مهاجرت تحصیلی لهستان

رشته پرستاری در لهستان

رشته پرستاری در لهستان

رشته پرستاری در لهستان از جمله رشته های پزشکی در این کشور است که با کمبود نیرو مواجه است و تقاضا برای این کار پرستاری زیاد است. پرستاران در لهستان بزرگترین گروه از کارکنان سیستم مراقبت های بهداشتی هستند که به طور مستقیم با بیمار در ارتباط هستند لذا این رشته یکی از رشته های مهم و حساس در این کشور است. جهت کار پرستاری در لهستان متقاضیان بایستی در رشته پرستاری تحصیل کنند و مدرک لازم را به دست آورند. امروز با توجه به کاهش جمعیت لهستان، افزایش سن میانگین مردم این کشور، پرستاری یکی از رشته های مورد نیاز ابن کشور است. تحصیل پرستاری در لهستان از مقطع کارشناسی آغاز می شود و ادامه می یابد. جهت بررسی رشته پرستاری در لهستان به مقاله منتشر شده توسط تیم ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه بفرمایید.

درباره رشته پرستاری در لهستان

لهستان کشوری در اروپای شرقی با جمعیت 38 میلیون نفری است. در سال 1999 اصلاحات در سیستم مراقبت های بهداشتی، تعهد قانونی برای تأمین بیمه جهانی بهداشت را ایجاد کرد و صندوق ملی بهداشت را تاسیس کرد، که خدمات مراقبت های بهداشتی را تامین می کند. این اصلاحات آغازگر توسعه بخش خصوصی و استقلال مالی بیشتر برای سیستم بود. پرستاری در لهستان یک رشته تخصصی است. پرستار فردی است که دارای صلاحیت های لازم توسط قانون برای کار پرستاری به عنوان یک پرستار در کشور لهستان است.

در لهستان، مانند اکثر کشورهای جهان، کمبود پرستار وجود دارد. با توجه به افزایش نیازهای بهداشتی افراد مسن، مشکلات سیستم آموزش و مهاجرت کارکنان، این میزان کسری به طور پیوسته بدتر شده است. در نتیجه دسترسی به مراقبت های بهداشتی و کیفیت آن بدتر می شود که می تواند پیامدهای منفی برای سلامتی و فعالیت های اقتصادی مردم داشته باشد. اطمینان از تعداد کافی پرستاران با مهارت و توزیع مناسب اکنون یکی از مهمترین چالش های پیش روی سیستم مراقبت های بهداشتی لهستان است. نیاز به اقدامات جامع از جمله حوزه های آموزش عالی و سازماندهی و تامین منابع مالی خدمات درمانی وجود دارد.

تحصیل رشته پرستاری در لهستان

در عصر مهاجرت گسترده و جامعه سالمندان رشته پرستاری در لهستان حرفه ای بسیار با ارزش و مهم است. لذا دانشجویان با تحصیل پرستاری در لهستان می توانند به عنوان یک پرستار مشغول به کار شوند. دانشجویان در طول تحصیل خود باید دانش خاصی در مورد سازماندهی روند مراقبت از بیماران، روشهای درمانی، نجات اضطراری، روند توان بخشی، درمان و پیشگیری، آموزش و ارتقاء شیوه زندگی سالم داشته باشند. پرستاران حرفه ای باید برای تصمیم گیری سریع در طول کار روزانه خود آماده باشند. با تحصیل رشته پرستاری در لهستان شما زمان زیادی از برنامه خود را به تمرین پرستاری در بیمارستان ها و کلینیک ها اختصاص خواهید داد.

با تحصیل پرستاری در این کشور در تمام زمینه های کلیدی لازم برای تکمیل موفقیت آمیز مطالعات خود، یک پایه محکم را برای خود فراهم خواهید کرد. برای عملکرد مؤثر در محیط مراقبت های بهداشتی، پرستاران موظفند با کمک به پیشرفت های مداوم در حوزه خود، تغییرات را تحلیل و ارزیابی کنند.

از جمله مطالب ارائه شده در طول تحصیل رشته پرستاری در لهستان شامل:

  • مامایی، زنان و پرستاری زنان و زایمان
  • پرستاری نوزادان و کودکان
  • بیماریهای داخلی و پرستاری داخلی
  • جراحی و پرستاری جراحی
  • توانبخشی و پرستاری از معلولین
  • پرستاری از سالمندان
  • نورولوژی و پرستاری مغز و اعصاب
  • روانپزشکی و پرستاری روانپزشکی
  • بیهوشی و پرستاری
  • مراقبت تسکینی
  • اصول نجات پزشکی
  • رژیم های غذایی
  • تحقیقات در پرستاری

مزایای تحصیل رشته پرستاری در لهستان

لهستان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که سیستم آموزش عالی در آن مطابق با روند بولونیا پیش می رود. این کشور دارای دانشگاه های با سابقه ای است که رشته هایی مختلف از جمله رشته پرستاری را ارائه می دهد. دانشجویان می توانند در این کشور به دو زبان انگلیسی و لهستانی رشته پرستاری را تحصیل کنند و مدرک معتبر این رشته را بدست آورند.

از جمله مزایای تحصیل رشته پرستاری در لهستان عبارتند از:

  • برای حرفه ای در آینده آماده خواهید شد که تقاضای روزافزون و اعتبار اجتماعی در لهستان و خارج از کشور را خواهد داشت.
  • دانش و مهارت های لازم را از طریق متخصصان با تجربه به دست خواهید آورد. شما تجربه عملی را در برای کار در مراکز مراقبت های بهداشتی کسب خواهید کرد.
  • صلاحیت های حرفه ای را مطابق با الزامات اتحادیه اروپا در علوم پزشکی و عمل پرستاری و دانش عمومی بدست می آورید.
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی شانس بهتری برای کار پرستاری را به شما می دهد و درهای بازار جهانی را برای شما باز می کند.
  • با توجه به کمبود پرستاران در لهستان به راحتی وارد بازار کار می شوید.

مزایای تحصیل رشته پرستاری در لهستان

بازار کار پرستاری در لهستان

تقاضا برای متخصصان بهداشت در لهستان در حال حاضر بیشتر از گذشته است زیرا جامعه پیرتر می شود، امید به زندگی طولانی تر و نیاز افراد به شرایط بهتر زندگی، بهبود دسترسی به خدمات پزشکی و محصولات دارویی و همچنین بهبود بهداشت بیشتر است. علاوه بر این، افزایش استانداردهای خدمات بیمارستانی و پزشکی ناشی از نیاز به مطابقت با کشورهای اروپایی بدان معنی است که تقاضا برای خدمات درمانی و به ویژه برای کار پرستاران بطور مداوم در حال رشد است. تعداد دانش آموختگان مدارس پرستاری برای برآوردن تقاضا خیلی کم است. کسری قابل توجهی برای پرستاران وجود دارد. طبق منابع مختلف، تقریبا 1 میلیون پرستار تا سال 2020 میلادی از شغل خود خارج شده اند.

بر اساس داده های ارائه شده توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO)، تا سال 2030 به 80 میلیون متخصص بهداشت نیاز خواهد بود. همانطور که داده ها نشان می دهد، در متخصصان بهداشت، عمدتا برای پرستاری و مامایی، در جهان کمبود وجود دارد. این گروه حدود 50% از کسری فعلی در متخصصان مراقبت های بهداشتی را تشکیل می دهد. طبق آمار WHO، بیشترین تقاضا برای متخصصان بهداشت در کشورهای آفریقا و جنوب شرقی آسیا است. کمبود کادر پرستاری که دارای مجوز هستند نیز در اروپا قابل توجه است، به عنوان مثال در آلمان، جایی که حدود 35 هزار جای خالی برای پرستاری در آلمان وجود دارد.

کمبود کارکنان پرستار در لهستان

در لهستان، تعداد پرستاران با افزایش تقاضا کم و کمتر می شود. این تعداد در سال های آینده به دلیل عدم جایگزینی نسل در این حرفه و همچنین مهاجرت، رو به کاهش خواهد بود. در عین حال، از ظرفیت آموزش سیستم آموزش پزشکی به طور کامل استفاده نمی شود. نتیجه گیری کسری پرسنل پرستاری هم در لهستان و هم در سطح جهان یک مشکل است. فقدان مداوم تحلیل سیستماتیک تقاضا برای نمایندگان این حرفه وجود دارد. تدوین یک سیاست کلی برای توسعه منابع انسانی در مراقبت های بهداشتی، شامل نه تنها پرستاران بلکه پزشکان، کارمندان بهداشت عمومی و همچنین سایر متخصصان ضروری است. با توجه به داده ها و نشریات در دسترس عموم از دفتر مرکزی آماری لهستان، شورای عالی لهستان، شورای پرستاران و ماماها در لهستان و وزارت بهداشت لهستان میزان کمبود پرستاران در لهستان در حال افزایش می باشد.

تحصیل پرستاری در دانشگاه لودز لهستان

لیسانس پرستاری یک برنامه تحصیلی تمام وقت است که بر اساس الزامات تعیین شده برای موسسات آموزش عالی پزشکی لهستان و مطابق با استانداردهای اتحادیه اروپا است. دانشگاه علوم پزشکی لودز دوره پرستاری را ارائه می دهد که دانشجویان در تماس با کارکنان پرستاری حرفه ای هستند و دسترسی به بهترین مراکز درمانی و درمانگاهی را خواهند داشت. این برنامه 3 سال به طول انجامد و تمرکز آن بر تدریس، تحقیقات علمی و توسعه و مراقبت های بهداشتی است. هدف از این برنامه آموزش و آماده سازی فارغ التحصیلان برای انجام کار پرستاری حرفه ای و استفاده از دانش آنها در مورد موضوعات عمومی، اساسی و تخصصی در ضمن کار با افراد بیمار و گروه هایی از افراد در مراقبت های بهداشتی است.

این افراد پس از تحصیل در لهستان می توانند از جمله بخش های زیر مشغول به کار شوند:

  • بیمارستانها
  • مراکز مراقبت های بهداشتی (کلینیک ها)
  • موسسات آموزشی (مدارس مهدکودک ها)
  • خانه های سالمندان
  • آسایشگاه
  • مراکز بهداشتی ایالتی و محلی

حقوق پرستاری در لهستان 2023

بر اساس بررسی های صورت گرفته میزان حقوق متوسط پرستاران در کشور لهستان  در حدود 7.120PLN (زلوتی) اعلام شده است. این در حالی است که بیشترین مقدار متوسط آن 14.000PLN (زلوتی) و کم ترین میزان آن 4.690PLN (زلوتی) اعلام شده است. این در حالی است که میزان حقوق پرستاران مرد نسبت به زنان حدود 6% بیشتر است. همچنین میزان حقوق پرستاران نسبت به میزان حقوق تمامی مشاغل همانطور که در نمودار زیر می بینید کم تر است. شاید به همین دلیل است که پرستاران در این کشور ترجیح می دهند به کشورهای دیگر و پیشرفته تر اروپا مانند انگلیس و آلمان مهاجرت کنند.

حقوق پرستاری در لهستان

وظایف پرستاران در لهستان شامل مراقبت های قبل و بعد از عمل، اندازه گیری دما و فشار خون بیماران، گرفتن نمونه بیمار، نظارت و تجویز دارو و تزریق، پشتیبانی روانی از بیماران و نزدیکان آنها است. در اینجا از جمله حقوق مشاغل مختلف رشته پرستاری در این کشور آمده است.

شغلمیزان حقوق (زلوتی*) PLN
پرستار مراقبت های ویژه6560
پزشک پرستار نوزادان8180
رئیس پرستار6660
پرستار خانگی5770
پرستار ICU6530
پرستار مامایی6660
پرستار مراقبت حاد6510
پرستار روانپزشکی5360

*1 زلوتی برابر با 0.27$ (دلار) است.

جهت بررسی کار پرستاری در سوئیس و یا شرایط ویژه مهاجرت پرستاران به کانادا نیز می توانید به مقالات منتشر شده توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید. همچنین برای مهاجرت کاری نیز می توانید از وکلای مجموعه ما کمک و مشاوره بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *