مهاجرت تحصیلی روسیه

تحصیل در روسیه به زبان روسی در سال 2023

شرایط تحصیل به زبان روسی در روسیه

شرایط تحصیل به زبان روسی در روسیه در سال 2023 برای کلیه دانشجویان خارجی مایل به تحصیل در این کشور فراهم می باشد. یکی از شرایط اصلی تحصیل در دانشگاه های این کشور آموزش زبان روسی است. بسیاری از برنامه های تحصیلی در دانشگاه های روسیه همانند پزشکی، مهندسی، حقوق و علوم انسانی به زبان روسی ارائه می شود. بنابراین، فراگیری زبان روسی برای علاقه مندان تحصیل در روسیه شرط الزام آوری محسوب می شود.

در حال حاضر 10 دانشگاه و موسسه آموزش عالی روسی وجود دارند. به طور فعالانه ای در زمینه برگزاری دوره زبان روسی یک ساله به دانشجویان خارجی عمل می کنند. دوره آمادگی زبان روسی در بسیاری از دانشگاه های روسیه یک پیش نیاز پذیرش دانشگاهی محسوب می شود. در آخر از شرکت کنندگان در این دوره، آزمون زبان روسی به عنوان یک زبان خارجه (RFL) اخذ می شود. شرایط تحصیل به زبان روسی در روسیه از طریق شرکت در دوره های آمادگی دانشجویان خارجی مهیاست. مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در اینباره می باشند.

تحصیل در روسیه در سال 2023

یکی از اقتصادهای برتر دنیا کشور روسیه می باشد. در سال های اخیر تمایل شدید خود را به جذب حداکثری دانشجویان خارجی نشان می دهد. وزارت آموزش و علوم روسیه بر روی سیستم آموزش عالی این کشور سرمایه گذاری های هنگفتی انجام داده است. در ضمن حمایت همه جانبه از دانشجویان خارجی را سر لوحه کار خود قرار داده است. بنابراین، روسیه به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مقصد مطلوبی برای دانشجویان از سراسر جهان می باشد.

روسیه سنت طولانی در امر آموزش عالی دارد. اخذ پذیرش از دانشگاه های روسیه همواره می تواند رقابتی باشد. تاکید بیشتر در زمینه تحصیل در روسیه بر روی اخذ مدارک علمی و فنی است. در سال 2003، روسیه توافق نامه بلونیا را امضاء کرد. بر اساس مفاد این قرارداد مدت تحصیل در مقطع کارشناسی از 5 سال به 4 سال تقلیل یافت. دانشگاه ها در روسیه دوره های تحصیلی را در 3 سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پیشنهاد می کنند. 15 دانشگاه روسیه در زمره 500 دانشگاه برتر رنکینگ دانشگاهی جهان QS 20قرار دارند. 23

دانشگاه برتر روسیه عبارتند از:

  • دانشگاه لومونوسوف روسیه با رتبه 90 جهانی
  • دانشگاه سنت پترزبورگ با رتبه 235 جهانی

آموزش زبان روسی روسیه

اگر دانشجویی مایل به تحصیل در روسیه باشد، می تواند در برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی اخذ پذیرش نماید. اگر مشتاق تحصیل به زبان روسی باشد، می تواند قبل از اخذ پذیرش در دوره آمادگی یک ساله شرکت و پس از قبولی در آزمون مربوطه راهی دانشگاه روسی شود. آموزش زبان روسی در قالب دوره های آمادگی در دانشگاه های روسیه از شرایط تحصیل به زبان روسی در روسیه محسوب می شود.

در حقیقت، علاوه بر پیش نیاز بودن زبان روسی برای پذیرش در برخی برنامه های تحصیلی، تحصیل به زبان روسی می تواند امتیازات فراوانی برای متقاضیان در پی داشته باشد:

  • اخذ پذیرش آسان و تحصیل در اکثر دانشگاه های معتبر روسی
  • برخورداری از سهمیه های بورسیه تحصیلی
  • امکان کاریابی و اخذ ویزای کار روسیه در آینده
  • امکان اخذ اقامت و تابعیت روسیه در آینده
  • آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم روسیه

هزینه تحصیل به زبان روسی در روسیه با توجه به ملیت متقاضی و نوع دوره انتخابی متفاوت خواهد بود. چنانچه دوره طولانی تری را انتخاب کنید، این موضوع در پرداخت هزینه تحصیلی شما مدنظر قرار خواهد گرفت.

دوره های آمادگی زبان روسی در دانشگاه های روسیه

یکی از امکانات و مزایای از شرایط تحصیل به زبان روسی در روسیه برگزاری دوره های آمادگی برای دانشجویان خارجی جهت پذیرش در برنامه های تحصیلی دانشگاه های روسیه می باشد. معمولا دوره های آمادگی دانشجویان خارجی، دوره های فشرده ای هستند و شامل 20 الی 36 ساعت در هفته و به همین منوال تا یک سال برگزار می شوند. دوره مذکور معمولا هم شامل دروس روسی و موضوعات دیگر همانند ریاضیات، شیمی و سایر می باشد که بستگی به رشته تحصیلی متقاضیان دارد.

برای دانشجویان انگلیسی زبان، اولین دروس درباره موضوعات عمومی را می توان به همان زبان انگلیسی تدریس کرد. ولی در ادامه به زبان روسی سوییچ می شود. نتایج حاصل از این دوره ها نشانگر این است که بازده دانشجویان در همان سال اول در حد ماکسیممی قرار دارد. لازم به ذکر است که دوره های آمادگی در روسیه شهریه محور است. این دوره ها تنها برای داوطلبانی رایگان است که تحت برنامه بورسیه دولتی روسیه ثبت نام کرده باشند. جهت اخذ ویزای تحصیلی روسیه ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

محتوای دوره آمادگی زبان روسی

همانطوریکه در مطالب فوق نیز بیان شد، دوره آمادگی زبان روسی یک نوع پیش نیاز تحصیلی در روسیه و در اکثر دانشگاه های این کشور در دسترس داوطلبان قرار دارد. مدت این دوره یک ساله است. معمولا از یک سپتامبر تا 31 آگوست طول می کشد. در انتها نیز داوطلبان با شرکت در آزمون زبان روسی RFL نائل به کسب مدرک پایان دوره می شوند. پس، هدف از این دوره ها کمک به دانشجویان خارجی جهت دستیابی به سطح لازم زبان روسی به منظور تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری اکثر دانشگاه های روسیه می باشد. اما محتوای این دوره ها چیست؟

در واقع، محتوا و هدف اصلی این برنامه ها توسعه مهارت های داوطلبان در زمینه های زیر می باشد:

  1. گرامر زبان روسی
  2. ارتباط کلامی
  3. یادداشت برداری و درک سخن
  4. شرکت در سمینارها
  5. نگارش مقالات و گزارشات
  6. تقویت مهارت شنیداری
  7. قرائت و اسپل کلامات روسی

شرایط اعزام دانشجو به روسیه به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

شرایط تحصیل به زبان روسی در روسیه در دانشگاه ها

تحصیل در رشته زبان روسی در روسیه

برخی از دانشگاه ها در روسیه دوره هایی را به داوطلبان پیشنهاد می کنند. صرفا برای تامین نیازهای دسته های خاصی از دانشجویان، بسته به مهارت و اهداف زبانی آنها، طراحی شده است. از این دوره ها می توان به آموزش زبان روسی از طریق فیلم ادبیات، آموزش از طریق رسانه، زبان روسی تجاری اشاره کرد. از 2 یا 3 هفته تا 3 یا 4 ماه نیز به طول می کشد. چنین دوره هایی در موسسه زبان روسی دولتی پوشکین، موسسه زبان روسی وینگروف آکادمی علوم مسکو، مدرسه عالی اقتصاد، دانشگاه فدرال خاور دور، دانشگاه الکتروتکنیک سنت پترزبورگ، دانشگاه پلی تکنیک تامسک، دانشگاه دولتی نووسیبریک، دانشگاه مردم نهاد پاتریک لومومبا در دسترس داوطلبان قرار دارد.

از طرف دیگر، مدارس تابستانی هم در روسیه به ارائه دوره های زبان روسی به متقاضیان می پردازند. از امتیازات مدارس تابستانی ارائه دامنه وسیعی از فعالیت های فوق برنامه علاوه بر کلاس های آموزش زبان روسی می باشد. تورهای گردشی، اردوهای تابستانی و پیک نیک ها از ویژگی های مدارس تابستانی است. این دوره ها از 3 تا 8 هفته برگزار می شود. داوطلبان پی از اتمام دوره، مدرک زبان روسی دریافت می کنند. دانشگاه کازان، دانشگاه نژنی گورد، مدرسه عالی اقتصاد، دانشگاه پلی تکنیک تامسک و غیره میزبان مدارس تابستانی هستند.

الزامات تحصیل زبان روسی در روسیه

از شرایط تحصیل زبان روسی در روسیه ارائه مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی توسط داوطلبان می باشد. داوطلبان جهت ثبت نام و شرکت در این دوره ها بایستی با تکمیل فرم ثبت نام آنلاین مدارکی شامل پاسپورت معتبر بین المللی، کارت مهاجرت، 2 قطعه کپی از مدارک تحصیلی و ریزنمرات مربوطه، بیمه پزشکی را به هیئت پذیرش دانشگاه یا موسسه مربوطه تحویل دهند. پس از رسیدگی به درخواست برای داوطلبان نامه پذیرش صادر شود.

به محض دریافت نامه پذیرش، داوطلبان می باید در اسرع وقت نسبت به اخذ ویزای تحصیلی روسیه اقدام نمایند. جهت اطلاع از آخرین شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه و ویزاهای سایر کشورهای اروپایی همانند ویزای دانشجویی آلمان کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید. در پایان، می توان چنین گفت که شرایط تحصیل به زبان روسی در روسیه از طریق ثبت نام و شرکت در دوره های آمادگی و نیز مدارس تابستانی برای داوطلبان میسر است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *