مهاجرت تحصیلی روسیه

شرایط ویزای همراه روسیه

شرایط ویزای همراه روسیه

بررسی شرایط ویزای همراه روسیه با توجه به تغییر قوانین در این کشور حائز اهمیت است. روسیه در قبال ویزای همراه سخت گیری بسیاری می کند. بدین طریق که کلا این کشور برای مهاجرین دانشجو ویزای همراه نمی دهد. همچنین در تغییرات جدید نیز افرادی که دارای وضعیت اقامت از طریق کار به صورت عادی هستند نیز نمی توانند ویزای همراه دریافت کنند. همینطور که مشاهده می کنید شرایط ویزای همراه روسیه بسیار سخته شده است. در این کشور تنها افرای که دارای اقامت دائم و یا ویزای کار ماهر هستند می توانند از ویزای همراه استفاده کنند. چنانچه قصد اخذ اقامت همراه با خانواده خود را دارید می توانید از مشاوره و دانش متخصصین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

زندگی در روسیه

روسیه کشوری است که در وسعت وسیعی از اوراسیا گسترش یافته است. این کشور با 17.075.200 کیلومتر مربع مساحت، بزرگترین کشور جهان از نظر مساحت است که تقریباً 2 برابر قلمرو بزرگترین کشور بعدی، کانادا را پوشش می دهد. این کشور به عنوان هشتمین جمعیت بزرگ جهان قرار دارد. روسیه با کشورهای زیر نروژ، فنلاند، استونی، لتونی، لیتوانی، لهستان، بلاروس، اوکراین، گرجستان، آذربایجان، قزاقستان، چین، مغولستان و کره شمالی مرز زمینی و با آلاسکا، کانادا، ترکمنستان، ایران، ترکیه، سوئد و ژاپن از طریق دریایی همسایه است.

روسیه در رتبه بندی کلی شاخص زندگی رتبه 76 جهان است. از سال 2010، روسیه با 8 پله صعود در جدول رده بندی سال 2020 قرار دارد. روسیه در زمینه آموزش و کیفیت اقتصادی با قدرت است و عملکرد خوبی را دارد اما در آزادی شخصی ضعیف ترین است. بیشترین پیشرفت در مقایسه با یک دهه پیش در سرمایه اجتماعی بود.

بررسی شرایط ویزای همراه روسیه

ویزای همراه روسیه به طور کلی به منظر الحاق خانواده و پیوستن به یکدیگر است. این ویزای همراه امروز فقط به کسانی تعلق می گیرد که:

  • دارای وضعیت اقامت دائم در روسیه هستند.
  • تابعیت و پاسپورت روسیه را دریافت کرده اند.
  • به عنوان نیروی کار ماهر دارای مجوز کاری (HQS) هستند.
  • از طریق سرمایه گذاری کلان در این کشور اقامت کسب کرده اند.

افرادی که در دسته بالا قرار دارند می توانند برای اعضای خانواده خود در زیر ویزای همراه روسیه را اخذ کنند:

  • همسر
  • فرزند زیر 18 سال
  • پدر بزرگ و مادر بزرگ
  • والدین
  • فرزندخوانده ها

معمولا این ویزای همراه به صورت همزمان صادر نمی شود و پس از اقامت فرد در روسیه می تواند برای دریافت ویزای همراه اقدام کند. پس از ارائه مدارک و تکمیل فرم درخواست از طریق اداره مهاجرت بررسی می شود. در جدول زیر با توجه به وضعیت اقامت، امکان دریافت ویزای همراه روسیه مشخص شده است:

نوع اقامتشرایط ویزای همراه
دانشجوییندارد
کاری استانداردندارد
کاری ماهر (HQS)دارد
سرمایه گذاری در روسیهدارد
اقامت دائم و شهروندی روسیهدارد

در شکل زیر افراد واجد شرایط ویزای همراه روسیه را مشاهده می کنید:

افراد واجد شرایط ویزای همراه روسیه

تغییر قوانین و شرایط ویزای همراه روسیه

طبق تغییر قوانین روسیه بیشتر افراد تحت تکفل اتباع خارجی متقاضی کار در روسیه دیگر واجد شرایط دریافت وضعیت وابسته و ویزای همراه نیستند. فقط دارندگان مجوزهای متخصص واجد شرایط می توانند ویزای همراه را برای افراد وابسته حمایت کنند. افراد وابسته اکنون برای دریافت ویزای بازدید یا توریستی الزامی هستند و به مدت 90 روز در یک دوره 180 روزه محدود می شوند. افراد وابسته به اتباع خارجی که در حال حاضر تحت شرایط ویزای همراه در روسیه هستند، مجاز به تمدید وضعیت خود پس از انقضاء نیستند. فقط افراد وابسته به افرادی که دارای مجوز متخصص بسیار واجد شرایط (HQS) هستند می توانند برای وضعیت ویزای همراه واجد شرایط شوند. هر کسی که در حال حاضر دارای وضعیت وابسته است و توسط دارنده مجوز HQS حمایت مالی نمی شود، مجاز به تمدید وضعیت همراه خود پس از انقضاء نیست.

به صورت کلی افرادی که نمی توانند از ویزای همراه استفاده کنند می توانند از طریق ویزای توریستی برای ملاقات با اعضای خانواده خود در مدت 90 روز را در یک دوره 180 روزه در این کشور افدام کنند. ویزاهای توریستی اجازه ورود چندگانه را ندارند و نمی توانند به نوع دیگری از ویزا تمدید یا منتقل شوند. گمانه زنی درباره این تغییر در مقررات ویزا نشان می دهد که دولت روسیه ممکن است به دنبال تشویق اتباع خارجی برای درخواست مجوز تخصصی کار بیش از سایر ویزاهای پیش رو باشد. کارفرمایان هنگام استخدام اتباع خارجی باید از این روند آگاه باشند زیرا مجوز HQS حقوقی دارد که به منظور پوشش بیشتر کارمندان و افراد تحت تکفل آنها هنگام کار در روسیه است.

تغییر قوانین و شرایط ویزای همراه روسیه

شرایط ویزای همراه روسیه برای دارندگان مجوز HQS

اعضای خانواده کارمندان HQS از طریق فرمان شماره 3675-p مجاز به ورود به روسیه هستند. اگر اعضای خانواده در لیست تأیید MIA یا FSS باشند، اکنون می توانند وارد شوند. این تغییر بر کارمندان HQS، اعضای خانواده و کارفرمایان آنها تأثیر می گذارد. کارفرما باید از وزارت مسئول در روسیه درخواست کند تا برای ویزای همراه اقدام کند. برای کارمندان HQS و افراد تحت تکفل در مرز دیگر ارائه توافق نامه کار معتبر لازم نیست. اعضای خانواده کارمندان HQS، از جمله والدین، ​​فرزندان، همسران، فرزندخواندگان و فرزندان پذیرفته شده، اگر در لیست های ارسال شده به MIA و FSS باشند، می توانند وارد روسیه شوند.

فقط کارمندان HQS قبلاً مجاز به ورود به کشور بودند. افراد وابسته آنها یا مجاز به ورود به روسیه بودند و یا بنا به صلاحدید دولت به صورت موردی اجازه ورود به روسیه را نداشتند. این تغییر در مورد کارمندان HQS، کارفرمایان و اعضای خانواده آنها اعمال می شود. برای اینکه افراد وابسته به HQS تأیید شوند، کارفرما باید دادخواست را به وزارت مسئول روسیه ارائه دهد. این نیاز برای کارمند اصلی نیز به همین صورت است.

شرایط ویزای همراه روسیه برای دارندگان مجوز HQS

روادید الحاق در روسیه برای تابعین روسیه

ویزای 12 ماهه برای فرزندان و همسران و همچنین والدین، ​​مادربزرگ ها، مادربزرگ ها، نوه ها و خواهر و برادرهای شهروندان روسیه در دسترس خواهد بود. این اقوام می توانند برای ویزاهای خصوصی طولانی مدت تا حداکثر 1 سال اقدام کنند. تمام آنچه که آنها نیاز دارند این است که یک فرم کتبی توسط یکی از اعضای خانواده که تابعیت روسیه دارد ارائه شود. بستگان شهروندان روسی همچنین برای حفظ حق خود برای تمدید ویزا دیگر لازم نیست هر 3 ماه از مرز روسیه عبور کنند. این شرایط راحت تری را برای خانواده ایجاد می کند که به دلیل همه گیری ویروس کرونا مرزها بسته شده است.

در آغاز شیوع Covid-19 در روسیه وزارت کشور به اتباع خارجی اجازه داد ویزای فعلی یا منقضی شده خود را بدون ترک کشور تمدید کنند. لازم به ذکر است اعتبار ویزای همراه تحت اعتبار اقامت فرد حامی است. لذا چنانچه به هر دلیلی اعتبار فرد حامی فاقد اعتبار شود، مدت اعتبار ویزای همراه نیز فاقد اعتبار خواهد بود. چنانچه علاقه مند به زندگی در روسیه هستید می توانید در این مقاله هزینه زندگی در روسیه را بررسی کنید. همچنین برای دریافت سوالات و ابهامات خود می توانید از خدمات تضمینی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نهایت استفاده را ببرید.

سوالات متداول در باب ویزای همراه روسیه

در این بخش مفترخ به پاسخگویی سوالات متداول در باب شرایط ویزای دانشجویی روسیه می باشیم:

  • ویزای همراه روسیه شامل چه افرادی است؟ ویزای همراه روسیه شامل همسر، فرزند زیر 18 سال، پدربزرگ و مادربزرگ، والدین و فرزندخوانده می باشد.
  • درخواست ویزای همراه روسیه در صورت اخذ چه اقامتی امکان پذیر است؟ درخواست ویزای همراه روسیه تنها در صورت داشتن اقامت از طریق سرمایه گذاری، کاری و یا داشتن شهروندی روسی امکان پذیر می باشد.
  • صدور ویزای همراه روسیه باری تبعه روس به چه صورت است؟ ویزای 12 ماهه برای فرزندان و همسران و همچنین والدین، ​​مادربزرگ ها، مادربزرگ ها، نوه ها و خواهر و برادرهای شهروندان روسی در دسترس خواهد بود. این اقوام می توانند برای ویزاهای خصوصی طولانی مدت تا حداکثر 1 سال اقدام کنند.
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “شرایط ویزای همراه روسیه

  1. علی صفاری گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما. من برای مهاجرت کاری به روسیه در حال اماده کردن مدارک هستم و یکی از دغدغه هام ویزای همراه برای همسرمه و میخواستم ازتون بپرسم راه دیگه ای هم هست که بشه باهم مهاجرت کنیم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در روسیه از گزینه های مهاجرت به صورت همزمان است. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *