مهاجرت به کشور اکوادور

تولد در اکوادور

تولد در اکوادور

گرفتن تابعیت از طریق تولد در اکوادور برای افراد خارجی امکان پذیر می باشد. دریافت تابعیت از طریق تولد در اکوادور قوانین و مراحلی دارد. در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله نکات لازم را به شما ارائه می دهد. یکی از بزرگترین گزینه هایی که مهاجران پس از انتقال به اکوادور و اخذ ویزای اقامت دائم با آن روبرو هستند، پرش از حلقه رویه بعدی تبدیل شدن به یک شهروند اکوادوری است.

برای آن دسته از شما که امیدوار به درخواست شهروندی می باشند، ما حدس می زنیم که از کل روند کار استفاده کرده است. به طور کلی، نرخ زاد و ولد در کشور اکوادور در چند سال گذشته پایین آمده است. بنابراین، کشور اکوادور به دلیل افزایش جمعیت خود تمایل بیشتری به دادن تابعیت از طریق تولد در اکوادور دارند.

در نمودار زیر می توانید نرخ زاد و ولد را در کشور اکوادر مشاهده نمایید:

نرخ زاد و ولد را در کشور اکوادر

همان طور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، طی سال های گذشته نرخ زاد و ولد در کشور اکوادور پایین آمده است. سوالاتی که در رابطه با تولد در اکوادور به آن پاسخ داده خواهد شد:

  • آیا فرزند خواندگی در خارج از کشور از طریق یک فرد اکوادوری امکان پذیر است؟
  • مزایای تابعیت اکوادور چیست؟
  • آیا کسانی که در اکوادور متولد می شوند می توانند تابعیت اکوادور را کسب کنند؟

مزایای تابعیت اکوادور

همانطور که ممکن است کنجکاو باشد، مزایای اخذ تابعیت در این کشور از آنجا آغاز می شود که شما واجد شرایط دریافت گذرنامه این کشور می شوید. در این روش نحوه دریافت گذرنامه اکوادوری، که به نوبه خود به شما امکان می دهد فقط در آمریکای جنوبی بدون گذرنامه کشور مبدا دیگر خود که در غیر این صورت به آن احتیاج دارید، می توانید به هر کشور دیگری سفر کنید. این بسیار راحت است، زیرا در این صورت شما دیگر گذرنامه اکوادوری دیگر نیازی به ویزا برای بازدید از کشور دیگری در آمریکای جنوبی ندارید.

علاوه بر این، هر بار که در غیر این صورت نیاز به انتقال ویزای اقامت دائم خود به گذرنامه جدید خود به عنوان مقیم این کشور داشتید، حتی اگر ویزای اقامت قبلی شما از طریق سرمایه گذاری، بازنشستگی، مدرک دانشگاهی یا از طریق تولد و ازدواج باشد، شما به نوبه خود به عنوان یک شهروند این کشور دیگر نیازی به ارائه یا نشان دادن صلاحیت خود برای اقامت دائم نخواهید داشت.

 

اقامت دائم اکوادور

اقامت دائم در اکوادور برای مادام العمر امکان پذیر می باشد. با این حال، منوط به این است که دارنده ویزا بیش از 90 روز در هر 2 سال اول اقامت دائم خود را از اکوادور ترک نکند، و یا در یک سفر تنها پس از 2 سال اقامت دائم خود، بیش از 18 ماه اکوادور را ترک کند. با این حال، یک نکته مهم این است که در صورت وجود قوانین فعلی برای درخواست تابعیت اکوادور، در صورت ترک اکوادور برای بیش از 180 روز در 3 سال اول از زمان رسمی داشتن، نمی توان درخواست شهروندی اکوادور را کرد. مهر ویزای اقامت دائم خود را در گذرنامه صادر شده خارجی خود دریافت کردند.

تابعیت از طریق تولد در اکوادور

هر شخصی که در این کشور متولد شود، یا هر شخصی که از یک شهروند اکوادوری متولد شود، می تواند به دلیل تولد خود در اکوادور و از طریق والدین خود که شهروند این کشور می باشند، به طور خودکار واجد شرایط تابعیت این کشور بدون نیاز به انتظار سه ساله از تاریخ دریافت ویزای اقامت دائم خواهند بود. در ماده 6 قانون اساسی این کشور آمده است که همه کسانی که در اکوادور متولد شده و یا تابعیت یافته اند شهروند هستند و از حقوق مندرج در قانون اساسی برخوردار هستند. ملیت اکوادوری را می توان به این دلیل اعطاء کرد که کودکی در قلمرو این کشور متولد شده است یا به دلیل اینکه والدین کودک در این کشور متولد شده اند.

شرایط تابعیت از طریق تولد در اکوادور

شرایط تابعیت از طریق تولد در اکوادور

برای اتباع خارجی، تابعیت شهروندی امکان پذیر است. خارجی های زیر سن ممکن است از طریق فرزندخواندگی توسط یک اکوادورایی تابعیت کسب کنند. کودکانی که در خارج از کشور این کشور متولد می شوند، در صورت عدم تمایل به خلاف، ممکن است تابعیت خود را نیز حفظ کنند. سرانجام، کودکان می توانند به سادگی با دریافت کارت تابعیت، تابعیت بگیرند. با این حال، یک سرپرست قانونی باید از طرف کودک درخواست تابعیت کند، حتی اگر در قانون کودکی و نوجوانی آمده است که کودکان حق هویت خود را دارند.

اگر یک فرد اکوادوری یک کودک یا نوجوان خارجی را به فرزندی قبول کرده باشد، اسناد مربوط به فرزندخواندگی باید ارسال شود. طبیعی سازی کودکان و بزرگسالان در خارج از اکوادور به پدر یا مادری از طریق طبیعت زایی متولد می شوند. این مورد زمانی است که یک شهروند تابعیت اکوادوری خود را از طریق نامه تابعیت دریافت کرده و پسر یا دخترش در خارج از قلمرو اکوادور متولد شده اند، در این صورت فرزند او پس از ارائه مدارک شناسایی کودک و پدر یا مادر طبیعی به عنوان اکوادوری محسوب می شود.

 

تابعیت دوگانه از طریق تولد در اکوادور

برخلاف شایعات، افراد از طریق قانون شهروندی در این کشور مجاز به داشتن دو تابعیت در این کشور خواهند بود، صرف نظر از اینکه در حال حاضر شهروند چه کشوری باشند. ممکن است کشورهایی در سراسر جهان وجود داشته باشند که به این موضوع اعتراض داشته باشند، اما در اصل این یک امر نادر است. مردم آمریکایی و کانادایی مشکلی از طرف کشورهای خود نخواهند داشت، چرا که مجاز به درخواست تابعیت در این کشور می باشند. بنابراین، انتخاب در مورد درخواست یا عدم درخواست تابعیت کشور اکوادور پس از 3 سال اقامت دائم این کشور، انتخاب شخصی است. قوانین فوق همان فرآیند مربوط به خارجیانی است که با یک شهروند اکوادوری ازدواج کرده اند. در سال های پیش، یک مهاجر می توانست با یک شهروند اکوادوری ازدواج کند و بلافاصله، یا در عرض چند ماه، شهروند اکوادور شود.

اما امروزه چنین چیزی به راحتی نمی باشد. با این اوصاف، هر متولد این کشور، یا هر شخصی که از یک شهروند اکوادوری متولد شود، می تواند از طریق تولد یا از طریق والدین به طور خودکار واجد شرایط تابعیت این کشور شود. به خاطر داشته باشید،  که چیزی به عنوان اخذ تابعیت اکوادور از طریق سرمایه گذاری وجود ندارد. ابتدا باید مقیم اکوادور شوید و 3 سال صبر کنید تا برای انجام این کار صبر کنید. برای مطالعه بیشتر برای دریافت تابعیت از طریق تولد می توانید مقاله های اخذ تابعیت مالزی از طریق تولد و اخذ تابعیت سریلانکا از طریق تولد را نیز مطالعه کنید. اگر قصد دارید تابعیت از طریق تولد در اکوادور را برای فرزندان خود دریافت نمایید برای اطلاعات بیشتر می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *