مهاجرت تحصیلی بلغارستان

رشته هوافضا در بلغارستان

رشته هوافضا در بلغارستان

رشته هوافضا در بلغارستان از قرن 19 تاکنون مورد توجه قرار گرفته است. بلغارستان یکی از کشورهای فعال در زمینه هوافضا بوده است. این کشور امروز به دنبال پیشرفت بیشتر در بخش هوافضا و میزبانی از شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی است. همچنین علاقه مندان به آموزش رشته هوافضا می توانند در 2 دانشگاه در بلغارستان برنامه های تحصیلی را پیدا کنند. بخش هوافضا در سراسر جهان از جمله بلغارستان امروز به طور مداوم و با شکوه دوباره جذابیت تکنولوژیکی و جذابیت بالای تجاری خود را بازیابی می کند.

نه تنها بازیکنان قدیمی و جدید را در زنجیره های مختلف درگیر می کند بلکه همچنین طرفداران عمومی هواپیمایی و فضایی را به خصوص در میان جوانان شامل می شوند. با بررسی بیشتر رشته هوافضا در بلغارستان در این مقاله می توانید جهت مهاجرت با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت کنید.

درباره رشته هوافضا در بلغارستان

تخصص علوم هوافضا و مهندسی بلغارستان همچنین منجر به توسعه فعالیت های ملی علوم و مهندسی فضا شد، و منجر به این شد که بلغارستان در سال 1968 با راه اندازی محموله ماهواره ای توسعه یافته در کشور، به هجدهمین کشور فضایی تبدیل شود و همچنین 2 برنامه زیر را ارائه کند:

  • برنامه ملی علوم پرواز فضایی انسان (1979 و 1988)
  • و ابزارهای مختلف علمی در برنامه INTERCOSMOS در اروپای شرقی.

مردم بلغارستان امروز در زمره رهبرانی در اتحادیه اروپا هستند که مایل به حمایت از افزایش سرمایه گذاری اتحادیه اروپا در تحقیق و توسعه هوایی و فضایی، زیرساخت ها و خدمات هستند، همانطور که توسط برخی از مجموعه های نظرسنجی کمیسیون اروپا نشان داده شده است. مهندسان و متخصصان بلغاری از فعالیت های هواپیمایی و فضایی هیجان زده شده اند و مایلند تخصص، انرژی و حرفه خود را در این بخش اختصاص دهند. آموزش عالی مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیما از جمله عوامل اصلی توسعه امروز بلغارستان به عنوان قطب اروپایی برای نگهداری و خدمات هواپیماهای نظامی و غیرنظامی است. تخصص مهندسی کلاس جهانی حرفه ای بلغارستان و SME ها در زمینه هایی مانند:

  • ICT
  • الکترونیک (از جمله اویونیک)
  • مهندسی مکانیک
  • کامپوزیت ها (از جمله فیبر کربن)
  • سیستم های تعبیه شده
  • ارتباطات بی سیم پرسرعت
  • رادارها
  • و توسعه کامل سیستم ها و سایر موارد است.

همچنین در زمینه توسعه بیشتر طراحی هواپیما، تولید هواپیما و صنعت مدرن سازی هواپیما و مدل های تجاری مرتبط از جمله فعالیت های مربوط به عملیات زمینی و خدمات و مدیریت ترافیک هوایی است.

درآمد کار رشته هوافضا در بلغارستان

در صورت داشتن تخصص در رشته هوافضا و همچنین تجربه کاری در این بخش می توانید از حقوق مناسبی برخوردار شوید. همچنین میزان حقوق با توجه به هزینه زندگی در بلغارستان متناسب و بالاست. البته مانند هر شغلی نمی توان برای افراد تازه کار حقوق بالایی در نظر گرفت. در بررسی های صورت گرفته میزان حقوق ماهیانه کار در بلغارستان در رشته هوافضا به صورت متوسط 4230BGN (لف بلغارستان) اعلام شده است. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار در رشته هوافضا در کشور بلغارستان به میزان 2200BGN (لف بلغارستان) و در بیشترین حالت 6480BGN (لف بلغارستان) می باشد.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل کار در رشته هوافضا در کشور بلغارستان را بررسی کنید:

حقوق ماهیانه مشاغل هوافضا در بلغارستان

بازار کار رشته هوافضا در بلغارستان

بلغارستان یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است که قطعاً دارای پتانسیل قوی اما عمدتاً کشف نشده برای توسعه صنعت هوافضا است. کسب و کار و کاربران هوافضا بلغارستان سرعت می گیرند تا بخشی از تحولات جهانی را در این بخش انجام دهند. از نظر تاریخی، این کشور از پیشگامان هواپیمایی بود. از جمله اولین کسانی است که در طول جنگ بالکان (1912 – 1913) از هواپیماها در عملیات نظامی استفاده می کند و صنعت طراحی و ساخت هواپیماهای ملی (1954-1925) را با بیش از 40 طرح هواپیما و 1000 واحد هواپیمایی ساخته شده است. طی سال های گذشته دانشمندان، مهندسان و متخصصان بلغاری با شرکت های مختلف هوافضا در سراسر جهان (بوئینگ، ناسا و سایر شرکت ها) همکاری و مشاغل رهبری داشتند و همچنین در توسعه صنعت تعمیر و نگهداری هواپیماهای ملی قدرتمند در چند دهه گذشته اعم از مدنی و دفاع گرا فعال بودند.

تحصیل رشته هوافضا در بلغارستان

تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در بغارستان در یکی از 2 دانشگاه زیر برای متقاضیان امکان پذیر است:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه صوفیه
2دانشگاه فنی صوفیه

دانشگاه صوفیا دارای رشته های کارشناسی زیر است:

  • الکترونیک کوانتوم و فیزیک
  • کارشناسی اخترفیزیک
  • هواشناسی و ژئوفیزیک
  • فیزیک هسته ای و ذرات (به انگلیسی).

دانشگاه صوفیه طیف گسترده تری از رشته های کارشناسی ارشد از جمله مهندسی و ارتباطات هوافضا ( به زبان های بلغاری، انگلیسی یا روسی) ارائه می دهد. این برنامه از 2 ماژول تشکیل شده است:

  • مهندسی هوافضا (وسایل نقلیه کوچک هوافضا)
  • و ارتباطات بی سیم و ماهواره ای.

برنامه های دیگر کارشناسی ارشد شامل نجوم و اخترفیزیک، کارشناسی ارشد ژئوفیزیک، کارشناسی ارشد روش فیزیک و نجوم و غیره است. می توانید لیست کامل را در سایت دانشگاه مشاهده کنید. همچنین دانشگاه فنی صوفیه لیسانس و کارشناسی ارشد در مهندسی هوانوردی (به انگلیسی)، کارشناسی و کارشناسی ارشد در تجهیزات و فناوری های هواپیمایی و بسیاری دیگر را ارائه می کند. علاوه بر این یکی از بزرگترین برنامه های آموزشی علوم فضایی در اروپا در صوفیه واقع شده است. Space Challenges یک برنامه 4 هفته ای رایگان است که شامل متخصصان برجسته ای از ESA ، NASA، دانشگاه استنفورد و دیگران است. این برنامه باعث تقویت کارآفرینی در صنعت فضا می شود. جهت اخذ ویزای دانشجویی بلغارستان این مقاله را مطالعه کنید.

صنعت هوافضا در صوفیه بلغارستان

هوا فضا یکی از صنایع دارای اولویت برای صوفیه بلغارستان است. این بخش شامل تولید هواپیما، هواپیماهای بدون سرنشین، راکت، ماهواره و نرم افزار و لوازم مربوطه برای آنها است.

  • صنعت فضایی: در حال حاضر یک صنعت 400 میلیارد $ (دلاری) است که انتظار می رود در 25 سال آینده 2 یا 3 برابر رشد کند.
  • هواپیمایی: تقاضا برای سفر مسافر در حال افزایش است. این امر منجر به ثبت رکورد بالای 14215 واحد هواپیمای تجاری در پایان سال 2019 شد.

هوا فضا نوآوری های فناوری ایجاد می کند. این صنعت به دلیل چرخش فناوری های موفقیت آمیز در محصولات تجاری محبوب است. این صنعت فناوری های پیشرفته را از چندین بخش مانند مهندسی مکانیک، علوم کامپیوتر، الکترونیک و مواد ادغام می کند. چرا بخش هوافضا یک فرصت عالی برای صوفیه است:

  • هوافضا یک صنعت با ارزش افزوده بالا است. استعدادهای بالای تحقیق و توسعه 20% از نیروی کار آن را تشکیل می دهد.
  • صوفیه دارای بخش فناوری اطلاعات پیشرفته و ظرفیت تحقیق و توسعه چشمگیری است.
  • این شهر در حال حاضر چندین شرکت دارد که در این بخش فعالیت می کنند.
  • آژانس فضایی اروپا (ESA) سالانه حدود 3.5 میلیارد € (یورو) از طریق مزایده اختصاص می دهد.

کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا و ارتباطات دانشگاه صوفیه بلغارستان

کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا و ارتباطات دانشگاه صوفیه بلغارستان

برنامه جدید کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا و ارتباطات در پاسخ به علاقه زیاد به این زمینه آغاز می شود. دانشجویان در طول تحصیل در این برنامه در 2 زمینه اصلی دانش کسب خواهند کرد:

  • مهندسی هوافضا
  • و ارتباطات بی سیم.

در زمینه اول، این دانش کلاسیک و پیشرفته در فیزیک فضا، تأثیر کیهانی بر روی زمین و محیط، تأثیر فرآیندهای مختلف فیزیکی و پدیده ها بر روی فضاپیماها است. فناوری های فضایی برای تحقیق و تجزیه و تحلیل مواد برای استفاده در فضا، آیرودینامیک در مورد توسعه، تجزیه و تحلیل سیستم، ناوبری، پشتیبانی انرژی و تجهیزات ماهواره های کوچک و استفاده از آنها آموزش داده می شود. در زمینه دوم، این دانش علمی و مهندسی در ارتباطات ماهواره ای است. در مورد سیگنال ها، کانال ها، شبکه ها و تجهیزات سیستم های درگیر در ارتباطات بی سیم و ماهواره ای، ریزپردازنده ها، مدارهای مجتمع، دستگاه ها و سیستم های ارتباطی مایکروویو، اندازه گیری مایکروویو، شبکه ها و پروتکل های بی سیم، آرایه های آنتن، سازگاری الکترومغناطیسی و غیره است.

پیشینه جامع دانشجویان در فیزیک با یک دیدگاه اضافی به مطالعه در این رشته های مهندسی کمک می کند تا رویکرد بهتری به فناوری ماهواره های کوچک و وسایل نقلیه بدون سرنشین، ارتباطات ماهواره ای و کاربردهای مختلف آنها ایجاد کند. کارفرمایان برای چنین آموزش کاملی در این زمینه بسیار ارزش قائل هستند و دانشجویان می توانند وارد بازار کار پس از تحصیل در بلغارستان شوند.

جایگاه رشته هوافضا در بلغارستان

تخصص هوافضا و علوم مهندسی بلغارستان، منجر به توسعه فعالیت‌ های مهندسی و علوم فضایی ملی شد. بلغارستان در سال 1968 با پرتاب یک محموله ماهواره ‌ای توسعه ‌یافته ملی به هجدهمین کشور فضایی تبدیل شد و 2 برنامه ملی علمی پرواز فضایی انسانی را اجرا کرد. مردم بلغارستان امروز از جمله رهبران اتحادیه اروپا هستند که مایل به حمایت از افزایش سرمایه گذاری اتحادیه اروپا در حمل و نقل هوایی و فضایی، زیرساخت ها و خدمات هستند. مهندسان و متخصصان بلغاری از فعالیت های هوانوردی و فضایی هیجان زده هستند و مایلند تخصص، انرژی و حرفه خود را به این بخش اختصاص دهند. آموزش عالی مهندسی در تعمیر و نگهداری هواپیما یکی از عوامل پیشرو در توسعه امروز بلغارستان، به عنوان یک مرکز اروپایی برای تعمیر و نگهداری و خدمات هواپیماهای غیرنظامی و نظامی است.

متخصصان بلغارستانی و شرکت های کوچک و متوسط ​​در زمینه هایی مانند ICT، الکترونیک (از جمله هواپیماهای هوایی)، مهندسی مکانیک، کامپوزیت ها (از جمله فیبر کربن)، سیستم های تعبیه شده، ارتباطات بی سیم پرسرعت، در سطح جهان شناخته شده اند. علاوه بر این، چنین تخصص تکنولوژیکی یک محرک قوی برای ایجاد یک صنعت ملی بخش فضایی است که عمدتاً توسط عضویت بلغارستان به رسمیت شناخته شده است. در چند سال گذشته توجه زیادی از سوی نهادهای دولتی به توسعه صنعت هوافضا صورت گرفته است که فرصت های جدیدی را برای فعالیت های تجاری در بخش عمران باز می کند. با ارائه مشوق ‌ها و حمایت ‌های مختلف به سرمایه‌ گذاران، و طرح ملی نوسازی نیروی هوایی و خرید و نگهداری طولانی ‌مدت هواپیما و سیستم‌ های هواپیما این کشور مسیر جدیدی را در حوزه هوافضا برای خود ترسیم کرده است.

در بخش زیر شاهد رشته های مرتبط با هوافضا در بلغارستان هستید:

بررسی صنعت هوافضا در بلغارستان

در اینجا اطلاعاتی جالب درباره رشته هوافضا در بلغارستان بخوانید:

  • در بلغارستان در سال های 1925-1954 3 سایت تولید هواپیما وجود داشت. آنها 40 نمونه اولیه را طراحی کردند و تقریباً 1000 هواپیما ساختند.
  • دانشمندان بلغاری برای اولین بار از اواخر دهه 1960 در تحقیقات فضایی شرکت کردند.
  • بلغارستان ششمین کشوری است که یک فضانورد به فضا می فرستد و تنها کشور CEE است که دارای 2 فضانورد است.
  • یک تولید کننده بلغاری اولین شریک استراتژیک IATA (انجمن حمل و نقل هوایی بین المللی) در بخش سیستم های هواپیمای بدون سرنشین (UAS) است.
  • بلغارستان یکی از بزرگترین تولید کنندگان مواد غذایی “فضایی” است که توسط بسیاری از برنامه های فضایی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد.
  • طبق مطالعه کمیسیون اروپا بلغاری ها بزرگترین طرفداران فعالیت های اکتشاف فضایی اتحادیه اروپا هستند.

جهت اخذ ویزای شنگن و اقامت اروپا می توانید بر تجربه و دانش وکلا و کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تکیه کنید و مهاجرتی آسان داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *