مهاجرت تحصیلی لوکزامبورگ

دانشگاه های رایگان لوکزامبورگ

معرفی دانشگاه های رایگان لوکزامبورگ

بسیاری از علاقه مندان تحصیل به دنبال دانشگاه های رایگان لوکزامبورگ هستند. از این رو تمایل دارند تا در این کشور تقریبا گران با هزینه بسیار کم و تقریبا رایگان به تحصیل بپردازند. لوکزامبورگ کشوری بسیار کوچک واقع در غرب اروپا است. تعداد دانشگاه های این کشور بسیار کم هستند. با این حال در این کشور امکان تحصیل با شهریه ای بسیار کم و تقریبا رایگان برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. لوکزامبورگ یکی از کشورهای برتر اروپا از نظر تولید ناخالص ملی است. جزء ثروتمندترین کشورهای اروپا محسوب می شود.

بدون شک تحصیل در قلب موسسات مالی و بانکداری اروپا مزایای بسیاری را به همراه خواهد داشت. دانشگاه های این کشور همچنین خوابگاه های دانشجویی را ارائه می دهند. تحصیل در این کشور را با هزینه ای بسیار پایین و تقریبا رایگان فراهم می کنند. این مقاله به کوشش همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما عزیزان ارائه شده است.

معرفی دانشگاه های رایگان لوکزامبورگ

لوکزامبورگ کشوری در میان کشورهای بلژیک، فرانسه و آلمان واقع شده است. از بسیاری دانشجویان این کشور را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهد. این کشور که حدود 625.000 نفر جمعیت دارد. محل تحصیل بسیاری از دانشجویان از کشورها و ملیت های مختلف است. این کشور تنها یک دانشگاه دولتی دارد. بقیه موسسات آموزشی این کشور به صورت خصوصی اداره می شوند. تنها دانشگاه دولتی این کشور با شهریه ای بسیار پایین دانشجویان را ثبت نام می کند امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان فراهم کرده است. علاوه بر این نیز دانشگاه بهداشت و سلامت و ورزش لونکس لوکزامبورگ نیز دانشگاه خصوص این کشور است. با شهریه بسیار پایین در برخی از دوره ها امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان فراهم کرده است.

سایر جزئيات این کشور بدین شرح می باشد:

جزئیاتی درباره لوکزامبورگ

البته توجه داشته باشید که ظرفیت این دانشگاه ها محدود است. برای ورود به این دانشگاه ها رقابت زیادی وجود دارد:

جزئیاتدانشگاه لوکزامبورگدانشگاه بهداشت و ورزش لونکس
نام لاتین:University of LuxembourgLUNEX University
نوع دانشگاه:دولتیخصوصی
شهریه (یورو):400€ (یورو)750 الی 600€ (یورو)
وبگاه:www.lunex-university.netwww.uni.lu

مزایای تحصیل در دانشگاه های رایگان لوکزامبورگ

این کشور یکی از کشورهای مهم در اتحادیه اروپا است. پایتخت این کشور یکی از مقرهای اصلی این سازمان است. این کشور همچنین میزبان بسیاری از شرکت ها و موسسات مالی و صندوق اتحادیه اروپا است. تحصیل در لیتوانی و در دانشگاه های این کشور می تواند فرصت های بیشماری را برای دانشجویان جهت کار در شرکت ها و موسسات معتبر اروپا بوجود آورد. این کشور همچنین از جمله کشورهای معتبر برای تحصیل است. دانشگاه دولتی این کشور در رده بندی تایمز در سال 2024 جزء 201 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است. لذا با تحصیل در این دانشگاه ها دانشجویان از دریافت مدرک معتبر در سراسر اروپا برخوردار خواهند بود.

در این بخش شاهد راه های تحصیل به صورت رایگان در لوکزامبورگ هستید:

راه های تحصیل به صورت رایگان در لوکزامبورگ

در اینجا از جمله مزایای تحصیل در دانشگاه های رایگان لوکزامبورگ ذکر شده اند:

  • تحصیل با کم ترین هزینه
  • اخذ مدارک معتبر در اروپا
  • زندگی با کیفیت در لوکزامبورگ
  • دریافت ویزای شنگن
  • استفاده از امکانات و آرشیو تحقیقاتی دانشگاه های اروپا
  • اقامت در لوکزامبورگ و امکان اخذ اقامت دائم لوکزامبورگ

تحصیل رایگان در دانشگاه لوکزامبورگ

همانطور که گفته شده دانشگاه این کشور تنها دانشگاه دولتی این کشور می باشد که امکان تحصیل تقریبا رایگان در آن فراهم شده است. شهریه عمومی این دانشگاه در ترم اول و دوم حدود 400€ (یورو) است. در ترم های بعد این شهریه حدود 200€ (یورو) می باشد. البته برخی از رشته ها در این دانشگاه مانند رشته های پزشکی و تجارت تا حدود 20000€ (یورو) شهریه دارند که در این صورت فقط با استفاده از بورسیه های تحصیلی می توان با هزینه کم و رایگان در این رشته ها تحصیل کرد.

این دانشگاه در قلب لوکزامبورگ در پایتخت این کشور قرار دارد. همچنین دارای 35 خوابگاه می باشد که دانشجویان خود را در آن اسکان می دهد. لازم به ذکر است بیش از نیمی از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهد. تحصیل رایگان در این دانشگاه در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر می باشد.

تحصیل رایگان در دانشگاه لونکس لوکزامبورگ

تحصیل رایگان در دانشگاه لونکس لوکزامبورگ

دانشگاه لونکس یک دانشگاه خصوصی در لوکزامبورگ است که در شهر دیفرانژ واقع شده است. امکان تحصیل رایگان را در دوره های بهداشت و سلامت برای دانشجویان فراهم می کند. این دانشگاه تازه تاسیس در سال 2016 تاسیس شده است. تمرکز این دانشگاه بر روی برنامه های ورزشی و سلامت و بهداشت مردم است. این دانشگاه برنامه های مختلف از جمله علوم ورزشی، فیزیوتراپی، مدیریت ورزشی و بسیاری دیگر را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می کند.

شهریه برنامه های کارشناسی این دانشگاه در حدود 750€ (یورو) است. برخی از برنامه های این دانشگاه در کارشناسی ارشد حدود 4000€ (یورو) هزینه دارد که با استفاده از وام های دانشجویی و بورسیه های تحصیل امکان تحصیل با هزینه کم تر و حتی رایگان در آن وجود دارد. با توجه به خصوصی بودن و بین المللی بودن این دانشگاه تحصیل به زبان انگلیسی در لوکزامبورگ را فراهم می کند.

پذیرش در دانشگاه های رایگان لوکزامبورگ

برای تحصیل در دانشگاه های رایگان این کشور دانشجویان بایستی دارای مدرک معتبر تحصیلی در مقطع مدارس یا همان دیپلم باشند. لازم به ذکر است این مدرک بایستی معادل سازی شود و مورد تایید وزارت آموزش لوکزامبورگ قرار گیرد. علاوه بر این زبان آموزش در لوکزامبورگ به زبان های مختلف فرانسوی، آلمانی و انگلیسی است. دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های رایگان لوکزامبورگ بایستی مدرک معتبر مهارت زبان خود را نیز ارائه کنند.

همچنین برخی از دوره ها و برنامه های تحصیل در دانشگاه های رایگان این کشور شامل شرکت در آزمون ورودی هستند. لذا با رعایت این شرایط و همچنین داشتن رزومه قوی تحصیلی به همراه ارائه یک انگیزه نامه مناسب دانشجویان می توانند در دانشگاه های رایگان لوکزامبورگ پذیرش شوند. جهت دریافت جزئیات دقیق پذیرش دانشجویان می توانند به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنند.

مقایسه هزینه زندگی در لوکزامبورگ با کشورهای همسایه

علاوه بر تحصیل رایگان در لوکزامبورگ، دانشجویان بایستی هزینه زندگی در کشور لوکزامبورگ را نیز مد نظر بگیرند. چرا که این هزینه رایگان نیست. البته برخی از بورسیه های تحصیلی در لوکزامبورگ بخشی از هزینه زندگی در این کشور را پوشش می دهند. در هر صورت برای تحصیل رایگان در این کشور دانشجویان با توجه به نداشتن اجازه کار تمام وقت در لوکزامبورگ در طول تحصیل می باید دارای تمکن مالی باشند. تمکن مالی بایستی به گونه ای باشد که دانشجو از پس هزینه زندگی بر بیاید.

به طور کلی هزینه زندگی در لوکزامبورگ نسبت به کشورهای همسایه خود یعنی آلمان، بلژیک و فرانسه همانطور که در نمودار می بینید بیشتر است. دانشجویان می توانند برای هزینه کم تر تحصیل رایگان در آلمان را در نظر داشته باشند:

مقایسه هزینه زندگی در لوکزامبورگ

ویزای تحصیلی لوکزامبورگ

دانشجویان کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا به جزء کشورهای سوئدی و لیختن اشتاین برای تحصیل در دانشگاه های رایگان لوکزامبورگ نیاز به دریافت ویزای دانشجویی لوکزامبورگ دارند. این ویزا به صورت 1 ساله یا 2 ساله ارائه می شود. از این رو نیز این ویزا قابل تمدید می باشد. تحصیل در دانشگاه های رایگان لوکزامبورگ در مقطع کارشناسی 3 تا 4 سال، در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال و در مقطع دکترا نیز حدود 3 سال زمان می برد. دانشجویان با استفاده از ویزای تحصیلی می توانند در این مدت زمان تحصیل در دانشگاه های رایگان تحصیل کنند.

پس از تحصیل در این دانشگاه ها دانشجویان می توانند ویزای کاری دریافت کنند. بدین ترتيب در لوکزامبورگ اقامت دائم را نیز پس از 5 سال اخذ کنند. لازم به ذکر است دانشجویان در حین تحصیل در دانشگاه های رایگان لوکزامبورگ همچنین می توانند به مدت 15 ساعت در هفته، به کار دانشجویی مشغول شوند. از جمله مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه های رایگان لوکزامبورگ عبارتند از:

  • مدرک معتبر تحصیلی
  • داشتن معدل بالا در مدرک تحصیلی
  • مدرک زبان با نمره بالا
  • ارائه موفقیت های علمی اخذ شده
  • انگیزه نامه
  • روزمه تحصیلی مناسب

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در زمینه مهاجرت تحصیلی و مهاجرت به روش های دیگر مانند مهاجرت کاری و سرمایه گذاری به متقاضیان عزیز کمک کرده است. با مشاوره متخصصین خود راه را برای سهولت متقاضیان مهاجرت و جلوگیری از اشتباهات فراهم کرده است. چنانچه علاقه مند به مهاجرت ار طرق مختلف هستید می توانید بر کمک و دانش این مجموعه حساب باز کنید.

سوالات رایج در خصوص دانشگاه های رایگان لوکزامبورگ

در این بخش از مطلب به سوالات رایج در خصوص دانشگاه های رایگان لوکزامبورگ پاسخ داده ایم:

  • کدام دانشگاه ها برای تحصیل رایگان در لوکزامبورگ مناسب هستند؟ دانشگاه لوکزامبورگ و لونکس
  • راه های تحصیل رایگان در لوکزامبورگ چیست؟ ثبت نام در دانشگاه ارزان و اخذ بورسیه تحصیلی و کار به صورت پاره وقت
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *