مهاجرت تحصیلی آرژانتین

ویزای تحصیلی آرژانتین

ویزای تحصیلی آرژانتین

سالانه حدود 90000 دانشجوی بین‌ المللی با ویزای تحصیلی آرژانتین به این کشور، مهاجرت می کنند که بیش از هر کشور دیگری در آمریکای لاتین به جز اروگوئه است. اکثر دانشجویان با اخذ ویزای تحصیلی آرژانتین در نزدیکی دانشگاه خود زندگی می کنند. اما در صورت تمایل می توانید از تاکسی هایی استفاده کنید که هر بار در دسترس هستند. حتی قطارهای مترو نیز در دسترس هستند. با این حال، هر 2 اینها با توجه به در دسترس بودن، کمی بالا هستند. می ‌توانید اتوبوس ‌هایی را پیدا کنید که شما را در مکان هیجان ‌انگیز رها کنند. به عنوان یک دانشجوی بین المللی ثبت نام شده جهت تحصیل در آرژانتین، با موسسه دانشگاهی بررسی کنید که آیا به ویزای دانشجویی نیاز دارید یا خیر.

همچنین مطمئن شوید که مدارک صحیحی برای ورود به کشور دارید. در مورد دانشجویانی که بیش از 90 روز اقامت دارند، معمولاً ویزای دانشجویی پیش نیاز اصلی است. قبل از درخواست ویزای دانشجویی، باید از قبل از دانشگاهی در آرژانتین پذیرش بگیرید. درخواست ها و مدارک باید مستقیماً در وقت ویزا ارسال شوند. بخش ویزا در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه از ساعت 10:00 تا 12:30 صبح قرار ملاقات های ویزا را انجام می دهد و کنسولگری در تعطیلات آرژانتین و آمریکا بسته می شود. متقاضیان باید حداقل 30 روز قبل از تاریخ سفر پیشنهادی خود درخواست ارسال کنند. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده هستند تا علاوه بر انتقال سایر اطلاعات لازم شما را تا زمان مهاجرت علمی به آرژانتین همراهی نمایند.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی آرژانتین

به طور کلی مدارک لازم برای ویزای تحصیلی آرژانتین بدین شرح می باشد:

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • 2 قطعه عکس 4 در 4
  • ارائه نامه پذیرش رسمی از دانشگاه مورد نظر در کشور آرژانتین
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه متقاضی
  • رسید پرداخت هزینه تحصیل در آرژانتین و هزینه ویزای تحصیلی آرژانتین
  • ارائه مدرکی مبنی بر داشتن وجوه کافی برای پوشش هزینه های خود در آرژانتین
  • مدارک دال بر دانش کافی زبان اسپانیایی

شرایط دریافت ویزای دانشجویی آرژانتین

برای دانشجویانی که به مدت کمتر از 90 روز به تحصیل غیر رسمی، برنامه های تبادل دانشجو و بورسیه تحصیلی آرژانتین می پردازند، به عنوان توریست وارد کشور شده و در آن اقامت خواهند داشت (ویزای توریستی). برای دانشجویانی که بیش از 90 روز به تحصیل غیر رسمی، برنامه های تبادل دانشجو و بورسیه می پردازند.

دانشجویانی که در برنامه‌ های تبادل فرهنگی یا دوره‌های کارآموزی (صرف نظر از مدت آن) مشغول هستند، باید موارد اشاره شده در تصویر زیر را ارسال کنند:

شرایط دریافت ویزای دانشجویی آرژانتین

علاوه بر این به اجازه ورود نیاز است که شما باید این را از موسسه آموزشی درخواست کنید. به محض اینکه Direction Nacional de Migraciones (DNM) مجوز را صادر کرد، باید درخواست ها را به دفتر کنسولگری که در مجوز ذکر شده است ارسال کنید. در صورت عدم صدور مجوز ورود به ویزا رسیدگی نمی شود.

هزینه ویزای تحصیلی آرژانتین

برای درخواست ویزای تحصیلی آرژانتین، باید مبلغ 150$ (دلار) را مستقیما به کنسولگری یا سفارت آرژانتین در کشور خود پرداخت کنید. برخی از کنسولگری‌ها ممکن است با پرداخت 40$ (دلار) ، پردازش ویزای شما را تسریع کنند. این هزینه ها ممکن است به دلیل تورم تغییر کند، بنابراین هنگام تهیه مدارک خود برای درخواست ویزای دانشجویی حتما این هزینه را استعلام کنید. البته بررسی هزینه زندگی در آرژانتین برای یک دانشجو امری مهم و ضروری است.

روند روادید معمولی بین 7 تا 10 روز کاری طول می کشد. در برخی موارد بین 30 تا 40 روز طول می کشد. در چنین مواردی به شما اطلاع رسانی خواهد شد. یک پروسه ویزا سریع وجود دارد که حداکثر 3 روز کاری طول می کشد و مستلزم پرداخت هزینه اضافی است. بسته به در دسترس بودن، ممکن است واجد شرایط دریافت خدمات ویزا سریع باشید. در مورد ویزاهایی که به زمان پردازش 30 تا 45 روز نیاز دارند، هزینه تسریع شده اعمال نمی شود.

هزینه ویزای تحصیلی آرژانتین

نکاتی کلی درباره ویزای دانشجویی آرژانتین

ویزای دانشجویی آرژانتین مجوز قانونی برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این کشور است. لطفاً به یاد داشته باشید که ویزای دانشجویی تحت ویزاهای طولانی مدت است. یعنی قرار است بیش از 90 روز در کشور بمانید. با این حال، چند ملیت حتی برای کمتر از 90 روز به آن نیاز دارند. اینکه آیا به ویزای دانشجویی آرژانتین نیاز دارید بستگی به ملیت و مدت اقامت شما دارد. پس ابتدا مشخص کنید که آیا ملیت شما به ویزای کوتاه مدت آرژانتین نیاز دارد یا خیر. اگر بله و دوره شما کمتر از 90 روز طول می کشد، باید برای ویزای دانشجویی آرژانتین اقدام کنید. همچنین می توانید دوره خود را با ویزای توریستی آرژانتین شروع کنید و با کار در آرژانتین به ویزای کار تبدیل کنید.. لطفا توجه داشته باشید که روند درخواست ویزای توریستی سریعتر و آسانتر است.

لطفا توجه داشته باشید که وقتی بدون ویزای دانشجویی وارد آرژانتین می شوید و دوره ای بیش از 90 روز می گذرانید، می توانید برای ویزای دانشجویی در داخل آرژانتین اقدام کنید. اگر ملیت شما به ویزای کوتاه مدت آرژانتین نیاز ندارد و دوره شما کمتر از 90 روز طول می کشد، نیازی به ویزای دانشجویی نخواهید داشت. اما اگر دوره شما بیش از 90 روز طول بکشد، به ویزای دانشجویی آرژانتین نیاز خواهید داشت. با توجه به گفته های این مقاله، برای دریافت آسان پاسپورت آرژانتین، با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات متداول در مورد ویزای تحصیلی آرژانتین

در این قسمت از مقاله در خصوص ویزای تحصیلی آرژانتین به سوالات متداول شما پاسخ می دهیم:

  • برای اخذ ویزای تحصیلی به سفارت  آرژانتین چه روزهایی مراجعه کنیم؟ بخش ویزا در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه از ساعت 10 تا 12:30 صبح قرار ملاقات های ویزا را انجام می دهد و کنسولگری در تعطیلات آرژانتین و آمریکا بسته می شود.
  • مدارک لازم برای ویزای تحصیلی آرژانتین چیست؟ ارائه پاسپورت معتبر-عکس-ارائه نامه پذیرش رسمی از دانشگاه مورد نظر در کشور آرژانتین-ارائه گواهی عدم سوء پیشینه متقاضی-رسید پرداخت هزینه تحصیل در آرژانتین و هزینه ویزای تحصیلی آرژانتین-ارائه مدرکی مبنی بر داشتن وجوه کافی برای پوشش هزینه های خود در آرژانتین-مدارک دال بر دانش کافی زبان اسپانیایی.
  • هزینه اخذ ویزای تحصیلی آرژانتین چقدر است؟ برای درخواست ویزای تحصیلی آرژانتین، باید مبلغ 150$ (دلار) را مستقیما به کنسولگری یا سفارت آرژانتین در کشور خود پرداخت کنید. برخی از کنسولگری‌ها ممکن است با پرداخت 40$ (دلار) ، پردازش ویزای شما را تسریع کنند. این هزینه ها ممکن است به دلیل تورم تغییر کند، بنابراین هنگام تهیه مدارک خود برای درخواست ویزای دانشجویی حتما این هزینه را استعلام کنید.
  • مدت زمان صدور ویزای تحصیلی آرژانتین چقدر است؟ روند روادید معمولی بین 7 تا 10 روز کاری طول می کشد. در برخی موارد بین 30 تا 40 روز طول می کشد. در چنین مواردی به شما اطلاع رسانی خواهد شد. یک پروسه ویزا سریع وجود دارد که حداکثر 3 روز کاری طول می کشد و مستلزم پرداخت هزینه اضافی است.
5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *