مهاجرت به کشور اکوادور

شرایط ویزای همراه اکوادور

شرایط ویزای همراه اکوادور

شرایط ویزای همراه اکوادور، مراحل و مدارکی لازم دارد که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله مطالعه می کنید. هنگام ورود به این کشور، یک مهر توریستی T-3 در گذرنامه خود دریافت خواهید کرد. این مهر به شما امکان می دهد 90 روز در کشور بمانید. اگر می خواهید در طول یک سال بیش از 90 روز بمانید، به سفارت اکوادور در کشور خود بروید و برای ویزای 12-IX درخواست دهید. این ویزا که اغلب ویزای توریستی، تجاری یا ورزشی نامیده می شود. به شما امکان می دهد تا حداکثر 180 روز در سال را در کشور اقامت داشته باشید. اگر قصد دارید برای اقامت دائم اقدام کنید، هنگام ثبت درخواست خود باید ویزای 12-IX داشته باشید.

مهاجرت به اکوادور در سال 2023

در سال 2017، قانون جدید مهاجرت اکوادور به طور کامل اجرا شد. این قانون شامل چندین تغییر عمده را ایجاد کرد. یکی از این تغییرها معرفی ویزای اقامت موقت بود. قبل از این قانون، خارجی ها بلافاصله می توانستند برای ویزای اقامت دائم اقدام کنند، اما الان دیگر چنین نیست. این قانون می گوید که در ابتدا همه باید ویزای اقامت موقت را بگریند که این ویزا 2 سال اعتبار دارد. این ویزا فقط یک بار قابل تمدید می باشد. بعد از گذراندن 21 ماه و نگه داشتن ویزای موقت، متقاضی واجد شرایط درخواست ویزای دائمی خواهد بود که تاریخ انقضاء ندارد.

توجه داشته باشید که در طول 21 ماه، متقاضی باید به صورت پیوسته در این کشور زندگی کند. پس از 3 سال اقامت دائم، اخذ تابعیت اکوادور امکان پذیر خواهد بود. این به متقاضی امکان می دهد که در صورت انتخاب برای پاسپورت اکوادور اقدام نماید و تابعیت مضاعف را حفظ کند. همانند آمریکا، کانادا و اکثر کشورهای اروپایی، اکوادور نیز اجازه تابعیت مضاعف را می دهد. می توان گفت که صدها هزار اکوادوری تابعیت مضاعف دارند. افراد بسیاری به کشور اکوادور از طریق پناهندگی مهاجرت می کنند.

در نمودار زیر می توانید افرادی که در شهر کویتو پناهنده شدند را مشاهده نمایید:

افراد پناهنده به شهر کویتو پایتخت اکوادور

همان طور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، افراد پناهنده به کشور اکوادور زیاد می باشند. البته این راه بسیار خطرناکی است و به افرادی که قصد مهاجرت به اکوادور را دارند، توصیه نمی شود که از این راه اقدام نمایند. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید، مقاله انواع راه های مهاجرت به اکوادور را مطالعه نمایید.

بررسی شرایط ویزای همراه اکوادور

ویزای همراه اکوادور یا ویزای 9-VI برای خارجی صادر می شود که با یک شهروند اکوادور یا مقیم دائم اکوادور در ارتباط باشد. این دسته ویزا برای متقاضی اصلی در خانواده و متقاضی خارجی که با یک شهروند اکوادوری ازدواج می کند استفاده می شود. اکوادور شهروندی که مایل به ازدواج با یک خارجی است می تواند شخص را دعوت کرده و اجازه دهد در این کشور با او اقامت و زندگی کند. به طور کلی، شرایط دریافت ویزای همراه این کشور در زیر آمده است:

  • ازدواج
  • اتحادیه زناشویی
  • والدین یا فرزند

به همین دلیل بسیاری از مهاجران از آن به عنوان ویزای ازدواج اکوادور یا ویزای خانوادگی یا ویزای همسر یاد می کنند. برخی از مردم معتقدند که اگر با یک مقیم اکوادور یا شهروند ازدواج کنید یا یک ویزا به دنیا بیاورید، به طور خودکار، ویزای همراه دریافت می کنید. اما شرایط ویزای همراه اکوادور نیز یک روند قانونی و یک سری الزامات دارد و ویزای خانوادگی را فقط در صورتی که شرایط آن را داشته باشید، دریافت خواهید کرد. انواع ویزای اکوادور، شرایط خاص خود را دارند، در این مقاله ما به شرایط ویزای همراه اکوادور می پردازیم.

 

مدارک و شرایط ویزای همراه اکوادور برای کودکان

کودکانی که والدین آن ها تابعیت اکوادور را دارند، می توانند ویزای همراه را دریافت کنند. شرایط ویزای همراه اکوادور و مدارک آن برای کودکان در جدول زیر آمده است:

مدارک لازمتوضیحات
تکمیل فرم درخواستبه صورت آنلاین به همراه عکس دیجیتالی به اندازه عکس گذرنامه
گذرنامهحداقل 6 ماه اعتبار
برگه گذرنامهبه طوری که اقامت منظم فرد را در کشور هنگام ورود به این روش توجیه کند.
گواهی عدم سوء پیشینهصادر شده در کشور مبدا در 5 سال گذشته
گواهی جنبش مهاجرتتوسط مقامات اکوادوری صادر شده و حداکثر 30 روز اعتبار دارد.
کارت تابعیت و برگ رای گیری ولی
گواهی تولد کودکدر سفارت اکوادور در کشور مبدا اعطاء می شده و مجاز و قانونی می باشد.

مدارک و شرایط ویزای همراه اکوادور از طریق ازدواج

مدارک و شرایط ویزای همراه اکوادور از طریق ازدواج

شخصی که با یک فردی که تابعیت اکوادوری دارد ازدواج کرده است، می تواند برای دریافت ویزای همراه اقدام نماید. شرایط ویزای همراه اکوادور و مدارک آند برای زوجین در حدول زیر آمده است:

مدارک لازمتوضیحات
تکمیل فرم درخواستبه صورت آنلاین به همراه عکس دیجیتالی به اندازه عکس گذرنامه
گذرنامهحداقل 6 ماه اعتبار
برگه گذرنامهبه طوری که اقامت منظم فرد را در کشور هنگام ورود به این روش توجیه کند.
گواهی عدم سوء پیشینهصادر شده در کشور مبدا در 5 سال گذشته
گواهی جنبش مهاجرتتوسط مقامات اکوادوری صادر شده و حداکثر 30 روز اعتبار دارد.
کارت تابعیت و برگ رای گیری ولی
سند عزیمت کامل ازدواج جشن گرفته شده در اکوادورتوسط اداره ملی ثبت احوال شناسایی و تصویب قانونی شود.

اگر ازدواج در خارج از کشور جشن گرفته شده باشد، اصل ثبت ازدواج در اکوادور، توسط اداره ملی ثبت احوال، شناسایی و تصویب قانونی شده است. اگر این یک همسر دارای تابعیت است، باید سند نامه تابعیت را که توسط اداره ملی ثبت احوال، شناسایی و تصویب قانونی شده قانونی ارائه دهد.

مراحل دریافت ویزای همراه اکوادور

بعد از اینکه شرایط و مدارک ویزای همراه را با توجه به موقعیت خود جمع آوری کردید باید مراحل زیر را طی نمایید.

  • اسناد را به آپوستیل برسانید.
  • ترجمه و محضری سازی کنید.
  • درخواست ویزای اکوادور خود را ارسال کنید.

برای ویزای همراه، اسناد زیر باید در کشوری که مبدا آن ها هستند، قابل استفاده باشند. روند آپوستیل کردن برای هر کشور متفاوت است. در زیر شرایط آن آمده است:

  • عدم سو پیشینه در 5 سال گذشته صادر شده در کشور مبدا
  • گواهی تولد فرزند یا خود در صورتی که متقاضی دریافت ویزا از طریق روابط خونی هستید.
  • گواهی ازدواج

اگر در زمان گرفتن ویزا قبلاً در اکوادور بوده اید، بررسی کنید آیا امکان ارسال آن ها به کشور خود وجود دارد یا اینکه یکی از اعضای خانواده آن ها را برای شما تحویل دهد. پس از صدور مجوز از طریق پست از طریق پست الکترونیکی، استفاده کنید. هنگامی که اسناد را به صورت ضمیمه ثبت کردید، باید ترجمه و محضری شوند. این کار را می توان از طریق مترجمان معتبر معتبر در سفارت اکوادور یا در اکوادور انجام داد. پس از آماده شدن تمام مدارک، می توانید درخواست ویزای اکوادور خود را به همراه فرم درخواست، گذرنامه اصلی و سایر اسناد ارائه دهید. به جز گذرنامه مدارک اصلی را تحویل ندهید. برای دریافت اطلاعات بیشتر از شرایط ویزای همراه اکوادور می توانید به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *