مهاجرت به کشور دومنیکا

رشته هوافضا در دومینیکا

رشته هوافضا در دومینیکا

امکان تحصیل رشته هوافضا در دومینیکا یکی از سوالاتی است که علاقه مندان به این رشته در این کشور با آن روبرو هستند. متاسفانه رشته هوافضا در هیچ موسسه یا آموزشگاهی در جزیره دومینیکا ارائه نمی شود. اساسا این جزیره مقصد مهاجرین از طریق برنامه های سرمایه گذاری است. دانشجویان خارجی در این کشور تعداد کمی دارند و در کل برنامه های ارائه شده در دومینیکا از تنوع بسیار کمی برخوردارند.

البته افرادی که علاقه مند به کار در رشته هوافضا در دومینیکا هستند می توانید در بخش هواپیمایی و حمل و نقل در این کشور کار بیابند. به صورت کلی صنعت هواپیمایی کشور دومینیکا بسیار کوچک است و جای رشد ندارد. جهت تحصیل در دومینیکا و یا کار در رشته هوافضا در قاره آمریکا و سایر قاره ها می توانید مطالب را در وبسایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بیابید.

صنعت هوافضا در دومینیکا

صنعت هوافضا در دومینیکا فقط در بخش حمل و نقل هوایی و هواپیمایی است. در دومینیکا 2 فرودگاه منطقه ای وجود دارد و هیچ فرودگاه بین المللی وجود ندارد. این فرودگاه ها توسط سازمان بندرهای هوایی و دریایی دومینیکا (DASPA) اداره می شوند. فرودگاه اصلی فرودگاه داگلاس-چارلز است که در ماریگوت واقع شده است (فاصله 44.2 کیلومتری رزا)، جایی که بیشتر پروازهای تجاری به آنجا می رسد. فرودگاه دوم، کانفیلد (فاصله 3.6 کیلومتری از روسو). فرودگاه داگلاس-چارلز با توجه به طول باند فرودگاه، برای برخی موارد استفاده از جت تجاری مناسب است.

پروازها از سرزمین اصلی آمریکا یا اروپا از طریق مراکز فرودگاه بین المللی آنتیگوا (ANU)، باربادوس (GAIA)، سنت مارتین (SXM)، گوادلوپ (PTP) و پورتوریکو (SJU) انجام می شود. حمل و نقل هوایی جزیره لیورارد (LIAT) دومینیکن این پروازها را به اتمام می رساند و سیبرن پروازهای اتصال از پورتوریکو به جزیره را نیز فراهم می کند.

  • اداره هواپیمایی کشوری کارائیب شرقی (ECCAA) یک مرجع هواپیمایی کشوری است که به سازمان کشورهای شرق کارائیب (OECS) خدمت می کند.
  • دفتر مرکزی در سنت جان، آنتیگوا و باربودا است.
  • آژانس ECCAA بعنوان مرجع رسیدگی به حوادث و حوادث هواپیمایی در حوزه قضایی خود نیز فعالیت خارج را انجام می دهد که شامل ایستگاه های دومینیکا است.

درآمد کار رشته هوافضا در دومینیکا

پرداخت حقوق ماهیانه کار مشاغل رشته هوافضا در دومینیکا به پول رسمی کشور دومینیکا و کارائیب شرقی یعنی XCD (دلار کارائیب شرقی) است. با داشتن اقامت دومینیکا مجاز به کار در بخش های مختلف از جمله رشته مهندسی و هوافضا در دومینیکا هستید. البته بازار کار رشته هوافضا در دومینیکا بسیار محدود است و شامل بخش حمل و نقل هوایی است. در حال حاضر با کار در رشته هوافضا در  دومینیکا به صورت متوسط می توانید 1550XCD (دلار کارائیب شرقی) در ماه حقوق دریافت کنید. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار در رشته هوافضا در کشور دومینیکا در حدود 730XCD (دلار کارائیب شرقی) و در بیشترین حالت 2510XCD (دلار کارائیب شرقی) می باشد. در زمان نگارش این مقاله هر 1000XCD (دلار کارائیب شرقی) برابر با 370$ (دلار) می باشد.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل رشته هوافضا در دومینیکا را مشاهده کنید:

تحصیل رشته هوافضا در دومینیکا

مهندسی هوافضا رشته مهندسی مرتبط با طراحی، توسعه و ساخت هواپیماها و فضاپیماها است. در واقع 2 شاخه همپوشانی دارد:

  • مهندسی هوانوردی
  • و فضانوردی

اولی اشاره به هواپیماهایی دارد که در جو زمین وارد می شوند، در حالی که دومی به فضاپیماهای خلبانی خارج از جو زمین اشاره دارد. اصطلاح “مهندسی هوا فضا” برای اولین بار در سال 1958 ظاهر شد. این در واقع یک کلمه ترکیبی بود که کلمه “هوا فضا” را وام گرفته است، که به ترکیب جو زمین و فضای بیرونی اشاره دارد. در همان سال، اداره ملی هوانوردی و فضایی (ناسا) تأسیس شد. همانطور که می توانید انتظار داشته باشید، مهندسی هوا فضا یک رشته پیچیده از مطالعه است که ده ها عنصر دیگر را در خود گنجانده است، برخی از این عناصر شامل مکانیک سیالات، استرودینامیک، ریاضیات، مهندسی کنترل، الکتروتکنولوژی، علوم مواد، مکانیک جامد، اویونیک، نرم افزار، کنترل نویز، پرواز، آئرواکستیک و موارد دیگر است.

متاسفانه در کشور دومینیکا رشته مهندسی هوافضا و یا هوانوردی ارائه نمی شود. از این رو علاقه مندان به این رشته در این کشور مجبور به مهاجرت به کشورهای دیگر می شوند. لازم به ذکر است در دانشگاه زیر میتواند دروس پایه این رشته را مانند رشته فیزیک در دومینیکا مطالعه کنید.

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه تحصیلات تکمیلی دومینیکا
2کالج دولتی دومینیکا

کار مهندسی هوافضا و هوانوردی در دومینیکا

اگر می خواهید در رشته هوافضا در یک مسیر شغلی جدید قدم بگذارید، ممکن است بخواهید مهندس هوافضا شوید. همانطور که دیدید حقوق مشاغل این رشته در دومینیکا مناسب است. البته، یک دلیل خوب برای این امر وجود دارد. انتظار می رود سفرهای هوایی تجاری در سال های آینده رشد کند. با افزایش این تقاضا، نیاز بیشتر مهندسان به طراحی و ساخت هواپیما بیشتر می شود. با این حال، مانند سایر متخصصان، مهندسی هوافضا نیاز به تحصیل دارد. به طور معمول، مهندسان هوافضا به مدرک کارشناسی مهندسی هوا فضا نیاز دارند. با این حال، بعضی از دانشگاه ها دوره های مهندسی متمرکز بر فضا را ارائه می دهند. برخی تصور می کنند مهندسی هوافضا و مهندسی هوانوردی یکسان هستند. در عین شباهت های مشترک، دو مفهوم منحصر به فرد با معنای مستقل خود هستند. به عنوان مثال مهندسی هواپیمایی به طور خاص به بخش الکتریکی مهندسی هوافضا اشاره دارد.

مهندسی هوانوردی بیشتر زیر مجموعه مهندسی هوافضا است. مهندسان هوانوردی بر ساخت هواپیماهایی تمرکز دارند که در جو زمین پرواز می کنند. آنها با مطالعات پیشرفته تر در زمینه پیشرانه، آیرودینامیک، سنسورها، تولید نیرو و سایر مباحث علمی در اصول ریاضی، فیزیک و شیمی تحصیل می کنند. مهندسان هوافضا و مهندسان هوانوردی هر دو این مباحث را مطالعه می کنند، اما مهندسین هوافضا ممکن است در فضاپیمایی که خارج از جو زمین است کار کنند، در زمینه ای که به آن مهندسی فضانوردی می گویند. کار در دومینیکا در این رشته در بخش هوانوردی امکان پذیر است.

کار مهندسی هوافضا و هوانوردی در دومینیکا

توسعه فرودگاهی در کشور دومینیکا

جزیره کوچک کارائیب، دومینیکا، که برای سفرهای طولانی مدت به فرودگاه های جزیره نزدیک متکی است، قرار است فرودگاه بین المللی و قاره ای خود را بدست آورد. اکنون در دریای کارائیب، کشور کوچک دومینیکا در نظر دارد یک فرودگاه جدید ایجاد کند تا از رشد علاقه به گردشگری محیط زیست و تلاش برای احیای بخش مالی خارج از کشور خود بهره مند شود.داین یک پروژه جاه طلبانه است، پروژه ای که عمدتا توسط خارجی ها در ازای دریافت گذرنامه کمک مالی می کنند، اما تقاضای بوم گردی تنها یک مورد است که باید در سالهای آینده رشد کند. در حال حاضر تمام پروازها به صورت منطقه ای در آنتیل انجام می شوند. برنامه سرمایه گذاری شهروندی هزینه بسیاری از آن را پرداخت می کند، همچنین یک بندر و زیرساخت سفر دریایی را فراهم می کند. برای تحصیل در این کشور اخذ ویزای تحصیلی دومینیکا الزامی است.

دومینیکا به عنوان یک مرکز مالی دریایی به عنوان یک بهشت ​​زیست محیطی برای گردشگران شناخته شده است. فرودگاه جدید نزدیک به فرودگاه داگلاس-چارلز خواهد بود. این پروژه در حال پیشرفت است، علاقه شرکت های خارجی برای ساخت آن وجود دارد، اما ممکن است در آینده به وام و یا بودجه خصوصی نیاز داشته باشد. جهت اخذ تابعیت دومینیکا از طریق ثبت شرکت در دومینیکا می توانید به اطلاعات ارائه شده کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *