مهاجرت به کشور چین

اخذ اقامت چین از طریق ازدواج

اخذ اقامت چین از طریق ازدواج

اخذ اقامت چین از طریق ازدواج یکی از راه های مقیم شدن در این کشور پر جمعیت می باشد. هر ساله متقاضیان زیادی برای این امر اقدام می کنند. لازم به ذکر است که کسب اقامت و تابعیت و همچنین پاسپورت کشور چین از این طریق دارای شرایط خاص خود می باشد.

این کشور در شرق قاره آسیا واقع شده است و بیش از 1400000000 نفر در این کشور زندگی می کنند و این کشور یکی از پر جمعیت ترین کشور های دنیا در کنار کشور هند به شمار می آید. لازم به ذکر است که هر ساله افرادی زیادی با اهداف مختلف مانند تحصیل، کار، سرمایه گذاری، تاسیس کمپانی، ازدواج و یا سایر موارد اقدام به مهاجرت به کشور چین می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ضمن تدوین این مقاله، به بررسی اخذ اقامت چین از طریق ازدواج خواهد پرداخت.

شرایط ازدواج در کشور چین

متقاضیانی که می خواهند با یک شهروند چینی ازدواج کنند، باید در نظر داشته باشند که کسب گذرنامه کشور چین از طریق ازدواج با اتباع چینی امری تضمین شده نمی باشد و این موضوع شرایط خاص خود را دارد. در این کشور در صورتی که یک فرد خارجی با 1 فرد چینی ازدواج کند و زوجین با یکدیگر زندگی مشترک داشته باشند، فرد خارجی می تواند اقامت کشور چین را به راحتی کسب کند.

اخذ اقامت چین از طریق ازدواج در کمتر از 1 سال بعد از انجام ازدواج رسمی انجام می شود و متقاضیانی که مایل به کسب تابعیت کشور چین می باشند باید شرایط ویژه ای داشته باشند. کسب اقامت در این کشور در صورتی امکان پذیر می باشد که فرد متقاضی تقاضا خود را به مقامات دولتی اقدام کند و در صورتی که مقامات و سازمان های دولتی پرونده فرد متقاضی را تایید کنند، فرد متقاضی می تواند اقدام به دریافت اقامت کند.

به یاد داشته باشید که سازمان امنیت استان های چین و وزارت امنیت عمومی این کشور از مهم ترین ارگان هایی می باشند که باید پرونده وی توسط این ارگان ها برای صادر کردن اقامت متقاضی تایید و ثبت شود. از سال های دور تا کنون، ازدواج با یک فرد خارجی باعث کسب اقامت و تابعیت یک فرد با همسر خود در کشور مقصد می شد و این قانون در کشور ایران نیز وجود دارد و در صورتی که یک بتواند با یک آقای ایرانی ازدواج کند، میتواند پس از مدتی مشخص، مقیم و تابع کشور ایران شود.

روادید خانوادگی در کشور چین

بر اساس قوانین سال 2023 برای مهاجرت به این کشور، متقاضیان می توانند روادید مختلفی کسب کنند و سپس برای انجام امور مختلف وارد خاک این کشور شوند. در این بخش قصد داریم علاوه بر شرایط اخذ اقامت این کشور از طریق ازدواج، به انواع روادید خانوادگی در این کشور نیز اشاره کنیم.

همچنین رشد مهاجرت از طریق ازدواج در این کشور در نمودار زیر بیان شده است:

میانگین مهاجرت به کشور چین از طریق ازدواجروادید خانوادگی در این کشور به 4 بخش تقسیم می شوند:

  • ویزای Q1
  • ویزای Q2
  • ویزای S1
  • ویزای S2

اخذ اقامت چین از طریق ازدواج در قالب Q1

متقاضیان و افرادی که خانواده آن ها شهروند کشور چین می باشند می توانند این روادید را کسب کنند. همچنین افرادی که اعضای خانواده آن ها (پدر، مادر، دختران، پسران، زن، شوهر، پدر بزرگ، مادر بزرگ، خواهر، برادر و نوادگان) کارت سبز داشته باشند می توانند با کسب این روادید به کشور چین مهاجرت کنند.

لازم به ذکر است که این نوع از روادید خانوادگی در این کشور برای افرادی مناسب می باشد که برای ملاقات خانواده خود و یا نگهداری از کودک و بچه ها می خواهند وارد خاک این کشور شوند. این نوع از روادید بیش از 6 ماه معتبر می باشد و متقاضیان می توانند بیش از 180 روز با این روادید مقیم کشور چین شوند و به یاد داشته باشید که متقاضیان جهت کسب این روادید باید مدارک پزشکی ارائه دهند تا سلامت جسمی و روحی خود را ثابت کنند.

اخذ اقامت چین از طریق ازدواج در قالب Q2

متقاضیان برای ملاقات بستگان خود که شهروند این کشور می باشند و یا بستگانی که در این کشور مقیم هستند، می توانند از این نوع روادید خانوادگی در این کشور استفاده کنند. سقف اعتبار این نوع روادید حداکثر 6 ماه می باشد و متقاضیان می توانند بدون ارائه مدارک پزشکی این روادید را کسب کنند. متقاضیان در این روش ملزم به ارائه مدارک خاصی خواهند بود.

اخذ اقامت چین از طریق ازدواج در قالب Q2

اخذ اقامت چین از طریق ازدواج در قالب S1

متقاضیان می توانند برای دیدن افرادی که در این کشور مشغول به کار یا تحصیل هستند، اقدام به کسب این نوع روادید خانوادگی در این کشور کنند. لازم به ذکر است که این نوع روادید برای دیدن افراد زیر 18 سال، پدر و ماد و یا زوجین و متقاضیانی می باشد که برای انجام امور خاصی اقدام به مهاجرت به این کشور کرده اند طراحی شده است.

این نوع از روادید بیش از 6 ماه معتبر می باشد و متقاضیان می توانند بیش از 180 روز با این روادید مقیم این کشور شوند و به یاد داشته باشید که متقاضیان جهت کسب این روادید باید مدارک پزشکی ارائه دهند تا سلامت جسمی و روحی خود را ثابت کنند.

اخذ اقامت چین از طریق ازدواج در قالب S2

متقاضیان می توانند برای ملاقات خانواده خود که در این کشور زندگی می کنند از این نوع روادید خانوادگی استفاده کنند و لازم به ذکر است که این روادید برای دیدن افرادی می باشد که مشغول به تحصیل در مراکز تحصیلی این کشور و یا مشغول به کار در این کشور می باشند مناسب می باشد. سقف اعتبار این نوع روادید حداکثر 6 ماه می باشد و متقاضیان می توانند بدون ارائه مدارک پزشکی این روادید را کسب کنند.

در صورتی که متقاضیان بیش از 5 سال بعد از ازدواج با 1 شهروند چینی در این کشور زندگی کنند، می توانند به راحتی اقدام به اخذ اقامت چین از طریق ازدواج کنند.

متقاضیان و مهاجرانی که قصد دارند به این کشور مهاجرت کنند، باید از شرایط مهاجرت به چین و هزینه های زندگی و شرایط اقامت در این کشور به صورت کامل مطلع باشند. شما عزیزان در صورتی که قصد دارید به کشور های خارجی مهاجرت کنید، می توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید تا اطلاعات مورد نظر را برای مهاجرت به کشور مقصد کسب کند. برای دریافت اقامت چین باید هزینه تحصیل و زندگی در چین برای ما روشن باشد.

همان طور که در این مقاله که توسط متخصصان و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است ذکر شد، اخذ اقامت این کشور از طریق ازدواج امکان پذیر می باشد و متقاضیان برای اخذ اقامت این کشور از طریق ازدواج باید بعد از انجام ازدواج مدارک مورد نیاز را به اداره ها و سازمان مربوطه تحویل دهند تا موفق به کسب اقامت شوند.

3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *