ویزای مسافرتی آفریقای جنوبی

ویزای توریستی آفریقای جنوبی

ویزای توریستی آفریقای جنوبی

اخذ ویزای توریستی آفریقای جنوبی فرصتی عالی در باب بازدید از این کشور زیبا می باشد که هر ساله با استقبال مسافران و بازدیدکنندگان زیادی مواجه شده است. آفریقای جنوبی کشوری است که از نظر جغرافیایی، موقعیت منحصر به فردی دارد. این کشور در جنوبی ترین نقطه قاره آفریقا و در محل تلاقی دو اقیانوس هند در شرق و اطلس در غرب قرار دارد و یکی از غنی ترین و متنوع ترین حیات وحش دنیا را دارا است.

مجموع این عوامل طبیعی به اضافه زیر ساخت هایی که دولت این کشور فراهم کرده است، باعث شده که آفریقای جنوبی به یکی از مقاصد اصلی گردشگران در سراسر دنیا مبدل گشته و همه ساله افراد زیادی خواهان دیدار از این کشور هستند. این مقاله در باب ویزای گردشگری آفریقای جنوبی برای شما عزیزان نگارش شده است.

اخذ ویزای توریستی آفریقای جنوبی

برای ورود به کشوری دیگر و بازدید از آن، نخست لازم است که ویزای آن کشور را به دست آورد که آفریقای جنوبی نیز از این امر، مستثنی نیست. اما شرایط دریافت ویزای توریستی آفریقای جنوبی چیست؟ و چگونه می توان آن را بدست آورد؟ مدارک مورد نیاز برای گرفتن آن چیست؟ معمولا ویزای توریستی در همه جای دنیا با عنوان ویزای ویزیتور شناخته می شود چون دیدار، معنایی عام دارد و شامل دیدار با هر هدفی می شود؛ دیدار از اقوام و دوستان، دیدار از شرکای تجاری و فرصت های بازرگانی، دیدار از طبیعت و غیره.

ویزای توریستی یا بازدید کننده، برای مسافرین بین المللی (شهروندان کشورهای دیگر) است که اقامت دائم خارج از آفریقای جنوبی را دارند و مایل هستند به طور موقت برای گردشگری یا اهداف تجاری برای مدت 90 روز یا کمتر سفر کنند. یک ویزا، بیانگر آن است که درخواست شما در سفارت، کنسولگری و یا هیات مربوطه بررسی شده است و افسر کنسولگری تشخیص داده که شما واجد شرایط برای ورود به کشور برای یک هدف خاص هستید.

این ویزا به شما اجازه خواهد داد که به یکی از مبادی ورودی کشور آفریقای جنوبی (فرودگاه، بندر، غیره) وارد شوید و در آن جا یک مامور مهاجرت پس از آن ویزای شما را بازبینی می کند و بررسی خواهد کرد که آیا شما مجاز به ورود به آفریقای جنوب هستید و برای چه مدت شما می توانید برای آن سفر خاص باقی بمانید. بازدیدکنندگان محدود به آن فعالیت یا دلیلی هستند که ویزای آنها بدان منظور صادر گشته است.

اعتبار ویزای توریستی آفریقای جنوبی

در صورت ورود به آفریقای جنوبی، ویزا به عنوان مجوز بازدید کننده در نظر گرفته می شود. مدت اعتبار مجوز از تاریخ ورود به کشور مقصد محاسبه و تحت عنوان “شرایط” در برچسب ویزا تعیین می شود. شما باید اطمینان حاصل کنید که برای ویزای صحیح، درخواست می کنید. جواز ورود به کشور ممکن است رد شود اگر هدف سفر به درستی اعلام نشده باشد.

بررسی مدارک ویزای توریستی آفریقای جنوبی

مدارک مورد نیاز برای ویزای بازدید کننده، کشور به کشور متفاوت است و قابل تغییر هستند. در نتیجه، هر برنامه به عنوان یک مورد خاص مورد رسیدگی قرار می گیرد و شما باید از نزدیکترین کنسولگری آفریقای جنوبی در خارج یا هر دفتر اداره امور داخلی در داخل خاک آفریقای جنوبی بپرسید تا ببینید آیا از شما درخواست ویزا می شود یا نه. به خاطر داشته باشید که برای صدور ویزا هزینه ای وجود دارد و شما باید هزینه را با دفتر چک کنید چون سالانه آن را به روز رسانی می کنند. این هزینه، در کشورهای مختلف، به ارزهای مختلف پرداخت می شود.

ویزا در مبادی ورودی آفریقای جنوبی صادر نمی شود و مقامات هواپیمایی موظفند تا قبل از اینکه به مسافرین اجازه سوار شدن بدهند، ویزای آن ها را چک کنند. اگر بدون ویزا وارد شوید، مقامات اداره مهاجرت موظفند شما را با پرواز بازگشت به کشور خود برگردانند.

مدارک ویزای توریستی آفریقای جنوبی

مدارک ویزای توریستی آفریقای جنوبی

برای درخواست ویزا از هر کشوری، ابتدا لازم است به درستی دریافت که با توجه به هدف از سفر به آن کشور، چه نوع ویزایی را باید درخواست داد. ویزای توریستی آفریقای جنوبی یا همان ویزای ویزیتوری، در ارتباط با اهداف ذیل صادر می گردد:

  • برای اهداف گردشگری و نیز تجاری
  • دیدار از خانواده و دوستان
  • همسر برای پیوستن به همسرش به موجب مجوز کاری یا تحصیلی در آفریقای جنوبی می باشد.
  • کودکان برای پیوستن به والدینی که به موجب مجوز کاری یا تحصیلی در آفریقای جنوبی هستند.
  • نامزد برای پیوستن به شربک زندگی در صورتی که ظرف 90 روز ازدواج کنند.
  • دوره تحصیلی کمتر از 3 ماه
  • فعالیت های خیرخواهانه و داوطلبانه
  • انجام تحقیقات
  • شرکت در همایش
  • برای شرکت در تولید یک فیلم یا برنامه
  • مقاصد پزشکی کمتر از 3 ماه
  • رویدادهای ورزشی

بررسی و شرایط مدارک توریستی آفریقای جنوبی

متقاضی دریافت ویزای ویزیتوری آفریقای جنوبی، لازم است که مدارک ذیل را آماده کرده و به همراه ثیت درخواست خویش، به کنسولگری ارائه دهد:

  • پاسپورت یا سند مسافرتی معتبر که حداقل تا 1 ماه پس از پایان سفر، معتبر باشد.
  • پاسپورت باید حداقل 2 صفحه خالی برای الصاق ویزا و ثبت مهر ورود و خروج داشته باشد.
  • پر کردن فرم اپلیکیشن ویزا (BI-84)
  • پرداخت هزینه ویزا
  • گواهی واکسن تب زرد (ممکن است خواسته شود.)
  • اسناد و مدارک اثبات کننده هدف از دیدار و مدت آن (دعوت نامه، مدارک سفر یا هر چیز دیگر)
  • 2 قطعه عکس رنگی پاسپورتی
  • بلیت بازگشت (اگر سفر هوایی باشد.)
  • اگر فرزندان نابالغی دارید که به همراه شما مسافرت خواهند کرد یا در آن جا به شما ملحق می شوند، لازم است که گواهی سرپرستی یا نگهداری و یا گواهی موافقت از سرپرست هم ارائه گردد.
  • گواهی مالی دال بر توانایی پرداخت هزینه های شما در آفریقای جنوبی

توسعه گردشگری در آفریقای جنوبی

دولت آفریقای جنوبی در راستای توسعه اقتصادی خویش قصد دارد که توجه بیشتری به بخش گردشگری بنماید. توسعه بخش گردشگری از دو طریق قابل پیشبرد است. در روش اول باید اقدام به سرمایه گذاری برای ساخت و گسترش امکانات کرد و در نهایت گردشگران بیشتری را از این طریق جذب کرد. اما در روش دوم، عکس این فرآیند اتفاق می افتد یعنی دولت تسهیلاتی را برای سفر ارزان و راحت گردشگران به وجود می آورد و در نتیجه تعداد گردشگران افزایش می یابد و به دنبال آن، بخش خصوصی اقدام به سرمایه گذاری در این بخش می کند و نهایتا توسعه مورد نظر دولت اتفاق می افتد.

هم اکنون دولت آفریقای جنوبی بدین منظور طرحی را در دست بررسی دارد که اخذ ویزای ویزیتوری آن کشور را برای گردشگران خارجی تسهیل نماید. فراتر آن که، این ویزا را برای گردشگران برخی کشورها بردارد و حتی به صورت یک طرفه اقدام به لغو روادید نماید. گفته می شود که مصر، عربستان، قطر، امارات و همچنین ایران از کشورهای مورد نظر در این طرح هستند. همچنین دو کشور چین و هند نیز در دست مطالعه و بررسی است.

آفریقای جنوبی امیدوار است از ره آورد این طرح، بتواند سالانه بیش از ده میلیون گردشگر را به این کشور جذب نماید. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، این دانش و تجربه را دارند که در زمینه مهاجرت به آفریقای جنوبی و اخذ ویزای توریستی آفریقای جنوبی راهنمای شما در نیل به هدفتان باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *