ویزای مسافرتی لیتوانی

راهنمای ویزای توریستی لیتوانی

راهنمای ویزای توریستی لیتوانی

مقاله راهنمای ویزای توریستی لیتوانی کمک زیادی به علاقه مندان در خصوص بازدید از بزرگترین و جنوبی ترین ‌ترین کشور در میان 3 جمهوری حوزه بالتیک در اروپا می کند. مقاله راهنمای ویزای توریستی لیتوانی توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است. هدف از راهنمای ویزای توریستی لیتوانی مطلع سازی هموطنان عزیز از شرایط سفر به کشور لیتوانی، شرایط کسب ویزای توریستی این کشور و سایر موارد مرتبط می باشد. این کشور یکی از بهترین مقاصد توریستی در بین کشورهای اروپایی می باشد هر ساله حداقل 1 میلیون نفر به این کشور سفر می کنند. در راهنمای ویزای توریستی لیتوانی شما می توانید با مراحل و مدارک مورد نیاز کسب ویزای توریستی کشور لیتوانی آشنا شوید.

  • شرایط لازم برای سفر توریستی به این کشور چگونه می باشد؟
  • مراحل و مدارک ویزای توریستی این کشور چه مواردی می باشد؟

شرایط سفر به لیتوانی

لیتوانی به دلیل نزدیک بودن به دایره قطب شمال یک کشور سرد به شمار می رود و در نتیجه، از بسیاری از کشورهای دنیا سردتر است. بنابراین، وجود مناظر کوهستانی در این کشور تعجب آور نیست. با این حال، این کشور همچنین دارای سواحل خاصی است که موجب جذب گردشگران زیادی به لیتوانی می شود و به طور کلی ترکیبی از کوهستان و سواحل چیزی است که گردشگران را به کشور لیتوانی جلب می کند. صنعت گردشگری بیش از 6% از سهم GDO کشور را به طور مستقیم دارا می باشد. علاوه بر این، بیش از 1.5 میلیون گردشگر در سال از لیتوانی دیدن می کنند. این تعداد نسبتاً زیادی برای کشوری با اندازه کوچک است. بازدید کنندگان اضافی از این کشور شامل گردشگران پزشکی نیز می شوند. بخش خدمات پزشکی این کشور یکی از ارزان ترین قیمت ها در اروپا به حساب می آید.

کسب ویزای توریستی این کشور برای شهروندان ایرانی برای بازدید از این کشور الزامی است. با این وجود، در صورت داشتن ویزای شنگن، ممکن است به ویزای این کشور احتیاج نداشته باشید. به یاد داشته باشید که این ویزا فقط به شما امکان می دهد، برای مدت کوتاهی به این کشور سفر کنید. اگر به مدت طولانی تری نیاز به بازدید از لیتوانی دارید، به ویزای ملی لیتوانی نیاز خواهید داشت. لیتوانی از سال 2007 عضو اتحادیه اروپا بوده است.

متقاضیانی که دارای ویزای شنگن هستند می توانند وارد خاک این کشور شوند. البته با در نظر گرفتن نوع ویزای متقاضیان، محدودیت هایی برای اقامت این کشور وجود دارد. متقاضیانی که برای بازدید از این کشور به صورت موقت وارد خاک این کشور می شوند قادر به اشتغال و تحصیل نخواهند بود. برای کار و زندگی در این کشور متقاضیان باید اقدام به مهاجرت کاری یا مهاجرت تحصیلی به این کشور کنند.

بررسی ویزای توریستی لیتوانی

جنگل ‌های کاج، خطوط ساحلی خیره ‌کننده با تپه‌ های شنی، کهربا، معماری قرون وسطایی و گوتیک در پایتخت ویلنیوس، تنها تعدادی از خوراکی ‌های بصری است که لیتوانی به گردشگران خود ارائه می ‌کند. به لطف ویزای توریستی لیتوانی، این کشور شینگن مدتی است که آغوش خود را به روی گردشگران خارجی باز کرده است. گاهی اوقات به عنوان ویزای توریستی شینگن لیتوانی شناخته می شود.

این دسته از نوع شینگن C برای گردشگرانی که تنها با هدف گردشگری از لیتوانی بازدید می کنند صادر می شود. ویزای توریستی لیتوانی برای حداکثر مدت اقامت 90 روز در یک دوره 180 روزه صادر می شود و می توان آن را با گزینه های یک بار ورود، دو بار ورود یا حتی چند ورودی دریافت کرد. از آنجایی که یک عضو شینگن است، این مجوز می تواند برای ورود به سایر کشورهای شینگن نیز مورد استفاده قرار گیرد، مشروط بر اینکه شرایط را داشته باشید.

در این بخش شاهد مراحل اخذ ویزای توریستی لیتوانی هستید:

مراحل اخذ ویزای توریستی لیتوانی

چرا لیتوانی؟

بازدید از این کشور می تواند بهترین خاطره ها را برای شما رقم بزند. لذت بردن از آب و هوای این کشور در تمام فصول امکان پذیر است اما باید توجه ویژه ای داشته باشید تا لباس های خود را با زمان سال مطابقت دهید. آب و هوا این کشور به عنوان یک آب و هوای معمولی اروپایی، تحت تأثیر قاره با تابستانهای گرم و خشک و زمستان های نسبتاً شدید توصیف می شود. علاوه بر این، لازم به ذکر است که لیتوانی یک کشور بسیار امن است. این کشور در فهرست صلح جهانی 2017 از بین 163 کشور در رتبه 37 قرار گرفت و براساس شاخص جهانی تروریسم، به لیتوانی نمره صفر  می شود. این کشور یک مقصد عالی برای علاقه مندان به ماجراجویی است و دارای تعداد زیادی جنگل، دریاچه، سواحل و پارک های ملی است.

همچنین یکی از مهمترین دلایل مهاجرت به این کشور، تحصیل در این کشور می باشد. در هر صورت، طبیعت و پارک های ملی این کشور مکان های بسیار خوبی برای بازدید می باشند. پارک ملی Aukštaitija قدیمی ترین پارک ملی است که دارای 126 دریاچه بزرگ است. در این پارک ملی، جنگل های باستانی بلوط، رودخانه های نفیس، دریاچه های عمیق و روستاهای قدیمی را خواهید یافت. تمام این جذابیت ها موجب افزایش تعداد گردشگران در این کشور شده است. از این رو لیتوانی به مقصدی جذاب برای مهاجرت تبدیل شده است.

مراحل کسب و راهنمای ویزای توریستی لیتوانی

همانطور که گفته شد، هموطنان عزیز برای مسافرت به این کشور بایستی ویزای توریستی این کشور (ویزای کوتاه مدت شنگن) را کسب کنند. در جدول زیر به مراحل کسب و راهنمای ویزای توریستی این کشور اشاره شده است:

مراحلامور
1جمع آوری اسناد مورد نیاز
2دریافت و تکمیل فرم (حضوری یا آنلاین)
3آپلود یا ارائه مدارک مورد نیاز به همراه فرم
4پرداخت هزینه درخواست ویزا
5انتظار برای بررسی شدن مدارک و تصمیم گیری اداره مهاجرت لیتوانی
6کسب ویزا و مجوز ورود به فنلاند (موقت)
7خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل برای ورود به خاک این کشور

به طور کلی توصیه می شود متقاضیان برای سفر به کشورهای خارجی و همچنین مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی و یا مهاجرت از روش های مختلف به کشورهای خارجی، بیمه درمانی یا مسافرتی معتبر داشته باشند. علاوه بر این، متقاضیان باید پاسپورت معتبر داشته باشند و کپی صفحات پاسپورت و ویزاهایی که قبلا کسب کرده بودن را ارائه دهند. در لیست زیر به طور دقیق تر به مدارک لازم جهت کسب ویزای توریستی کشور لیتوانی اشاره شده است:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک و اسناد بیمه درمانی
  • مدارک و اسناد شناسایی
  • برنامه سفر
  • اثبات داشتن توان مالی کافی
  • اثبات رزرو هتل
  • ارائه مدارک پزشکی مورد نیاز برای اثبات نداشتن بیماری خاص

وقت مصاحبه و راهنمای ویزای توریستی لیتوانی

وقت مصاحبه و راهنمای ویزای توریستی لیتوانی

ویزای توریستی این کشور را می توان به راحتی با داشتن شرایط مورد نیاز دریافت کرد. برای بارگیری فرم درخواست ویزا به صورت الکترونیکی، باید به سایت اداره مهاجرت این کشور مراجعه کنید. لطفاً توجه داشته باشید که شما نمی توانید به صورت دستی فرم درخواست را پر کنید زیرا بررسی پرونده متقاضیان در صورتی انجام می شود که فرم درخواست ویزای الکترونیکی آنها به صورت آنلاین پرداخت شده باشد و فرم درخواست حتما باید به صورت الکترونیکی پر شود. علاوه بر این، شما نیاز به امضاء برنامه و ضمیمه عکس ها و اسناد مورد نیاز دارید. برای کسب ویزا، متقاضیان می باید برای مصاحبه به سفارت این کشور مراجعه کنند. به یاد داشته باشید که شرکت در مصاحبه اخذ ویزا در سفارت این کشور نیاز به رزرو وقت دارد.

برای رزرو وقت ملاقات، متقاضیان بایستی مراحل زیر را دنبال کنند:

  • مرحله اول: برنامه را پر کرده و کلیه اسناد مورد نیاز را ضمیمه کنید.
  • مرحله دوم: درخواست خود را در سفارت لیتوانی اعلام کنید.
  • مرحله سوم: رزرو وقت ملاقات یا مصاحبه (به صورت آنلاین یا حضوری)

لازم به ذکر است که هیچ کس مجاز نیست متقاضیان را در مصاحبه همراهی کند، اما استثنائاتی وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • در صورتی که متقاضیان زیر 18 سال سن داشته باشند. (به همراه والدین خود در جلسه مصاحبه حاضر شوند)
  • اگر به دلیل ناتوانی یا سلامتی متقاضیان به کمک نیاز داشته باشند.

اگر قصد دارید با روش های مهاجرت به لیتوانی و کسب اقامت لیتوانی آشنا شوید می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات مکرر در خصوص راهنمای ویزای توریستی لیتوانی

در این بخش از مطلب به سوالات مکرر شما در خصوص راهنمای ویزای توریستی لیتوانی پاسخ داده ایم:

  • مدت اعتبار ویزای توریستی لیتوانی چند روز است؟ ویزای توریستی لیتوانی برای حداکثر مدت اقامت 90 روز در یک دوره 180 روزه صادر می شود.
  • مدارک لازم برای ویزای توریستی لیتوانی چیست؟ پاسپورت معتبر-مدارک و اسناد بیمه درمانی-مدارک و اسناد شناسایی-برنامه سفر-اثبات داشتن توان مالی کافی-اثبات رزرو هتل-ارائه مدارک پزشکی مورد نیاز برای اثبات نداشتن بیماری خاص
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *