مهاجرت کاری آمریکا

کار معماری در آمریکا

کار معماری در آمریکا

یکی از شرایط کار معماری در آمریکا اخذ دعوتنامه کاری از کارفرمایان معتبر می باشد و افراد خارجی باید پیشنهادکاری دریافت نمایند. کارفرمایان در آمریکا تنها در صورتی مجاز به ارسال دعوتنامه کاری به دیگر کشورها هستند، که نتوانند نیروی مورد نظر خود را از آمریکا و کشورهای اروپایی تأمین نمایند. دانشجویانی که مدرک تحصیلی خود را خارج از کشور دریافت نموده اند. برای انجام کار در آمریکا ملزم به اخذ مجوز کار و تعیین صلاحیت می باشند. در این کشور انجمنی موسوم به شورای ملی تاییدیه معماری است. مسئول تایید دوره های آموزشی معماری در این کشور است. تاکنون بیش از 154 دوره آموزشی توسط این سازمان تایید گردیده است.

از همین رو فارغ التحصیلان رشته معماری از دیگر کشورها می باید برای انجام کار در این کشور مدرک تحصیلی خود را با استانداردهای مورد تایید در این کشور معادلسازی نمایند. در برخی موارد لازم است تا این افراد برخی از دوره های آموزشی را قبل از شروع به انجام کار در این کشور بگذرانند. معماری از جمله رشته های فنی و مهندسی است که مهندسین در این حوزه به طراحی و نظرت بر ساختار ساخت و سازها می پردازند. مهندسین این حوزه با فرصت های شغلی بسیاری در بازار کار معماری در آمریکا روبرو هستند. این مقاله در باب بازار کار معماری، شرایط معمارها و سایر توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

بررسی شرایط کار معماری در آمریکا

بطور کلی معماران با بهره گیری از اصول و روش های مهندسی به طراحی و ساخت ساختمان ها، برج ها شهرها و فضاهای گوناگون می پردازند. معماران با توجه به تخصص خود می توانند در شرکت های مختلفی به انجام کار بپردازند. مهندسین معماری در این کشور در مشاغل مختلفی همچون طراحان فضای سبز، طراحان داخلی و مدیران هنری ایفای نقش می نمایند. علاوه بر این اکثر معماران با ایجاد کسب و کار و ثبت شرکت در این کشور به انجام پروژه های معماری مشغولند. می توان گفت 24% معماران در این کشور خود به صورت مستقل مشغول به فعالیت هستند.

از آنجائیکه رشته هایی همچون مهندسی عمران، مدیریت ساخت و ساز، طراحی داخلی، برنامه ریزی شهری شباهت نزدیکی به رشته معماری دارد. اکثر فارغ التحصیلان در رشته های ذکر شده وارد بازار کار معماری شده و به انجام کار در این حوزه می پردازند. دارای مراکز پژوهشی و تحقیقاتی بسیاری در زمینه های مختلف علمی می باشد. انستیتو معماران معروف به AIA یکی از حرفه ای ترین سازمان های معماری است. با هدف حمایت و گسترش رشته معماری در این کشور فعالیت می نماید.

درآمد و بازار کار معماری در آمریکا

معماری یکی از مشاغل مورد نیاز در این کشور محسوب می شود. در حال حاضر نیز بیش از 113000 شغل در بازارهای کاری به این حوزه تخصیص داده شده است. بازار کار معماری نیز همانند سایر مشاغل تحت تأثیر تکنولوژی های علوم رایانه قرار گرفته است. اکثر طراحی ها در این بخش از طریق برنامه های نرم افزاری مختص این رشته انجام می گردد. امروزه می باید مهندسین معماری توانایی انجام کار با نرم افزارهای طراحی همچون CADD و BIM را داشته باشند. از این رو تا بتوانند به انجام کار در این حوزه بپردازند. زیرا این برنامه ها جایگزین روش های سنتی طرحی در این حوزه گردیده است.

از این رو تعداد متقاضیانی که این کشور را برای تحصیل انتخاب نموده اند در نمودار زیر شرح داده شده است:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

متوسط درآمد مهندسین در این حوزه 72500$ (دلار) در سال و در برخی موارد حقوق متخصصین در این حوزه تا 119500$ (دلار) در سال نیز می رسد. معمارانی که به صورت مستقل در این کشور مشغول به کار هستند. با توجه به پشتکار و فعالیت های خود ممکن است درآمدهای بیشتری را نیز دریافت نمایند. جهت اطلاع از شرایط بازار کار در آمریکا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

وظایف معماران در حرفه معماری در آمریکا

معماران با توجه به تخصص خود وظایف مخصوص به خود را خواهند داشت. اما بطور کلی مهمترین وظایف مشترک تمامی متخصصین در این حوزه عبارتند از:

  • برقرار ارتباط و مشاوره با مشتریان برای آگاهی از طرح های مورد نظر آنان
  • طراحی و تعیین جزئیات
  • برآورد نمودن هزینه ها از جمله هزینه تجهیزات، مواد و دیگر هزینه ها
  • هدایت و رهبری تیم در طرح های پروژه (سیستم های لوله کشی، تهویه، برق و فضای سبز)
  • عقد قرارداد با پیمانکاران مربوطه
  • نظارت و پیگیری پروژه

معماران خارجی برای انجام کار در این کشور ملزم به ثبت نام قانونی در شورای ملی ثبت معماری در ایالات متحده هستند. این سازمان هر یک از 50 ایالت این کشور وجود دارد.

تحصیل و کار معماری درآمریکا

با توجه به بازار کار معماری دانشجویان زیادی متقاضی تحصیل در رشته معماری در این کشور هستند. رشته معماری در مقطع کارشناسی به مدت 5 سال طول خواهد کشید. متقاضیان ورود به این رشته می باید از شرایط زیر برخوردار باشند:

  • برخورداری از مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل
  • برخورداری از مدرک GRE و GMAT
  • ارائه نمونه کار Portfolio

دانشجویان امکان ادامه تحصیل دکترا در آمریکا و کارشناسی ارشد در رشته معماری در آمریکا را نیز خواهند داشت. مقطع کارشناسی ارشد در این رشته به مدت 2 الی 3 است. دانشجویانی که مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته هایی همچون ریاضی اخذ نموده اند. امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این رشته را خواهند داشت. البته این دانشجویان می باید 40 الی 50 واحد درسی دوره کارشناسی را بگذرانند. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در آمریکا را بررسی بفرمائید.

این دوره موسوم به M.Arch.Program می باشد. همچنین دانشجویان برای اخذ مدرک دکترای معماری می باید به مدت 3 سال به تحصیل در این رشته بپردازند. دوره دکترای معماری در ایالات متحده معروف به Darch است. دانشجویان پس از اخذ مدرک دکترای خود امکان انجام کار معماری در ایالات متحده را خواهند داشت. اما مهندسین پس از 3 سال و با اخذ نمره قبولی در آزمون The Architect Registreation Exam امکان ایجاد کسب و کار به صورت مستقل در این حوزه را خواهند داشت.

تحصیل و کار معماری درآمریکا

تخصص معماران در کشور آمریکا

دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در مقطع کارشناسی می توانند برای ادامه تحصیل و کسب تخصص خود در این حوزه نیز اقدام نمایند. از جمله تخصص های رشته معماری به قرار زیر است:

  • مهندسی معماری
  • طراح معماری
  • معماری تاریخی
  •  معماری داخلی
  • معماری و طراحی مناظر
  • برنامه ریزی شهری

دوستانی که قصد مهاجرت کاری و تحصیلی به آمریکا و یا دیگر کشورها را دارند، می توانند از تجارب مفید کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردند. همچنین متقاضیان مهاجرت می توانند در زمینه های مختلف مهاجرت یا تحصیل در رشته دندانپزشکی در آمریکا با این مجموعه مشاوره نمایند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کار معماری در آمریکا

  1. داریوش گفت:

    باسلام وقت بخیر
    من بالای ده سال سابقه کار طراحی واجرای دکوراسیون وسیستم های برق لوله کشی سقف کناف رادارم
    آیابرای من شغلی پیدامیشه

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. در خصوص بررسی شرایط و مهاجرت کاری با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *