ویزای کاری

ویزای کاری در سال 2022

ویزای کاری

ویزای کاری در سال 2022 عبارتست از مجوزی که دولت یک کشور به شهروند کشوری دیگر اعطاء می گردد تا به صورت قانونی وارد خاک اشتغال یابد. از اینرو اخذ این مجوز، یکی از راه های مهاجرت به شمار می رود. مهاجرت از طریق کار، گاهی ناشی از اوضاع بد اقتصادی و معیشتی در کشور مبدا است. در این حالت، چرخ تولیدی بسیار کند می چرخد. در نتیجه، نرخ بیکاری افزایش می یابد. متقاضیان بین المللی می توانند جهت کار و دریافت مجوز قانونی با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

کشورهای صادر کننده ویزای کاری در سال 2022

در لیست زیر به بررسی کشورهای صادرکننده ویزای کار برای متقاضیان خارجی می پردازیم:

  • ویزای کاری کانادا :در زمره بهترین ها و سخت ترن ویزاها
  • ویزای کاری استرالیا :این کشور هم یکی از بهترین ها و مشکلترین ویزاها را صادر می کند.
  • ویزای کاری نیوزلند : این کشور کمی راحت تر از استرالیا صادر می شود.
  • ویزای کاری آلمان : بهترین و راحت ترین ویزاهای کاری در حال حاضر.
  • ویزای کاری اتریش: چیزی شبیه به ویزای آلمان با این تفاوت که هزینه های جانبی بالاتر و شانس ویزا کمتر می باشد.
  • ویزای کاری آفریقای جنوبی : شاید بتوان گفت پل بسیار خوبی جهت مهاجرت به کشورها ی خوب انگلیسی زبان دنیا می باشد.

این نوع کشور برای افراد زیر 35 سال گزینه بهتریست. اما این مهاجرت گاهی هم به جهت یافتن اوضاع بهتر است. یعنی فردی در پی یافتن زندگی مطلوب خویش تصمیم به مهاجرت به کشور برتری می گیرد. از آن جا که داشتن زندگی مرفه، در گرو داشتن کار مناسبی است که درآمد مکفی و مناسبی نیز داشته باشد. بنابراین اقدام به اخذ ویزای کاری می کند تا از آن طریق وارد کشور مقصد و منظور خود گردد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا شما را در این روند و بدست آوردن انواع ویزای کاری یاری رساند.

انواع ویزای کاری کشورهای جهان

ویزای کاری با توجه به شرایط و ماهیت کار، انواع گوناگونی دارد. به تبع آن، شرایط و مدت اقامت دارنده آن ویزا نیز متفاوت خواهد بود. مجوزی که برای کار در کشوری به افراد خارجی داده می شود را می توان از جهات مختلفی دسته بندی کرد:

از نظر زمانی، این ویزا می تواند برای مدتی کوتاه، میانه و یا بلند مدت باشد. منظور از کوتاه مدت یعنی مدت اعتبار ویزا کمتر از 3 ماه است. میان مدت ویزای کاری به معنای اعتبار بین 3 الی 6 ماه می باشد. در صورتی که ویزای کاری بلند مدت برای مدت بیش از 6 ماه صادر می گردد. همچنین این ویزای کاری می تواند قابلیت تمدید نیز داشته باشد.

شرایط دریافت ویزای کاری در سال 2022

متقاضیان می باید از شرایط به خصوصی جهت اخذ ویزای کاری برخوردار باشند. بطور کلی می توان از شرایطی مانند داشتن سن مناسب، تحصیلات دانشگاهی، سابقه کار، مدرک زبان، دعوت نامه ی کاری و غیره نام برد. هر نوع ویزای کاری، نیازمند برخی از این موارد و در سطح خاص خود می باشد. همچنین باید توجه داشت که برخی شرایط، مربوط به مطلق ویزا است مانند داشتن تمکن مالی، ارائه تمکن مالی و زبان انگلیسی.

در مورد ویزاهای مبتنی بر سیستم امتیازدهی، چند مورد به عنوان پیش شرط مشخص گردیده است. از قبیل سن، تحصیلات دانشگاهی، سابقه کاری و دانستن زبان خارجی که هر یک از این موارد نیز سطح بندی شده اند. فرد واجد هر سطحی، امتیازی متناسب با آن سطح را بدست می آورد. در نهایت، افرادی که مجموع امتیازشان از هر 4 مورد، به حداقل مورد نظر آن کشور برسد.

شرایط دریافت ویزای کاری

ویزای job seeker و job offer

در مورد ویزاهای کاری جاب آفر که مبتنی بر پیشنهاد کاری صادر می گردد. مهم ترین شرط صدور آن، داشتن دعوت نامه کاری از سوی کارفرمای بومی آن کشور است. در عمده کشورهای دنیا و به جهت حمایت از نیروی کار داخلی، اعتبار یافتن و صدور چنین دعوت نامه ای نیازمند آن است که کارفرمای مربوطه ابتدا آن پوزیشن کاری را به مدت 3 ماه در کشور خود آگهی نماید.اگر متقاضی واجدالشرایطی یافت نشد. آنگاه می تواند برای تصدی آن شغل، از فرد خارجی طی دعوت نامه ای دعوت به کار نماید.

در مورد ویزاهای کاری مبتنی بر جستجوی کار، جاب سیکر صادر می گردد نیز شرایطی مشابه سیستم امتیازدهی برقرار است. لازم است که واجد یک سری مواردی که از جانب کشور مقصد مشخص گردیده است باشد. مثلا دولت آلمان، شرایط اختصاصی دریافت ویزای جستجوی کاری خویش را چنین مشخص کرده است از موارد قابل ذکر عبارتست از:

  • داشتن سن حداکثر تا 40 سال
  • داشتن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی
  • داشتن سابقه کاری حداقل 2
  • علم زبان آلمانی

ویزاهای معروف کاری در اروپا

آلمان یکی از بهترین مقاصد اخذ ویزای کار می باشد. فریلنسرهای موفق می توانند برای ویزا به نام ویزای هنری درخواست دهند. استونی اولین کشور در جهان است که برای عشایر دیجیتال و کارگران از راه دور ویزای ارائه می‌ کند، یعنی کارگرانی که شغل انها به حضور آنها در یک مکان خاص بستگی ندارد. که «ویزای عشایری دیجیتال» و همچنین اقامت الکترونیکی نامیده می شود، چند حلقه برای متقاضیان وجود دارد که قبل از حرکت از طریق آنها بپرند. موفقیت در اخذ ویزا تا حدی به تامین یک واسطه، که گاهی اوقات اسپانسر نامیده می شود، بستگی دارد، که مسئول رفتار خوب متقاضی در هنگام اقامت در کشور است. متقاضیان همچنین باید نشان دهند که ابزار لازم برای حمایت از خود را دارند.

در نمودار زیر شاهد متقاضیان اخذ ویزای کاری آلمان در سال های اخیر هستید:

تعداد متقاضیان ویزای کاری آلمان

جهت تکمیل اطلاعات خود با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

5/5 - (2 امتیاز)

1 دیدگاه برای “ویزای کاری در سال 2022

  1. رها گفت:

    ممنون از مطالب جامع سایتتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *