ویزای مسافرتی ایسلند

جاذبه های گردشگری ایسلند

جاذبه های گردشگری ایسلند

جاذبه های گردشگری ایسلند مجموعه ای از جاذبه های طبیعی شامل کوه های آتشفشانی، آبشارهای بی نظیر، شفق های قطبی و سواحل بکر است. این کشور دارای بسیاری دیگر از شگفتی های طبیعی مانند یخچال های قطبی است. این جاذبه های در کنار شهرهای قدیمی و نوردیک ایسلند یادآور حضور وایکینگ ها و مردم محلی اسکاندیناوی است. ایلند که به سرزمین یخ و آتش معروف است دارای جاذبه های بی نظیری است و در صورت مسافرت و بازدید از این کشور سفر شما به یکی از به یاد ماندنی ترین ها تبدیل می شود. فرآیند مهاجرت به ایسلند شامل مراحلی است که برای مهاجرت به ایسلند باید به صورت زمانی دنبال کنید. این فرآیند شامل چندین مرحله است که اگر قصد مهاجرت به ایسلند را دارید، باید آنها را تکمیل کنید.

ایسلند به دلیل داشتن یک مکان فوق العاده عالی برای زندگی مشهور است: کشوری امن، زیبا و دلپذیر با جامعه ای قوی و استانداردهای زندگی بالا. چه کسی دوست ندارد اینجا زندگی کند؟ اما قبل از اینکه چمدان خود را ببندید، مطمئن شوید که تحقیقات عمیقی انجام داده اید، در غیر این صورت، می توانید در شرایط سختی قرار بگیرید. در حالی که ایسلندی زبان رسمی است، تقریبا. %98 از ایسلندی ها انگلیسی را روان صحبت می کنند، بنابراین این دومی برای شروع یک زندگی جدید در ایسلند کافی است. برای شناخت بیشتر جاذبه های گردشگری ایسلند به پیشنهاد همکاران ما در ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را مطالعه کنید.

معرفی جاذبه های گردشگری ایسلند

ایسلند از یخچال های طبیعی گرفته تا چشمه های آب گرم و آتشفشان های فعال، مکانی است که طبیعت همیشه در مرکز آن قرار دارد. حتی در پایتخت پر جنب و جوش کشور یعنی شهر ریکیاویک، مناظر دریا و کوههای مجاور در اطراف آن قرار دارد و نگاه شام را به خود جلب می کند. این سرزمین آتش و یخ قرنها از بقیه اروپا جدا شده است، دارای میراث فرهنگی بی نظیری از ادبیات، موسیقی و آشپزی است که شما را نیز جذب می کند. مردم ایسلند با روحیه متکی به خود و احساس عمیق اجتماعی خود، به اندازه هر جایی بهترین مکان برای بازدید در ایسلند را ممکن می کنند. سرزمین آتش و یخ چندین نسل است که مسافران و کاوشگران را به سواحل خود فرا می خواند. چشم انداز آن دشت های گدازه باستانی، یخچال های درخشان، سواحل بکر، کوه های یخی، کوه های نو ظهور و آبشارهای خروشان است.

این کشور به دلیل مناظر زیبای خود همواره مورد توجه عکاسان طبیعت قرار گرفته و شاید بسیاری از عکس ها طبیعتی را که دیده اید متعلق به این کشور باشد. در اینجا می توانید با برخی از معروف ترین جاذبه های گردشگری در ایسلند آشنا شوید.

نام فارسینام لاتین
تالاب آبیBlue Lagoon
شهر ریکیاویکReykjavík
دایره طلائیGolden Circle
آبشار سلیاندسفوسSeljalandsfoss Waterfall
دریچه مایوتنLake Mývatn
شفق های قطبیIceland Northern Lights
لندمانالاوگارLandmannalaugar
پارک ملی ثینگولیرThingvellir National Park
پارک ملی واتنایوکولVatnajokull National Park
یخچال های جوکولسارلونJokulsarlon
شهر آکوریریAkureyri

تالاب آبی از جاذبه های گردشگری ایسلند

تالاب آبی در کمتر از 1 ساعت رانندگی از شهر ریکیاویک در شبه جزیره ریکیان قرار دارد و محبوب ترین مقصد گردشگری ایسلند است. این دریاچه ساخته شده توسط انسان در ترکیب با آب دریای گرم که از جریان گدازه موجود در آن خارج شده تغذیه می شود می باشد. آب های زمین گرمایی حاوی مواد معدنی مانند سیلیس هستند که به نظر می رسد دارای فواید سلامتی هستند، اما این فرصت استراحت در یک تالاب بخار محصور شده توسط سنگهای گدازه سیاه است که بیشترین بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند.

علاوه بر رستورانی که مشرف به تالاب است، یک استراحتگاه 35 اتاقه مجموعه ای از امکانات دلپذیر از جمله درمان های آبگرم، سونا، حمام بخار و یک سالت تناسب اندام کاملا مجهز را در خود جای داده است. لذا این منطقه یکی از بهترین مناطق ایسلند برای تفریح است. بیشترین منطقه پر بازدید در ایسلند است. در نزدیکی فرودگاه ریکیاویک واقع شده و از شهر نیز اتوبوس به این مکان سفر می کند. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در باب مهاجرت به ایسلند پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

تالاب یخچال های طبیعی در ایسلند

تالاب یخچال طبیعی بسیار شگفت انگیز است و مناظر آن همیشه تغییر می کند. کوه های یخی همیشه حرکت می کنند و هر دو مکان بسیار زیبا هستند. علاوه بر خود تالاب، باید از ساحل به اصطلاح الماسی، دقیقاً آن طرف جاده نیز دیدن کنید. وقتی شرایط آب و هوایی مساعد است، می توانید خارق العاده ترین تشکیلات یخی را که در سراسر ساحل پراکنده شده اند ، مشاهده کنید که مانند الماس های عظیم در آفتاب می درخشد. ممکن است حتی این ساحل حتی از خود تالاب خاص تر باشد. مخصوصا در یک روز آفتابی زمستانی یا هنگام غروب آفتاب.

ممکن است بخواهید از تالاب یخبندان Fjalljökull در نزدیکی نیز بازدید کنید. از Jökulsárlón کوچکتر و کمتر توریستی است و همچنین بسیار زیباست. ساحل نزدیک Stokksnes نیز ارزش بازدید را دارد. می توانید تالاب یخچال Jokulsarlon را از ساحل مشاهده کنید. در خصوص انتخاب و اطلاع از شرایط اخذ ویزای توریستی ایسلند، مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

دایره طلائی از جاذبه های گردشگری ایسلند

دایره طلایی از جاذبه های گردشگری ایسلند

اگر به صورت شخصی و یا به یک تور گروهی راهنما بپیوندید، دیدن Golden Circle یا همان دایره طلائی که قبلا به مثلث طلائی نیز شناخته می شود باید حداقل یک بار در برنامه شما باشد. در این منطقه قلب تاریخی ایسلند و برخی از باورنکردنی ترین (و معروف ترین) مکان های طبیعی آن شامل آبشارهای چشمگیر، آبفشان ها و چشمه های آب گرم قرار دارد.

  • پارک ملی وینگویلر: پارک ملی veingvellir تا حدودی به دلیل اهمیت جغرافیایی (در محل تلاقی صفحات تکتونیکی اوراسیا و آمریکای شمالی) و اهمیت آن در تاریخ ایسلند یکی از جاذبه های مهم میراث فرهنگی است. اینجاست که در سال 930، بیش از 30 رئیس حاکم ایسلند به آن پیوستند و یک پارلمان ایجاد کردند. وقتی در این منظره چشمگیر گشت می زنید، امروز هم می توانید پایه های آن سایت را ببینید.
  • آبفشان طبیعی Geysir: ایسلند همچنین به دلیل انرژی زمین گرمایی و چشمه های آبگرم معروف است. شاید مشهورترین چشمه آبگرم غول Geysir باشد. هنگامی که فعال است (ممکن است سالها بین دوره های فعال باشد)، این آبفشان آب را به اندازه 70 متر به هوا پرتاب می کند. در نزدیکی شما آبفشان Strokkur با اطمینان بیشتری را پیدا خواهید کرد. هر 5-10 دقیقه فوران می کند و می تواند ارتفاع تا 40 متر را داشته باشد.
  • آبشار Gullfos: Gullfos به معنای سقوط طلایی است و این نام هنگامی که این آبشار زیبا را در زیر آفتاب می بینید برازنده آن است. این آبشارها از طریق تونل های یخی یخچال طبیعی لانژوکول که به رودخانه هویتا می رود تغذیه می شوند و یک نمای دیدنی را نمایان می کند.

ساحل جنوبی ایسلند

ساحل جنوبی ایسلند یکی از پربازدیدترین مناطق در این کشور است و به حق نیز چنین است. این منطقه به سادگی خیره کننده است. دهکده دیدنی ویک و ساحل Reynisfjara (رینیسدرانگر) در نزدیکی آن و خط ساحلی چشمگیر در هر فصلی ارزش آن را دارند. ساحل ماسه سیاه Reynisdrangar زمانی به عنوان یکی از ده سواحل زیبای غیر گرمسیری در جهان قرار گرفت. لازم به ذکر است در صورت سفر به این نقطه فانوس دریایی Dyrhólaey و سازه های سنگی خیره کننده ای را که از آنجا قابل مشاهده است، از دست ندهید. چندین پارکینگ در امتداد ساحل نزدیک ویک وجود دارد. برای رسیدن به اینجا به ماشین احتیاج دارید. متناوباً، می توانید با تور ساحل جنوبی از ریکیاویک بازدید کنید. فقط در ساحل بسیار مراقب باشید. امواج در اینجا غیر قابل پیش بینی هستند و راه رفتن نزدیک به آب بسیار خطرناک است.

در نمودار زیر همچنین میزان توریست های خارجی در ایسلند را می توانید ببینید:

میزان توریست های خارجی در ایسلند

 

اسنفلنزس از جاذبه های گردشگری ایسلند

شبه جزیره اسنفلنزس که تا حدودی کمتر شناخته شده و بازدید شده است، منطقه دیگری است که در صورت اقامت در ایسلند باید آن را ببینید. این یکی از مکان هایی است که در تمام فصول سال به راحتی می توانید از آن بازدید کنید. این منطقه که به دلیل کوه زیبای Kirkjufell و آبشار Kirkjufellsfoss معروف است، بیش از این چیزهای زیادی برای ارائه دارد. مناظر آتشفشانی، سواحل ناهموار، تشکیلات صخره ای خیره کننده، آبشارهای بیشمار، سواحل زیبا، فانوس دریایی رنگارنگ، دهکده های کوچک عجیب و کلیساهای کوچک و زیبا اینها تنها برخی از دلایل بازدید از Snaefellsnes است. اگر در تابستان به بازدید می روید و وقت دارید، حداقل 2 روز برای این منطقه وقت بگذارید. برای رفت و آمد به ماشین احتیاج دارید. متناوبا می توانید، به یکی از تورهای روزانه راهنمای Snaefellsnes از ریکیاویک بپیوندید.

آبشارهای Skógafoss و Seljalandsfoss در ایسلند

بعد از Gullfos، این آبشارهای پر بازدید در ایسلند هستند. هر دو واقع در امتداد ساحل جنوبی Skógafoss و Seljalandsfoss از جمله مکانهای دیدنی در ایسلند هستند. اسکوگفوس یک آبشار واقعا باشکوه است. آنقدر فتوژنیک است که اگر هر تصویری از یک آبشار در ایسلند را ببینید، به احتمال زیاد Skogafoss است. همچنین می توانید از پله ها تا انتهای بالای آبشار برای چند منظره عالی از منطقه بالا بروید. Seljalandsfoss تنها آبشار ایسلندی است که کم تر کسی می داند از کجا می توان پشت آبشار قدم زد. در زمستان، آبشار تا حدی یخ زده است و کل اطراف آن مانند یک زمین اسکیت روی یخ به نظر می رسد، بنابراین راه رفتن در پشت آن معمولا نشدنی است. دیدن آن هنوز هم خوب است و ارزش یک توقف کوتاه را دارد. اما جالب ترین حالت وقتی است که بتوانید پشت این آبشار قدم بزنید و خاص بودن این مکان را تجربه کنید.

آبشار مخفی Gljúfrabúi را که در داخل تنگه قرار دارد می توانید فقط کمی پیاده تا Seljalandsfoss ببینید. فقط چند دقیقه بازدید طول می کشد. مسیر Seljalandsfoss را به سمت چپ دنبال کنید و در سمت راست تابلوی راهنما را مشاهده خواهید کرد. در این نگارش برخی از جاذبه های گردشگری ایسلند به تلاش همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت معرفی شدند. برای اطلاع از شرایط تحصیل در ایسلند نیز می توانید از مجموعه ما کمک بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *