکی به ارزش 1 میلیون $ (دلار) خریداری شود. طول دوره جهت اخذ اقامت در این کشور 3 سال است. جمهوری دولت مالت یا همان مالتا برای خارجیان 1.500.000$ (دلار) هزینه در بر خواهد داشت. این رویه منجر به اخذ اقامت دائم و گذرنامه شنگن می شود. طول این دوره 1 سال می باشد. البته در این اواخر قانونی تصویب شده که متاسفانه ایرانیان نمی توانند پاسپورت این کشور را دریافت دارند و فقط می توانند اقامت دائم این کشور را در صورت احراز شرایط دریافت نمایند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با به کارگیری زبده ترین مشاورین و وکلای مهاجرتی با بیشترین میزان از ویزاها از معتبرترین کشورها آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشند.

5/5 - (10 امتیاز)

3 دیدگاه برای “اقامت از طریق خرید ملک در سال 2019

  1. لیدا بهرامی گفت:

    خیلی مقاله خوبی بود

  2. ناصر گفت:

    خیلی کلی بود میشه با جزئیات بیشتری توصیح بدید

  3. hiva گفت:

    ba tashakor az maqale besiar khoobetoon

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *