مهاجرت به کشور کرواسی

ازدواج در کرواسی

ازدواج در کرواسی

ازدواج در کرواسی علیرغم آنچه در نگاه اول ممکن است به نظر برسد، رویه پیچیده ای نیست. علاوه بر این زیبایی طبیعی و ثروت تاریخی، این کشور را به مقصدی عالی برای ازدواج در کرواسی تبدیل کرده است. ازدواج در کرواسی به یک پس زمینه فراموش نشدنی در زندگی شما تبدیل خواهد شد. از سوی دیگر، افرادی که مایل به ازدواج هستند باید با اداره ثبت احوال محلی مورد نظر در ارتباط باشند. علاوه بر این باید حداقل 3 ماه قبل از تاریخ مورد نظر صورت پذیرد. با این حال هنگام ازدواج ممکن است کاغذ بازی های زیادی وجود داشته باشد. همچنین حجم مدارک ارائه شده جهت ازدواج بسته به ملیت هر یک از زوجین متفاوت است. ارائه این مطالب توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک های شایانی را در مسیر ازدواج و مهاجرت به کرواسی به شما عزیزان ارائه خواهد داد.

کرواسی کشوری است که فرصت های بسیاری را برای افرادی که قصد ازدواج را دارند فراهم می کند. همچنین از آنجایی که کرواسی مقصدی جذاب است بسیاری از گردشگران یا ساکنان تصمیم ثبت ازدواج خود در این کشور می گیرند. شهروندان خارجی که قصد ازدواج را دارند می توانند این کار را در اداره ثبت احوال در شهر منتخب انجام دهند. متقاضیانی که قصد ازدواج را دارند می توانند از فرهنگ بالای تجارت و سرمایه گذاری در کرواسی نیز بهره مند شوند. تا یک زندگی رویایی را برای خود و فرزندان خود در این کشور به ارمغان بیاورند. علاوه بر این 20% از اتباع خارجی که قصد ازدواج را دارند به پایتخت کرواسی شهر زاگرب، نقل مکان کرده اند.

حقایق اساسی در باب ازدواج در کرواسی

متقاضیانی که قصد ازدواج را دارند باید قبل از اقدام با حقایق اساسی این در مبحث ازدواج به خوبی آشنا شوند. زیرا ازدواج بدون داشتن آگاهی های لازم در این خصوص، با صدمات جبران ناپذیری همراه خواهد بود.

از مهمترین حقایق اساسی ازدواج در کرواسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مراسم مدنی تنها نوع مراسم الزام آور قانونی برای متقاضیان ازدواج می باشد.
  • تشریفات مدنی کرواسی به طور کلی، در هر مکانی می توان برگزار شود. البته مشروط بر اینکه در اداره ثبت احوال کرواسی تاییید شده باشد.
  • حداقل دوره اقامت در کرواسی وجود ندارد.
  • چنانچه هر یک از زوجین کرواتی صحبت نمی کند، باید یک مترجم تایید شده توسط دادگاه کرواسی حضور داشته باشد.

در نهایت اینکه، شما ممکن است یک مراسم مذهبی قبل یا بعد از برگزاری مراسم مدنی در کرواسی یا کشور خود داشته باشید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ مجوز ازدواج در کرواسی

همانند اغلب کشورهای جهان افرادی که قصد ازدواج را دارند باید قبل از اقدام، برای مجوز ازدواج این کشور درخواست دهند. هنگام درخواست مجوز ازدواج ارائه مدارک مذکور، برای عروس و داماد الزامی است.

این مدارک عبارت اند از:

  • ارائه گواهی ازدواج با مهر آپوستیل
  • ارائه گذرنامه معتبر بین المللی با حداقل اعتبار 1 ساله
  • فتوکپی صفحه تصویر پاسپورت عروس و داماد
  • ارائه فتوکپی صفحه تصویر گذرنامه برای دو شاهد با ذکر نام، آدرس و شغل آنها
  • گواهی تولد با نشان دادن نام پدر و مادر، و باید دارای مهم آپوستیل که حداکثر 90 روز قبل از عروسی شما صادر شده است.
  • سند ازدواج قبلی در صورتی که طلاق گرفته اید.
  • گواهی فوت همسر قبلی در شرایطی که بیوه هستید.
  • گواهی نظرسنجی تغییر نام، در صورت نیاز
  • گواهی فرزند خواندگی، در صورت نیاز

مدارک مورد نیاز جهت اخذ مجوز ازدواج در کرواسی

سرمایه گذاری در کرواسی

جمهوری کرواسی برای افرادی که قصد سرمایه گذاری در کرواسی را دارند مشوق های بسیاری را ارائه می دهد. هدف از ارائه این مشوق های جذب سرمایه گذاران بین المللی جهت توسعه کشور می باشد. کرواسی همواره پذیرای سرمایه گذاری های خارجی است. همچنین حمایت های لازم را برای کارآفرینان بین المللی علاقه مند به انجام تجارت در این کشور فراهم می کند.

از سوی دیگر، حدود 40 میلیارد $ (دلار) کل موجودی سرمایه گذاری مستقیم خارجی کرواسی در سال 2023 بوده است. علاوه بر این گزارش انجام کسب و کار در سال اخیر رتبه 35 را از 190 اقتصاد را در جهان به کرواسی اختصاص داد. در آخر اینکه پتانسیل توریستی کرواسی بسیار چشم گیر است. زیرا اغلب اتباع خارجی در این بخش محبوب در کرواسی سرمایه گذاری می کنند.

در نمودار زیر می توانید مهمترین بخش های اقتصادی در کرواسی، جهت سرمایه گذاری در کرواسی را مشاهده فرمایید:

مهمترین بخش های اقتصادی در کرواسی، جهت سرمایه گذاری

اخذ تابعیت از طریق ازدواج در کرواسی

بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی و آمریکایی، اخذ تابعیت از طریق ازدواج در کرواسی بلافاصله پس از ازدواج صورت می گیرد. البته این وضعیت با کمک تابعیت به دست می آید. به طور کلی ازدواج با شریک زندگی در کرواسی دارای مزایای متعددی از جمله تابعیت است. برای اخذ تابعیت کرواسی از طریق ازدواج، قوانین و تشریفاتی وجود دارد که باید رعایت شود.

از مهمترین این قوانین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • متقاضیان دریافت تابعیت کرواسی از طریق ازدواج، باید حداقل 18 سال سن داشته باشند.
  • پس از ازدواج با یک شهروند کروات نیازی به مدرک اقامت نیست.
  • دانش زبان و فرهنگ کرواسی جزو الزامات می باشد.
  • پس از دریافت تابعیت کرواسی متقاضی متعهد می شود که تابعیت کشور مبدا را رد کند.
  • درخواست دریافت تابعیت کرواسی از طریق ازدواج را می توان در ایستگاه پلیس محلی به ثبت رساند.

علاوه بر این موارد، مقامات کرواسی ممکن است فرم های ویژه ای را برای درخواست اطلاعات دیگر برای اخذ تابعیت از طریق ازدواج ارائه دهند. علاوه بر گواهی ازدواج که مهمترین سند ارائه شده برای درخواست تابعیت کرواسی از طریق ازدواج است.

علاوه بر این دارندگان تابعیت کرواسی از طریق ازدواج، هیچ محدودیتی در بازار کار یا سفر به خارج ندارند. زیرا کرواسی در فرآیند کشورهای حوزه شنگن مشارکت دارد. شما می توانید در مورد مزایای تابعیت کرواسی، و همچنین در مورد ازدواج و هزینه زندگی در کرواسی از وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بیشتر بیاموزید.

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *