شرایط بلژیک, مهاجرت به کشور بلژیک

ساعت به وقت بلژیک

ساعت به وقت بلژیک

بلژیک را باید جزء تاریخی ترین کشورها حساب نمود که مقصد گردشگران ایرانی است که پیش از سفر یکی از دغدغه های آنان ساعت به وقت بلژیک است. بروکسل پایتخت این کشور محسوب می شود که مرکز فعالیت های اقتصادی است و آنتورپ بزرگترین شهر در منطقه هلندی زبان فلاندری و دومین شهر بزرگ بلژیک است. این کشور یکی از بزرگترین بنادر جهان را دارد و جمعیت قابل توجهی از مهاجران انگلیسی زبان را در خود جای داده است. برخی آنتورپ را به دلیل ارتباط آن با گرایش های مد و گردشگری فرهنگی، یکی از جذاب ترین شهرهای جهان می دانند. بروژ که اغلب به عنوان ونیز شمال شناخته می شود، با معماری زیبا، کانال های تاریخی، جاذبه های فرهنگی و رستوران ها و کافه های عجیب و غریب، مهاجران و گردشگران را به خود جذب می کند.

این شهر در غرب فلاندر واقع شده و مرکز تاریخی آن در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. ارباب لیژ که در دره میوز در والونیا واقع شده است، ممکن است از نظر جمعیت بزرگترین شهر منطقه نباشد، اما از نظر اقتصادی و فرهنگی یکی از مهم ترین شهرهای منطقه است. این کمی مقرون به صرفه تر از شهرهای بزرگ دیگر است، در حالی که هنوز تعدادی محله مطلوب، برخی از جشنواره های عالی و صحنه های زندگی شبانه پر جنب و جوش را ارائه می دهد. شما برای آگاهی از سایر شهرهای جذاب گردشگری بلژیک می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

معرفی موقعیت جغرافیایی و فرهنگی بلژیک

تقریبا 1.4 میلیون نفر از ساکنان کشور بلژیک متولد خارج هستند که معادل نزدیک به 12.5% از جمعیت است. این کشور دارای جاذبه‌ های برتر، فرهنگی دوستانه و متنوع است و خانه چندین مؤسسه اتحادیه اروپا است. فراتر از این، چیزهایی که بلژیک به خاطر آنها مشهور است عبارتند از شکلات، سیب زمینی سرخ کرده، اسمورف ها و تن تن. از سوی دیگر این کشور استانداردهای بالای زندگی و امکانات عمومی عالی را دارد و همین 2 مورد بلژیک را به مقصدی محبوب برای مهاجران تبدیل کرده است. بر اساس شاخص زندگی بهتر OECD، بلژیک کیفیت بالایی از مسکن، درآمد، اشتغال و آموزش ارائه می دهد. از سوی دیگر از نظر آلودگی هوا و کیفیت آب نسبت به سایر کشورهای OECD رتبه بهتری دارد. از نظر مساحت بلژیک با مساحت 30528 کیلومتر مربع، پنجمین کشور کوچک اتحادیه اروپا است.

از نظر جغرافیایی، بلژیک از شمال با هلند، از جنوب و غرب با فرانسه، از شرق با آلمان و لوکزامبورگ و از شمال غربی با دریای شمال همسایه است. مرز هلند در بعضی جاها پیچیده است، روستای بلژیکی Baare-Hertog در واقع در قلمرو هلند قرار دارد. بلژیک از 3 منطقه مجزا تشکیل شده است: فلاندر عمدتا هلندی زبان در شمال. والونیای که عمدتا فرانسوی زبان است در جنوب و منطقه 2 زبانه بروکسل-پایتخت. همچنین دارای 3 چشم انداز جغرافیایی متمایز است: دشت ساحلی در شمال غربی که عمدتا از تپه های شنی و دایک تشکیل شده است. فلات مرکزی با دره ها و تالاب های حاصلخیز. تپه ها و غارهای جنگلی ارتفاعات آردن. شهرهای اصلی بلژیک بروکسل پایتخت بسیار متنوع بلژیک بیش از 1.2 میلیون نفر جمعیت دارد – بیش از 10% از جمعیت بلژیک، و 1.3 میلیون دیگر در منطقه کلان شهری گسترده تر زندگی می کنند. اطلاعات بیشتر درباره هزینه زندگی در بلژیک به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

در تصویر زیر سایر موضوعات مرتبط با بلژیک طرح شده است:

سایر موضوعات مرتبط با بلژیک

وضعیت فصلی و آب و هوایی بلژیک

این کشور دارای هوای معتدل دریایی است که با دماهای معتدل، وزش بادهای جنوبی تا غربی، پوشش ابر فراوان و بارش های مکرر مشخص می شود. تابستان ها نسبتاً خنک و مرطوب و زمستان ها نسبتا معتدل و بارانی است. دماهای مشاهده شده از اواخر قرن نوزدهم روند صعودی قابل توجهی را نشان داده است. در سال های اخیر، درجه حرارت افزایش ثابت 0.4 درجه سانتی گراد در هر دهه را نشان می دهد. بارش در این کشور تغییرپذیری بالایی را در طول زمان نشان می‌ دهد، با روندی آهسته، اما قابل توجه، افزایشی. افزایش قابل توجهی در انباشت سالانه (حدود 7%) و همچنین انباشت زمستان و بهار (تقریبا 15%) مشاهده شده است. همچنین تعداد روزهای پر بارندگی و حداکثر بارندگی در روزهای 5، 10 و 15 روزه افزایش چشمگیری داشته است.

میانگین دما در ماه فوریه (که البته کمی سردترین ماه در ساحل است) حدود 4 درجه سانتیگراد (39 درجه فارنهایت) است. آفتاب نادر است و بارندگی ها مکرر است. البته در منطقه آردن، زمستان سردتر است، هم به دلیل ارتفاع و هم به دلیل فاصله بیشتر از دریا. تقریبا 500 متر (1600 فوت) بالاتر از سطح دریا، میانگین دمای ژانویه به حدود 0 درجه سانتیگراد (32 درجه فارنهایت) کاهش می یابد و اغلب به جای باران برف می بارد. جدا از میانگین دما، در زمستان، آب و هوا در این کشور بسته به شرایط هواشناسی متفاوت است. سردترین روزها زمانی اتفاق می ‌افتد که جریان عادی جریان‌ های اقیانوس اطلس متوقف می‌ شود.

در جدول زیر سایر شرایط آب و هوایی بلژیک شرح داده شده است:

ردیفتوضیحات آب و هوا
1.در سردترین زمستان‌ها، دما می‌ تواند تا حدود 15- درجه سانتیگراد کاهش یابد
2دما حتی در زمستان می‌ تواند معتدل شود تا بالای 10 درجه سانتی‌گراد
3.در زمان هوای فشار قوی، آسمان بلژیک عمدتا تیره می شود

اختلاف ساعت بلژیک بین 2 شهر بروکسل و بروژ

برای برنامه ریزی یک کنفرانس تلفنی یا برنامه ریزی یک جلسه در بهترین زمان برای هر دو طرف، باید بین ساعت 9:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر وقت خود را در بروکسل، بلژیک امتحان کنید. در نهایت بین ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر در بروژ، بلژیک خواهد بود. یک تماس تلفنی از بروکسل، بلژیک به بروژ، بلژیک، برنامه ریزی کنید از آنجایی که بروکسل، بلژیک و بروژ، بلژیک در یک منطقه زمانی قرار دارند، می ‌توانید در ساعات عادی خود با کسی تماس بگیرید و در بروژ، بلژیک، همان ساعتی خواهد بود که در بروکسل، بلژیک است. به یاد داشته باشید که اگر در حال برنامه ریزی تماس هستید، صرفه جویی در روز را برای هر تغییر زمانی بررسی کنید.

اگر در بروکسل، پایتخت این کشور زندگی می‌ کنید و می‌ خواهید با یکی از دوستان خود در بروژ، بلژیک تماس بگیرید، می ‌توانید بین ساعت 7 صبح تا 11 شب با آنها تماس بگیرید. اگر هر زمانی در دسترس هستید، اما می‌خواهید در محل کار به فردی در بروژ، بلژیک برسید، ممکن است بخواهید بین ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر به وقت خود امتحان کنید که بهترین انتخاب ممکن است. در خصوص مهاجرت به بلژیک و آگاهی بیشتر در این باره مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

اختلاف زمانی ایران با ساعت به وقت بلژیک

اختلاف زمانی ایران با ساعت به وقت بلژیک

ساعت این کشور با ایران 2 ساعت و 30 دقیقه فاصله دارد و متأسفانه، زمان هایی وجود ندارد که بین ساعات کاری عادی شما و ساعات کاری آنها همپوشانی داشته باشد. بنابراین برای برنامه ریزی یک کنفرانس تلفنی یا برنامه ریزی یک جلسه در بهترین زمان برای هر 2 طرف، باید بین ساعت 8:00 صبح تا 3:30 بعد از ظهر وقت خود را در بروکسل، بلژیک امتحان کنید. در نهایت بین ساعت 10:30 صبح تا 6 بعد از ظهر در تهران، ایران خواهد بود. در برنامه ریزی یک تماس تلفنی از بلژیک به ایران، می‌ توانید بین ساعت 4:30 صبح تا 8:30 بعد از ظهر به وقت خود با آنها تماس بگیرید. این ساعت بین 7 صبح تا 11 شب به وقت آنها خواهد بود، زیرا تهران، ایران 2 ساعت و 30 دقیقه از بروکسل، بلژیک جلوتر است.

اگر هر زمانی در دسترس هستید، اما می ‌خواهید با شخصی در تهران، ایران در محل کار خود تماس بگیرید، ممکن است بخواهید بین ساعت 6:30 صبح تا 2:30 بعد از ظهر به وقت خود امتحان کنید. این بهترین زمان برای دسترسی به آنها از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر در ساعات کاری عادی است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا در موضوعات دیگری نظیر اخذ پاسپورت بلژیک و حل مسائل اداری مربوط به پاسپورت شما را همراهی نماید تا در نزدیک ترین زمان ممکن شرایط مهاجرت یا سفر را پیدا کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *