مهاجرت تحصیلی آلمان

تحصیل دندانپزشکی در آلمان

تحصیل دندانپزشکی در آلمان

تحصیل دندانپزشکی در آلمان موضوعی است که اخیرا متقاضیان بسیار زیادی در کشورهای اروپایی و آسیایی از جمله کشور ایران پیدا کرده است. متقاضیان تحصیل در آلمان، همواره به دنبال رشته هایی هستند که آینده تحصیلی و شغلی آنان را تضمین نماید. اگرچه تحصیل در رشته دندانپزشکی در این کشور بسیار دشوار به نظر می رسد، اما درآمد بالایی که دندانپزشکان قابل دستیابی است، دشواری های تحصیلی را تسهیل می نماید.

تحصیل رایگان در آلمان و همچنین کیفیت عالی آموزشی و علمی در دانشگاه های این کشور، از جمله دلایلی است که هر ساله متقاضیان زیادی به سمت و سوی کشور آلمان می کشاند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به عنوان یک موسسه مهاجرتی برتر در سطح کشور، اطلاعات کاملا به روزی را درخصوص مهاجرت به کشورهای خارجی در اختیار دارد که طی تماس تلفنی رایگان یا مراجعه حضوری به دفتر موسسه، در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

در این مقاله به پرسش های زیر پاسخ می دهیم:

  • کدام دانشگاه های تحصیلات رایگان دارند؟
  • شرایط تحصیل در این دانشگاه ها چیست؟

معرفی دانشگاه ‌های دندانپزشکی در آلمان

به منظور تحصیل در آلمان، دانشگاه های مختلفی در کشور آلمان وجود دارند که در زمینه تحصیل دندانپزشکی در آلمان فعالیت دارند. از این رو گرایش های مختلفی را برای این رشته جهت ارائه به دانشجویان بومی و بین المللی در اختیار دارند. اسامی برخی از آنها در زیر آورده شده و هر یک به اختصار معرفی می گردد:

  • دانشگاه هایدلبرگ
  • دانشگاه کلن
  • دانشگاه مونستر
  • دانشگاه لوبک

در نمودار زیر شاهد تعداد متقاضیان محصل در این کشور می باشیم:

تعدا متقاضیان محصل در آلمان

دانشگاه کلن و لوبک آلمان

دانشگاه کلن نیز در فهرست دانشگاه های قدیمی و برتر کشور آلمان جای گرفته است. هر ساله پذیرای تعداد زیادی دانشجو در رشته های مختلف از جمله پزشکی است. دانشکده های مختلفی که برای این دانشگاه وجود دارد: شامل دانشکده های اقتصاد و علوم اجتماعی، پزشکی، حقوق، مدیریت و غیره می گردد. در این دانشگاه تحصیل دندانپزشکی در آلمان در سطح علمی بسیار بالایی انجام می گیرد.

سال تاسیس دانشگاه لوبک به سال 1964 میلادی باز می گردد که عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی را دارد. دانشکده های فناوری، پزشکی و علوم طبیعی برای این دانشگاه وجود دارند. مدارک معتبر کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی را به دانشجویان فارغ التحصیل اعطاء می نمایند.

دانشگاه هایدلبرگ و تحصیل دندانپزشکی در آلمان

این دانشگاه در شهری به همین نام واقع شده و جزء دانشگاه های قدیمی و معتبر کشور آلمان محسوب می گردد. از این رو اعتبار خاصی در میان دانشگاه های جهانی دارد. رشته های زیر در دانشگاه هایدلبرگ ارائه می شوند:

  • الهیات
  • حقوق
  • پزشکی
  • پزشکی بالینی
  • فلسفه
  • علوم اقتصادی و اجتماعی
  • زبان های جدید
  • روان شناسی

خبر خوش برای علاقمندان تحصیل دندانپزشکی در آلمان، این است. متقاضیانی که تمایل به تحصیل در رشته های پزشکی، داروسازی، پرستاری و دندانپزشکی دارند. همچنین می توانند در دانشکده پزشکی این دانشگاه به صورت رایگان ادامه تحصیل دهند.

دانشگاه هایدلبرگ و تحصیل دندانپزشکی در آلمان

قوانین تحصیل رایگان دندانپزشکی آلمان

در متن مقاله گفته شد که تحصیل دندانپزشکی در آلمان به صورت رایگان انجام پذیر است. اما متقاضیان در این زمینه باید شرایط لازم را در این امر داشته باشند. برنامه تحصیلی دندانپزشکی در کشور آلمان شامل 2 بخش پیش بالینی و بالینی بوده و دانشجو در مدت زمان 5 سال و 6 ماه می تواند موفق به اخذ مدرک دندانپزشکی گردد. بخش پیش بالینی در 2 ترم ارائه می شود. شامل دروس تحصیلی علوم طبیعی ، مواد پزشکی و دندانپزشکی است. پس از این که دانشجو دوره های مذکور را پشت سر گذاشت. بایستی در آزمون اولیه دندانپزشکی شرکت کرد. شرکت در آزمون مستلزم کسب نمره قبولی است.

دانشجویان پس از شرکت در آزمون و کسب نمره قبولی، وارد فاز دوم تحصیلی می شوند که سخنرانی ها، سمینارها و آموزش عملی را در بر دارد. پس از گذراندن این مرحله، در نهایت دانشجویان ملزم به شرکت در آزمون دندانپزشکی هستند. چنانچه نمره مورد نظر را کسب کنند، مجاز به اخذ مدرک دندانپزشکی خواهند بود. در پایان می توانند در تخصص مورد نظر در دندانپزشکی تحصیل کنند.

هزینه زندگی و تحصیل دندانپزشکی در آلمان

افراد خارجی که به دنبال مهاجرت به آلمان و ادامه تحصیل دندانپزشکی در آلمان هستند. باید موضوع مهمی را مد نظر قرار دهند که مربوط به مخارج زندگی و تحصیل در این کشور است. همان طور که گفته شد هزینه تحصیلی در اکثریت دانشگاه های آلمان به صورت رایگان بوده و دانشجو صرفا مبلغی را بابت انجمن دانشجویی، هزینه ثبت نام و غیره می پردازد. . اما ممکن است فرد دانشجو، تحصیل در دانشگاه های خصوصی آلمان را ترجیح دهد. در این حالت ملزم به پرداخت هزینه های بالایی می باشد.

هزینه زندگی در آلمان با نحوه زندگی شخص ارتباط مستقیم دارد. برای مثال فردی که سبک زندگی بالا و شهر برلین یا مونیخ را برای زندگی و تحصیل انتخاب می کند، قطعا هزینه های بالاتری را باید بپردازد. برای مثال میانگین مخارج سالیانه زندگی در شهر مونیخ، برابر با 10800€ (یورو) باشد. دانشجویان بین المللی جهت زندگی در شهر مونیخ آلمان، باید تقریبا 650€ الی 800€ (یورو) پرداخت کنند.

به طور خلاصه برخی از هزینه های زندگی در آلمان را به این ترتیب می توان فهرست بندی کرد:

عنوانهزینه به یورو
مواد غذایی195€
لباس و پوشاک62€
حمل و نقل92€
تلفن و اینترنت45€
لوازم مورد نیاز تحصیل40€
سرگرمی­ های اوقات فراغت78€

مدارک لازم جهت تحصیل دندانپزشکی در آلمان

به منظور تحصیل دندانپزشکی در آلمان، اسناد و مدارکی لازم است. این مدارک باید توسط فرد متقاضی تهیه و تسلیم دانشگاه گردد. در صورتی که وی موفق به دریافت گواهی پذیرش تحصیلی شود، می تواند اقدامات لازم در جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور را به عمل آورد. مدارک مورد نظر عبارتند از:

  • ارائه مدارک تحصیلی دیپلم به بالا همراه با ریز نمرات به صورت ترجمه رسمی به زبان آلمانی
  • ارائه مدرک زبان آلمانی حداقل سطح B2
  • تکمیل و ارائه نمودن فرم مختص تقاضای پذیرش تحصیلی
  • تکمیل فرم درخواست پذیرش
  • ارائه نامه استطاعت مالی مبنی بر تضمین پرداخت هزینه های تحصیلی و زندگی در آلمان
  • ارائه نامه سلامت پزشکی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • ارائه عکس به صورت پاسپورتی
  • ارائه مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی

این احتمال وجود دارد که برای رشته های مختلف تحصیلی، مدارک بیشتری از سوی دانشگاه درخواست گردد. در این صورت پیشنهاد می گردد با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت نمایید. از این طریق راهنمایی ها و مشاوره های لازم در بهترین حالت ممکن در اختیار شما قرار گیرد.

Rate this post

2 دیدگاه برای “تحصیل دندانپزشکی در آلمان

  1. علیرضا گفت:

    سلام خسته نباشید
    من متولد سال ۱۳۸۰ هستم و رشته من تجربی هست
    معدل دیپلم من ۱۷.۵۰هست
    و برای تحصیل در رشته دندانپزشکی چند سوال داشتم
    ۱-شرایط تحصیل در کالج رو دارم و زبان مورد نیاز در چه سطحی هست؟
    ۲-معدل نهایی کالج باید چند باشه تا بتونم وارد دانشگاه شم؟
    ۳-بجز ازمون پایانی کالج برای تحصیل رشته دندانپزشکی نیاز به ازمون دیگه ای هست؟
    خیلی ممنونم از لطفتون

    1. صادقی گفت:

      در حال حاضر با توجه به اینکه پروسه اخذ ویزای تحصیلی آلمان حداقل 2 سال زمان می برد باید ابتدا در مورد این موضوعات باید برنامه ریزی کنید. ضمنا شرایط تحصیل پزشکی در آلمان شرایط خاص خودش رو داره و شما برای پذیرش از هر دانشگاه باید مدارک و شرایط خاصی ارائه کنید. بهتره برای این موضوع خیلی سریع مشاوره تخصصی انجام بدین تا برنامه ریزی کنید. برای بررسی بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *