مهاجرت تحصیلی آلمان

شرایط تحصیل رایگان داروسازی در آلمان

شرایط تحصیل رایگان داروسازی در آلمان

شرایط تحصیل رایگان داروسازی در آلمان مورد استقبال بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است، زیرا آلمان از کشورهای محبوب بسیاری از دانشجویان است. تحصیل در رشته داروسازی یک رویا برای بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان است. برای کسانی که این کشور را به عنوان یک تجربه بین المللی ارائه می دهند که محیط های مطالعاتی عالی، آزمایشگاه های نوآورانه و قابل دسترس، اساتید و محققان بسیار عالی و هزینه های پایین شهریه را ارائه می دهد، این انتخاب باعث پشیمانی نخواهد شد. داروسازی بخش مهمی از زنجیره مراقبت های بهداشتی است که بازار کار گسترده ای را برای کسانی که عنوان و حق عضویت در این مدار بزرگ را با موفقیت به دست می آورند، ارائه می دهد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توصیه می‌ نماید جهت مهاجرت به کشور آلمان و ادامه تحصیل در این کشور با ما تماس بگیرید. مشاوران ما شرایط تحصیل رایگان داروسازی در آلمان را به‌ طور تخصصی برای شما دانشجویان عزیز شرح داده و رهنمون می‌ سازند. تماس تلفنی یا حضوری شما را با کمال میل پذیرا هستیم. با مطالعه این مقاله، جزئیات بیشتری را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار می‌ دهیم.

جزئیات و شرایط تحصیل رایگان داروسازی در آلمان

اکنون به شرایط تحصیل رایگان داروسازی در آلمان می‌ پردازیم. رشته داروسازی همانند دیگر رشته‌ های پزشکی، طرفداران بسیاری دارد. از سوی دیگر، کشور آلمان مناسب‌ ترین کشور جهت تحصیل در این رشته است. این کشور عضو اتحادیه اروپا بوده و در حوزه شنگن قرار دارد. بنابراین تحصیل در آلمان از اعتبار ویژه‌ ای برخوردار است. دارا بودن مدرک زبان آلمانی و مدرک پیش‌ دانشگاهی متقاضی از شرایط تحصیل رایگان داروسازی در آلمان به شمار می‌ رود. لازم است بدانید پاسپورت آلمانی، با ارزش‌ ترین پاسپورت در سراسر جهان می‌ باشد. همین امر منتهی به جذب دانشجویان بسیار از سراسر دنیا جهت تحصیل در این کشور می‌ گردد.

مدارک لازم جهت تحصیل داروسازی در آلمان

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه‌ های آلمان به شرح ذیل می‌ باشد:

  • ارائه اصل مدارک دیپلم و پیش‌ دانشگاهی همراه با ریز نمرات به صورت ترجمه شده به زبان آلمانی
  • ارائه مدرک عدم سوء پیشینه متقاضی
  • ارائه انگیزه‌ نامه 2 صفحه‌ ای
  • ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح B2
  • تعداد 3 قطعه عکس به صورت پاسپورتی با پس زمینه سفید
  • اصل و تصویر گذرنامه متقاضی (حداقل اعتبار آن، 15 ماه باشد)
  • پرینت حساب بانکی 3 ماهه که بایستی دارای مبلغ هزینه حدودا یک سال اقامت در آلمان باشد.

شرایط تحصیل رشته داروسازی در آلمان

نخست، متقاضیان می‌ باید به مدت 4 سال علوم پایه را بگذراند. علوم پایه شامل زیست‌ شناسی، فیزیک و شیمی است که به 2 صورت تئوری و عملی می باشد. زمان آموزش عملی 2 سال دوم تحصیلی است که به‌ صورت تخصصی در مراکز درمانی توسط دانشجو گذرانده می‌شود. در انتها، دانشجو می‌ باید در آزمون نهایی دروس ارائه شده شرکت نماید.

چنانچه موفق به اخذ نمره‌ قبولی گردد، مدرک کارشناسی ‌ارشد او توسط دانشگاه اعطاء می‌ گردد. آغاز ترم تحصیلی در دانشگاه‌ های آلمان از سپتامبر است. بنابراین متقاضیان بایستی چندین ماه پیش از آغاز ترم تحصیلی نسبت به ارائه درخواست خود اقدام نمایند. دانشجویان رشته داروسازی بایستی به مدت 5 سال در این رشته تحصیل نمایند.

ناگفته نماند دانشجویان می‌ باید ابتدا دوره‌ های کالج را بگذرانند که مدت آن یک سال است. پس از اتمام دوره‌ های کالج، آزمون جامع برگزار می‌ گردد که شامل دروس شیمی، زبان،‌ ریاضی و زیست است. چنانچه دانشجو در این آزمون موفق به اخذ نمره قبولی گردد،‌ اجازه ورود به دانشگاه را دارد. مدت زمان تحصیلی رشته داروسازی در مقطع دکترا، به مدت 6 سال می‌ باشد. جهت تحصیل در این دوره، دانشجو می‌ باید تاییدیه موضوع انتخابی خود را از استاد راهنما بگیرد. در نهایت می‌ تواند تحصیل در مقطع دکترا در رشته داروسازی را در دانشگاه‌ های کشور آلمان ادامه دهد.

مزایای و شرایط تحصیل رایگان داروسازی در آلمان

دانشجو پس از پایان تحصیلات می‌ تواند اقامت این کشور و در نتیجه تابعیت آلمان را اخذ نماید. آنها پس از فارغ‌ التحصیل شدن از دانشگاه خود، به مدت 6 ماه جهت یافتن کار مرتبط با رشته‌‌ فرصت دارند. مدرک اعطایی دانشگاه‌ های آلمان از اعتبار بین‌ المللی و ویژه‌ ای برخوردار است. همچنین می توانید مقاله ویزای تحصیلی آلمان را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمایید.

فارغ‌ التحصیلان رشته داروسازی نیز می‌توانند در درمانگاه‌ ها، داروخانه‌ ها، مراکز داروسازی، بیمارستان‌ ها و غیره مشغول کار شوند. پس از این که به فعالیت شغلی مشغول شدند، می‌ توانند اقامت کاری به صورت موقت اخذ نمایند. نهایتا پس از مدت بازه زمانی 3 تا 5 سال مجاز به اخذ اقامت دائمی آلمان هستند. تحصیل رایگان در دانشگاه‌ های آلمان از امتیازات ویژه دانشگاه‌ های این کشور است.

دارا بودن شرایط تحصیل رایگان داروسازی در آلمان از بهترین شرایطی است که یک دانشجو می‌ تواند داشته باشد. از آنجایی که این کشور درسطح بسیار بالایی قرار دارد، لذا انتظار می‌ رود هزینه‌ های زندگی در آلمان سر به فلک بکشد. اما کاملا برعکس، مخارج زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. استفاده از آزمایشگاه‌ های پیشرفته جهت دروس عملی، اساتید مجرب و محققان متخصص، هزینه‌‌ های تحصیلی بسیار کم می‌ تواند از جمله مزیت‌ های تحصیل در آلمان باشد. لیست دانشگاه‌ های بسیار مشهور کشور آلمان در سراسر دنیا که پذیرای دانشجویان در رشته داروسازی هستند.

مزایای و شرایط تحصیل رایگان داروسازی در آلمان

دانشگاه تیو برانشویگ آلمان

از سال 1835 میلادی، آموزش در رشته داروسازی در این دانشگاه اجرایی شد. این دانشگاه از مهم‌ ترین مراکز داروسازی نسبت به سایر دانشگاه‌ های کشور آلمان می‌ باشد. به طوری که در حال حاضر بالغ بر 600 دانشجو را در خود جای داده است. دانشگاه تیو برانشویگ در کشور آلمان تنها دانشگاهی است که دولت ساکسون (آنگلو ساکسون) در آن به ندرت دیده می‌ شود.

دامنه گسترده تحصیلی در این دانشگاه بسیار زیاد است و مباحث مختلفی مورد تدریس قرار می‌ گیرد. بررسی انواع مواد شیمیایی، شناسایی داروها، فرمول‌ سازی داروها از جمله مباحثی است که در این دانشگاه تدریس می‌ گردد. تحصیل دانشجویان در این دانشگاه منجر به بینش سطح بالای آنها در حوزه توسعه داروها و مولکول‌های بایو اکتیو) می‌ گردد.

دانشگاه فیلیپس ماربورگ و گریفزوالد آلمان

دانشگاه Philipps از قدیمی‌ ترین دانشگاه‌ های جهان در کشور آلمان به شمار می‌ رود. از سال 1527 میلادی تحت عنوان دانشکده مسیحیان آغاز به کار نمود. اکنون مدت 5 قرن می‌ گذرد. این دانشگاه به محل مناسبی جهت تحقیق و تدریس شهرت یافته است. امروزه تعداد تقریبی 25000 دانشجو از سوی این دانشگاه پذیرفته شده‌اند که 12% آنها دانشجویان بین‌المللی هستند.

دانشگاه گریفزوالد آلمان (GREIFSWALD) در سال 1456 میلادی تاسیس گردید که قدمت تاریخی بسیار دوری دارد. تعداد دانشجویان دانشگاه در حدود 12000 نفر در سطح جهان است. دانشجویان این دانشگاه جهت همکاری و تدریس و تحقیقات، اجازه شرکت در دانشکده‌ها را دارند.

دانشگاه فرانکفورک و فرایبورگ آلمان

دانشگاه فرانکفورت از دانشگاه های قدیمی کشور آلمان است. دانشگاه گوته فرانکفورت، عنوان دانشگاه بین ‌المللی و تحقیقاتی را دارا است. دامنه برنامه‌ های آموزشی در این دانشگاه در سطح بسیار گسترده‌ ای می‌ باشد. فلسفه، ‌علوم و ادبیات از جمله مباحثی است که در این دانشگاه به آن پرداخته می‌ شود. طبق آمار به دست آمده، تعداد دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بالغ بر 1850 دانشجو است. تعداد دانشجویان مقطع دکترا و فوق‌ دکترا نیز به 500 دانشجو می‌ رسد.

دانشگاه فرایبورگ و وورتسبورگ آلمان

دانشگاه فرایبورگ از لحاظ تحصیلی در برترین رتبه دانشگاه‌ های آلمان قرار گرفته است. دارای مباحث تحقیقی شامل روابط مولکولی و شناسایی بالقوه داروهای جدید می‌ باشد. در این راستا دانشجویان با واکنش‌ های دارویی و تجزیه و تحلیل داروها آشنایی می‌ یابند.

دانشگاه وورتسبورگ یکی از دانشگاه های معتبر کشور آلمان است. آموزش و علوم حیاتی، زمینه‌ هایی است که این دانشگاه در آنها بسیار موفق عمل نموده است. از این رو از لحاظ رتبه‌ بندی در رتبه برتر دانشگاه‌ های دولتی در این زمینه قرار دارد. دانشجویان فارغ‌ التحصیل این دانشگاه، متخصص زمینه‌ های پزشکی، داروسازی، شیمی، فلسفه، فیزیک و زیست‌ شناسی هستند.

دانشگاه برلین و کیل آلمان

دانشگاه Freie Universität (FU) در برلین واقع است که داروسازی به طور اصولی در آن اجرایی می‌ گردد. زیست‌ شناسی، داروشناسی و تکنولوژی دارویی عملی، شیمی، آزمایشات دارویی و کشفیات دارویی از جمله مباحث و گرایش‌ های این دانشگاه است.

متقاضیان تحصیل در دانشگاه کیل آلمان باید اطلاعاتی در مورد این دانشگاه داشته باشند.

  • دانشگاه کیل در سال 1665 تاسیس گردید.
  • این دانشگاه تحت عنوان آکادمی Holsatorum Chiloniensis به شمار می‌ رود که به نام Holstein-Gottorp نیز معروف است.
  • به طور تقریبی 24000 دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.
  • مباحثی مانند داروسازی زیستی، شیمی دارویی، زیست‌ شناسی دارویی در این دانشگاه وجود دارد.

ادامه تحصیل در آلمان در رشته‌ های مختلف مناسب‌ ترین گزینه برای شما است چراکه آلمان به دلیل موقعیت حاکم بر کشورش، از شهرت بالایی برخوردار است. به خصوص رشته داروسازی که از شاخه‌ های پزشکی بوده و می‌ تواند آینده‌ تان را تضمین نماید. برای آگاهی کامل از شرایط مهاجرت تحصیلی به این کشور و تحصیل در رشته داروسازی به صورت رایگان با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و مشاوره نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *