مهاجرت کاری لوکزامبورگ

حقوق ماهیانه کار در لوکزامبورگ

حقوق ماهیانه کار در لوکزامبورگ

تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط و حقوق ماهیانه کار در لوکزامبورگ در سال 2023 را برای متقاضیان می پردازد. این کشور به دلیل ثروت زیاد و کیفیت زندگی مناسب یکی از کشورهای مورد توجه برای مهاجرین است و در حال حاضر نیز درصد زیادی از نیروی کار در این کشور را مهاجرین تشکیل داده است.

امنیت بالا، رفاه زندگی، دستمزد و حقوق بالا به همراه نرخ بیکاری مناسب این کشور را به کشوری محبوب برای مهاجرت از جمله مهاجرت کاری تبدیل کرده است. البته نباید از هزینه زندگی در این کشور غافل شوید چرا که یکی از شروط اصلی اخذ مجوز برای ماندن در این کشور، تمکن مالی و توانایی فرد برای چیره شدن بر هزینه هاست.

  • متوسط حقوق ماهیانه کار در لوکزامبورگ چقدر است؟
  • کم ترین و بیشترین میزان دریافتی کار در لوکزامبورگ چه مقدار است؟
  • به طور میانگین هر فرد در لوکزامبورگ چقدر حقوق دریافت می کند؟
  • میزان تحصیلات چه تاثیری بر میزان حقوق کار ماهیانه در لوکزامبورگ دارد؟
  • میزان تفاوت حقوق مردان و زنان در لوکزامبورگ چگونه است؟

میانگین حقوق ماهیانه کار در لوکزامبورگ 2023

نرخ بیکاری در کشور لوکزامبورگ کم تر از 6% است و در سال های اخیر رو به کاهش بوده و میزان دستمزد و حقوق ماهیانه کار در لوکزامبورگ به طور کلی یکی از بالاترین نرخ ها در اتحادیه اروپا است به همین دلیل بسیاری خواهان مهاجرت کاری به این کشور هستند و این میزان تقاضا، اخذ ویزای کار این کشور را سخت تر کرده است. در سال 2023 طبق آمارهای منتشر شده میزان حقوق میانگین ماهیانه کار در این کشور 5120€ (یورو) اعلام شده است. این میزان میانگین به طوری حاصل شده که حداقل میزان دستمزد ماهیانه کار در این کشور 1240€ (یورو) و بیشترین میزان 21900€ (یورو) اعلام شده است. توجه داشته باشید که این میزان اعلام شده میانگین تمامی دستمزدها می باشد و میزان دستمزد هر حرفه متفاوت است و بایستی به صورت ریزتر پرداخته شود. در هر حال این میزان بدست آمده از میانگین حقوق ماهیانه کار در کشورهای اتحادیه اروپا بالاتر می باشد.

در جدول زیر درصد مشارکت حقوق میانگین مردم لوکزامبورگ را در سال 2023 مشاهده می کنید:

حقوق میانگین مردم لوکزامبورگ

حداقل میزان حقوق ماهیانه کار در لوکزامبورگ

دولت لوکزامبورگ مانند بسیاری از کشورها برای حمایت از نیروی کار و عدم سوء استفاده از کارگران حداقل دستمزد را هر سال اعلام می کند که در سال 2023 میزان حداقل حقوق ماهیانه کار در لوکزامبورگ به طور رسمی 2342€ (یورو) اعلام شده است. که با احتساب 12 ماه کار حدودا 28704€ (یورو) در سال می شود. بر این اساس، حداقل حقوق ماهیانه کار در سال 2023 حدود 52.2€ (یورو) در ماه نسبت به سال قبل افزایش داشته که این افزایش 2.5% می باشد. این در حالی است که میزان افزایش حقوق ماهیانه کار در این کشور در سال 2019 فقط 1.7% نسبت به سال 2018 افزایش یافته بود. همچنین به همین ترتیب حداقل حقوق ساعتی در لوکزامبورگ 12.38€ (یورو) می باشد.

همچنین جهت کار در این کشور می باید ابتدا ویزای کار دریافت نمود، که شرایط اخذ این ویزا بدین صورت می باشد:

بررسی شرایط اخذ ویزای کار لوکزامبورگ

توجه داشته باشید که مالیات بر درآمد بسته به حقوق سالانه شما محاسبه می شود و می تواند تا 40% افزایش یابد. هر ساله اصلاحات مربوط به حقوق و دستمزد روند تورم را دنبال می کند که در حال حاضر این نرخ حدود 2% می باشد. در جدول زیر میزان حداقل حقوق اعلام شده از سوی دولت لوکزامبورگ را مشاهده می کنید:

سالحداقل حقوق ماهیانه به یورو
20202142€
201920898€
201819886€
201719886€
20161923€
20151923€

تحصیلات بر میزان حقوق ماهیانه کار در لوکزامبورگ

مانند تمامی کشورهای مدرن و پیشرفته، در این کشور نیز میزان تحصیلات رابطه مستقیمی با افزایش دستمزد دارد چرا که با داشتن مدرک تحصیلی بالاتر، فرد دارای تخصص خاص با مهارت بسیار است. تحصیل در لوکزامبورگ در سطح عالی از مقطع کارشناسی در این کشور آغاز و در مقطع دکترا به پایان می رسد. میزان تحصیلات کارشناسی 3 تا 4 سال و دکترا حدود 3 سال به طول می انجامد. توجه داشته باشید که اخذ این مدارک به صورت مرحله ای و پله ای می باشد. همچنین جهت کار بایستی مدرک اخذ شده مورد تایید وزارت کار و مقامات این کشور باشد. هزینه تحصیل در این کشور در تنها دانشگاه دولتی این کشور بسیار پایین و در حدود 800€ (یورو) در هر سال است اما دانشگاه های خصوصی آن بسیار گران و تا 40000€ (یورو) در سال هزینه دارند.

در لیست زیر میزان تفاوت و اثر مدرک تحصیلی بر میزان حقوق ماهیانه کار در این کشور را مشاهده می کنید:

  • تفاوت حقوق یک فرد دیپلم دار نسبت به یک فرد تحصیل کرده در مدرسه: 17%
  • تفاوت میزان حقوق یک فرد با مدرک کارشناسی نسبت به دیپلم: 24%
  • تفاوت میزان حقوق یک فرد با مدرک کارشناسی ارشد نسبت به یک فرد با مدرک کارشناسی ارشد: 29%
  • تفاوت میزان حقوق یک فرد دارای مدرک دکترا نسبت به فردی با مدرک کارشناسی ارشد: 23%

شرایط کار در لوکزامبورگ در سال 2023

شرایط کار مانند بسیاری از کشورهای اروپایی است و مدت زمان کار استاندارد 40 ساعت در هفته است. همچنین میزان کار روزانه در این کشور نهایتا 10 ساعت است و کار بیش از این مقدار مجاز نیست. علاوه بر این کارکنان می توانند در روز یکشنبه که تعطیل است با حقوق 2 برابر کار کنند. البته این مورد بسته به توافقات بین کارفرما و شما می باشد. توجه داشته باشید که میزان مرخصی 25 روز در سال است. استفاده از مزایایی مانند پاداش بستگی به قرارداد کاری دارد. همچنین ساعات کاری در طول روز نیز می تواند با توجه به توافقات صورت گرفته منعطف باشد. کارفرمایان معمولا در آخر سال در لوکزامبورگ حقوق 1 ماه اضافی به عنوان ماه سیزدهم را به کارمندان خود پرداخت می کنند. شایان ذکر است کارمندان مهاجر بایستی به درستی از قوانین و قرارداد خود آگاهی داشته باشند.

شرایط کار در لوکزامبورگ

تجربه و میزان حقوق ماهیانه کار در لوکزامبورگ

قابل توجه است که میزان تجربه و همچنین سن کارگران در لوکزامبورگ با میزان حقوق ماهیانه کار در لوکزامبورگ و حداقل دستمزد کار رابطه دارد. بدین صورت که افرادی که ماهر تلقی می شوند از میزان حقوق بیشتری نسبت به افراد غیر ماهر دریافت می کنند. در اینجا حداقل میزان کار ساعتی این دسته ها در لوکزامبورگ ذکر شده اند:

دستهمیزان حقوق ساعتی به یورو
کارگران ماهر15.53€
کارگران غیر ماهر12.94€
افراد 17 الی 18 سال10.36€
افراد 15 تا 17 سال9.71€

توجه داشته باشید که عنوان کارگر ماهر به یکی از دسته های زیر تعلق می گیرد:

  • یک گواهی رسمی تحصیلی شناخته شده برای حرفه خود داشته باشد که می تواند یک گواهی مهارت های شغلی یا دیپلم حرفه ای باشد.
  • گواهی مهارت دستی یا گواهی مهارت حرفه ای و 2 سال تجربه مربوطه در این حرفه داشته باشد.
  • یک گواهی اولیه فنی و حرفه ای و 5 سال سابقه کار داشته باشد.
  • در صورت نداشتن گواهینامه کارمند باید بتواند اثبات 10 سال تجربه عملی را ارائه کند.
  • اگر مدارک بالا را نداشته باشد باید 6 سال تجربه عملی داشته باشد.

تجربه و میزان حقوق ماهیانه کار در لوکزامبورگ

تفاوت حقوق ماهیانه زنان و مردان در لوکزامبورگ

در این کشور ، فاصله دستمزد بین زن و مرد 5.4% است. در اروپا، شکاف دستمزد بین زن و مرد به طور متوسط ​​16% می باشد. این بدان معنی است که هنگامی که یک مرد 1€ (یورو) درآمد دارد، یک زن برای یک موقعیت معادل 84 سنت دستمزد دریافت می کند. دولت لوکزامبورگ بیش از 20 سال به ترویج برابری جنسیتی در تمام سطوح جامعه متعهد است. وزارت پیشرفت زنان در سال 1995 ایجاد شد، که از آن زمان توسط وزارت برابری بین زنان و مردان (MEGA) جایگزین شده است. قوانینی که تصویب شده اند به هدف رعایت این برابری بوده است و یک پورتال برابری جنسیتی راه اندازی شده است. این موضوع با برابری در موضوعات مختلف سروکار دارد و اصلی ترین موضوعات آن کار، جامعه و جوانان است. در حال حاضر میزان حقوق ماهیانه کار میانگین مردان لوکزامبورگ 5040€ (یورو) و این میزان برای زنان 4800€ (یورو) می باشد.

حقوق ماهیانه مشاغل در لوکزامبورگ

بر اساس داده های منتشر شده میزان حقوق ماهیانه کار در این کشور در بخش امور مالی و بیمه بیشترین میزان و به اندازه 98122€ (یورو) در سال بوده است. پس از ان بخش خدمات دارای بیشترین میزان حقوق به میزان 63457€ (یورو) در سال بوده است. پس از آن بخش صنعت با درآمد سالیانه 53000€ (یورو) همراه بوده است. بخش های تجارت، تعمیر خودرو و ساخت و ساز در رده های بعدی قرار دارند. در لیست زیر حقوق ماهیانه کار برخی مشاغل در این کشور آورده شده است:

شغلحقوق به یورو
مهندس هوافضا6380€
حسابدار3450€
خلبان8190€
کتابدار2330€
مترجم4280€
مهندس4570€
منشی2250€
عکاس2640€
روزنامه نگار5770€
مکانیک1830€
معلم3910€
پرستار بچه1780€
برنامه نویس5000€

چنانچه قصد مهاجرت از طریق کار و یا روش های دیگر را به یکی از کشورهای اروپا دارید می توانید از دانش و مشاوره وکیلان زبده ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید و با توجه به هزینه زندگی و متناسب با شرایط سنی، تحصیلی و دیگر شرایط خود به بهترین کشورهای اروپا مهاجرت کنید. همچنین جهت مهاجرت به کانادا نیز می توانید از این موسسه اطلاعات لازم را کسب کنید.

سوالات پرتکرار در باب حقوق ماهیانه کار در لوکزامبورگ در سال 2023

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب حقوق ماهیانه کار در لوکزامورگ  در سال 2023 می باشیم:

  • دلایل مهاجرت کاری به کشور لوکزامبورگ در سال 2023  کدام اند؟ امنیت بالا، رفاه زندگی، دستمزد و حقوق بالا به همراه نرخ بیکاری مناسب این کشور
  • میانگین حقوق ماهیانه کار در لوکزامبورگ چه میزان می باشد؟ حداقل میزان دستمزد ماهیانه کار در این کشور 1240€ (یورو) و بیشترین میزان 21900€ (یورو)
  • حداقل حقوق ساعتی در کشور لوکزامبورگ چه قدر است؟ حدود 12.38€ (یورو)
  • شرایط اخذ ویزای کاری لوکزامبورگ در سال 2023  شامل چه مراحلی است؟ اخذ پیشنهاد کاری معتبر، ارسال رزومه، جستو در سایت های معتبر، تکمیل مدارک و پرداخت هزینه ویزا
  • آیا تحصیلات در میزان حقوق افراد در لوکزامبورگ تاثیر دارد؟ در این کشور میزان تحصیلات رابطه مستقیمی با افزایش دستمزد دارد.
  • تفاوت حقوق ماهیانه زنان و مردان در لوکزامبورگ چه میزان می باشد؟ تفاوت دستمزد زنان و مردان حدود 5.4% است.
  • بیشترین حقوق ماهیانه مشاغل در لوکزامبورگ شامل چه مشاغلی است؟ میزان حقوق ماهیانه کار در این کشور در بخش امور مالی و بیمه بیشترین میزان و به اندازه 98122€ (یورو) در سال بوده است.
  • میانگین حقوق دریافتی کارگران ماهر در لوکزامبورگ چه میزان در نظر گرفته شده است؟ حدود 15.53€ (یورو) در ساعت
5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “حقوق ماهیانه کار در لوکزامبورگ

  1. محمد گفت:

    براساس گفته شما برای حقوق ماهیانه کار در لوکزامبورگ میشه هزینه های زندگی خیلی معمولی رو مدیریت کرد. ولی افزایش حقوق هر سال کمه این یعنی تورم تو لوکزامبورگ کمه؟ و فرصت های شغلی برای مهاجران مثل باقی مردم وجود داره؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما شرایط بازار کار در لوکزامبورگ خوبه. میزان درآمد بسته به مهارت فردی شما دارد. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *