مهاجرت کاری لوکزامبورگ

لیست مشاغل مورد نیاز لوکزامبورگ

لیست مشاغل مورد نیاز لوکزامبورگ 2020

با یافتن کار در لوکزامبورگ در سال 2023 علی الخصوص در لیست مشاغل مورد نیاز لوکزامبورگ می توانید از ویزای کاری لوکزامبورگ را دریافت کنید. لوکزامبورگ از جمله کشورهای ثروتمند در اروپا شناخته می شود. میزان دستمزد و حقوق به خصوص در مشاغلی که نیاز به تخصص دارد بسیار بالا است. لذا با کار در مشاغل مورد نیاز لوکزامبورگ می توانید از حقوق و دستمزد خوبی بهره مند شوید. لوکزامبورگ کشوری 3 زبانه است. این مورد می تواند برای کار در این کشور برای مهاجرین به ویژه مهاجرین کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا بسیار چالش بر انگیز باشد. در ادامه این مقاله همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاغل مورد نیاز لوکزامبورگ معرفی شده اند.

لیست مشاغل مورد نیاز لوکزامبورگ 2023

این کشور با وجود مساحت کوچک می تواند مکانی ایده آل برای یافتن شغل در خارج از کشور برای مهاجرین باشد. این کشور دارای بازار کار گسترده ای است. بسیاری از زمینه های حرفه ای را پوشش می دهد. نرخ بیکاری در این کشور یکی از پایین ترین ها در اتحادیه اروپا است. طبق آژانس ملی اشتغال این کشور، نرخ بیکاران تعدیل شده برای تغییرات فصلی، در سال 2019، 5.6% بوده است. برای مدت مشابه، این نرخ در منطقه یورو 8.6% بوده است. در طول یک سال اخیر، تعداد متقاضیان جستجوی کار ثبت شده در این کشور 6.1% کاهش یافته و تعداد جای خالی 20.3% رشد کرده است. بازار کار در این کشور به دنبال کارگران ماهر و دارای مدرک سطح بالا و متوسط ​​در مشاغل منتخب است.

طبق گزارش منتشر شده توسط موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی این کشور بخش های اصلی اقتصادی این کشور:

  • امور مالی
  • بخش دیجیتال
  • تحقیقات و نوآوری
  • مراقبت های بهداشتی
  • رسانه
  • فناوری های زیست محیطی
  • هوافضا

این روند به سمت تخصص بیشتر در سال های آینده افزایش می یابد. طبق اعلام مرکز اروپایی توسعه آموزش های حرفه ای توزیع اکثر فرصت های شغلی توسط مشاغل بین سالهای اخیر تا سال 2025 در کشور لوکزامبورگ برای متخصصین در بخش های زیر خواهد بود:

  • علوم
  • علوم مهندسی
  • بهداشت و درمان
  • تجارت
  • آموزش

معرفی لیست مشاغل مورد نیاز لوکزامبورگ

همانطور که اشاره کردیم میزان تخصص و مهارت برای کار در این کشور بسیار اهمیت دارد. بخش اعظمی حدود 44% از مشاغل مورد نیاز در لوکزامبورگ را به خود اختصاص می دهد. لوکزامبورگ از سال 1999 عضو كامل منطقه آموزش عالی اروپا است. بدین معنی كه هر مدرک دانشگاهی یا دیپلم دانشگاهی از كشور عضو دیگر اتحادیه اروپا باید تحت شرایط مورد قبول وزارت کار این کشور و کارفرمایان شناخته شود. لذا چنانچه دارای مدرک عالی از دانشگاهی در اتحادیه اروپا باشید برای کار در لوکزامبورگ در زمینه تخصصی مدرک شما به راحتی تایید می شود. همچنین با تحصیل در لوکزامبورگ به راحتی می توانید در مشاغل مورد نیاز این کشور ورود پیدا کنید.

نرخ بیکاری در این کشور در نمودار زیر بدین صورت بیان شده است:

نرخ بیکاری در لوکزامبورگ

طبق مطالعات اقتصادی صورت گرفته سهم مشارکت مشاغل مورد نیاز در لوکزامبورگ به صورت زیر است:

بخشمیزان مشارکت
مشاغل تخصصی44%
کارکنان پشتیبانی دفتری19%
تکنسین ها11%
مشاغل خدمات فروش7%
مدیران5%

در اینجا برخی از مشاغل مورد نیاز لوکزامبورگ در این بخش ها معرفی شده اند.

  • مهندس نرم افزار
  • مهندس فیزیک
  • مهندس عمران
  • مهندس شبکه
  • مهندس ارتباطات
  • حسابدار
  • مدیر برنامه حمل و نقل
  • تحلیلگر تجارت
  • دستیار اداری
  • دستیار اجرایی
  • متخصص ارتباطات داخلی

کاریابی در لیست مشاغل مورد نیاز لوکزامبورگ

پیدا کردن شغل در این کشور ظاهراً چندان دشوار نیست، به خصوص اگر شما تبعه یک کشور اتحادیه اروپا باشید. شما حق دارید، طبق مقررات آزادی جابجایی اتحادیه اروپا کار کنید. اما اگر شهروند دیگر کشورها باشید این امر می تواند سخت باشد. در هر صورت برای کار در این کشور نیاز به تجربه، مدرک تحصیلی، پشتکار و حتی شانس نیاز دارید. در هر حال همه چیز همیشه آنطور که به نظر می رسد نیست. حتی اگر بازار کار در لوکزامبورگ جذاب تر از سایر کشورها باشد، یافتن شغل چالش برانگیز است چرا که لوکزامبورگ یک کشور چند زبانه و چند فرهنگی است. نیروی کار متشکل از اتباع، مسافرهای مرزی در حدود 170000 و کارگران خارجی است. به همین دلیل، مهارت های زبان یک دارایی مهم است. ممکن است شما را ملزم به نشان دادن تسلط خود در یک یا چند زبان محلی شامل لوکزامبورگی، فرانسوی یا آلمانی باشید.

صلاحیت ها و تجربه نیز مهم هستند. اگر شما در بخش هایی که در قبل ذکر شد مهارت دارید و چند زبانه هستید. شانس شما برای گرفتن سریع کار در این کشور بسیار عالی است. روش های مختلفی برای شروع جستجو به دنبال کار در لوکزامبورگ وجود دارد. اول از همه، شما می توانید به عنوان كارجو در ADEM ثبت نام كنید، مشروط بر اینكه در یكی از دسته های زیر قرار بگیرید:

  • ساكنان و مقیمان لوکزامبورگ
  • مسافران مرزی و اتباع اتحادیه اروپا
  • اتباع غیر اتحادیه اروپا که مجوز کار دارند.
  • افرادی که در لوکزامبورگ تحصیل کرده اند.

علاوه بر این نیز می توانید با ارسال رزومه خود به موسسات معتبر کاریابی در لوکزامبورگ به دنبال کار در این کشور باشید.

شرح لیست مشاغل مورد نیاز لوکزامبورگ

مهندسی در لیست مشاغل مورد نیاز لوکزامبورگ

کمبود مشاغل فنی مهندسی به ویژه مهندسین فنی، الکترو مکانیک، مکانیک تعمیر و نگهداری، مهندس عمران و مهندس مکانیک به چشم می خورد. لوکزامبورگ به طور پیوسته موقعیت خود را به عنوان یک قطب تدارکات بین قاره ای در اروپا به ویژه برای فعالیت های فنی حمل و نقل هوایی و ریلی متکی کرده است. این مورد مربوط به افزایش تقاضا برای مهندسان فنی شده است. علاوه بر این، دولت این کشور مهندسین فنی را به عنوان بخشی که می تواند در آن مشاغل ماهر ایجاد کند، هدف قرار داده است. درآمد مهندسان در لوکزامبورگ به دلیل این کمبود همچنین از بالاترین ها می باشد. جهت جلوگیری از کمبود مهندسین، یک گروه کاری روی آموزش ویژه این بخش تمرکز دارد و اعضاء آن همکاری نزدیکی با مراکز تحقیقاتی عمومی و  ها دارند. دانشگاه باید برنامه هایی را برای حرفه های این مشاغل ارائه دهد که اولویت آن توسط دولت باشد.

دیگر مشاغل مورد نیاز لوکزامبورگ

مشاغل موجود در بخش مالی، اداری، فروش و بازاریابی در لوکزامبورگ تقاضای زیادی دارد. در کل، اشتغال در این حرفه ها بخش بزرگی از مشاغل را در لوکزامبورگ تشکیل می دهد. اندازه بزرگ بخش مالی نشان می دهد که این کشور یک مرکز مهم مالی است و کمبود مهارت به دلیل افزایش تقاضا وجود دارد. اصلی ترین چالش برای شرکت هایی که در لوکزامبورگ مستقر می شوند، یافتن کارگران متوسط ​​یا بسیار ماهر است که تمایل دارند به لوکزامبورگ بیایند و در این کشور بمانند، زیرا این بازار بسیار رقابتی است. مقامات این کشور یک آیین نامه جدید منتشر کرده اند که هدف آن جذب کارگران خارجی به لوکزامبورگ در پاسخ به نیاز به نیروی کار ماهر و تخصصی در این کشور است. برای بسیاری از کارفرمایان، بخشنامه فرصت هایی را برای افزایش بالقوه تکالیف بین المللی و تجدید نظر در سیاست های استخدام آنها ارائه می دهد.

ویزای کاری لوکزامبورگ در سال 2023

متقاضیان کار در لیست مشاغل مورد نیاز با ارائه رزومه کاری خود به کارفرمایان در صورت دریافت پیشنهاد شغلی می توانند برای کار در لوکزامبورگ از طریق ویزای کاری این کشور اقدامات را آغاز کنند و به لوکزامبورگ مهاجرت کنند. در حال حاضر بخش زیادی از جمعیت این کشور را افراد خارجی تشکیل داده و به دنبال آن بخش زیادی از نیروی کار در این کشور متشکل از افراد خارجی و نیروی کار خارجی است. میزان سن برای کار در لوکزامبورگ همچنین می تواند تعیین کننده باشد. البته در خود لوکزامبورگ با توجه به اهمیت تحصیل بسیاری از افراد جوان در این کشور در حال تحصیل در لوکزامبورگ هستند و بخش اعظمی از جمعیت لوکزامبورگ در حال کار در این کشور همانطور که در نمودار زیر می بینید سنی در بازه 25 الی 49 سال دارند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره ویزای کاری لوکزامبورگ و روش های مختلف مهاجرت به کشورهای عضو اتحادیه اروپا می توانید به صورت مستقیم با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و سوالات خود را مطرح کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *