مهاجرت تحصیلی آمریکا

هزینه تحصیل و زندگی در آمریکا

هزینه تحصیل و زندگی در آمریکا

ایالات متحده محبوب ترین مقصد برای دانشجویان بین المللی است. این کشور به عنوان یکی از گران ترین کشورهای مورد هدف در دنیا محسوب می شود. هزینه تحصیل و زندگی در آمریکا ممکن است دلهره آور باشد، اما با برنامه ریزی و اطلاع دقیق از هزینه‌ ها میسر خواهد بود. بر اساس اغلب نظر سنجی های موجود ایالات متحده دوباره به عنوان بهترین دانشگاه برای انتخاب والدین با توجه به دانشگاه در خارج از کشور برای فرزند خود قرار گرفته است. با این حال این کشور یکی از گران ترین کشور ها از نظر والدین است.

به طور متوسط میزان هزینه فرزندان آنها به میزان ​​60464$ (دلار) است. این هزینه شامل هزینه تحصیل، حمل و نقل، کتاب و محل اقامت این اشخاص است. بیشتر دانشجویان مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی ملزم به پرداخت هزینه ای به میزان 28620$ (دلار) می باشند. این مبلغ بر اساس سازمان پشتیبانی دانشجویی این کشور می باشد.

هزینه محل اقامت دانشجویی در آمریکا

دانشجویانی که در دانشگاه های آمریکا به تحصیل می­ پردازند برای استفاده از خوابگاه هایی که دانشگاه های این کشور در اختیار دانشجویان قرار می دهند، می باید اجاره پرداخت نمایند. بطور متوسط هزینه اجاره خوابگاه های دانشجویان در طول دور­ه کارشناسی در این کشور 25000$ (دلار) برآورد شده است. ناگفته نماند هزینه های تحصیل و خوابگاه ها برای دانشجویان خارج از ایالت های آمریکا با دانشجویان داخل ایالت نیز با یکدیگر متفاوت است.

دانشجویان می ­توانند از آپارتمان های دانشجویی در مراکز شهرهای آمریکا نیز استفاده نمایند. بگونه ای که دانشجویان بصورت اشتراکی 2 یا 3 نفره با یکدیگر آپارتمانی را اجازه نمایند. هزینه آپارتمان های دانشجویی $3500 الی 5500$ (دلار) در ماه برآورد شده است.

هزینه تحصیل و زندگی در آمریکا در دانشگاه های مختلف

در سطوح بالای دانشگاه های ایالات متحده (که اکثریت آنها غیر شخصی هستند)، هزینه های زندگی احتمالا به حدود 60000$ (دلار) در سال اضافه می باشد. اما این امکان وجود دارد که در ایالات متحده میزان هزینه تحصیل بسیار کمتر شده باشد. کسانی که به دنبال هزینه های تحصیلی پایین در دانشگاه های ایالات متحده هستند می توانند در بخش عمومی دانشگاه های این کشور به برخی از هزینه های مناسب تر دسترسی پیدا کنند. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

به طور معمول اغلب این گزینه ها به عنوان سیستم دانشگاه دولتی این کشور یافت می شود. همچنین مجموعه ای از کالج ها در یک ایالت اجرا می شوند که در برخی از جنبه های اداری به عنوان برخی از موسسات جداگانه عمل می کنند. با این توضیح که دانشگاه های دولتی ایالات متحده دارای 2 نرخ هزینه تحصیلی می باشند یکی برای شهروندان دولتی و دیگری برای سایر اشخاص که این مورد کمی گرانتر می باشد. میزان این هزینه به همان اندازه به متقاضیان دیگر ایالات متحده و کشورهای دیگر اعمال می شود. دانشگاه های خصوصی بسیار کوچکتر از دانشگاه های عمومی هستند. جمعیت دانشجویی متنوع تر از کشورهای مختلف می باشد. به این دلیل است که میزان هزینه تحصیل برای همه دانش آموزان یکسان است.

رشد دانشجویان بین المللی در این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

هزینه تحصیل در کالج های آمریکا

طبق گزارش هیئت مدیره کالج های این کشور، میزان هزینه تحصیلات دانشگاهی در سال 2023 و در 18 کالج دولتی این کشور به طور متوسط ​​12970$ (دلار) برای ساکنین دولت و 28620$ (دلار) برای هر نفر دیگر است. این میزان در کالج های غیرانتفاعی خصوصی با میانگین 34740$ (دلار) می باشد. با این حال، ارزان ترین گزینه ها کالج های 2 ساله دولتی در این کشور هستند که هم چنین به عنوان کالج های اجتماعی، فنی و یا کالج های محلی شناخته می شوند. با این توضیح که میانگین هزینه های این نوع از کالج ها در سال 2023 تنها به میزان 4570$ (دلار) است. جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به آمریکا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

هزینه تحصیل و زندگی در آمریکا به طور ماهانه

هزینه مسکن در آمریکا به طور ماهانه

طبق آمار سایت موسسه numbeo، متوسط ​​حقوق ماهانه یک شخص (بعد از کسر مالیات) در ایالات متحده آمریکا حدود 289696$ (دلار) است. مهم ترین هزینه لازم در مورد هزینه های زندگی، هزینه لازم برای اجاره است. همان طور که هزینه زندگی در این کشور بسته به شیوه زندگی این اشخاص دارد. نسبت به این اشخاص متفاوت است، اگر متقاضیان مهاجرت به آمریکا به این کشور بتوانند تنها به میزان یک سوم از حقوق و دست مزد خود را برای اجاره صرف کنند. از این رو می توانند شرایط مالی خود را برای حمل و نقل، مواد غذایی، تفریحی، پوشاک و خدمات پس از آن برای خود بهتر کنند.

در واقعیت، زمانی که این اشخاص در خارج از کشور کار می کنند، هزینه های زندگی این اشخاص با هزینه های زیادی مبنی بر جابه جایی و اتلاف وقت براساس نیازهای این اشخاص تعیین می شود. همچنین میزان هزینه زندگی این اشخاص بستگی به شیوه زندگی اشخاص دارد. بهترین راه برای میزان هزینه های زندگی در این کشور به سبک زندگی این اشخاص بستگی دارد. همچنین می تواند براساس شیوه زندگی این اشخاص باشد.

برخی از شاخص ترین هزینه زندگی در آمریکا به این شرح است:

نیازهای زندگی در آمریکاهزینه تحصیل در آمریکا دلار ماهانه
مسکن$1200
برق، آب، گرمایشی، اینترنت و تلفن، خدمات$250
خوراک$400
حمل و نقل$80
کتاب و سایر اقلام دانشجویی (هر ترم)$490
پوشاک$400
ورزش و اوقات فراغت$100

هزینه زندگی در آمریکا به طور سالانه

میانگین هزینه سالانه زندگی یک فرد بزرگسال در ایالات متحده که بدون فرزند باشد به میزان 28474$ (دلار) است. البته این میزان می تواند تا حدودی غیرواقعی باشد. اغلب مردم تمایل دارند تا اندازه ایالات متحده را دست کم بگیرند. به صورتی که به نظر می رسد گردشگران اروپایی فکر می کنند که میزان هزینه در ایالات متحده به همان اندازه در اکثر کشورهای اروپای غربی اندازه گرفته شده است. در حالی که آنها می توانند در طول تمام روز در سایت های مهم این کشور میزان هزینه ها را ببینند.

هزینه هایی مانند خرید از سوپر مارکت را نیز در این بخش از مقاله جهت مقایسه ذکر می کنیم:

سوپر مارکتقیمت به دلار
یک بطری شیر یک لیتری$1.01
نان سفید 500 گرمی$3.2
12 عدد تخم مرغ$3.33
پنیر 1 کیلو گرم$12
مرغ 1 کیلو گرم$11.8
پرتقال 1 کیلو گرم$4.1
سیب زمینی 1 کیلو گرم$2.7
سیب 1 کیلو گرم$1.6

در صورتی که شما هم با مطالعه نمودن مقاله هزینه زندگی و تحصیل در آمریکا علاقه مند به مهاجرت به این کشور پیشرفته و صنعتی شدید این فرصت را دارید تا با مراجعه نمودن به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نظیر سرمایه گذاری در آمریکا و موسسات کاریابی در آمریکا به اطلاعات جامعی دست یابید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *