مهاجرت به کشور اتریش

ازدواج دوجنسه در اتریش

ازدواج دوجنسه در اتریش

ازدواج دوجنسه در اتریش یک امر قانونی است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند در این نوشتار به بررسی ازدواج دوجنسه در اتریش بپردازند. کشور اتریش یکی از بهترین کشورهای اروپایی جهت کسب اقامت و تابعیت به شمار می رود. زیرا کیفیت زندگی در این کشور بسیار بالا می باشد. علاوه بر این، بالا بودن سطح تحصیلات در دانشگاه های اتریش موجب جذب دانشجویان بین المللی به این کشور می شود. هر ساله به تعداد دانشجویان بین المللی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور افزوده می شود. با همراهی متخصصان ما تا بخش آخر این نوشتار می توانید با کشور اتریش و شرایط ازدواج دوجنسه در اتریش بیشتر آشنا شوید.

درباره کشور اتریش

اتریش کشوری تقریباً 8.7 میلیون نفر جمعیت در اروپای مرکزی است. این کشور با جمهوری چک و آلمان در شمال، اسلواکی و مجارستان در شرق، اسلوونی و ایتالیا از جنوب و با غرب با سوئیس و لیختن اشتاین هم مرز است. سرزمین اتریش 83.878 کیلومتر مربع (32385 مایل مربع) را در بر می گیرد. از این رو دارای آب و هوای معتدل و کوهستانی است. سرزمین این کشور به دلیل وجود رشته کوه های آلپ بسیار کوهستانی است. اکثریت جمعیت کشور اتریش به آلمانی صحبت می کنند، که آن هم زبان رسمی کشور است. سایر زبان های رسمی محلی کرواتی، مجارستانی و اسلوونی هستند. اتریش نماینده پارلمان دموکراسی است. پایتخت و بزرگترین شهر با جمعیت بیش از 1.8 میلیون نفر، وین است. اتریش یکی از ثروتمندترین کشورها در جهان است که تولید ناخالص داخلی سرانه آن 46.972 دلار (برآورد سال 2018) است.

این کشور سطح بالایی از زندگی را توسعه داده است. در سال 2016 به دلیل شاخص توسعه انسانی خود در رتبه 24 جهان قرار گرفته است. اتریش از سال 1955 عضو سازمان ملل متحد بوده است. در سال 1995 به اتحادیه اروپا پیوست و بنیانگذار OECD است. اتریش همچنین در سال 1995 توافقنامه شنگن را امضاء کرد. ارز اروپایی، یورو را در سال 1999 تصویب کرد. در سال 2001، حدود 74% از جمعیت اتریش به عنوان كاتولیك رومی ثبت شده بودند. در حالی كه حدود 5% خود را پروتستان می دانستند. مسیحیان اتریشی، چه کاتولیک و چه پروتستان، موظفند مبلغی را برای عضویت اجباری به کلیسای خود بپردازند.

در نمودار زیر به طور دقیقتر به دین جمعیت کشور اتریش اشاره شده است:

مدارک لازم جهت ازدواج قانونی در اتریش

اگر فردی در سن قانونی باشد و توانایی تصمیم گیری داشته باشد، قابل ازدواج است. مردان و زنان پس از رسیدن به 18 سالگی به سن قانونی می رسند. یک فرد در صورتی قادر به تصمیم گیری است که بتواند معنی و پیامدهای اعمال خود را در زمینه درک کند، مقاصد خود را تعیین کند و بر اساس آن عمل کند.

بین سنین 16 تا 18 سال، اعلامیه قانونی الزام آور ازدواج الزامی است. در صورت درخواست، دادگاه باید فرد را قابل ازدواج اعلام کند. دادگاه در صورت موارد زیر فرد را قابل ازدواج در نظر می گیرد:

  • همسر آینده در حال حاضر به سن قانونی رسیده است.
  • به نظر می رسد که فرد برای این ازدواج به اندازه کافی بالغ است.
  • در مورد افراد صغیر، ولی قانونی باید رضایت خود را برای وقوع ازدواج بدهد.

در میان روش های مهاجرتی به این کشور پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله سرمایه گذاری در اتریش می باشد.

درباره ازدواج دوجنسه در اتریش

حقوق لزبین، همجنسگرا، دوجنسگرا و LGBT در اتریش در قرن 21 پیشرفت چشمگیری داشته است. به طور کلی ازدواج همجنسگرایان و ازدواج دوجنسه در اتریش قانونی می باشد. در 5 دسامبر سال 2017، دادگاه قانون اساسی اتریش تصمیم به قانونی ساختن ازدواج همجنسگرایان و ازدواج دوجنسه در اتریش گرفت. این حكم از تاریخ 1 ژانویه 2019 به مرحله اجرا درآمد. این کشور گرچه تحت تأثیر مذهب کاتولیک رومی قرار دارد. اما با قوانین و عقاید اجتماعی در مورد گرایش جنسی و هویت جنسیتی به آرامی آزادتر شده است. رأی دادگاه قانون اساسی اتریش در 4 دسامبر 2017 مبنی بر اینکه ممنوعیت ازدواج همجنسگرا ضد قانون اساسی بود. یک پیروزی قدرتمند برای حقوق برابر ازدواج بود. این نخستین باری بود که دادگاه قانون اساسی در اروپا اعلام کرد که محرومیت افراد همجنسگرا از ازدواج مدنی ضد قانون اساسی است.

شرایط ازدواج دوجنسه در اتریش و سایر کشورهای اروپایی

همانطور که می دانید، در کشور ایران، ازدواج دوجنسه یک موضوع چالش برانگیز می باشد. هیچ قانونی برای این نوع ازدواج وجود ندارد. برخلاف اکثر کشورهای دنیا، انجام ازدواج دوجنسه در اتریش و سایر کشورهای اروپایی و همچنین ازدواج همجنسگرایان در اکثر کشورهای این قاره توسط اتحادیه اروپا و سازمان های مختلف مورد حمایت قرار می گیرد. همه افراد دوجنسه بدون در نظر گرفته شدن ملیت و سایر موارد مرتبط می توانند در اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا اقامت داشته باشند، زندگی کنند، استخدام شوند یا کار کنند، فعالیت و کسب و کار شخصی خود را داشته باشند، ازدواج کنند و یا وارد دانشگاه ها و مدارس شوند. به طور کلی، تبعیض در استخدام، ورود به دانشگاه، ازدواج، کسب اقامت و یا سایر موارد مرتبط برای این افراد در کشورهای عضو اتحادیه اروپا ممنوع می باشد.

حقوق لزبین، همجنسگرا، دوجنسه و LGBT به طور گسترده ای در اروپا تحت حمایت قرار گرفته اند. 16 کشور از 28 کشوری که ازدواج همجنس را در سراسر جهان قانونی اعلام کرده اند، در اروپا قرار دارند. در جدول زیر به حقوق LGBT در اتحادیه اروپا اشاره شده است:

حقوق در اتحادیه اروپاوضعیت
فعالیت جنسی افراد همجنسقانونی در 27 کشور اتحادیه
ازدواج همجنسگرایانقانونی در 22 کشور اتحادیه
فرزندخوانگی توسط زوجین همجنسقانونی در 18 کشور اتحادیه
حضور دگرباش جنسی در ارتشقانونی در 27 کشور اتحادیه
حقوق در مورد هویت و بیان جنسیتقانونی در 26 کشور اتحادیه

در خصوص کسب اطلاعات در خصوص این کشور می توانید مقاله هزینه زندگی در اتریش را از طریق لینک زیر مطالعه بفرمائید. در اتحادیه اروپا، تمایل به حمایت از LGBT در کشورهای زیر در پایین ترین سطح است:

  • بلغارستان
  • لتونی
  • مجارستان
  • رومانی
  • اسلواکی
  • لیتوانی

افکار عمومی در اروپا درباره همجنسگرایان و دوجنسگرایان

افکار عمومی در اروپا درباره همجنسگرایان و دوجنسگرایان

در یک پروژه نگرش جهانی در سال 2002 که توسط مرکز تحقیقات پیو مورد بررسی قرار گرفته است. اکثریت در هر کشور اروپای غربی نشان داد که همجنسگرایی و دوجنسگرایی باید توسط جامعه پذیرفته شود. در حالی که بیشتر روس ها، لهستانی ها و اوکراینی ها با این موضوع مخالف بودند. طبق نظر گالوپ اروپا در سال 2003، زنان، نسل جوان و افراد تحصیل کرده بیشتر از سایر افراد از ازدواج همجنس و دوجنسه ها و حقوق فرزندخواندگی برای این افراد حمایت می کنند. براساس آمار رسمی یوروبارومتر، بیشترین حمایت از ازدواج این افراد از هلند (82%)، سوئد (71%)، دانمارک (69%)، بلژیک (62%)، لوکزامبورگ (58%)، اسپانیا (56%)، فنلاند (54%)، آلمان (52%) و جمهوری چک (52%) بوده است.

در جدول زیر به میزان موافقت مردم کشورهای مختلف با برابری حقوق افراد همجنسگرا، لزبین و دوجنسگرا با حقوق افراد دگرجنسگرا اشاره شده است:

کشوردرصد موافقت
سوئد98%
هلند97%
اسپانیا91%
انگلستان90%
دانمارک89%
آلمان88%
لوکزامبورگ87%

با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید تا با سایر موضوعات مهاجرتی مانند راه های مهاجرت به اتریش و اخذ تابعیت اتریش نیز آشنا شوید.

سوالات مهم در باب ازدواج دوجنسه در اتریش

در این بخش از مقاله در خصوص ازدواج دوجنسه در اتریش سوالاتی که داشتید را پاسخ خواهیم داد:

  • آیا می توان با گرایش های جنسی متفاوت به اتریش مهاجرت کرد؟ به طور کلی ازدواج همجنسگرایان و ازدواج دوجنسه در اتریش قانونی می باشد. حقوق لزبین، همجنسگرا، دوجنسگرا و LGBT در اتریش در قرن 21 پیشرفت چشمگیری داشته است.
  • حقوق دوجنسگراها در اتریش چیست؟ همه افراد دوجنسه بدون در نظر گرفته شدن ملیت و سایر موارد مرتبط می توانند در اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا اقامت داشته باشند، زندگی کنند، استخدام شوند یا کار کنند، فعالیت و کسب و کار شخصی خود را داشته باشند، ازدواج کنند و یا وارد دانشگاه ها و مدارس شوند.
  • به جز کشور اتریش کدام کشورها دوجنسه ها را می پذیرند؟ بلغارستان-لتونی-مجارستان-رومانی-اسلواکی-لیتوانی
  • شرایط ازدواج دوجنسه ها در اتریش چیست؟ اگر فردی در سن قانونی باشد و توانایی تصمیم گیری داشته باشد، قابل ازدواج است. مردان و زنان پس از رسیدن به 18 سالگی به سن قانونی می رسند. بین سنین 16 تا 18 سال، اعلامیه قانونی الزام آور ازدواج الزامی است. همسر آینده در حال حاضر به سن قانونی رسیده است و باید به نظر برسد که فرد برای این ازدواج به اندازه کافی بالغ است. در مورد افراد صغیر، ولی قانونی باید رضایت خود را برای وقوع ازدواج بدهد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *