مهاجرت تحصیلی روسیه

دندانپزشکی در روسیه

دندانپزشکی در روسیه

رشته دندانپزشکی یکی از رشته های پرمخاطب در دنیا محسوب می شود، تحصیل دندانپزشکی در روسیه در سال 2023 برای متقاضیان امکان پذیر می باشد. تحصیل دندانپزشکی نیز همانند تحصیل پزشکی در این کشور شرایط جذابی برای دانشجویان خارجی دارد. متقاضیان می توانند با شرایطی نسبتا آسان پذیرش دانشگاه مورد نظر را به دست آورده و با هزینه های کمتر از سایر کشورها دوره های تحصیلی خود را بگذرانند. تحصیل دندانپزشکی در روسیه برای متقاضیان ایرانی علاوه بر نزدیکی این کشور به ایران این حسن را دارد که دانشگاه های پزشکی این کشور مورد تایید وزارت بهداشت می باشند. در مقاله پیش رو که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش در آمده است سعی داریم به بررسی شرایط تحصیل دندانپزشکی در روسیه بپردازیم. اگر شما نیز برای ادامه تحصیل دانشگاه های روسیه را انتخاب کرده اید تا پایان ما را همراهی کنید.

  • شرایط تحصیل دندانپزشکی در روسیه به چه صورت می باشد؟
  • امکانات دانشگاه های دندانپزشکی روسیه به چه صورت می باشد؟

سیستم آموزش در روسیه از معتبرترین سیستم های آموزشی جهان است که طی گزارش رقابت پذیری جهانی در سال 2016-2017 مجمع جهانی اقتصاد رتبه 43 را دارد. علاوه بر این موضوع نرخ باسوادی بزرگسالان در این کشور در سال 2018 به میزان 99.73% بود.

اینفوگرافی تحصیل دندانپزشکی در روسیه

شرایط تحصیل دندانپزشکی در روسیه در سال 2023

در رابطه با شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی در این کشور می توان گفت متقاضیان برای تحصیل باید در آزمون ورودی شرکت نمایند تا سطح دانش آن ها بررسی شود، این آزمون در زمینه های زیست شناسی، شیمی و زبان برگزار می شود. دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی کشور روسیه از سطح علمی بالایی برخوردار می باشند و مدارک تحصیلی دریافت شده در سراسر دنیا دارای اعتبار می باشد. زبان آموزش در دانشگاه های روسیه زبان روسی و زبان انگلیسی می باشد، متقاضیانی که قصد دارند به زبان روسی ادامه تحصیل دهند باید ابتدا در دوره ای پادفک که طول مدت آن 10 ماه می باشد، شرکت کنند.

شرح دوره پادفک پیشنیاز دندانپزشکی در روسیه

تحصیل در دوره پادفک روسیه برای متقاضیانی که قصد تحصیل به زبان روسی را دارند، الزامی می باشد. در دوره آموزشی پادفک دانشجویان علاوه بر آموزش زبان روسی جهت آشنایی با لغات تخصصی دندانپزشکی باید مقدمات چند درس را بیاموزند. اما متقاضیانی که قصد دارند به زبان انگلیسی ادامه تحصیل دهند باید مدرک معتبر IELTS 5.5 یا مدرک TOEFL معادل با مدرک IELTS را ارائه نمایند. طول مدت تحصیل در رشته دندانپزشکی در روسیه 5 سال و طول مدت تحصیل دندانپزشکی به زبان روسی به دلیل شرکت در دوره پادفک 6 سال می باشد. در خصوص کسب آگاهی در باب دوره های پادفک پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله تحصیل در دوره پادفک روسیه می باشد.

دانشگاه های معتبر پزشکی در روسیه

برای تحصیل در کشور روسیه متقاضیان باید ابتدا با ارسال مدارکی مانند: مدرک تحصیلی مقطع پیش دانشگاهی و دیپلم و ریز نمرات، مدرک معتبر زبان، گواهی تمکن مالی، اسکن صفحه اول پاسپورت معتبر و تکمیل فرم مربوطه پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را به دست آورند. بدین منظور لازم است دانشجو دانشگاه های معتبر پزشکی این کشور را بشناسد، دانشگاه های معتبر در این کشور عبارتند از:

  • انستیتو دندانپزشکی مسکو
  • آکادمی پزشکی سنت پترزبورگ
  • دانشگاه کازان
  • دانشگاه دوستی ملل
  • دانشگاه نووسیبرسک
  • دانشگاه اوگانبرگ
  • دانشگاه پاولوف
  • دانشگاه سچینوا در مسکو
  • دانشگاه چشم پزشکی فیدروف

امکانات دانشگاه های پزشکی روسیه

اگر تصمیم به تحصیل در خارج از کشور گرفتید، مطمئناً وقت زیادی را در دانشگاه می گذرانید. مهمترین چیز این است که وقتی از آسایش خانه خارج می شویم، زندگی راحت داشته باشیم. زیرساخت های اصلی موجود در دانشگاه های روسیه شامل موارد زیر است:

  • خوابگاه و سالن های استراحتی
  • آزمایشگاه های مجهز
  • سالن های سخنرانی مجهز به آخرین فن آوری
  • کتابخانه پزشکی
  • سالن های غذاخوری و رستوران ها

خدمات داخل سایت مانند یک داروخانه در محل دانشگاه، مرکز مشاوره، بانک و فروشگاه های مواد غذایی، فرصت های تفریحی مانند مراکز تناسب اندام، سالن های بدنسازی، استخر و زمین بسکتبال نیز از دیگر موارد و امکانات دانشگاه های روسیه در سال 2023 می باشند.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در روسیه 2023

لیست دانشگاه های مورد تایید 2023 به شرح زیر می باشد:

ردیفاسم دانشگاهاسم شهررتبه TIMES 2023
1A.I Evdokimov Moscow State University of Medicine and Dentistryمسکو5110
2Lomonosow Moscow State Universityمسکو189
3Novosibirsk State Universityنووسیبریک501
4 Pavlov First Saint Petersburg State medical Universityسنت بترزبورگ601
5Sechenov First Moscow State Medical Universityمسکو12273

درباره دانشگاه دولتی پزشکی و دندانپزشکی مسکو

دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی دولتی AI Evdokimov مسکو در وزارت بهداشت فدراسیون روسیه رئیس سازمان آموزش عالی دندانپزشکی و هماهنگ کننده یک کلاستر دندانپزشکی در پایتخت روسیه است. قدمت آن به سال 1892 برمی گردد و متعاقباً به خانه مراقبت های دندانی شوروی تبدیل شد. سنت‌های سرشار از فرهنگ، مدرسه بالینی بزرگ امپراتوری، محبوبیت دائمی MSUMD در بین شرکت‌کنندگان و متخصصان، بهبود مهارت‌های حرفه‌ای در برنامه‌های تحصیلات تکمیلی، پتانسیل علمی عظیم و شناخت بین‌المللی گواه این امر است. تدریس به زبان روسی انجام می شود. دوره های تمام وقت. پردیس اصلی فعالیت علمی خود را در سال 1922 آغاز کرد.

MSUMD مجهز به تجهیزات آموزشی مدرن، کلینیک ‌ها و آزمایشگاه ‌هایی است که بر اساس آنها 11 دانشکده مانند دندانپزشکی، پزشکی، اقتصادی، دانشکده روان ‌شناسی بالینی، پزشکی کیفری، دانشکده آموزش پس از صلاحیت، آموزش حرفه ‌ای متوسطه، دانشکده آموزش آموزشی و پرورشی، کار می ‌کنند. در دانشکده عالی پزشکی، دانشکده آمادگی پیش دانشگاهی، و دانشکده مددکاری اجتماعی. دانشگاه با حل اهداف اصلی در زمینه فعالیت های آموزشی، متخصصان واجد شرایط را با استفاده از سیستم های مدیریتی مدرن و کنترل تضمین کننده کیفیت بالای آموزش تربیت می کند، وارد تخصص های جدید می شود، برنامه های تخصصی آموزشی نخبگان و انبوه را توسعه می دهد، وظایف مرکز مرکزی توسعه را تحقق می بخشد. در دانشگاه، پیشرفته ‌ترین روش‌ های آموزشی دانشجویان با استفاده از کتاب‌ های درسی مدرن و راهنمایی آموزشی استفاده می‌شود. در کتابخانه MSUMD کاتالوگ الکترونیکی 10000 واحدی تهیه و در فرآیند آموزش پیاده سازی شده است.

ویزای تحصیلی روسیه

پس از آنکه دانشجو پذیرش دانشگاه مورد نظر را به دست آورد باید اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی روسیه انجام دهد. برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه متقاضیان باید مدارکی که در ادامه به آنها اشاره می شود را تهیه کرده است. در زمان تعیین شده برای مصاحبه به سفارتخانه یا کنسولگری کشور روسیه ارائه نمایند.

  • دریافت فرم مربوط به اخذ ویزای تحصیلی و تکمیل آن
  • ارائه پاسپورت معتبر با حداقل 12 ماه اعتبار و 2 صفحه خالی
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای تحصیلی و ارائه رسید آن
  • ارائه گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • ارائه مدرک معتبر زبان
  • آخرین مدرک تحصیلی و پیش دانشگاهی
  • ترجمه کلیه مدارک تحصیلی
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • بیمه مسافرتی
  • گواهی ایدز (HIV)

شهریه تحصیل دندانپزشکی در روسیه

هزینه های تحصیل یکی از سوالات متداول متقاضیانی می باشد که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را دارند. همانطور که می دانید هزینه های تحصیل با توجه به دانشگاه انتخابی و مقطع تحصیلی شما متفاوت است. مهمترین هزینه مربوط به اجاره پرداخت ماهیانه می باشد که بدین شرح خواهد بود:

  • اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 2277846RUB (روبل روسیه)
  • اجاره آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر: 1543814RUB (روبل روسیه)

اما به طور میانگین هزینه تحصیل در روسیه و سایر هزینه ها بدین صورت می باشد:

آیتمهزینه ها به دلار
تحصیل10000$ الی 12000$ تحصیل به زبان روسی
دوره های پادفک4000$ الی 5000$
هزینه زندگی به صورت ماهانه500$
رفت و آمد10$
خوراک100$ الی $300
 اقامت روسیه50$ الی $250

شهریه تحصیل دندانپزشکی در روسیه

شهریه دانشگاه های دندانپزشکی روسیه در سال 2023

تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این بخش از مقاله مفتخر به بررسی شهریه و دلایل ثبت نام برای دانشگاه های دندانپزشکی مطابق با قوانین سال 2023 می باشد:

نام دانشگاهشهریه به روبل روسیه در سال 2022ددلاین ثبت نام
دانشگاه علوم پزشکی پدیاتری سن پترزبورگ242000RUBآگوست (August)
دانشگاه علوم پزشکی شماره یک مسکو (سچینوا)542000RUBژوئن (June)، آگوست (August) و اکتبر (October)
542000RUB
دانشگاه علوم پزشکی مچنیکف سن پترزبورگ322000RUBژوئیه (July) و آگوست (August)
دانشگاه علوم پزشکی کازان

335000RUBژوئن (June)
335000RUB

تخصص دندانپزشکی در روسیه

تخصص دندانپزشکی در روسیه یکی از پرطرفدارترین رشته ‌های پزشکی در بین سایر حرفه ‌های پزشکی می ‌باشد. برنامه مدرک تخصصی امکان مطالعه پیشرفته موضوعات خاص مانند بیماری ‌های مخاط دهان، دندانپزشکی بالینی، دندانپزشکی کودکان، جراحی ترمیمی دهان و غیره را برای دانشجویان فراهم می‌کند. همچنین در رشته های علوم طبیعی، پزشکی-بیولوژیکی و بشردوستانه می توانید مطالعه کنید. فارغ التحصیل دانش گسترده ای خواهد داشت که به او امکان می دهد آزادانه در فن آوری ها و روش های تشخیص پزشکی مدرن حرکت کند و بر تکنیک های مهارت عملی که الزامات امروزی را در سطح بالایی برآورده می کند تسلط یابد.  در سال دوم دانشجویان دانش و مهارت ‌های اولیه را در کلاس‌ های تخصصی مجهز می‌کنند، جایی که شرایط پذیرش واقعی دندانپزشکی شبیه ‌سازی می‌ شود. کلاس های درس مجهز به محل کار مدرن برای هر دانشجو است.

در دوره های ارشد، دانشجویان تحت هدایت معلمان بخش های تخصصی، با استفاده از تجهیزات و مواد مدرن در کلینیک های بخش بهداشت و درمان روسیه، از بیماران واقعی مراقبت می کنند. دانشجویان این فرصت را دارند که در کلاس های کارشناسی ارشد در نمایشگاه های بین المللی دندانپزشکی شرکت کنند تا تجربه جامعه بین المللی دندانپزشکی در زمینه آموزش پزشکی و دستاوردهای علم و فناوری روز را مطالعه کنند. به فارغ التحصیلی که بر برنامه آموزشی در تخصص دندانپزشکی در روسیه تسلط یافته و گواهینامه نهایی دولتی را با موفقیت گذرانده است، مدرک “دندانپزشک عمومی” اعطاء می شود.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در روسیه

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه رودن روسیه

فارغ التحصیلان تخصص دندانپزشکی با تحصیلات عالی که مایلند پتانسیل فکری خود را در زمینه علوم بنیادی به کار بندند، تحصیلات تکمیلی در تخصص دندانپزشکی را انتخاب می کنند، زیرا این رشته بسیار امیدوارکننده و جالب است. در طول تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه رودن روسیه، دانشجویان به طور مفصل پاتولوژی ترکیبی و تاکتیک های دندانپزشک در درمان بیماران مبتلا به بیماری های جسمی عمومی را مطالعه می کنند. لازم به ذکر است که در آموزش حرفه ای دانشجویان تحصیلات تکمیلی، توجه زیادی به مطالعه فناوری های نوین تشخیص و درمان بیماری های دندان و حفره دهان می شود. به عنوان مثال، مدل سازی 3 بعدی مدرن و فرز دندان مصنوعی (فناوری CAD\CAM)، رادیولوژی 3 بعدی، ایمپلنتولوژی، جراحی ترمیمی فک و صورت، پروتزهای پیچیده دندانی ارائه می شود.

زمینه های تحقیق:

  • تحقیق در زمینه دندانپزشکی درمانی، جراحی، ارتوپدی
  • تحقیق در زمینه دندانپزشکی کودکان
  • تحقیق در زمینه پیشگیری از بیماری های دندانی
  • تحقیق در مورد ارتودنسی
  • جراحی فک و صورت
  • بیماری های انکولوژیک
  • مراقبت های بهداشتی در دندانپزشکی
  • تحقیقات آماری

رشته های خاص:

  • روش تحقیق علمی
  • تاریخ و فلسفه علم
  • زبان خارجی
  • دندانپزشکی

تحصیل دندانپزشکی دانشگاه رودن روسیه

فرصت های شغلی دندانپزشکی در روسیه

هنگامی که یک نامزد مدرک لیسانس و مدت زمان مشخصی از دوره کارآموزی را به پایان رساند، واجد شرایط دریافت مجوز کار در دندانپزشکی است که توسط شورای دندانپزشکی دولتی آنها مجاز است. امروزه در بسیاری از کلینیک های دولتی و خصوصی، دندانپزشکان به شدت مورد توجه قرار می گیرند. پس از تخصص در رزیدنتی، فارغ التحصیلان می توانند به دنبال فرصت های شغلی دندانپزشکی در روسیه به عنوان درمانگر دندان، بهداشت دندان، ارتوپد دندان، جراح دندان کار کنند. فارغ التحصیلان مدرک تخصصی نیز می توانند به فعالیت های علمی بپردازند، وارد مقطع کارشناسی ارشد شوند، دکترا بگیرند یا در دانشگاه پزشکی تدریس کنند.

دندانپزشکان در روسیه

برای ورود به کشور روسیه و تحصیل در رشته دندانپزشکی نکات زیر را باید رعایت نمود:

  • یک دندانپزشک در این کشور zubnoiyvratch نامیده می شود.
  • مراکز دندانپزشکی بسیاری در این کشور وجود دارند، اگر چه اغلب آنها در شهرهای بزرگ، واقع شده اند.
  • هزینه دندانپزشکی در این کشور با بیمه پرداخت نمی شود. به استثنای کودکان، افراد مسن و سایر گروه های محروم
  • شغل دندانپزشکی یکی از شغل های پر درآمد در کشور روسیه محسوب می شود.

متقاضیان این رشته به ازای هر ساعت کار قانونی در این کشور حدود 1430RUB (روبل روسیه) دریافت می نمایند. همچنین میانگین دریافتی رشته دندانپزشکی در این کشور به 248000RUB (روبل روسیه) می رسد. این درآمد دندانپزشکان در این کشور از حداقل و حداکثر برخوردار می باشد که در سال 2022 بدین صورت خواهد بود:

حداقل و حداکثر درآمد دندانپزشکان در روسیه

مقایسه درآمد مشاغل مرتبط دندانپزشکی در روسیه

درآمد دندانپزشکان در این کشور با توجه به‌ معیارهایی مانند سن، جنسیت، تجربه کاری و میزان تحصیلات تعیین می گردد. دستمزد دندانپزشکان در این کشور به نسبت بسیاری از مشاغل این کشور، شرایط بهتری دارد که در نمودار زیر نیز این واقعیت به تصویر کشیده شده است.

دستمزد دندانپزشکان در روسیه

با مطالعه مقاله هزینه زندگی در روسیه اطلاعات بیشتر در رابطه هزینه های زندگی در این کشور به دست می آورید. با مطالعه مقاله فوق اطلاعاتی در خصوص تحصیل دندانپزشکی در روسیه به دست آوردید، برای کسب اطلاعات بیشتر و جامع در رابطه با شرایط تحصیل در کشور روسیه و اقامت پس از تحصیلی در این کشور می توانید با کارشناسان و وکلاء موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار در باب تحصیل دندانپزشکی در روسیه

در این بخش نظر شما را به سوالات پرتکرار در باب تحصیل دندانپزشکی در روسیه جلب می نمائیم:

  • برای ورود به رشته دندانپزشکی ر روسیه چه شرایطی لازم است؟ برای ورود به رشته دندان پزشکی در ابتدای امر گذراندن یک دوره پادفک 10 ماهه الزامی است زیرا این رشته به زبان روسی در روسیه برگزار می گردد. این دوره شامل زبان روسی، زیست و شیمی است. اگر شخصی علاقه مند به تحصیل در این رشته به زبان انگلیسی است باید مدرک آیلتس یا تافل ارائه دهد.
  • برترین دانشگاه ها برای تحصیل دندانپزشکی کدامند؟ کشور روسیه در زمینه تدریس رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی بسیار قدرتمند و با سطح علمی بالا عمل می کند. می توان گفت 5 دانشگاه مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران را نیز دارا است. از برترین این دانشگاه ها می توان به دانشگاه ملی مسکو، لومونوسوف، نووسیبریسک، سچینوا، پالوف، کازان و اوگانبرگ نام برد.
  • شهریه تحصیل دندانپزشکی در روسیه چقدر است؟ قطعا هزینه تحصیل و حتی زندگی دانشجویی با توجه به دانشگاه و شهر متفاوت است. اما به طور کلی می توان گفت دوره های پادفک بین 4000$ الی 5000$ (دلار) و خود رشته دندانپزشکی به زبان روسی سالیانه 10000$ الی 12000$ (دلار) هزینه دارد.
  • جهت اخذ ویزا برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه ارائه چه مدارکی الزامی است؟ گواهی پذیرش از دانشگاه مورد نظر و ارائه فرم تکمیل شده درخواست ویزا و همچنین رسید پرداخت شهریه و هزینه های ویزا الزامی است. ارائه گواهی تمکن مالی، آخرین مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات، برگه سلامت و عدم سوء پیشینه نیز باید ارائه گردد.
5/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “دندانپزشکی در روسیه

  1. hanie گفت:

    سلام وقتتون بخیر باشه من 18 سالمه کنکور دادم اما دندون قبول نشدم میخواستم برای تحصیل برم روسیه
    میخوام بدونم برای دندانپزشکی در روسیه ویزای همراه همزمان هم داره؟ و اینکه حتما باید برای دندانپزشکی در روسیه زبان روسی هم بلد باشیم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام برای بررسی ویزای همراه روسیه به شماره 02191003232 تماس بگیرید. امکان تحصیل به زبان انگلیسی هم برای شما وجود دارد.

  2. هدیه گفت:

    سلام من 19 سالمه و دیپلم تجربی دارم با معدل 16 می تونم برای دندانپزشکی بدون آزمون اقدام کنم؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام در خصوص مشاوره برای تحصیل در روسیه با شماره 02191003232 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *