مهاجرت تحصیلی آذربایجان

رشته هوافضا در آذربایجان

رشته هوافضا در آذربایجان

رشته هوافضا در آذربایجان از رشته های نوپا و تازه تاسیس است. علاقه مندان می توانند در چند موسسه به ویژه آکادمی ملی هوانوردی تحصیل کنند. آذربایجان به دنبال پیشرفت و توسعه صنعت هوافضای خود است. در این راستا آژانس هوافضا را تاسیس کرد و ماهواره آذرکسموس را به فضا پرتاب کرد. علاقه مندان به تحصیل این رشته می توانند با دریافت ویزای تحصیلی و مجوز اقامت در این کشور تحصیل کنند. زبان تحصیل در این کشور ترکی و انگلیسی است و علاقه مندان می بایست این زبان ها را مسلط باشند. جهت دریافت مشاوره و انتخاب بهترین مقصد برای تحصیل و زندگی می توانید از تجربه و دانش گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

صنعت رشته هوافضا در آذربایجان

برنامه فضایی آذربایجان بیشتر از طریق همکاری بین المللی در دوران اتحاد جماهیر شوروی انجام می شود. چند کارخانه آذربایجان برای پروژه های فضایی اتحاد جماهیر شوروی تجهیزات تولید کردند. این برنامه شامل توالی مأموریت های ماهواره ای، هم مأموریت های ملی و هم با همکاری سایر ملل است. این صنعت که از زمان اتحاد جماهیر شوروی اس، به دلیل شکل گیری جدیدی که تحت برنامه دولت برای توسعه صنعت فضایی ایجاد شده، صنعت فضایی آذربایجان افزایش یافته است. از زمان پرتاب اولین ماهواره آذربایجان (Azerspace-1) علاقه به بخش فضایی و آگاهی به تدریج در بین مردم افزایش می یابد. بنابراین، در آذربایجان پتانسیل زیادی برای ارتقا فعالیت های مربوط به فضا تحت هماهنگی SGAC و برقراری ارتباط بین شبکه ملی فضایی جوان و SGAC وجود دارد.

اکنون، آذربایجان آژانس فضایی (آژانس ملی هوافضای آذربایجان، آناسا)، مرکز رصدخانه (رصدخانه اخترفیزیکی شماخی) و شرکت اپراتور ماهواره (Azercosmos OJSCo) خود را دارد. برخی فعالیت ها توسط این موسسات با دانشگاه های محلی برای دانشجویان علاقه مند به فن آوری های فضایی و ماهواره ای سازماندهی شده است. دانشجویان این فرصت را پیدا می کنند که از امکانات عملیاتی و تحقیقاتی بازدید کنند و در برنامه های کارآموزی و آموزشی در آنجا ثبت نام کنند.

درآمد کار رشته هوافضا در آذربایجان

میزان درآمد مشاغل رشته هوافضا در کشور آذربایجان با توجه به تعداد کم متخصصین در این زمینه بالاست. لذا در صورت داشتن تجربه کاری و مهارت می توانید در این کشور کار پیدا کنید و حقوق مناسبی بدست آورید. در حال حاضر حقوق ماهیانه کار در آذربایجان در رشته هوافضا به صورت متوسط 3790AZN (منات آذربایجان) در ماه است. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار در رشته هوافضا در کشور آذربایجان به میزان 1970AZN (منات آذربایجان) و در بیشترین حالت 5800AZN (منات آذربایجان) می باشد. در زمان انتشار این مقاله هر 1000AZN (منات آذربایجان) معادل 588$ (دلار) است. مهندسان در این بخش می توانند در موقعیت های زیر کار کنند:

  • مهندس سازه هواپیما
  • مهندس هوافضا
  • مهندس کنترل ترافیک هوایی
  • مهندس برق هواپیما
  • مهندس طراحی هواپیما
  • مهندس سوخت هواپیما
  • مهندس ساخت هواپیما
  • مهندس نگهداری هواپیما و سایر

میزان حقوق برخی از مشاغل کار در رشته هوافضا در کشور آذربایجان در نمودار زیر آورده شده است:

حقوق ماهیانه مشاغل هوافضا در آذربایجان

تحصیل رشته هوافضا در آذربایجان

تحصیل رشته هوافضا در کشور آذربایجان عمدتا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود. زبان تحصیل در این کشور آذربایجانی و انگلیسی است. البته برخی از برنامه ها به زبان روسی نیز ارائه می شود. افرادی که علاقه مند به تحصیل رشته هوافضا هستند باید شرایط دانشگاه را بررسی کرده و مدارک لازم را ارسال کنند. از جمله مدارک می توانند به مدرک زبان، مدرک تحصیلی ترجمه شده، پرداخت هزینه تحصیل در آذربایجان و مدارک شناسائی است. در صورت پذیرش می توانید در رشته مورد نظر خود در این کشور تحصیل کنید.

از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته هوانوردی و هوافضا در کشور آذربایجان شامل:

ردیفنام دانشگاه
1آکادمی ملی هوانوردی آذربایجان
2دانشگاه فنی آذربایجان
3آکادمی دولتی نفت آذربایجان

تحصیل رشته هوافضا در آکادمی ملی هوانوردی آذربایجان

پس از کسب استقلال جمهوری آذربایجان، به منظور تأمین کادرهای ملی در هواپیمایی کشوری، در 15 ژوئن 1992 پروفسور علی اف ایلیاس موسی به عنوان مدیر مرکز هوانوردی منصوب شد. کرسی های موضوعات فنی و انسانی عمومی زیر مرکز تشکیل شده بودند. دانشکده عملیات ترافیک هوایی در سال 1993 در مرکز ایجاد شد و کرسی های موجود در این دانشکده گنجانده شدند. تجهیزات ویژه هواپیمایی، صندلی های انگلیسی زبان ایجاد شد. از 24 فوریه 1994 مرکز آکادمی ملی هواپیمایی (NAA) نامگذاری شد. پروفسور ایلیاس علی اف به عنوان رئیس آکادمی منصوب شد. آکادمی ملی هواپیمایی فعالیت خود را با یک دانشکده، دو تخصص و 80 دانشجو آغاز کرد. دانشکده عملیات پرواز ترافیک هوایی و تحت آن، صندلی های پرواز هواپیما، ساخت و بهره برداری از هواپیماها و موتورهای هواپیمایی در سال 1994 ایجاد شد.

در همان سال، موسسه تحقیقات علمی هوانوردی (SRAI) در NAA تأسیس شد. بخش هایی از سازنده فناوری، اطلاعات فنی علمی و کاربرد تکنیک جدید، الکترونیک هواپیمایی و تکنیک جدید، کاربرد فناوری در SRAI ایجاد شده. این موسسه نقش مهمی در ایجاد امکانات جدید پرواز و زمینی که ایمنی پروازها و حل واقعی مشکلات علمی و فنی در هواپیمایی کشوری را فراهم می کند. از سال 1996، NAA دوره جدید توسعه خود را آغاز کرده است. موضوعات پرواز، رادیو تکنیک هواپیمایی و الکتروتکنیک، تجهیزات اتوماسیون و هواپیمایی، ناوبری هوایی و مدیریت ترافیک هوایی، اقتصاد هواپیمایی کشوری، فیزیک فنی و سایر در آکادمی در این دوره تشکیل شد. باید ویزای دانشجویی آذربایجان را برای تحصیلات در این کشور اخذ کنید.

تحصیل رشته هوافضا در آکادمی ملی هوانوردی آذربایجان

توسعه صنعت هوافضا در آذربایجان

روند استقرار و توسعه بیشتر صنعت هوافضا در آذربایجان با حمایت و مراقبت مداوم توسط آموزش عالی به جلو کشیده شده است. آقای الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان، به منظور توسعه بخش ICT در کشور در نیمه اول سال 2008 ایجاد یک صنعت هوافضا مدرن در آذربایجان و پرتاب ماهواره مخابراتی کشور را ضروری دانست. اجرای چنین کاری که ناشی از سیاست دولت در زمینه متنوع سازی اقتصاد و اولویت بندی ICT به عنوان دومین بخش اصلی اقتصادی پس از صنعت نفت و گاز بود، به وزارت ارتباطات و فن آوری محول شد. این آغاز مسیر تاریخی توسعه صنعت ملی هوافضای آذربایجان بود. برای تحقق اولین پروژه ماهواره ای آذربایجان، وزارتخانه برای اتحادیه بین المللی مخابرات برای فرآیند تخصیص شکاف مداری درخواست کرد.

به موازات این، در آگوست 2009 برنامه دولتی ایجاد و توسعه صنعت فضایی در جمهوری آذربایجان امضا شد. در ماه می 2010 وزارت با ، اپراتور ماهواره ای مالزی، به توافق رسید که موقعیت GEO را در شکاف مداری 46 درجه شرقی متعلق به دولت مالزی اجاره دهد. در تاریخ 3 می 2010، با فرمان ریاست جمهوری Azercosmos با هدف اجرای پرتاب و بهره برداری از ماهواره های مخابراتی جمهوری آذربایجان تاسیس شد.

کاریابی مشاغل هوافضا در آذربایجان

در کشور آذربایجان می توانید به دنبال یک سمت مهندسی، تکنسین یا سمت اجرایی در یک شرکت هوافضا یا دفاعی در تمام بخش ها باشید. لذا باید در ابتدا به دنبال شرکت های فعال در این زمینه باشید. البته ممکن است در برخی از بخش ها که به صنعت دفاعی کشور مربوط می شود نیروی خارجی پذیرفته نشود. در هر صورت برای جستجوی شرکت های هوافضا می توانید از اینترنت استفاده کنید و لیست شرکت ها را پیدا کنید. با برقراری ارتباط با آنها درخواست خود را مطرح کرده و جهت کاریابی اقدام کنید. در صورت موفقیت با کسب پیشنهاد کاری می توانید برای دریافت ویزای کاری آذربایجان اقدام کنید.

روش خوب دیگر استفاده از قابلیت جستجوی مخاطب لینکدین به منظور یافتن تماس مناسب در مشاغل مورد نظر است. فیلتر مکانی را با همه مناطق در آذربایجان از پیش انتخاب کنید، نام شرکت مورد نظر را وارد کنید و به دنبال تماس با همان موقعیت هدفمند یا از بخش منابع انسانی باشید. همچنین می توانید از موسسات معتبر کاریابی در آذربایجان برای یافتن شغل مورد نظر استفاده کنید. با استفاده از تجربیات و دانش مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید از تمامی شرایط و قوانین مهاجرتی باخبر شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *