مهاجرت تحصیلی انگلستان, مهاجرت تحصیلی سوئد

مقایسه تحصیل در انگلستان و سوئد

مقایسه تحصیل در انگلستان و سوئد

بحث مقایسه کشورها در خصوص سپری کردن تحصیلات ذهن افراد زیادی به خصوص متقاضیان بین المللی را مشغول کرده که در این مقاله به مقایسه تحصیل در انگلستان و سوئد پرداخته ایم. با در نظر گرفتن هر یک از معایب و مزایا می ‌توانید تصمیم بهتری جهت مهاجرت اخذ نمایید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در نظر دارد تا با ارائه مقاله پیش رو، شرایط تحصیل در هر 2 کشور را در سال های 2024-2023 بررسی کرده و اطلاعات مفیدی را در اختیار علاقه مندان قرار دهد.

مقایسه ساختار تحصیل در انگلستان و سوئد

در مقایسه تحصیل در انگلستان و سوئد می ‌باید ابتدا نظام آموزشی و سیستم تحصیلی این 2 کشور مورد بررسی قرار گیرد. تحصیل در این 2 کشور بسیار متفاوت از یک دیگر هستند. چرا که نظام آموزشی و سیستم تحصیلی مدارس سوئد با انگلستان یکسان نیستند.

در تحصیل در سوئد دانش‌ آموزان در سن 7 سالگی، آغاز سال تحصیلی آنهاست. اما در کشور انگلیس 2 الی 3 سال زودتر شروع می‌ گردد. کودکان در کشور سوئد از سن 6 سالگی به مدرسه می ‌روند. مدرسه ‌ای که سرگرمی و بازی کودک از اهمیت بسیاری برخوردار است. اما در بریتانیا بازی و تفریح کودکان حکم استراحت را برای بچه‌ ها دارد. در واقع بازی کودکان به منزله از بین رفتن استرس در وجود آنها تلقی می ‌گردد.

در نتیجه در کشور انگلیس مهارت ‌های خواندن و نوشتن در مدارس بیشتر از سایر موارد اهمیت دارد. از دیگر ویژگی‌ های سیستم تحصیلی در سوئد، آموزش و پرورش کودکان در فضای آزاد و باز است. امور صرف غذا و تردد دانش ‌آموزان در کشور سوئد طبق ضوابط و برنامه ‌‌ریزی منظم انجام می ‌گردد. 2 روز تعطیلی در هفته جهت تفریح و بازی بیرون از فضای مدرسه، از قوانین مربوط به مدارس سوئدی است.

مقایسه هزینه تحصیل در انگلستان و سوئد

مدارس بریتانیا و سوئد در نوع تحصیل و هزینه تحصیلی هم متفاوت از یکدیگر هستند. هزینه تحصیل در بریتانیا نسبت به مدارس سوئدی بیشتر است. اما در مدارس این کشور اروپایی هزینه‌ های تحصیلی در سوئد بر مبنای یک سیستم هزینه‌ منظم و مشخص دریافت می‌ گردد.

مقایسه هزینه تحصیل در انگلستان و سوئد در نمودار زیر بیان شده است:

هزینه تحصیل در دانشگاه ‌های انگلستان و سوئد

مخارج تحصیلی در مبحث مقایسه تحصیل در انگلستان و سوئد بسیار حائز اهمیت است. هزینه تحصیلی دانشگاه‌ های سوئد برای دانشجویان سوئدی و کشورهای عضو اتحادیه اروپا رایگان می‌ باشد. اما دانشجویان بین‌ المللی و خارج از اتحادیه، می باید مبلغی بین SEK80000 الی 140000SEK (کرون سوئد) در سال شهریه بپردازند. مخارج زندگی در کشور سوئد به طور میانگین مبلغی معادل 860€ الی 970€ (یورو) در ماه را در بر دارد.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌ های بریتانیا براساس دانشگاه انتخابی و نوع رشته، متغیر است. به طور مثال دانشجویان بین ‌المللی مقطع کارشناسی ملزم به پرداخت شهریه به مبلغ 15000£ تا 35000£ (پوند) هستند. هزینه‌ ها و مخارج زندگی دانشجو در این کشور نیز به مبلغ 12000£ تا 27000£ (پوند) را در بر دارد. البته هزینه ‌های زندگی به نوع زندگی و شهر محل سکونت اشخاص ارتباط مستقیم دارد و متغیر است. واضح است که هزینه زندگی در پایتخت کشور انگلیس به مراتب بالاتر از سایر شهرهاست. جهت تکمیل اطلاعات خود در این بخش مقاله هزینه زندگی در انگلستان را مطالعه بفرمائید.

انواع دوره ‌های آموزشی در سوئد

دوره های آموزشی در این کشور به شکل زیر طبقه بندی می شود:

پارامتر شرح 
زبان دوره آموزشیزبان انگلیسی
 طول و تعداد دوره به مدت 3 سال و حدود 180 واحد
تعداد و طول دوره کارشناسیبه مدت 1 تا 2 سال و حدود 900 واحد
مدارک مورد نیاز برای مقطع کارشناسی ارشدپیش‌نیازهای پاس شده با نمره قبولی از دوره کارشناسی برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد
 طول دوره و تعداد واحد های آموزشی کارشناسی4 سال و 240 واحد

مقایسه دوره های تحصیل در انگلستان و سوئد

مقایسه دوره های تحصیل در انگلستان و سوئد

در موضوع مقایسه تحصیل در انگلستان و سوئد، قصد داریم در ابتدا به بررسی دانشگاه ‌های سوئد بپردازیم. تعداد 37 دانشگاه در این کشور وجود دارد. متقاضیان شرایط تحصیل در سوئد می ‌توانند براساس علاقه و شرایط خود دوره آموزشی مورد نظر را انتخاب نمایند.

اکثر دوره های آموزشی در این 2 کشور به شرح زیر می باشند:

  • اکثر دوره‌ های آموزشی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در 2 زبان انگلیسی و سوئدی ارائه می ‌گردد.
  • هر سال تحصیلی دارای 2 ترم پاییزه و بهاره است.
  • آغاز ترم پاییزه از اواخر ماه اوت تا اواسط ماه ژانویه می ‌باشد.
  • مدت زمان ترم بهاره نیز از اواسط ژانویه شروع و تا اوایل ماه ژوئن پایان می ‌یابد.

از مزیت‌ های تحصیل در دانشگاه‌ های سوئد انتقالی دانشجو های بین‌ المللی به دانشگاه‌ های سایر کشورهای اروپایی است. بدین معنا که دانشجوهای بین‌ المللی می توانند در دانشگاه‌ هایی تحصیل نمایند که امکان ترانسفر برای سایر دانشگاه ها وجود دارد. لازمه این ترانسفری، دارا بودن نامه توافق همکاری دانشگاه شما در سوئد با دانشگاه مقصد در انگلیس است.

باوجود این که هزینه‌ های زندگی در کشور انگلستان بسیار بالاست. اما دوره ‌های تحصیلی کوتاهی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. به عبارتی دیگر دانشجویان در مقاطع مختلف در مدت زمان کوتاهی می‌ توانند مدرک تحصیلی خود را اخذ نمایند.

نکات زیر در خصوص تحصیل در این 2 کشور عبارتست از:

  • مدت تحصیلی در مقطع کارشناسی 3 سال می‌ باشد.
  • در مقطع کارشناسی ارشد یک ساله است.
  • کمک‌ هزینه ‌ها و وام دانشجویی به دانشجویان انگلستان و کشورهای اتحادیه اروپا تعلق می ‌گیرد.

مقایسه تحصیل در انگلستان و سوئد براساس رنکینگ

بررسی رنکینگ دانشگاه‌ های سوئد و انگلستان در سطح جهان از بخش‌ های مهم مقایسه تحصیل در انگلستان و سوئد است. از لحاظ رتبه‌ بندی جهانی، دانشگاه‌ های بریتانیا رتبه‌ بالاتری را نسبت به دانشگاه‌ های سوئد دارا هستند. بنابراین مدارک تحصیلی اخذ شده از این دانشگاه‌ ها نیز در سطح جهانی به مراتب معتبرتر است.

دانشجویان با در دست داشتن مدرک تحصیلی خود می‌ توانند در مشاغل عالی و ویژه در سطح اروپا مشغول کار شوند. این را در نظر داشته باشید که اقامت تحصیلی در کشور اروپایی قابل تمدید بوده و ویزای تحصیلی می ‌تواند مبدل به ویزای کار شود. دانشجویان خارجی در انگلیس، جهت تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار انگلستان می‌ باید از خاک این کشور خارج شوند. سپس از سوی سفارت انگلیس اقدام به درخواست ویزای کار نمایند.

سعی کردیم با نگارش مقاله مقایسه تحصیل در این 2 کشور مطالب سودمندی را به مهاجرین گرامی ارائه نماییم. در مجموع این 2 کشور از لحاظ هزینه های تحصیلی، سطح دانشگاهی، دوره های آموزشی و غیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. توصیه می ‌نماییم در خصوص همه گزینه ‌ها اطلاعات کافی و لازم را به دست آورده و سپس برای مهاجرت تصمیم‌ گیری نمایید. می ‌توانید جهت مشاوره با جزئیات کامل‌ تر و سنجش شرایط خود در این زمینه با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. از طریق تماس تلفنی رایگان و مراجعه حضوری می ‌توانید از سوی متخصصین و کارشناسان ما اخذ مشاوره نمایید.

4.9/5 - (13 امتیاز)

14 دیدگاه برای “مقایسه تحصیل در انگلستان و سوئد

  1. صبا صابری گفت:

    سلام

    از سایت به روزتون و مطالب خوبتون تشکر می کنم.

  2. قراری گفت:

    لطفا درمورد بورسیه های تحصیلی انگلستان هم توضیح دهید.

  3. عادل گفت:

    هم سوئد هم انگلستان هر دو کشورای گرونی هستند به شدت هم گرونن. فقط کانادا خوبه

  4. امیرحسین گفت:

    مقاله مفیدی بود.
    با تشکر

  5. amir abbas گفت:

    بابت مقاله خوبتون در مورد مقایسه تحصیل در انگلستان و سوئد تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد مدارس شبانه روزی کشور انگلستان هم مطلب بذارید

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب در خصوص اطلاعات از مدارس شبانه روزی انگلستان با شماره 021910032320 تماس بگیرید.

  6. سیروس گفت:

    بدون شک هر دو از بهترین ها هستند فقط باید دید هدف شخص از مهاجرت چی هست ؟ کسی کمک خواست من هم می تونم از تجربیات حضورم تو هر دو کشور برای افراد بگم

  7. همایونی گفت:

    برای 18 سال ها من زیاد درباره کانادا شنیدم شرایطش چطوره؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. به طبع شرایط تحصیل در کانادا برای سنین 18 سال بهتر است. برای بررسی بیشتر با شماره 021910032323 تماس بگیرید.

  8. سعید سپانلو گفت:

    سوئد بهتره انگلیس آب و هواش خوب نیست. گرچه کانادا از جفتش بهتره

  9. امید گفت:

    هزینه تحصیل و زندگی در سوئد کمتر است یا در انگلستان؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. در خصوص بررسی هزینه ها با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  10. v!da گفت:

    از مقاله بسیارخوبتون ممنونم
    اگر هدف از تحصیل در گام بعدی گرفتن کار و اقامت کشور مربوطه باشد به نظر شما کدوم کشور انگلستان و یا سوئد شانس اقامت در اون کشور به مراتب بالاتر است؟

  11. leila گفت:

    مخارج امرار معاش و زندگی در انگلیس در چه سطحی هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *