مهاجرت تحصیلی آمریکا

اجازه کار همسر در امریکا

اجازه کار همسر در امریکا

طبق قوانین کشور آمریکا تنها در برخی از موارد متقاضیان بین المللی امکان اخذ اجازه کار همسر در امریکا را به صورت قانونی دارند. از این رو بایستی ابتدا شرایط را بررسی فرمائید. از آنجائیکه دانشگاه ها و مراکز علمی این کشور در سطح بالایی در جهان قرار دارد، تحصیل در آمریکا متقاضیان زیادی دارد. دانشجویان پس از پایان تحصیل خود با یافتن و انجام کار در این کشور می توانند گرین کارت و اقامت دائم را دریافت نمایند.

متقاضیان مهاجرت به دیگر کشورها می توانند جهت کسب اطلاعات در زمینه های مختلف در رابطه با شرایط زندگی و کار در آمریکا و دیگر کشورها از مشاوره های مفید کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردند. بطور کلی ویزاهای کشور آمریکا به 2 دسته مهاجرتی و غیر مهاجرتی تقسیم می گردد که ویزاهای غیر مهاجرتی این کشور دارای اعتباری موقت بوده و دارندگان این ویزا پس از اتمام روادید ملزم به ترک این کشور هستند.

بررسی ویزای تحصیلی و اجازه کار همسر در امریکا

دانشجویان متأهلی که قصد مهاجرت تحصیلی به آمریکا را دارند، با توجه به هدف آموزش خود در این کشور می توانند یکی از انواع ویزاهای تحصیلی این کشور را دریافت نمایند. این ویزاها به قرار زیر هستند.

برخی از آنها شامل اجازه کار همسر نیز می گردد:

انواع ویزای تحصیلی آمریکاتوضیحات
ویزای تحصیلی F1 آمریکااین ویزا برای آن دسته از دانشجویانی که نامه پذیرش از دانشگاه های آمریکا را دریافت نموده اند، صادر می گردد. دانشجویان امکان مهاجرت به همراه اعضاء خانواده خود را داشته و اجازه کار همسر در امریکا و تحصیل فرزندان را نیز شامل می گردد.
ویزای تحصیلی J-1 آمریکااین ویزا به نوعی ویزای توریستی برای پژوهشگران، اساتید و افرادی که قصد شرکت در نمایشگاه های بین المللی و یا دوره های آموزشی در آمریکا را دارند، صادر می گردد. با اخذ این ویزا متقاضیان می توانند پس از گذشت حداقل یک سال امکان انجام کار در آمریکا را خواهند داشت.
ویزای تحصیلی M-1 آمریکااین ویزا برای آن دسته از دانشجویانی که در دوره های کاری در آمریکا ثبت نام نموده اند، صادر می گردد. دارندگان این ویزا اجازه انجام کار در این کشور را نخواهند داشت.

لازم بذکر است ویزای تحصیلی آمریکا از نوع ویزاهای غیر مهاجرتی و موقتی آمریکا است. اعتبار این ویزا 90 روز پس از پایان تحصیلات دانشجویان به اتمام می رسد.

ویزای کار و اجازه کار همسر در امریکا

افرادی که قصد انجام کار در این کشور را دارند، ملزم به اخذ یکی از ویزاهای کاری این کشور را دارند. اجازه کار همسر در این کشور با اخذ برخی از ویزاهای کاری آمریکا برای متقاضیان وجود دارد. برخی از ویزاهای کشور آمریکا به قرار زیر است:

آیتمشرح
ویزای کار H-1B آمریکااین ویزا برای افرادی که دارای حداقل مدرک کارشناسی در مهارت خاصی هستند، صادر می گردد. دارندگان اخذ این ویزا امکان مهاجرت به همراه همسر و فرزندان خود را خواهند داشت. اما اجازه کار همسر در امریکا شامل این ویزا نمی گردد.
ویزای کار EB3 آمریکااین ویزا مختص افراد غیر متخصص و غیر حرفه ای است. دارندگان این ویزا امکان مهاجرت به همراه همسر و فرزندان کمتر از 21 سال خود را خواهند داشت. با اخذ این ویزا همسر نیز اجازه کار در آمریکا را خواهد داشت.
ویزای کار H2A آمریکااین ویزا یکی از ویزاهای موقتی آمریکا است که برای شهروندان کشورهای ترکیه، آرژانتین و سایر صادر می گردد. دارندگان این ویزا امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان کمتر از 21 سال را دارند.
ویزای H2B آمریکااین ویزا برای افرادی که قصد کارهای فصلی به غیر از کشاورزی در آمریکا را دارند، صادر می شود. در این ویزا نیز متقاضیان امکان مهاجرت به همراه همسر و فرزندان کمتر از 21 سال خود را خواهند داشت.

ویزای کار و اجازه کار همسر در امریکا

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

متقاضیان تحصیل در آمریکا می باید ابتدا نسبت به اخذ پذیرش تحصیلی از سوی دانشگاه های آمریکا اقدام نمایند. پس از اخذ پذیرش تحصیلی با ارائه مدارک زیر جهت دریافت ویزای تحصیلی در آمریکا به سفارت این کشور مراجعه نمایند:

  • پاسپورت معتبر
  • ارائه پذیرش تحصیلی از سوی دانشگاه های آمریکا
  • عکس
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل
  • ارائه مدارک تحصیلی پیشین
  • برخورداری از تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در آمریکا

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری آمریکا

یکی از مهمترین ملزومات اخذ ویزای کار آمریکا ارائه پیشنهادکاری از سوی کارفرمایان در است.

از دیگر مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزاهای کاری این کشور عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • تکمیل فرم درخواست ویزای کاری آمریکا
  • پرداخت هزینه ویزا
  • برخورداری از تمکن مالی برای ماه های نخست زندگی در آمریکا

ناگفته نماند آفیسر سفارت آمریکا طی مصاحبه ای سوالاتی را در زمینه اهداف مهاجرت افراد به این کشور می نماید. پس از بررسی مدارک متقاضیان در نهایت نتیجه را اعلام می نماید. در برخی موارد مشاهده شده است که متقاضیان با رد درخواست خود روبرو شده اند. متقاضیان می توانند برای رفع ریجکتی آمریکا اقدامات لازم را انجام دهند.

مشاغل مورد نیاز کشور آمریکا

اخذ ویزای کاری چندان ساده نیست. در برخی موارد متقاضیان با ریجکت ویزای خود مواجه می گردند. اما افرادی که دارای مهارت های لازم در مشاغل مورد نیاز این کشور هستند. براحتی می توانند ویزای کاری این کشور را دریافت نمایند. دولت آمریکا هر ساله مشاغل مورد نیاز خود را اعلام می نماید. اتباع خارجی با آگاهی از این مشاغل می توانند نسبت به دریافت ویزای کاری این کشور اقدام نمایند.

از جمله مشاغل مورد نیاز عبارتند از:

  • مهندس توسعه نرم افزار
  • مهندس الکترونیک
  • مدیر راهبردی
  • مدیر مالی و نوآوری
  • مهندس سخت افزار
  • مدیر ارتباطات
  • مدیر حسابرسی
  • تحلیلگر سیستم
  • مدیر ارتباطات
  • مدیر علوم و تجزیه و تحلیل

متقاضیان می توانند در زمینه های مختلف شغلی با مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نموده و از فرصت های شغلی در این کشور آگاهی یابند. دوستان می توانند در زمینه سرمایه گذاری در آمریکا از تجربیات مفید این مجموعه بهره مند گردند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *