مهاجرت به شیلی

کشورهای لغو روادید با پاسپورت شیلی

کشورهای لغو روادید با پاسپورت شیلی

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت شیلی به عدد 174 کشور افزایش یافته است. با داشتن پاسپورت شیلی می توان به 174 کشور بدون ویزا سفر کنید. این خود یکی از مزایای داشتن پاسپورت شیلی است. پاسپورت شیلی یکی از با ارزش ترین پاسپورت ها در آمریکای لاتین است. همچنین طبق قوانین این کشور اخذ تابعیت دوگانه در شیلی مجاز است. لذا با استفاده از روش های اخذ تابعیت شیلی می توانید در این کشور تابعیت دوگانه داشته باشید و استفاده دوجانبه از پاسپورت های خود داشته باشید. با استفاده راهنمایی متخصصین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید از قوانین کشورهای مختلف جهان آگاه شوید و از روش های اخذ تابعیت و اقامت مطلع شوید.

معرفی کشور شیلی

جمهوری شیلی هفتمین کشور بزرگ آمریکای جنوبی است که از 16 منطقه تشکیل شده است. مهمترین استان ها سانتیاگو، والپارایسو و بیوبیو هستند. این کشور در آمریکای جنوبی در همسایگی کشورهای آرژانتین، بولیوی و پرو واقع شده است. مساحت شیلی 756.096 کیلومتر مربع است. آب و هوای آن بیشتر در مناطق مرکزی با آب و هوای نوع مدیترانه ای معتدل و در جنوب دارای آب و هوای خنک است. زمین های آن نیز از کوه های کم ساحلی تا دره های حاصلخیز و آندهای ناهموار متفاوت است. جمعیت کلی 18.7 میلیون نفر است و این ششمین کشور بزرگ آمریکای جنوبی است. پایتخت این کشور سانتیاگو شیلی است که با بیش از 5.6 میلیون نفر جمعیت نیز پرجمعیت ترین شهر است. پس از آن Puente Alto و Maipú قرار دارند.

فرهنگ شیلی تحت سلطه تاریخ استعمار اسپانیا و امواج مهاجرت است که طی قرن های گذشته رخ داده است. در اکثر کشورها ترکیبی از چند فرهنگ وجود دارد که عقاید کاتولیک روم غالب است. زبان رسمی اسپانیایی است. سیستم حقوقی بر اساس قانون مدنی اروپا بنا شده است. نوع دولت جمهوری ریاست جمهوری است. رئیس دولت و در عین حال رئیس دولت رئیس جمهور منتخب است. شیلی به دلیل طبیعت متنوع و خط ساحلی بسیار گسترده تا جنوب قاره شناخته شده است. برخی از مقاصد اصلی شامل:

  • پارک ملی تورس دل پین
  • واله د لا لونا
  • صحرای آتاکاما
  • جزیره ایستر
  • و پایتخت سانتیاگو است.

این کشور در سال تقریباً 6.4 میلیون گردشگر دارد که سالانه بیشتر آنها از اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی می آیند. این امر شیلی را به سومین کشور پر بازدید آمریکای جنوبی تبدیل می کند.

لیست کشورهای لغو روادید با پاسپورت شیلی

گذرنامه شیلی در حال حاضر بر اساس شاخص رتبه بندی گذرنامه جهان در مکان 20 قرار دارد. دسترسی بدون ویزا به 174 کشور را فراهم می کند. با نمره بالا یکی از مطلوب ترین گذرنامه های جهان است. دارندگان گذرنامه شیلی در بدو ورود به کشورهایی مانند انگلستان، امارات متحده عربی، روسیه، ایالات متحده و کل اتحادیه اروپا به ویزا نیا ندارند. این تقریباً فرصت های سفر فوری در سراسر جهان را فراهم می کند. دارندگان گذرنامه شیلی برای ورود به حدود 57 مقصد در جهان نیاز به ویزا دارند. برخی از کشورهایی که ویزا مورد نیاز است چین، هند و کویت هستند. در شکل زیر دارندگان پاسپورت شیلی می توانند به کشورهای نشان داده شده در شکل زیر به رنگ سبز پر رنگ بدون ویزا سفر کنند.

کشورهای بدون ویزا به شیلیکشورهای نشان شده سبز کم رنگ مانند ایران نشان دهنده ویزای هنگام ورود با پاسپورت شیلی است. همچنین با پاسپورت شیلی می توانید با ویزای الکترونیکی به کشورهای نشان داده شده به رنگ سبز آبی سفر کنید. همچنین طبق قوانین شیلی با استفاده از آی دی کارت شیلی می توانید به کشورهای آبی رنگ بدون نیاز به ویزا سفر کنید.

لغو روادید با پاسپورت شیلی برای کشورهای آسیایی

جهت کسب پاسپورت شیلی شهروندان آسیایی 2 راه وجود دارد:

  • به عنوان یک خارجی به مدت 5 سال در شیلی اقامت داشته باشید.
  • والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ با ملیت شیلی داشته باشید.

پس از 5 سال اقامت دائم، شما مجاز به درخواست تابعیت شیلی هستید. در قوانین جدید آمده است که شما نیازی به انصراف از تابعیت فعلی خود ندارید اما می توانید تابعیت شیلی دوگانه داشته باشید. بین اقامت دائم و شهروند شدن تفاوت کمی در مزایای روزمره وجود دارد. بعد از 5 سال اقامت می توانید برای رأی دادن ثبت نام کنید و برای گذرنامه شیلی درخواست دهید. همانطور که در بالا ذکر شد نیازی به انصراف از تابعیت فعلی خود نیستید، اما می توانید تابعیت دوگانه داشته باشید.

تفاوت اصلی بین اقامت دائم و تابعیت این است که به عنوان یک مقیم، اگر 1 سال از شیلی خارج شوید، وضعیت ویزا خود را از دست خواهید داد. به عنوان یک شهروند چنین نگرانی وجود ندارد. در حقیقت در صورت دریافت تابعیت شیلی ممکن است بتوانید از برخی از توافق نامه های تجارت آزاد شیلی با سایر کشورها بهره مند شوید.

دارندگان پاسپورت شیلی می توانند بدون نیاز به ویزا به کشورهای آسیایی زیر سفر کنند:

  • ژاپن، ویتنام، برونئی
  • اندونزی، هنگ کنگ، سنگاپور
  • ماکائو، تایلند، کره جنوبی
  • تیمور، مالزی، قزاقستان
  • قرقیزستان، فیلیپین، مغولستان
  • تایوان، ازبکستان، قطر
  • عمان، امارات و فلسطین

لغو روادید با پاسپورت شیلی برای کشورهای آسیایی

رتبه پاسپورت شیلی

رتبه گذرنامه شیلی نسبت به سایر گذرنامه های جهانی با جمع کردن کشورهایی که به دارندگان گذرنامه شیلی اجازه ورود بدون ویزا را می دهند (یعنی کشورهای بدون ویزا) و کشورهایی که به دارندگان گذرنامه شیلی اجازه می دهند با گرفتن ویزا در بدو ورود اجازه ورود را بدست آورند، محاسبه می شود. در حال حاضر در مجموع 130 کشور بدون ویزا پاسپورت شیلی، 37 کشور ویزا هنگام ورود به شیلی و 5 مقصد ویزای الکترونیکی eTA با پاسپورت شیلی وجود دارد. در کل، دارندگان گذرنامه شیلی می توانند در مجموع 174 کشور جهان را یا بدون ویزا، از طریق ویزا هنگام ورود، یا از طریق eTA بازدید کنند. در نتیجه، پاسپورت شیلی رتبه 20 جهانی را دارد و به 51% کشورهای جهان دسترسی دارد.

جدا از این کشورها 57 مقصد دیگر وجود دارد که دارندگان گذرنامه شیلی برای ورود به آنجا یا ویزای فیزیکی یا eVisa نیاز به ویزای فیزیکی دارند.

کشورهای مجاز با پاسپورت شیلی

راهنمای ویزای توریستی شیلی را در اینجا بخوانید.

دریافت گذرنامه شیلی

می توانید پس از 5 سال اقامت دائم، برای دریافت تابعیت اقدام کنید به شرط اینکه شرایط زیر را داشته باشید:

  • ویزای اقامت دائم داشته باشید، یعنی شما به ویزای همراه یا بستگان دیگر وابسته نیستید.
  • سابقه کیفری پاک داشته باشید (جرایم جزئی بسته به ماهیت جرم ممکن است باعث بی اعتبار شدن برنامه شما نشود).
  • درآمد کافی از طریق اشتغال یا بازنشستگی را داشته باشید.

هنگامی که این معیارها را برآورده کردید می توانید با اسناد زیر اقدام کنید:

  • فرم پر شده و امضا شده (حضوری) Solicitud de Carta de Nacionalización
  • نامه یا سندی که توضیح می دهد چرا می خواهید شهروند شیلی شوید
  • گزارش پلیس
  • گواهی سفر شما به شیلی و خارج از آن
  • دو عکس گذرنامه با RUT یا شماره گذرنامه شما
  • فتوکپی صفحه اطلاعات گذرنامه، دو طرف کارت شناسایی و کارت اقامت دائم.

برای مهاجرت به شیلی اگر خانواده شیلیایی دارید یا اگر والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ شما تابعیت شیلی را داشته باشند می توانید درخواست تابعیت دهید. برای درخواست از طریق این مسیر مراحل زیر را باید انجام دهید:

  • اسنادی را ارائه دهید که نشان دهنده ارتباط شما با شخص تابعیت شیلی است که معمولاً شناسنامه است.
  • با ارسال فرم به اداره ثبت احوال شیلی درخواست اضافه شدن شما به ثبت احوال را می دهد. این کار را می توان در بیشتر کنسولگری های شیلی و در خود شیلی انجام داد.
  • اگر وضعیت شما به ویژه پیچیده است شامل مدارک خارجی یا اقوام است که در ثبت احوال ثبت نشده اند، ممکن است به کمک یک وکیل مهاجرت متخصص نیاز داشته باشید.

درباره کشورهای لغو روادید با پاسپورت شیلی

اگر کشورهای اروپایی در لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت شیلی هستند یعنی با استفاده از پاسپورت شیلی می توانید حدود 30 تا 90 روز در کشورهای اروپایی بدون نیاز به ویزا سفر کنید. این در حالی است که با پاسپورت شیلی در سایر قاره های گفته شده در زیر می توانید به کشورهای زیر بدون نیاز به ویزا سفر کنید:

منطقهکشورها
اقیانوسیهتوولو، ساموآ، گینه جدید، جزایر پاپوآ و جزایر مارشال
کارائیبجامائیکا، جمهوری دومینیکن، آروبا، جزیره تورکز و کایکوس، هائیتی، مونتسرات، بونیر، دومنیکا، ترینیداد و توباکو، کراکو، سنت کیتس، آنتیگوآ و باربودا، آنگیلا، گرانادا، باربادوس، سنت مارتن، باهاماس، بریتیش ویرجین آیلند، سنت وینستن، هند غربی فرانسه، جزیره سایمان و سنت لوسیا
آفریقابوتساوانا، تونس، آفریقای جنوبی، موریتیوس، مایوت، رینوین و مراکش
آمریکای لاتینپاراگوئه، نیکاراگوئه، گویان فرانسه، کاستاریکا، برمودا، اکوادور، بولیوی، جزایر فالکلند، برزیل، اروگوئه، گواتمالا، گویان، کلمبیا، هوندوراس، آرژانتین، مکزیک، السالوادور، پرو، پاناما و بلیز

رسیدگی به درخواست شهروندی شیلی ممکن است مدتی طول بکشد، گاهی اوقات به 1 سال هم می رسد. جهت تبدیل اقامت به تابعیت در شیلی مقاله ارائه شده توسط گروه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *