مهاجرت سرمایه گذاری در مالتا

ویزای بازنشستگی مالتا

ویزای بازنشستگی مالتا در بین مردم جهان بخصوص مردم ایالات متحده بوده و این کشور به شدت به متقاضیان توصیه می شود. این کشور یک مجمع الجزایر کوچک 5 جزیره در 100 مایلی جنوب سیسیل، ایتالیا است. این کشور مدیترانه ای و عضو اتحادیه اروپا شهرهای دیدنی و آب های شفاف را ارائه می دهد. تعجبی ندارد که بازنشستگان به این مقصد سرازیر می شوند.

اما قبل از حرکت هزاران مایل، باید درک کنید که بازنشستگی در این کشور چه نتیجه ای دارد. از هزینه زندگی گرفته تا مراقبت های بهداشتی و مالیات، در اینجا خلاصه ای از آنچه می توانید هنگام بازنشستگی در این کشور انتظار داشته باشید وجود دارد. مدارک لازم جهت اخذ ویزای بازنشستگی مالتا و بررسی مزایای آن مهم ترین مواردی است که در این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

درباره ویزای بازنشستگی مالتا

یکی از راه های اخذ ویزای بازنشستگی مالتا استفاده از برنامه بازنشستگی است. برنامه بازنشستگی این کشور (MRP) توسط مقامات مالت تنظیم شده است تا شهروندان اتحادیه اروپا، EEA و سوئیس را به خود جلب کند. به آن ها اجازه می دهد به لطف درآمد خود از منابع خارجی در این کشور زندگی کنند. طبق این برنامه، آن ها اجازه کار در مجمع الجزایر را ندارند. اما هنوز هم می توانند از سبک زندگی مطلوب آن لذت ببرند. درخواست برای MRP ساده است و به متقاضی موفق 15% نرخ مالیات مسطح فقط بر درآمد حاصل از مالتی یا درآمد خارج از کشور که به این کشور بازمی گردد، اعطاء می کند.

از مشارکت کنندگان MRP مالیات بر درآمد جهانی نیست. درآمد حاصل از این کشور با نرخ 35% مالیات دریافت می شود و این درآمد نمی تواند از 25% کل درآمد سالانه شما فراتر رود. برای احراز صلاحیت، متقاضی باید دارای اتحادیه اروپا، EEA یا سوئیس باشد و باید حداقل 90 روز در سال در این کشور در یک دوره 5 ساله در این کشور زندگی کند. علاوه بر این، متقاضی نمی تواند بیش از 183 روز در سال در هر کشور دیگری زندگی کند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای بازنشستگی مالتا

بهترین ویزای بازنشستگی مالتا گرفتن مجوز اقامت دائم این کشور است. این ویزا به شما امکان می دهد در کشور زندگی کنید اما کار نکنید. این بدان معناست که شما ممکن است درآمد بازنشستگی را در کشور خود جمع کنید، اما لزومی به کار کردن در این کشور نداشته باشید.

شرایط مجوز اقامت دائم این کشور شامل موارد زیر است:

مدارکتوضیحات
داشتن سرمایه یا درآمدسرمایه باید حداقل 39512733$ (دلار) و درآمد سالانه 26039$ (دلار) باشد.
اثبات عدم سوء پیشینهتوسط پلیس
طی کردن مراحل مصاحبه

پس از دریافت اقامت دائم، باید یا خانه ای به ارزش حداقل 132463$ (دلار) یا آپارتمانی به ارزش حداقل 79251$ (دلار) خریداری کنید. اگر نمی توانید خانه بخرید، اقامت دائم باید حداقل 4698$ (دلار) اجاره سالانه پرداخت کنند. دریافت کنندگان اجازه اقامت دائم همچنین باید یک حساب بانکی در این کشور باز کنند.

مزایای ویزای بازنشستگی مالتا

این کشور یکی از بهترین مقاصد بازنشستگی در جهان است. از طیف وسیعی از گزینه های تفریحی، قیمت جذاب ملک و جمعیت محلی دوستانه گرفته تا انگیزه های خارق العاده مالیاتی، جوانب مثبتی بازنشستگی در این کشور وجود دارد.

نمودار زیر مزایای ویزای بازنشستگی مالتا را نشان می دهد:

مزایا ویزای بازنشستگی مالتا

مالیات در مالتا

هنگام زندگی در این کشور، خارجی ها فقط از 2 نوع درآمد مالیات دریافت می کنند. این انواع سود سرمایه و درآمدی است که از منابع مالتی کسب می کنید. بنابراین، اگر کار در مالتا انجام می دهید، از درآمد شما مالیات می گیرند. علاوه بر این، اگر ملکی را برای سود بفروشید، از درآمد آن نیز مالیات دریافت خواهید کرد. شما باید حساب های بانکی خارجی را گزارش دهید و به عنوان مقیم این کشور، باید حساب بانکی این کشور داشته باشید.

اگر در خارج از کشور خود درآمد کسب می کنید، می توانید از چند مقرره مختلف برای کاهش درآمد مشمول مالیات خود استفاده کنید. این موارد شامل محرومیت از درآمد خارجی، اعتبار مالیات خارجی و محرومیت از مسکن خارجی است. اگر می خواهید بار مالیاتی خود را به طور خاص پیش بینی کنید، بهتر است با یک متخصص مالیات مشورت کنید که با قوانین مالیاتی کشور خود و این کشور آشنا باشد.

بیمه درمانی در مالتا

این کشور هم دارای یک سیستم بهداشت و درمان با بودجه عمومی و هم امکانات خصوصی است. سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی توسط دولت یارانه دریافت می شود و اغلب از آن به عنوان خدمات بهداشتی درمانی دولتی یاد می شود. سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی رایگان است. در بسیاری از کشورها، مردم ترجیح می دهند از سیستم های مراقبت های بهداشتی خصوصی استفاده کنند. زیرا، کیفیت مراقبت بسیار بالاتر است. با این حال، این کشور از نظر سازمان بهداشت جهانی در رتبه پنجم بهترین سیستم بهداشتی در جهان قرار گرفت. در مقایسه، ایالات متحده در رتبه 37 قرار گرفت.

افراد در این کشور بدون توجه به اینکه مردم بیمه درمانی ایالتی دارند ، به خدمات درمانی اولیه و اضطراری رایگان دسترسی دارند. ساکنان دارای حقوق مراقبت های بهداشتی مادام العمر هستند. اگر تصمیم به خرید یک طرح بیمه خدمات درمانی خصوصی دارید، می توانید انتظار داشته باشید که حق بیمه کمتر از 100$ (دلار) در ماه باشد. هزینه برخی از خدمات از جیب شما خواهد بود. این هزینه ها شامل ویزیت متخصص خصوصی در حدود 65$ (دلار)، هزینه های آزمایشگاهی حدود 30$ (دلار) و هزینه MRI بیش از 200$ (دلار) است.

هزینه زندگی در مالتا

برای موفقیت در بازنشستگی در این کشور بسیار مهم است که هزینه زندگی در مالتا را درک کنید. هزینه های زندگی مهم است. زیرا، به شما امکان می دهد سبک زندگی مورد نظر خود را در دوران بازنشستگی ادامه دهید. خوشبختانه، به نقل از Numbeo، هزینه زندگی حدود 4% کمتر از ایالات متحده است. که البته این هزینه به استثنای اجاره در نظر گرفته شده است. اجاره در این کشور به طور متوسط در حدود 24% کمتر از ایالات متحده است.

نمودار زیر توزیع هزینه زندگی در این کشور را نشان می دهد:

توزیع هزینه زندگی در مالتا

در ایالات متحده، متوسط هزینه ملی برای یک آپارتمان یک خوابه در یک شهر136089$ (دلار) است. در این کشور، متوسط هزینه ملی برای یک آپارتمان یک خوابه در یک شهر 97051$ (دلار) است. یکی از محبوب ترین شهرهای این کشور برای مهاجران، اسلیما است. شما می توانید با قیمت تقریبی 1000$ (دلار) یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر اسلیما تهیه کنید. برای مقایسه، در تامپا، فلوریدا شهری محبوب آمریکایی ها در بین بازنشستگان می توانید یک آپارتمان یک خوابه با قیمت 143175$ (دلار) در مرکز شهر تهیه کنید.

مهاجرت به این کشور برای افراد بازنشسته تصمیم بسیار خوبی می باشد. زیرا این کشور از هر لحاظ امکانات خدماتی و تفریحی مناسبی را برای افراد بازنشسته دارد. می توانید با مطلعه مقاله بررسی راه های مهاجرت به مالتا اطلاعات بیشتری کسب نمایید. کسانی که قصد دارند ویزای بازنشستگی مالتا را دریافت کنند با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند از مشاوران این موسسه در این زمینه راهنمایی بخواهند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *