مهاجرت تحصیلی کانادا

کار دانشجویی در کانادا

کار دانشجویی در کانادا

مبحث کار دانشجویی در کانادا از سایر موضوعاتی می باشد که توانسته ذهن زیادی از دانشجویان را خصوص پوشش هزینه ها در این کشور به خود اختصاص دهد. در صورتی که شما هم علاقه مند به اخذ اطلاعاتی در زمینه کار دانشجویی در کانادا هستید با مطالعه این مقاله و هم چنین مراجعه نمودن به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید به اطلاعات جامعی دست یابید. کار دانشجویی در کانادا به دانشجویانی که در این کشور مشغول به تحصیل هستند کمک شایانی می کند تا این که بتوانند بخش قابل توجهی از هزینه های زندگی خود در کانادا را تامین نمایند.

مزایای کار دانشجویی در کانادا

اشتغال به کار در حین تحصیل در کشور کانادا مزایای ویژه ای برای دانشجویان در بر خواهد داشت. آنها می توانند به کمک کار دانشجویی در کانادا، آینده خود در این کشور را نیز تغییر دهند. از جمله مهم ترین مزایای کار دانشجویی در کانادا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دریافت اجازه کار تمام وقت برای همسر و کلیه همراهان قانونی متقاضی کار ضمن تحصیل
  • افزایش شانس یافتن شغل مناسب پس از تحصیل با تکمیل شدن رزومه شخص
  • افزایش یافتن سطح تسلط به زبان کشور کانادا
  • آشنایی هرچه بیش تر با فرهنگ مردم شهر محل اقامت این اشخاص
  • بالا بردن سطح ارتباطات اداری
  • پرداخت نمودن هزینه های زندگی در کشور کانادا
  • دریافت اجازه کار موقت پس از تحصیل در کانادا
  • داشتن اجازه اقامت پس از تحصیل در کانادا

شرایط کار ضمن تحصیل در کانادا

دانشجویانی که دارای تابعیت بین المللی می باشند برای موفقیت در زمینه کار ضمن تحصیل در کشور کانادا، ملزم می باشند که به صورت قانونی اجازه کار دریافت کنند. در حقیقت بدون اجازه کار در کشور کانادا هر گونه فعالیت اقتصادی ممنوع است. دانشجویان در صورتی که بتوانند اجازه کار دریافت کنند این فرصت را خواهند داشت تا از طریق راه های مختلف یک شغل مناسب برای خود پیدا کنند.

اجازه کار در کشور کانادا به شرایط تحصیلی دانشجویان و روند پیشرفت آن ها بستگی دارد. این بدان معناست که اگر دانشجویی یک شغل مناسب برای خود پیدا کند اما روند تحصیلی وی با افت روبه رو شود، اجازه کار او نیز باطل خواهد شد. دانشجویان در کشور کانادا اجازه کار تمام وقت را نخواهند داشت. تنها می توانند در کارهای نیمه وقت مشغول به کار شوند. اجازه کار برای دانشجویان بین المللی در طول یک هفته حداکثر 20 ساعت است.

بررسی شرایط تحصیلی و کار دانشجویی در کانادا

کشور کانادا از جمله کشورهای قدرتمند جهان می باشد که در زمینه تحصیلات دانشگاهی قدرتمند می باشد. به صورتی که 8 دانشگاه این کشور در میان 200 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند. از همین رو بسیاری از علاقه مندان به ادامه تحصیل، کشور کانادا را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب می کنند. مقاطع مختلف تحصیلی در کشور کانادا تشابه بسیار زیادی به کشورهای اروپایی دارد. مانند مدت زمان لازم برای ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی به صورتی که مدت زمان مقطع تحصیلی کارشناسی 3 سال، مقطع کارشناسی ارشد 1 تا 2 سال و در مقطع دکتری حدود 3 سال است. این مدت زمان مانند بسیاری از کشورهای مختلف دنیا می باشد.

بررسی شرایط تحصیلی و کار دانشجویی در کانادا

میزان درآمد کار دانشجویی در کانادا

تحصیل به زبانی به غیر از زبان مادری کار ساده ای نخواهد بود و نیاز به تلاش بیشتری دارد. شما همچنین وارد یک محیط آموزشی متفاوت خواهید داشت که تطابق با آن نیز برای دانشجویان خارجی دشوار خواهد بود. بنابراین شما نیاز خواهید داشت که در طول هفته زمان بیشتری را صرف مطالعه کنید. از همین رو متقاضیان کار دانشجوی در کانادا ملزم می باشند که این موضوع را در نظر بگیرند. با فعالیت در زمان تحصیل برای این اشخاص صرفه اقتصادی خواهد داشت یا خیر. میزان دست مزد کار ساعتی در کشور کانادا حدود CAD10.2 (دلار کانادا) است. در صورتی که متقاضیان کار دانشجویی در کانادا موفق شوند که یه میزان 20 ساعت در طول هفته کار کنند. در این صورت و در طول یک ماه، پس از پرداخت مالیات حدود 800CAD (دلار کانادا) دستمزد دریافت خواهند کرد.

کار دانشجویی در خارج از دانشگاه های کانادا

متقاضیان کار دانشجویی در کانادا برای آن که بتوانند در محیطی خارج از دانشگاه کار کنند، باید مدارک لازم برای این کار را به همراه داشته باشند. از جمله مهم ترین مدارک عبارتند از:

  • ارائه مجوز معتبر تحصیل در کانادا
  • ارائه گواهی که بیانگر این موضوع باشد که متقاضی در یک دوره تحصیلی تمام وقت نام نویسی کرده است.
  • ارائه گواهی که بیانگر این موضوع باشد که دوره تحصیلی این اشخاص شروع شده است.
  • ارائه گواهی که بیانگر این موضوع باشد که دانشگاه به شما اجازه داده است تا در محیط خارج از دانشگاه به اشتغال بپردازد.
  • ارائه گواهی که بیانگر این موضوع باشد که این اشخاص در یک دوره آموزشی که مدت زمان آن حداقل 6 ماه باشد به تحصیل بپردازند.
  • ارائه شماره بیمه درمانی توسط این اشخاص

لازم به ذکر می باشد که تنها در شرایط خاص به دانشجویان دوره های نیمه وقت اجازه کار دانشجویی در کانادا داده خواهد شد. اگر دانشجویان در ترم آخر تحصیل خود هستند. به دلیل کم بودن تعداد واحدهای آموزشی ناچار به تحصیل به صورت نیمه وقت هستند. دیگر بدون اجازه کار در محیط خارج از دانشگاه، نمی توانند در هر نقطه از کشور کانادا به فعالیت اقتصادی بپردازند.

کار دانشجویی در کانادا در محیط دانشگاه

یکی از فرصت هایی که دانشجویان برای کار در ضمن تحصیل در کانادا پیش رو خواهند داشت، کار در محیط دانشگاه است. تنها دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که به صورت تمام وقت مشغول تحصیل هستند می توانند در محیط دانشگاه کار کنند. زمانی که دوره آموزشی شما به پایان برسد، شما دیگر اجازه کار در محیط دانشگاه را نخواهید داشت. متقاضیان کار دانشجویی در کانادا می توانند در ساختمان های مربوط به دانشگاه خود کار کنید. تنها دانشجویانی که به صورت محقق یا معلم مشغول به کار می شوند اجازه خواهند یافت تا در محیط های آموزشی دیگر مشغول به کار شوند. دانشجویان می توانند برای مدارس، اعضاء هیئت علمی، نهادهای دانش آموزی، خود اشتغالی، شرکت های تجاری خصوصی در محیط دانشگاه کار کنند.

با توجه به پایان رسیدن مقاله کار دانشجویی در کانادا و در صورتی که شما هم علاقه مند به تحصیل نمودن در این کشور شدید و خواستار کسب اطلاعات بیشتری در مورد شرایط تحصیلی کشور کانادا شدید با مراجعه نمودن به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نظیر ویزای تحصیلی کانادا می توانید به اطلاعات جامعی دست یابید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *