شرایط مالتا

هزینه زندگی در مالتا

هزینه زندگی در مالتا

آشنایی با کشور مالت و آگاهی از هزینه زندگی در مالتا به مهاجران کمک می کند تا برنامه ریزی بهتری برای مهاجرت به این کشور داشته باشند. وقتی صحبت از هزینه زندگی در مالتا می شود، باید بدانید که افراد در مقایسه با استانداردهای کشور پیشرفته ای مانند کانادا یا آمریکا حقوق نسبتاً کمی دریافت می کنند، اما هزینه زندگی نیز ارزان تر است. به طور کلی زندگی در مالتا بسیار کم است، زیرا بر اساس تحقیقات کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، هزینه زندگی در این کشور ارزان تر از بسیاری از نقاط اروپا است. البته بخاطر داشته باشید که طی 2 سال گذشته قیمت اجاره در مالتا بالاتر رفته است.

در ادامه اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب خواهید کرد. از دید مشتریان موسسه ما زندگی در مالتا برای عاشقان فرهنگف تاریخ و آب و هوای عالی گزینه ای عالی محسوب می شود.

اینفوگرافی هزینه زندگی در مالتا

آشنایی با مالتا

مالتا، واقع در حدود 50 مایلی جنوب سیسیل در دریای مدیترانه، یک مجمع الجزایر کوچک است که دارای آب و هوای مدیترانه ای، یک سیستم مراقبت های بهداشتی عالی و یک جمعیت انگلیسی زبان است. مالتا همچنین مکان برخی از بهترین غواصی های جهان است و سال به سال به عنوان مقصد گردشگری در حال رشد است. صنعت گردشگری در این کشور به اقتصاد کمک شایانی می کند. لذا گردشگری این کشور بسیار حائز اهمیت است.

در نمودار زیر به تعداد توریست های مالتا بر اساس ملیت اشاره شده است:

تعداد توریست های مالتا

مالتا در واقع 3 جزیره همجوار است و 3 جزیره با کشتی کمتر از 30 دقیقه فاصله دارند. آب و هوای آفتابی مالتا زمان زیادی را برای کاوش در بندرگاه Valetta، معماری خیره کننده باروک و کافه ها و رستوران های پایتخت فراهم می کند. گردشگری در مالتا بخش مهمی از اقتصاد این کشور است و در حدود 15% از تولید ناخالص داخلی کشور (تولید ناخالص داخلی) را شامل می شود. مالتا دارای تعدادی از جاذبه های گردشگری است که شامل عناصر تاریخ و فرهنگ غنی جزیره و همچنین فعالیت های آبی در ارتباط با دریای مدیترانه است. علاوه بر این، گردشگری پزشکی در سال های اخیر در مالتا رایج شده است، به ویژه از آنجا که تلاش های دولت برای بازاریابی این عمل به گردشگران پزشکی در انگلستان انجام می شود.

شرایط آب و هوایی و زندگی در کشور مالتا

در کنار هزینه زندگی در کشور مالتا بررسی شرایط آب و هوایی در خصوص مهاجرت به این کشور بسیار اهمیت دارد. کشور مالتا در بخش از اروپا قرار گرفته است. درباره پایتخت این کشور، شهر مالتا باید گفت که یکی ‌از زیباترین و پرجمعیت ترین شهرهای این کشور می باشد. در کشور مالتا 3 جزیره به نام های مالت، گزو و کومینو قرار دارد که از لحاظ سکونت و شرایط آب و هوایی نسبت به سایر شهرهای کشور مالتا ارجعیت خواهند داشت. اگر به دنبال کشوری سرسبز می باشید بایستی بدانید که کشور مالتا دارای پوشش گیاهی محدودی است. درباره شرایط آب و هوایی کشور مالتا اولین موضوعی که باید به آن اشاره نمود این است که این کشور مدیترانه ای است. از شرایط بارز آب و هوای این کشور می توان به زمستان هایی با بازش باران و برف کم و تابستان های خشک اشاره نمود. به طور کلی آب و هوای این کشور در حالت تعادل قرار دارد.

هزینه زندگی در مالتا در سال 2023

اگر تا به حال به زندگی و اخذ اقامت مالتا فکر کرده اید، احتمالاً به فکر کسب اطلاعات درباره هزینه زندگی در مالتا نیز بوده اید. به طور کلی، مالتا یک کشور بسیار مقرون به صرفه برای زندگی است. 2 عامل استثنای خاصی از این قانون ایجاد می کنند.

این 2 عامل عبارتند از:

  1. از آنجا که مالتا جزیره است، کالاهای وارداتی خاص ممکن است گران تر باشند.
  2. رونق اقتصادی و محبوبیت اخیر در بین مهاجران موجب گران تر شدن هزینه زندگی در برخی از مناطق این کشور شده است.

واقع بینانه است که باور کنید که با گذشت زمان، هزینه زندگی در مالتا گران تر می شود، بنابراین اگر قصد دارید در این کشور زندگی کنید، بهتر است به دنبال فرصت هایی مانند قراردادهای اجاره بلند مدت باشید تا قیمت های فعلی را برای اقامت در این کشور پرداخت کنید. اگر به فکر مهاجرت کاری به مالتا، تحصیل در مالتا یا به طور کلی زندگی در این کشور هستید، توصیه می شود هرچه زودتر مدارک مورد نیاز جمع آوری کنید تا با کمترین هزینه ها وارد خاک این کشور شوید. شایان ذکر است که هزینه زندگی در مالتا پایین تر از شهرهایی مانند لندن و پاریس است، اما متوسط درآمد در این کشور نیز بسیار پایین تر از متوسط اروپا است.

هزینه اقامت و زندگی در مالتا

مالتا، پایتخت مالتا و سلیمه، مرکز اقتصادی این کشور، محبوب ترین مقاصد مهاجران می باشند. در این شهرها امکانات عالی برای زندگی وجود دارد و مهاجران می توانند در بهترین آپارتمان ها ساکن شوند. در مهمترین شهرهای مالتا هزینه خدمات نیز ارزان است و در این شهرها اکثر خانه ها به صورت مبله قابل اجاره هستند. اکثر مهاجران به جای خرید ملک در مالتا اقدام به اجاره بلند مدت آپارتمان در این کشور می کنند. اما باید در نظر داشته باشید که خرید ملک در کشور مالتا یکی از سریع ترین روش های کسب اقامت و تابعیت این کشور است.

به طور کلی، اجاره مسکن قطعاً بزرگترین بخش هزینه زندگی در مالتا است. در این کشور می توانید آپارتمان ها و خانه های ارزان قیمت پیدا کنید یا حتی آنها را با کسی به اشتراک بگذارید تا هزینه های مسکن خود را کاهش دهید، اما در مقایسه با سایر هزینه ها، هزینه اجاره مسکن در مالتا واقعاً گران است. این هزینه ها بدین قرار است:

  • اجاره آپارتمان در مرکز شهرهای اصلی: 900€ (یورو)
  • اجاره آپارتمان در خارج از مرکز شهرهای اصلی: 700€ (یورو)

بررسی هزینه اقامت و زندگی در مالتا

متقاضیان می توانند به پشتوانه بررسی هزینه های زندگی در این کشور از مهاجرتی آگاهانه بهره مند شوند. از این رو بررسی هزینه های رایج در مالتا برای تمامی متقاضیان اقامت حائز اهمیت می باشد. همچنین این بررسی می تواند بیانگر مقرون به صرفه بودن اقامت باشد. در جدول زیر به طور دقیقتر به هزینه مسکن در مالت اشاره شده است:

پارامترهزینه به یورو
آپارتمان 1 خواب در مرکز شهر€824
آپارتمان 1 خواب در خارج از مرکز شهر€696
آپارتمان 3 خواب در مرکز شهر€1520
آپارتمان 3 خواب در خارج از مرکز شهر€1125
خرید آپارتمان در مرکز شهر (هر متر مربع)€3508
خرید آپارتمان در خارج از مرکز شهر (هر متر مربع)€2500

هزینه اقلام غذایی در مالتا

هزینه های اقلام غذایی در این کشور بدین قرار است:

اقلامهزینه به یورو
شیر (1 لیتر)€1.01
برنج سفید (1 کیلوگرم)€2.36
تخم مرغ (12 عدد)€2.51
پنیر محلی (1 کیلوگرم)€8.95
فیله مرغ (1 کیلوگرم)€7.59
سیب (1 کیلوگرم)€2.64
موز (1 کیلوگرم)€1.85
پرتقال (1 کیلوگرم)€2.53
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)€2.72

سایر هزینه های زندگی در مالتا

سایر هزینه های زندگی در مالتا

در این بخش قصد داریم به سایر هزینه های زندگی در مالتا اشاره کنیم که شامل هزینه های خرید از بازار، خدمات و امکانات، حمل و نقل، تفریحات و غیره می شود. به طور کلی، هزینه های خرید از بازار و سوپر مارکت در مالتا ارزان است، اما قیمت ها در حال رشد می باشند. در مقایسه با سایر کشورها در اروپا قطعاً هزینه خدمات در مالتا گران نیست. این هزینه ها اندک هستند و اگر شما در یک آپارتمان 85 متر مربعی زندگی می کنید، هزینه خدمات اصلی شما از جمله برق، گرمایش و سرمایش، آب و گاز کمتر از 100€ (یورو) خواهد بود. همچنین هزینه اینترنت نیز حدود 35€ (یورو) است.

شایان ذکر است که سیستم حمل و نقل عمومی عمدتا از کیفیت پایین و سازماندهی بدی برخوردار است. اما به هر حال این کشور دارای سیستم حمل و نقل عمومی نسبتا قابل قبول می باشد. از این نظر می توان مالتا را از لیست کشورهای موفق در زمینه حمل و نقل خارج نمود. میزان هزینه ها بدین قرار است:

هزینه حمل و نقل در مالتا

افرادی که تجربه زندگی در اروپا را دارند می دانند که هزینه ثبت نام در باشگاه های بدنسازی بسیار گران هستند. این امر در مورد مالتا نیز صدق می کند. میزان هزینه ها در این باب در جزیره مالت بدین قرار است:

  • عضویت در سالن ورزشی یا باشگاه بدنسازی: بیش از 60€ (یورو)
  • بلیط سینما: 9.3€ (یورو)

توزیع هزینه های زندگی در این کشور به شرح نمودار زیر می باشد:

توزیع هزینه زندگی در مالتا

هزینه زندگی در مالتا و شرایط زندگی در آن

زندگی در مالتا با شرایط متفاوتی امکان پذیر می باشد. به عبارتی متقاضیان می توانند با اقامت در ماتا و کنترل هزینه ها شرایط زندگی خود را تغییر دهند. زندگی در مالتا برای متقاضیانی که در مشاغل پر درآمد این کور کار می کنند مرفه بوده و برای کسانی که در سایر مشاغل کار می کنند به نسبت رفاه پایینی دارد. هزینه های زندگی بر اساس این مسائل می توانند تاثیر مستقیمی بر زندگی متقاضیان داشته باشند. بر اساس این مسئله که شرایط زندگی در مالتا بر اساس درآمد و هزینه های متقاضیان متغییر است، میزان درآمد در این کشور ذیلا بررسی شده است.

میزان حقوق ماهانه کار در مالتا

تطبیق درآمد و هزینه زندگی در مالتا

هزینه زندگی در مالتا بر اساس سبک زندگی مورد نظر متقاضیان، در صورتی به صرفه است که با درآمد احتمالی متقاضی تطبیق یابد. به عبارتی در صورتی که درآمد احتمالی بیشتر از هزینه زندگی او باشد، مهاجرت برای متقاضی مقرون به صرفه می باشد. این محاسبات اغلب برای اشخاصی مهم است که خواهان اقامت دائم و یا کار در مالتا هستند. کار در مالتا و یا اقامت دائم در این کشور برای متقاضیان بسته به شرایط آن ها، هزینه و درآمد متفاوتی را در بر می گیرد. لذا متقاضیان بایستی با بررسی شرایط موجود میزان هزینه زندگی و درآمد احتمالی را محاسبه نمایند.

مقایسه اخیر هزینه زندگی در مالتا 2023

در این بخش از مقاله به بررسی و مقایسه هزینه های زندگی در والتا، پایتخت مالتا با سایر پایتخت های دیگر کشورها می پردازیم:

  • والتا 65% گران تر از ژوهانسبورگ
  • والتا 33% گران تر از براتیسلاوا
  • والتا 96% گران تر از بوگوتا
  • والتا 20% گران تر از سویل
  • والتا 10% ارزان تر از نیویورک
  • والتا 68% گران تر از سائو پائولو
  • والتا 10% گران تر از لیسبون
  • والتا 45% ارزان تر از شهر نیویورک
  • والتا 40% گران تر از ورشو
  • والتا 32% گران تر از پراگ
  • والتا 22% ارزان تر از دوحه

هموطنان عزیز می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و اطلاعات دقیقی درباره هزینه زندگی در بهترین کشورهای اروپایی کسب کنید.

سوالات پرتکرار در خصوص هزینه زندگی در مالتا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در خصوص هزینه زندگی در مالتا می باشیم:

  • هزینه های زندگی ماهیانه در این کشور چه مقدار است؟ هزینه های زندگی ماهیانه در این کشور مبلغی حدود 800€ تا 1100€ (یورو) در ماه می باشد که شامل مخارجی از قبیل خورد و خوراک، مسکن، پوشاک، انرژی و درمان و اینترنت می شود.
  • هزینه های خورد و خوراک در این کشور چقدر است؟ در این کشور رستوران های بین المللی بسیاری وجود دارد که انتخابات شما را بسیار خواهند کرد. حدود قیمت رستوران ها از پایین ترین قیمت حدودی 10€ تا 15€ (یورو) می باشد.
  • اقلیم کشور مالتا چطور است؟ مالتا در واقع یکی از خوش آب و هوا ترین کشورها است، تابستان ها در این کشور خشک و داغ است و زمستان ها نیز دمای هوا معتدل خواهد بود.
  • هزینه های مسکن در کشور مالتا به چه صورت است؟ هزینه های مسکن در این کشور بسیار معقول می باشد، در واقع هزینه های مسکن و زندگی در این کشور یکی از کم هزینه ترین و معقول ترین هزینه ها در کل اروپا محسوب می شود. بطور مثال هزینه اجاره یک مسکن یک خوابه در این کشور حدود 846€ (یورو) است.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *