مهاجرت به کشور بلژیک

قوانین مالیاتی در بلژیک

قوانین مالیاتی در بلژیک

قوانین مالیاتی در بلژیک شرایط بسیار ایده آلی را برای افرادی که قصد سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار در این کشور را دارند ارائه می دهد. نکته قابل توجه در خصوص قوانین مالیاتی در بلژیک این است که، این کشور صرف نظر از ملیت ساکنان خود از درآمد جهانی آنها مالیات می گیرد. به عبارت دیگر، شهروندان بلژیک بر درآمد جهانی خود مشمول مالیات هستند در حالی که افراد غیر مقیم فقط مشمول درآمد بلژیکی هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت، آماده ارائه مشاوره های دقیق به شما عزیزان در خصوص قوانین مالیاتی در بلژیک می باشد.

قوانین مالیاتی در بلژیک برای کارمندان ورودی

آن دسته از کارمندان خارجی که قصد ورود به بازار کار بلژیک را دارند، قبل از عزیمت به این کشور باید با قوانین مالیاتی در بلژیک به خوبی آشنا شوند. قوانین مالیاتی در بلژیک به ویژه برای کارمندان ورودی شامل موارد زیر می شود:

  • کارمند متقاضی باید دستمزد ناخالص سالانه حداقل 85000€ (یورو) شامل مزایا و پاداش دریافت کند.
  • این کارمند در خارج از قلمرو بلژیک توسط شرکتی که بخشی از یک شرکت چند ملیتی است استخدام می شود.
  • کارمند خارجی نباید در پنج سال قبل از استخدام مشمول مالیات بر درآمد در این کشور شده باشد.
  • کارمند متقاضی نباید در 15 کیلومتری مرز بلژیک زندگی کرده باشد.
  • کارمند مورد نظر نباید صلاحیت خاصی داشته باشد و اتباع بلژیکی نیز واجد شرایط هستند.

در نموداری که در بخش زیر برای شما عزیزان تهیه شده است، می توانید با روند مهاجرت کارمندان به بلژیک طی سالهای اخیر آشنا شوید:

روند مهاجرت کارمندان به بلژیک

نکات کلیدی در خصوص قوانین مالیاتی در بلژیک

تمامی اتباع کشورهای خارجی که با مقاصد کاری گوناگون به بلژیک سفر می کنند، باید با برخی از نکات کلیدی در خصوص قوانین مالیات در بلژیک به خوبی آشنا شوند. زیرا قوانین مالیاتی وضع شده بلژیک در سال 2024 با قوانین مالیاتی اغلب کشورهای مدرن اروپایی متفاوت می باشد. به طو مثال، تحت رژیم قدیم مالیاتی در بلژیک، مهاجران برای اهداف مالیات بر درآمد بلژیک به عنوان افراد غیر مقیم در نظر گرفته می شدند. که در نتیجه در بیشتر موارد متقاضیان خارجی به عنوان بی تابعیت معرفی می شدند. با این حال، طبق قوانین مالیاتی جدید در بلژیک، مهاجرانی که با اعضای خانواده خود به این کشور زیبا نقل مکان می کنند، معمولا برای مقاصد مالیاتی ساکن این کشور می شوند. این بدان معنا است که آنها بر درآمد جهانی خود مشمول مالیات در این کشور خواهند شد.

در جدولی که در این بخش از مقاله برای شما عزیزان ارائه شده می توانید با دیگر نکات کلیدی در خصوص قوانین مالیاتی در بلژیک آشنا شوید:

نکات کلیدی در خصوص قوانین مالیاتی در بلژیکتوضیحات
هزینه های مربوط به کارفرماجهت جذاب نگه داشتن بلژیک برای اتباع کشورهای خارجی، یک درصد از 30% از حقوق مشمول مالیات ناخالص مهاجران به عنوان هزینه های مربوط به کارفرما تلقی می شود. همچنین برای این بخش از حقوق، مالیات بر درآمد شخصی تعلق نخواهد گرفت.
درخواست اعمال رژیم ویژه مالیاتیکارفرمایان بین المللی باید ظرف 3 ماه پس از ورود درخواست اعمال رژیم ویژه مالیاتی را در این کشور داشته باشند. آنها همچنین باید سالانه لیستی را به مقامات مالیاتی ارائه دهند.
محدودیت زمانی رژیم مالیاتیاعمال رژیم مالیاتی حداکثر به 5 سال محدود می شود، اما ممکن است برای شرایط خاص تا 3 سال دیگر نیز تمدید شود.

نکات کلیدی در خصوص قوانین مالیاتی در بلژیک

مقایسه قوانین مالیاتی در بلژیک و کانادا

در این بخش از مقاله قصد داریم تا قوانین مالیاتی در بلژیک را با کشور پیشرو و توسعه یافته کانادا مقایسه کنیم. زیرا رژیم مالیاتی در کانادا به نسب اغلب کشورهای جهان بسیار کاربردی می باشد. با قوانین مالیاتی جدید در بلژیک و محدود شدن بیشتر محدوده قانون 30 درصد کانادا، رژیم جدید مهاجران بلژیکی ممکن است اهمیت پیدا کند. همچنین ممکن است کارمندان بین المللی را برای اقامت در بلژیک جذب کند. علاوه بر این، ارزیابی تاثیر مالی مزایا طرح مهاجرت بلژیکی در مقایسه با قانون 30 درصدی کانادا هنگام استخدام یا اعزام مهاجران خارجی تمرین مفیدی برای گروه های بین المللی در بلژیک و کانادا خواهد بود.

در تصویر زیر می توانید مزایای قوانین مالیاتی در بلژیک را با کانادا مقایسه کنید:

مزایای قوانین مالیاتی در بلژیک را با کانادا

بنابراین به شدت توصیه می شود که قبل از عزیمت به بلژیک برای راه اندازی کسب و کار، قوانین مالیاتی در بلژیک را با کانادا به عنوان کشور توسعه یافته در جهان مقایسه کنید. در غیر این صورت با چالش های متعددی در طول فرآنید ثبت نام مالیاتی و حین زندگی در بلژیک مواجه خواهید شد. با اینکه بلژیک طی سالهای اخیر رژیم مالیاتی جدیدی را برای مالیات دهندگان ورودی خود معرفی کرده است، اما بررسی سیستم مالیاتی کانادا نیز کمک های بسزایی به سرمایه گذاران خواهد کرد. به طور کلی، قانونگذاران در بلژیک از رژیم مالیاتی ویژه کانادا برای مهاجران الهام گرفته اند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به بلژیک به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید.

مهم ترین سوالات در باب قوانین مالیاتی در بلژیک

مهم ترین سوالات در خصوص قوانین مالیاتی در بلژیک عبارتند از:

  • نکات کلیدی در خصوص قوانین مالیاتی در بلژیک چه مواردی است؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که با مقاصد کاری گوناگون به بلژیک سفر می کنند، باید با برخی از نکات کلیدی در خصوص قوانین مالیات در بلژیک به خوبی آشنا شوند. زیرا قوانین مالیاتی وضع شده بلژیک در سال 2024 با قوانین مالیاتی اغلب کشورهای مدرن اروپایی متفاوت می باشد. به طو مثال، تحت رژیم قدیم مالیاتی در بلژیک، مهاجران برای اهداف مالیات بر درآمد بلژیک به عنوان افراد غیر مقیم در نظر گرفته می شدند. که در نتیجه در بیشتر موارد متقاضیان خارجی به عنوان بی تابعیت معرفی می شدند. با این حال، طبق قوانین مالیاتی جدید در بلژیک، مهاجرانی که با اعضای خانواده خود به این کشور زیبا نقل مکان می کنند، معمولا برای مقاصد مالیاتی ساکن این کشور می شوند. این بدان معنا است که آنها بر درآمد جهانی خود مشمول مالیات در این کشور خواهند شد.
  • قوانین مالیاتی در بلژیک برای کارمندان ورودی شامل چه مواردی است؟ کارمند متقاضی باید دستمزد ناخالص سالانه حداقل 85000€ (یورو) شامل مزایا و پاداش دریافت کند. این کارمند در خارج از قلمرو بلژیک توسط شرکتی که بخشی از یک شرکت چند ملیتی است استخدام می شود. کارمند خارجی نباید در پنج سال قبل از استخدام مشمول مالیات بر درآمد در این کشور شده باشد. کارمند متقاضی نباید در 15 کیلومتری مرز بلژیک زندگی کرده باشد. کارمند مورد نظر نباید صلاحیت خاصی داشته باشد و اتباع بلژیکی نیز واجد شرایط هستند.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *