مهاجرت تحصیلی گرجستان

مدارس ایرانی گرجستان

مدارس ایرانی گرجستان

آموزش در مدارس ایرانی گرجستان به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از بهترین ها در جهان است تا بتواند جایگاه آموزشی مطلوب را به دست آورد. اگرچه گرجستان کوچک است اما چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد. هر ساله هزاران دانش آموز برای تحصیل به گرجستان سفر می کنند. با استانداردهای آموزشی درجه یک که کشور گرجستان دارد، به سرعت تبدیل به یک مقصد تحصیلی مورد علاقه بین دانش آموزان می شود.

گرجستان بیش از 4 میلیون نفر جمعیت دارد. موقعیت این کشور که بین اروپا، آسیا و خاورمیانه قرار دارد موقعیت استراتژیک مهمی به آن بخشیده است. در مقایسه با کشور های غربی هزینه تحصیل و زندگی در گرجستان کمتر است. همچنین ادغام با جمعیت در گرجستان به دلیل شخصیت خوب و استقبال آنها از گردشگران و دانش آموزان بین المللی آسان است. ما این مقاله را با مشاوره تخصصی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای ارتقاء سطح اطلاعات شما در مورد مدارس ایرانی گرجستان تهیه کرده ایم.

سال تحصیلی و تعطیلات در مدارس ایرانی گرجستان

سال تحصیلی در مراسم ایرانی گرجستان به طور رسمی از سپتامبر شروع می شود و در ژوئن به پایان می رسد. اما تعداد روزهای رسمی این مدارس به دلیل تعطیلات متعدد در طول سال نزدیک به 150 روز است. مدیران مدارس ایرانی گرجستان ممکن است تصمیم بگیرند، مدارس را در بخشی از زمستان به دلیل کمبود گرما و برق تعطیل کنند. یک روز معمولی در این مدارس معمولا از 7 ساعت در دبیرستان تا 31 ساعت در مدرسه ابتدایی طول می کشد. همچنین مدارس از برنامه دو ترم استفاده می کنند و ساعت شروع این مدارس از ساعت 7 صبح تا 14:30 بعد از ظهر می باشد.

سبک آموزشی و کتاب های درسی در مدارس ایرانی گرجستان

از آنجایی که مدارس ایرانی گرجستان سعی می کنند از برنامه درسی روسی فاصله بگیرند. همچنان به روش شناسی آموزشی شوروی پایبند هستند. آموزش مبتنی بر محتوا است و به جای تجزیه و تحلیل موضوعات و آموزش تفکر انتقادی به دانش آموزان، بر حفظ حقایق سخنرانی و متون تمرکز دارند. یک کلاس معمولی با مرور تکالیف و مطالب مطرح شده در کلاس قبل، شروع می شود. سپس دانش آموزان قسمت های خوانده شده یا مفاهیمی را که کلمه به کلمه از متن یاد گرفته اند می خوانند. پس از آن معلم مفهوم جدیدی را توضیح می دهد و تمرین هایی که دانش آموزان برای انجام تکالیف انجام می دهند مرور می کنند. خواندن، تکرار و یادآوری تمرین در این مدارس استاندارد است و هر کلاس 45 دقیقه به تدریس می پردازند.

سبک آموزشی و کتاب های درسی در مدارس ایرانی گرجستان

مزایای تحصیل در مدارس ایرانی گرجستان

گرجستان به کشوری کوچک با قلبی بزرگ معروف است. دانش آموزان از چندین نقطه جهان برای تحصیل در مدارس ایرانی گرجستان وارد این کشور می شوند. چندین امتیاز وجود دارد که به مدارس ایرانی گرجستان و بخش آموزش آن مرتبط است. از هزینه های نسبتا کم گرفته تا کیفیت بالای آموزش در این کشور. اخذ پذیرش از مدارس ایرانی این کشور مانند مدارس ایالت متحده، بریتانیا و یا کانادا طولانی و خسته کننده نیست. این یکی از دلایلی است که چرا دانش آموزان مدارس ایرانی را بسیار دوست دارند. اگر به دنبال تحصیل در مدارس ایرانی این کشور هستید در این بخش چند دلیل وجود دارد که چرا باید این مدارس را در نظر بگیرید.

با هم در این قسمت به این دلایل بسیار مهم می پردازیم:

دلایل بسیار مهم گرجستان

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی گرجستان

تحصیل در مدارس ایرانی گرجستان بین سنین 6 تا 14 سال اجباری است و از 4 سال در مقطع ابتدایی شروع می شود. سال تحصیلی نیز در این مدارس از سپتامبر تا ژوئن ادامه دارد. مدارس ایرانی این کشور به صورت رایگان می باشند. همچنین هزینه های مربوطه که شامل کتاب های درسی و لپ تاپ می شود توسط دولت به صورت رایگان ارائه می شود. هر کلاس در مدارس ایرانی حدود 45 دقیقه طول می کشد.

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی گرجستان به 2 دسته تقسیم می شود که عبارتند از:

آموزش ابتدایی و راهنمایی در مدارس ایرانی گرجستان

آموزش ابتدایی مهمترین مرحله در رشد شناختی و عاطفی کودک است که از سن 6 سالگی در این مدارس آغاز می شود. از این رو ما در مدارس ایرانی گرجستان تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا محیطی دلپذیر و دلسوز برای کودکان خود ایجاد کنیم. محیطی که کودک در آن به مدرسه عادت کند و از کلاسی به کلاسی دیگر حرکت کند این امر برای دانش آموز طبیعی و آسان خواهد بود.

کلاس های کوچک در مدارس ایرانی، برنامه های درسی کودک محور و پرورش انضباط شخصی که به نوبه خود میل به ادامه تحصیل در آینده را در کودکان القا می بخشد. معلمان دوره ابتدایی این مدارس از رویکردهای کودک محور برای افزایش رفاه عاطفی، فکری، اجتماعی و جسمی هر کودک استفاده می کنند. آموزش راهنمایی در مدارس ایرانی این کشور نیز پس از دوره ابتدایی و در سنین 15 سالگی آغاز می شود که در این دوره آموزشی تحصیل اجباری نیست.

آموزش دبیرستان در مدارس ایرانی گرجستان

آموزش دبیرستان در مدارس ایرانی گرجستان شامل پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم است. این دوره تحصیلی دانش آموزان را از سنین 15 تا 18 سال آموزش می دهند. این مرحله آموزشی منعکس کننده برنامه درسی است و هدف آن نوآوری و نوآفرینی در گرجستان است. مدارس ایرانی گرجستان این اهداف را برای آماده سازی دانش آموزانی با تفکر پیشرفته که آماده تحصیل در بهترین دانشگاه های گرجستان هستند ضروری می داند. دانش آموزان در این دوره در حال یادگیری موضوعات به زبان های انگلیسی و گرجی هستند.

دروس انتخابی تحصیلات و بینش آنها را کامل تر و متنوع تر می کند. از کلاس دهم دانش آموزان فعالیت هایی را انجام می دهند که انطباق با یک برنامه تحصیلی دقیق را آسان تر می کند. از پایه دهم به بعد آمادگی برای آزمون های ورودی و آزمون های بین المللی دانشگاه های گرجستان و خارج کشور آغاز می شود. همچنین برگزاری آزمون های آزمایشی در دروس مختلف بخشی از برنامه تحصیلی است. اگر قصد تحصیل در گرجستان و یا مهاجرت به گرجستان را دارید با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا مشاوره دقیقی را در مورد این کشور دریافت کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *