مهاجرت به کشور چین

شرایط ویزای همراه چین

شرایط ویزای همراه چین

یکی از موارد مسائل مطرح شده درباره مهاجرت و اقامت در چین شرایط ویزای همراه چین است. به صورت کلی چین از قدیم یکی از کشورهای پر تردد بوده است. این کشور امروز بسیاری از تجار برای انجام تجارت به چین سفر می کنند. علاوه بر این نیز با توجه به پیشرفت اقتصاد این کشور، چین به محل مهاجرت موقت و دائمی بسیاری تبدیل شده است. ویزای همراه چین که به نام الحاق خانواده نیز شناخته می شود به دو صورت ویزای S و ویزای Q شناخته می شود. این دو نوع ویزا خود دارای 2 دسته هستند. در خصوص مهاجرت به چین، دسته اول مربوط به افرای است که خواهان اقامت بیش از 180 روز هستند و دسته دوم مربوط به افرادی است که خواهان اقامت در کم تر از 180 روز می باشند. جهت بررسی بیشتر به نوشته مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره در این خصوص توجه فرمایید.

کیفیت زندگی در چین

رونق اقتصادی چین در حال گسترش است. موفقیت اقتصادی باعث بهبود زندگی میلیون ها نفر شده است. از استاندارد زندگی راحت تر تا افزایش سرسام آور حقوق و دستمزد، زندگی برای یک شهروند متوسط ​​چینی از بسیاری از کشورهای غربی بالاتر است و تأثیر زیادی بر زندگی بازدید کنندگان خارجی از چین داشته است. استانداردهای زندگی و شرایط مهاجرت به چین افزایش یافته است و سطح کلی راحتی افراد قابل رقابت با اروپا است. از همه پیشرفت هایی که در سطح زندگی چین صورت گرفته است، رضایت بخش ترین موارد ممکن است غذاها باشد. این پیشرفتی است که بازدید کنندگان در واقع می توانند آن را بچشند. برای دهه ه ایمنی غذاهای ارائه شده در چین باعث نگرانی می شد. خوشبختانه امروز بازدیدکنندگان از چین درمی یابند که این مسائل اکنون به تاریخ چین تبدیل شده اند.

با بهبود استانداردهای زندگی، الزامات سختگیرانه تری در مورد غذاهایی که مردم می خورند نیز وجود دارد. کنترل میزان کودهای استفاده شده و ممنوعیت استروئیدهای گوشت خوک و گوشت گاو باعث شده است که غذا خوردن در رستوران های چینی بسیار سالم تر باشد. بهترین این پیشرفت ها فقط از نظر کیفیت نیستند بلکه تنوع نیز دارند. ا با توجه به اینکه چین به عنوان قدرت اقتصادی مشرق زمین شناخته می شود، سرآشپزهای تایلندی، کره ای، ژاپنی و سایر کشورهای آسیایی وارد چین شده اند. بهترین سرآشپزهای مالزیایی و اندونزیایی اکنون در پکن و هنگ کنگ کار می کنند. پیشرفت های عمده در سطح زندگی در چین نه تنها به نفع ساکنان محلی پکن یا شانگهای بوده است بلکه زندگی بازدیدکنندگان و مهاجران را نیز به میزان قابل توجهی بهبود بخشیده است.

کیفیت زندگی در چین

بررسی شرایط ویزای همراه چین

در واقع، هیچ چیزی تحت عنوان ویزای همسر منحصر به فرد تحت قوانین مهاجرتی چین وجود ندارد، اما انواع ویزا وجود دارد که شامل همسران نیز می شود. ویزای Q یا ویزای ویزیت خانوادگی و شخصی همانطور که معمولاً شناخته می شود، یکی از آنهاست. ویزای Q کمی متفاوت از ویزای S است که به ویزای اقوام خارجیان نیز معروف است، زیرا ویزای Q تأکید ویژه ای بر همسران و بستگان اتباع چین و کسانی که اقامت دائم چین دارند، دارد. ویزای Q همچنین برای کسانی که برای اهداف شخصی مانند آغاز فرزند خواندگی کودک به چین می آیند صادر می شود.

ویزای Q دو نوع است و به شرح زیر است:

انواع ویزای همراه Qشرح
ویزای همراه Q1ویزای افرادی است که قصد دارند بیش از 180 روز در چین بمانند. این معمولاً یک ویزای یکبار ورود است که ظرف 1 ماه پس از ورود به اجازه اقامت تبدیل می شود و می تواند برای دوره های بالاتر از 1 سال صادر شود.
ویزای همراه Q2برای کسانی است که قصد دارند مدت زمان کمتر از 180 روز را در چین بمانند. این ویزا ها می توانند ویزاهای 1 بار ورود یا چند بار باشند.

در شکل زیر افراد مشمول تحت حمایت ویزای الحاق خانواده چین مشخص شده است:

افراد مشمول حمایت ویزای الحاق چین

ویزای همراه چین چیست؟

این ویزا برای بستگان اتباع چینی یا خارجیان مقیم چین با مجوز اقامت دائم صادر می شود. ویزای S1 چین در موارد نادر می تواند برای اقامت تا 180 روز معتبر باشد، اما اغلب 90 روز می توان انتظار داشت. شما باید پاسپورت امضا شده واقعی خود را ارائه دهید، از جمله یک کپی از صفحه اطلاعات شخصی گذرنامه خود. پاسپورت شما باید برای مدت شش ماه بیشتر از مدت ویزای درخواستی شما معتبر باشد (مثلاً اگر درخواست ویزای 12 ماهه دارید پاسپورت شما باید 18 ماه اعتبار داشته باشد) حداقل دو صفحه خالی ویزا برای مهر ویزا داشته باشید (صفحات اصلاحات و تایید برای انجام این الزام نمی توانند استفاده شوند) ساییده شدن، پاره شدن، جدا شدن یا تغییر به هیچ طریق دیگری نباشد

ما قویاً توصیه می کنیم که عکس خود را به صورت الکترونیکی به مرکز خدمات ویزای چین ارسال کنید تا بتوانیم اطمینان حاصل کنیم که مشخصات سختگیرانه ای را که توسط کنسولگری چین تعیین شده است. عکس باید پس زمینه سفید داشته باشد و خیلی قدیمی نباشد. باید نمای کاملاً جلویی از سر شما، صورت در مرکز وسط، بالای شانه‌ ها و حالت خنثی (غیر خندان) با چشم ‌های باز، دهان بسته و گوش‌های قابل مشاهده را نشان دهد. هیچ نور پس زمینه یا سایه مجاز نیست. شما نمی توانید از عینک، زیورآلات یا سرپوش استفاده کنید مگر برای مقاصد مذهبی. پیراهن سفید نپوشید.

در نمودار زیر شاهد تعداد متقاضیان اخذ ویزای همراه چین هستید:

تعداد متقاضیان ویزای همراه چین

شرایط ویزای همراه Q چین

طبق ماده 6 قوانین اداری برای بررسی و تأیید اقامت در چین افراد زیر می توانند برای ویزای Q1 و Q2 اقدام کنند:

  • اعضای خانواده شهروندان چینی
  • اعضای خانواده به همسران، والدین، ​​پسران، دختران، همسران پسران یا دختران، برادران، خواهران
  • پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، نوه ها، نتیجه ها و والدین همسر اشاره می کنند.
  • اعضای خانواده افراد خارجی با اقامت دائم چین
  • برای کسانی که قصد دارند برای الحاق خانواده مهاجرت به چین داشته باشند.
  • کسانی که قصد دارند به منظور مراقبت از خانواده به چین بروند.

شایان ذکر است ازدواج همجنسگرایان در چین به رسمیت شناخته نمی شود و به همین ترتیب، همسران تحت این گروه واجد شرایط درخواست این ویزا نیستند.

مدارک و شرایط ویزای همراه Q چین

مانند هر ویزای دیگر در چین، شما به یک دسته اسناد و مدارک نیاز دارید تا درخواست شما پذیرفته شود. از جمله دعوت نامه ای که توسط یک شهروند چین یا یک تبعه خارجی با اجازه اقامت دائم چین صادر شده و در چین زندگی می کند. دعوت نامه باید حاوی موارد زیر باشد:

  • اطلاعات مربوط به متقاضی (نام و نام خانوادگی، جنسیت، تاریخ تولد و غیره)
  • اطلاعات مربوط به بازدید (هدف از بازدید، تاریخ ورود در نظر گرفته شده، محل اقامت در نظر گرفته شده مدت زمان اقامت مورد نظر، تاریخ ورود و عزیمت، روابط بین متقاضی و نهاد دعوت کننده یا فرد، منبع مالی هزینه ها)
  • اطلاعات مربوط به فرد دعوت کننده (نام، شماره تلفن تماس، آدرس، مهر رسمی، امضای نماینده قانونی یا فرد دعوت کننده و غیره)
  • فتوکپی شناسه چینی از گذرنامه فردی یا خارجی دعوت کننده و اجازه اقامت دائم
  • اصل و فتوکپی گواهینامه (گواهی ازدواج، شناسنامه، گواهی خویشاوندی صادر شده توسط اداره امنیت عمومی یا گواهی محضری از خویشاوندی) که نشان دهنده رابطه اعضای خانواده بین متقاضی و فرد دعوت کننده است.

همچنین توجه به این نکته مهم است که دارندگان ویزای Q1 باید ظرف مدت 30 روز از تاریخ ورود خود، به اداره های خروج ورود ارگان های امنیتی عمومی تحت دولت های محلی در سطح یا بالاتر از سطح شهرستان در محل های پیشنهادی محل اقامت مراجعه کنند.

مدارک و شرایط ویزای همراه Q چین

شرایط ویزای همراه S چین

این نوع ویزا برای ویزا برای اعضای خانواده خارجیانی که مدت طولانی در چین کار می کنند صادر می شود. این ساکنان خارجی در چین می توانند دارای ویزای Z یا ویزای کاری چین، ویزای X1 یا تحصیلات طولانی مدت، J1 یا ویزای بلند مدت روزنامه نگاری و ویزای D چینی باشند. روند و شرایط درخواست برای متقاضیان ویزای S1 همان است که برای ویزای S2 یا ویزای کوتاه مدت که اجازه اقامت کمتر از 180 روز را می دهد، یکسان است.

دعوت نامه از طرف فرد دعوت کننده (خارجی که برای کار یا تحصیل در چین اقامت دارد) باید حاوی:

  • اطلاعات مربوط به متقاضی (نام و نام خانوادگی، جنسیت ، تاریخ تولد و غیره)
  • اطلاعات مربوط به بازدید (هدف از بازدید، تاریخ ورود و مهاجرت، محل اقامت مورد نظر، روابط بین متقاضی و فرد حامی، منبع مالی هزینه ها و غیره)
  • اطلاعات مربوط به فرد دعوت کننده (نام، شماره تلفن تماس، آدرس، امضا و غیره)
  • فتوکپی پاسپورت و اجازه اقامت فرد دعوت کننده
  • اصل و فتوکپی صدور گواهینامه (سند ازدواج، شناسنامه، گواهی خویشاوندی صادر شده توسط اداره امنیت عمومی یا گواهی محضری از خویشاوندی) که نشان دهنده روابط اعضای نزدیک خانواده بین متقاضیان و دعوت از فرد است.

اعضای مهم خانواده به همسران، والدین، ​​پسران یا دختران زیر 18 سال و پدر و مادر همسر گفته می شود. دارندگان ویزای نوع R یا ویزای مهارت و اعضای خانواده آنها نیازی به درخواست ویزای S ندارند زیرا اجازه ورود به ویزاهای R را نیز دارند. همچنین توجه به این نکته مهم است که برای همسران همجنس پیش بینی نشده است زیرا ازدواج همجنسگرایان در چین به رسمیت شناخته نشده است.

هزینه روادید الحاق در چین

پردازش عادی ویزای همراه چین حدود 4 روز کاری طول می کشد. متقاضی باید 1 ماه قبل از سفر مورد نظر اقدام کند. در صورت تأیید سریع یا فوری توسط سفارت چین یا سر کنسولگری کل، متقاضی ملزم به پرداخت هزینه اضافی خواهد بود. هزینه الحاق خانواده چین با هزینه سایر انواع ویزای چین برابر است. به طور کلی، هزینه ها با توجه به ملیت ها و تعداد ورودی ها متفاوت است. اما برای برخی از کشورها، مانند ایالات متحده، کانادا و استرالیا، هزینه بدون توجه به انواع ویزا و تعداد ورودی ها تعیین می شود. برای مثال هزینه ویزای همراه چین برای شهروندان آمریکایی 140$ (دلار) است. این هزینه برای اکثر شهروندان کشورهای اروپایی در حدود 130€ (یورو) است.

جهت بررسی هزینه زندگی در چین می توانید مقاله حاضر در این رابطه را مطالعه کنید. چنانچه نیاز به مشاوره در رابطه با مهاجرت دارید می توانید از تجربه و دانش وکلای مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

سوالات متداول در باب ویزای همراه دانشجویی چین

در این بخش مفتخر به پاسخگویی در باب ویزای همراه دانشجویی چین می باشیم:

  • ویزای همراه چین شامل چه افرادی است؟ به صورت کلی ویزای همراه چین شامل همسر، پدربرزگ و مادربزرگ، والدین و والدین همسر، فرزندان و نوه و خواهر و برادران هستند.
  • چند نوع ویزای همراه در چین وجود دارد؟ 2 نوع به نام های ویزای همراه Q1 و Q2 که تفاوت آنها در مدت زمان اقامت فرد اصلی است.
  • صدور ویزای همراه چین چه مدت زمان می برد؟ پردازش عادی ویزای همراه چین حدود 4 روز کاری طول می کشد. متقاضی باید 1 ماه قبل از سفر مورد نظر اقدام کند.
5/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “شرایط ویزای همراه چین

  1. کاظمی گفت:

    واقعا شرایط ویزا همراه چین خیلی عالیه. ممنونم که این مقاله رو انقد کامل نوشتید. هم تنوعش زیاده و هم شرایطش مختلفه. به نظر شما میشه به یه نحوی بالاخره موفق به اخذ ویزای همراه کشور چین شد؟ چقدر زمان میبره؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما. در خصوص بررسی شرایط ویزای همراه با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *