مهاجرت تحصیلی انگلستان

دوره ALEVEL چیست و چرا باید ALEVEL بخوانیم؟

دوره ALEVEL چیست و چرا باید ALEVEL بخوانیم؟

سوال مهمی که در این مقاله پاسخ داده خواهد شد این است که دوره ALEVEL چیست و چرا باید ALEVEL بخوانیم؟ در این مقاله این مبحث بررسی می شود. این دوره که برای دانش آموزان با سن 15 سال به بالا مناسب می باشد. دروس این دوره 3 الی 4 درس می باشد با این توضیح که هر مقدار که دانشجو موفق به کسب نمره بالاتر از آزمون A-level شده باشد، شانس ورود دانشجو به دانشگاه با سطحی بالاتر افزایش خواهد یافت.

برای وارد شدن به این‌ دوره‌ با شركت‌ در امتحانات‌ مخصوص به سال 10 و ‌به پایان رساندن سال 11 ممکن می باشد. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کسب تجربه های مفید در این زمینه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

تحصيل‌ در دوره های دانشگاهی ALEVEL در انگلستان

درجه بندی نمرات دروس دوره A-level به صورت A.B.C.D.E می باشد و متقاضیانی که دست کم در 2 درس موفق شوند نمره های A.B.C را کسب خواهند نمود. به طور مستقیم و بی واسطه موفق به ورود به دانشگاه می شوند. با این توضیح که رتبه دانشگاهی این شخص دارای ارتباط مستقیم با این نمرات می باشد و متقاضیانی که نمره کسب شده آنان E.D باشد قادر به ورود به این دوره کارشناسی نمی باشند. می باید وارد دوره های با سطح پایین تر H.N.D یا مراکزی با رتبه و کیفیت به مراتب پایین تر شوند.

در اولین گام دوره های A-Level متقاضیان به صورت تخصصی گروه بندی می شوند. دانش آموزان با توجه به توانایی های خود وارد دوره A-Level تخصصی رشته مورد علاقه خود می شوند. برای نمونه متقاضیانی که متمایل به تحصیل در رشته پزشکی می باشند، از ابتدا می باید برای ورود به دوره A-Level in Medicine اقدام کنند. دوره A-Levels که اصلی ترین دوره عمومی و مختص برای دانش آموزان در کشورهای انگلستان و ولز می باشد برای ادامه تحصیل دادن با هدف وارد شدن به مقاطع تحصیلات تکمیلی می باشد و مدت ادامه تحصیل این دوره معمولا 2 سال می باشد.

دوره AS انگلستان

دانش آموزان در این دوره در سال اول (AS) به طور معمول بین 4 تا 5 درس را انتخاب می نمایند و در سال دوم (A2) به طور معمول بین 3 تا 4 درس را انتخاب می کند. به طور معمول برای ورود به رشته های خوب و دانشگاه های ممتاز 8 درس انتخاب می شود که نمره هر درس از نمره 4 محاسبه می شود، پس در نتیجه نمره A-level از مجموع نمرات تمام دروس یعنی 32 محاسبه می شود.

البته به طور معمول این 8 درس دارای 4 موضوع می باشند. به عنوان مثال برای ورود به پزشکی دانش آموز می باید در سال اول 4 درس بیولوژی، ریاضیات، فیزیک و شیمی را با موفقیت پشت سر بگذارد و همین دروس دوباره در سال دوم تکرار می شود و هر 4 درس در هر سال امتحان داده می شود. به عبارتی نمره نهائی A-level یا از 32 است مثلا 28 از نمره سه دوم تکرار می شوند. در نتیجه هر دانش آموز باید 2 یا به شکل 4 تا *A می باشند. به عنوان مثال میانگین درس شیمی در 2 سال نمره B، فیزیک C، ریاضیات B و درس بیولوژی A شده باشد. در خصوص تحصیل در انگستان ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

پاسخ سوال دوره ALEVEL چیست و چرا باید ALEVEL بخوانیم؟

انتخاب موضوع برای دانش آموزان ALEVEL

هیچ موضوع اجباری با ALEVEL وجود ندارد. در عوض، دانش ‌آموزان آزادند موضوعاتی را انتخاب کنند که بیشتر به آن ‌ها علاقه دارد یا فکر می ‌کنند برای تحصیلات یا شغل آینده‌ بیشترین سود را برای آنها خواهد داشت. دانش ‌آموزان معمولا 3 ALEVEL را مطالعه می‌ کنند. موضوعات شامل:

  • زبان و ادبیات انگلیسی
  • زبان و ادبیات فرانسوی
  • ریاضیات
  • زیست‌ شناسی
  • فیزیک
  • شیمی
  • تاریخ
  • جغرافیا
  • روان‌ شناسی
  • اقتصاد
  • هنر
  • فناوری اطلاعات
  • زبان‌های خارجی مدرن مانند آلمانی و اسپانیایی

همیشه بهتر است از قبل بررسی کنید که مؤسسه ای که در نظر دارید چه موضوعاتی را ارائه می دهد. زیرا، این موضوع از مدرسه ای به مدرسه دیگر متفاوت است.

مهم ترین معیارهای انتخاب رشته های ALEVEL عبارتند از:

  • نگاه کردن به آنچه که احتمالا از آن لذت می برید و در آن خوب هستید. اگر از یک موضوع لذت می برید یا قبلا در آن توانایی دارید، به احتمال زیاد موفق خواهید شد.
  • آیا دروس یا نمرات خاصی وجود دارد که ممکن است به آن نیاز داشته باشید؟ اگر شغل، شغل یا مطالعه بیشتری در ذهن دارید، ممکن است نیاز به انتخاب ALEVEL خاص برای برآوردن شرایط ورود داشته باشید.
  • چقدر می خواهید انتخاب های شغلی و تحصیلی آینده خود را باز نگه دارید؟

در خصوص مهاجرت به انگلستان بهتر است ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

پاسخ سوال دوره ALEVEL چیست و چرا باید ALEVEL بخوانیم؟

یکی از دوره های پایه آموزشی در کشور انگلیس می باشد. دانش آموزان کشور انگلیس پس از تمام نمودن دوره GCSE تنها از این روش می توانند موفق به ورود به دوره تحصیلات تکمیلی شوند. در صورتی که دانشجویان بین المللی دارای حق انتخاب خواهند بود. شرط لازم برای تحصیل در یکی از رشته های پزشکی، رشته دندانپزشکی، رشته دامپزشکی این است که آزمون دوره A-Level را با موفقیت پشت سر بگذراند.

برای شرکت در این دوره متقاضی می باید از شرایط زیر برخوردار باشد:

  • حداقل سن متقاضی 16 سال کامل باشد.
  • برای تحصیل در رشته های پزشکی، رشته دامپزشکی، رشته دندانپزشکی باید موفق به اخذ مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی شوند و دوره 2 ساله A-Level را بخوانند و در صورت موفقیت در آزمون سراسری این دوره جذب دانشگاه های انگلستان در این دوره ها شوند.
  • برای تحصیل در هر رشته ای به غیر از رشته های پزشکی، اگر موفق به گرفتن دیپلم یا گذراندن دوره پیش دانشگاهی باشند و حداقل 17 سال سن داشته باشند بهتر است دوره Foundation را انتخاب نمایند.
  • این دوره که به صورت فشرده یک ساله نیز برگزار می شود که در این صورت دانش آموز بایستی 3 درس از دروس مختص به سال AS و 3 درس از دروس مختص به سال A2 را در بر داشته باشد. در مدت زمان یک سال در امتحانات پایانی شرکت نماید.

دانش آموزان بعد از پایان رساندن دوره A-LEVEL وارد دوره کارشناسی می شوند. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله تحصیل دندانپزشکی در انگلستان را از طریق لینک مذکور مطالعه فرمایید.

نحوه ورود به دانشگاه از طریق ALEVELS

پر کردن فرم UCAS بر اساس رشته و توانایی های دانش آموز (فرم UCAS مثل فرم انتخاب رشته دانشگاه های کشور ایران است که باید در 5 رشته از دانشگاه های گوناگون در این فرم تکمیل شود. فرم مربوطه که بر طبق علاقه شخصی دانشجو به دانشگاه و رشته دارای ارتباط و نیز میزان توانایی دانشجو باید تکمیل شود. دانشجویی که می خواهد به رشته معماری ورود کند. دانشگاه هایی که حاوی این رشته می باشند را رتبه بندی می کند.

در انتخاب رشته پزشکی و رشته دندانپزشکی به جزء نمرات آزمون ALEVELS امتحان UKCAT نیز لازم می باشد و دانشجویان حداکثر 4 رشته را در فرم UCAS تکمیل کنند و انتخاب آخر باید رشته ای متفاوت باشد. متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد. هم چنین مقاله رشته اقتصاد در انگلستان را می توانید مطالعه فرمایید.

4.9/5 - (18 امتیاز)

9 دیدگاه برای “دوره ALEVEL چیست و چرا باید ALEVEL بخوانیم؟

  1. رامین گفت:

    برای انگلیس چقدر شانس ویزا وجود داره

  2. ali ram گفت:

    بابت مطلب خوبتون تشکر میکنم می خواستم بدونم این آزمون فقط مختص کشو آلمان هست

  3. مهراد گفت:

    برای این دوره ها باید حتما آیلتس داشت ؟ میشه با آیلتس 4.5 هم اقدام کرد؟

  4. عرشیا شجاعی نسب گفت:

    خیلی مطالبتون مفید بود تشکر

  5. تبسم فرجی گفت:

    سلام آیا برای ورود به همه رشته ها باید دوره های alevel خواند؟

  6. اسد الدین جمال آبادی گفت:

    سلام. ببخشید در مورد نحوه پذیرش توی دانشگاه های این کشور بازم اطلاعات بزارین

  7. هما محمدی گفت:

    سپاس گزارم

  8. asal گفت:

    جالب بود .

  9. diana گفت:

    بسیار از مطالب خوبتون ممنونم.سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *