مهاجرت تحصیلی آمریکا

معرفی دانشگاه بوستون

معرفی دانشگاه بوستون آمریکا

معرفی دانشگاه بوستون آمریکا از آن جهت دارای اهمیت است که نام این دانشگاه را می توانید در جمع 100 دانشگاه برتر جهان مشاهده کنید. دانشگاه بوستون به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه های خصوصی در کشور آمریکا، در آستانه قدمت 200 سالگی خود قرار دارد. تحصیل در کشور آمریکا برای بسیاری از افراد یکی از بزرگترین دستاوردهای زندگی به حساب می آید. طبیعتا می تواند دروازه ورود به بازار کار حرفه ای برای بسیاری از افراد باشد. همین مسئله مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را بر آن داشته است تا در این مقاله به معرفی دانشگاه بوستون در کشور آمریکا بپردازند.

دانشگاه بوستون آمریکا

دانشگاه بوستون در سال 1839 به عنوان یک دانشگاه خصوصی در ایالت ماساچوست در آمریکا توسط 3 مرد تاجر افتتاح شد. این دانشگاه در حال حاضر در حدود 35000 دانشجو را در رشته های مختلف تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در خود جای داده است. در معرفی دانشگاه بوستون می توان به این نکته نیز اشاره داشت که در تالار افتخارات این دانشگاه 8 جایزه نوبل، 23 جایزه پولیتزر، 9 جایزه اکادمیک و 6 نشان مارشال و انواع جوایز و تقدیر نامه های دیگر دیده می شود.

از نظر رتبه بندی های جهانی، دانشگاه بوستون از سال 2012 یک روند نزولی را طی کرده است. براساس گزارش QS در طی این بازه زمانی 7 ساله، رتبه این دانشگاه در حدود 30 رده تنزل پیدا کرده است. امروزه در رده 90 برترین دانشگاه جهان قرار گرفته است. با این وجود از نظر اشتغال پس از تحصیل، این دانشگاه در رده 60 جهانی قرار دارد. کسب پذیرش در این دانشگاه کمی دشوار است. تنها 29% از درخواست کنندگان تحصیل در این دانشگاه می توانند پذیرش نهایی را دریافت کنند. براساس تنها 85% از دانشجویان این دانشگاه، موفق به کسب مدرک تحصیلی خود می شوند.

امکانات دانشگاه بوستون آمریکا

دانشگاه بوستون سالیانه هزینه های فراوانی را برای امور رفاهی دانشجویان پرداخت می کند. با توجه به حضور دانشجویان بین المللی از سراسر جهان در این دانشگاه شما می توانید به خوبی تاثیر حضور آن ها را در 500 انجمن دانشجویی این دانشگاه مشاهده کرد. از نظر امکانات ورزشی این دانشگاه یک تیم هاکی رسمی دارد. اما برای دانشجویان غیرحرفه ای، محیط های بسیار مهمی برای شنا، یوگا، اسکواش، رقص، صخره نوردی و دومیدانی در نظر گرفته شده است. همچنین دانشجویان می توانند در دوره های آموزش ورزشی این دانشگاه نیز شرکت کنند.

میانگین رشد دانشجویان بین المللی در این کشور از طریق نمودار زیر بیان گردیده است:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

نمایشگاه های معتبر دانشگاه و همچنین سالن نمایش آن، باعث می شود تا سالیانه هنرمندان برجسته ای از سراسر جهان برای به نمایش گذاشتن آثار خود راهی این دانشگاه شوند. دانشکده هنر دانشگاه بوستون نیز به خودی خود، یکی از برترین نقاط جهان برای تحصیل در رشته هنر است.

از دیگر امکاناتی که می توان در معرفی دانشگاه بوستون به آن ها اشاره داشت. کتابخانه این دانشگاه و همچنین خوابگاه دانشجویی است که می تواند در کاهش هزینه های زندگی شما در کشور آمریکا نقش بسیار ویژه ای داشته باشد. برای آگاهی از چگونگی ورود به دانشگاه های آمریکا می توانید مقاله معرفی دانشگاه های آمریکا را مطالعه بفرمایید.

هزینه تحصیل در دانشگاه بوستون آمریکا

در معرفی دانشگاه بوستون باید به هزینه های مربوط به این دانشگاه نیز اشاره داشت. این دانشگاه یکی از دانشگاه های خصوصی موجود در کشور آمریکاست. بنابراین در بسیاری از موارد هزینه های زندگی برای شهروندان و کشورهای دیگر برابر است. ما هزینه های تحصیلی را در 2 مقطع بررسی می کنیم. برای آشنایی با شرایط کلی تحصیل در کشور آمریکا توصیه ما این است که مقاله تحصیل در آمریکا را نیز مطالعه کنید.

 معرفی هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی بوستون آمریکا

شهریه دانشگاه برای دانشجویان در مقطع کارشناسی در این دانشگاه $57720 (دلار) در طول 1 سال است. باید نسبت به پرداخت هزینه 1172$ (دلار) امور اداری نیز اقدام شود. براساس برآورد برای خرید کلیه کتاب ها و وسایل مربوط به تحصیل می باید حدود $1000 (دلار) پرداخت کنید. از سوی دیگر شهروندان خارجی در صورت اقامت در خوابگاه نیازی به پرداخت هزینه وعده غذایی نخواهند داشت. هزینه تهیه غذا در محیط دانشگاه سالیانه در حدود $2430 (دلار) خواهد بود. هزینه های احتمالی دیگر نیز برای دانشجویان در حدود $3800 (دلار) است. هزینه سالیانه دانشجویان مقطع کارشناسی این دانشگاه $63122 (دلار) باشد. جهت کسب اطلاع از هزینه‌ های مربوط به زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

 معرفی هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی بوستون آمریکا

هزینه های تحصیل در مقاطع بالاتر در بوستون آمریکا

در رابطه با این موضوع نمی توان هزینه های دقیقی را به شما اعلام کنیم. چرا که شهریه رشته های تحصیلی مختلف در این 2 مقطع در دانشگاه بوستون متفاوت است. با این وجود در بسیاری از رشته های تحصیلی، هزینه های تحصیلی شما در حدود 73000$ (دلار) در طول 1 سال خواهد بود. هزینه های تحصیل در رشته های پزشکی نیز سالیانه متغیر است. می توان گفت سالیانه $85000 (دلار) و در سال پایانی حدود 95000$ (دلار) خواهد بود. هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی نیز در این دانشگاه سالیانه در حدود $130000 (دلار) است. تحصیل در رشته هنر اما یکی از کم هزینه ترین روش های تحصیل در این دانشگاه است. می توان هزینه سالیانه آن را در حدود $45000 (دلار) برآورد کرد. جهت کار پس از تحصیل در این کشور مقاله کار در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

بورسیه تحصیلی دانشگاه بوستون آمریکا

برای دریافت بورسیه تحصیلی باید مدارک خود را در همان سال نخست در اختیار مسئولین مالی دانشگاه قرار دهید. همه کمک هزینه هایی که در اختیار شما قرار می گیرد. به شرایط کلی تحصیلی شما بستگی دارد. به صورت دقیق مبلغی را به عنوان میزان بورسیه تحصیلی در بوستون اعلام کرد. جهت اطلاع از شرایط اقامت پس از تحصیل در این کشور مقاله اقامت آمریکا را مطالعه بفرمائید.

هزینه های تحصیل در این دانشگاه برای بسیاری از شهروندان بسیار زیاد است. اما از طریق بورسیه های تحصیلی می توان بخش قابل توجه از آن را کاهش داد. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به تجربیات خود در زمینه اعزام دانشجو به خارج از کشور می توانند اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *