مهاجرت کاری آمریکا

تفاوت ویزای EB1 از طریق کارفرما وEB1 بدون کارفرما

تفاوت ویزای EB1 از طریق کارفرما وEB1 بدون کارفرما

تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی تفاوت ویزای EB1 از طریق کارفرما وEB1 بدون کارفرما می پردازد. زمانی که حرف از کارفرما به میان می آید، شما باید پس از مذاکره با یک کارفرما او را متقاعد کنید که می توانید کلیه فعالیت های مورد نظر او را انجام دهید. پس از شرکت در مصاحبه کاری، در صورت موفقیت، برای دریافت ویزای کاری اقدام کنید. طولانی تر شدن روند دریافت ویزای از طریق کارفرما سبب مهم تر جلوه کردن ویزای کاری بدون کارفرماست. تفاوت ویزای EB1 از طریق کارفرما و EB1 بدون کارفرما نیز از همین رو مورد توجه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قرار گرفته است.

کار در آمریکا

شرایط کار در کشور آمریکا در بسیاری از مواقع با شرایط کار در کشورهای دیگر متفاوت است. آمریکایی ها به مراتب بیش از اروپایی ها کار می کنند اگر چه ساعت کاری آن ها مشابه است. دلیل اصلی آن را شاید بتوان در زمان استراحت روزانه و مرخصی های سالیانه شاغلان آمریکایی جستجو کرد. در حالی که بسیاری از اروپاییان حداقل یک ساعت را به عنوان زمان استراحت در طول روز برای کارکنان در نظر می گیرند، زمان استراحت روزانه در کشور آمریکا برای نیروی کار، در 2 مقطع 15 دقیقه ای برنامه ریزی شده است. از نظر مرخصی های با حقوق نیز تنها نهایتا 2 هفته برای نیروی کار آمریکایی در دسترس خواهد بود. پس از تقریبا 10 سال سابقه کاری، افراد می توانند از 4 هفته مرخصی رایج در جهان استفاده کنند.

امنیت شغلی در کشور آمریکا چندان بالا نیست. شما تا زمانی که توانایی کار داشته باشید می توانید در این کشور کار کنید. قانون کار به کارفرما اجازه می دهد که در هر زمانی که به شما احتیاج نداشته باشد، شما را از کار برکنار کند. با این وجود دسترسی به دستمزد بالا و فرصت های شغلی مناسب در کشور آمریکا می تواند بسیاری را به سمت کار در آمریکا جذب کند.

بررسی تفاوت ویزای EB1 از طریق کارفرما وEB1 بدون کارفرما

پیش از صحبت از تفاوت ویزای EB1 از طریق کارفرما و EB1 بدون کارفرما بهتر است توضیحاتی را در رابطه با ویزای EB1 در کشور آمریکا ارائه کنیم. این ویزا یکی از انواع ویزاهای کاری در کشور آمریکاست. تنها برای افراد با دستاورد های ویژه طراحی شده است. دارای دسته بندی های مختلفی است. اما چنانچه از عنوان این مقاله بر می آید، هدف ما بررسی تفاوت ویزای EB1 از طریق کارفرما و EB1 بدون کارفرما است.

به طور کلی اما ویزای EB1 آمریکا را می توان در یک دسته بندی 3 تایی قرار داد. در رابطه با هر یک از آن ها باید به ارائه مطالب تکمیلی پرداخت. توصیه می کنیم قبل از ادامه موضوع، مقاله راهنمای انواع ویزاهای کاری آمریکا را که توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است را مطالعه فرمایید.

بررسی تفاوت ویزای EB1 از طریق کارفرما وEB1 بدون کارفرما

ویزای EB1 آمریکا

ویزای EB1.A نوع اول این نوع از ویزای کاری در کشور آمریکا شناخته می شود. شرایط ده گانه ای برای دریافت این ویزا در نظر گرفته شده که هر فرد در صورت در اختیار داشتن 3 شرط از آن ها قادر خواهد بود به این ویزای مهم دست پیدا کند. چنانچه اشاره کردیم، دریافت این ویزای کاری در آمریکا با توجه به رزومه کاری افراد ممکن می شود. اما رزومه کاری برای دریافت این ویزا کمی متفاوت است.

شما باید به نوعی در جهان شناخته شده باشید. جوایز بین المللی یا داخلی مشهور در سطح جوایز نوبل و امثال آن را بدست آورید. انتشار مقالات بین المللی، حضور در رسانه های تصویری مطرح جهانی، انتشار مطالبی در رابطه با نظریه های علمی شما در رسانه های علمی معتبر و چند مورد دیگر، از مهم ترین دلایلی هستند که به شما کمک خواهد کرد تا این ویزا را بدست آورید.

مطالعه مقاله ویزای eb-1 آمریکا جهت افراد خاص به شما کمک خواهد کرد تا اطلاعات کافی در زمینه موارد 10 گانه یاد شده بدست آورید. حال که صحبت از تفاوت ویزای EB1 از طریق کارفرما و EB1 بدون کارفرما به میان آمده است باید اشاره کرد که این نمونه ویزا، تنها ویزایی است که به دعوت نامه کارفرما نیازی نخواهد داشت.

ویزای EB1 نوع دوم در آمریکا

این ویزا که با عنوان ویزای EB1-B نیز شناخته می شود، یک ویزای کاری است که برای دریافت آن باید از طرف یکی از موسسات علمی یا تحقیقاتی در کشور آمریکا دعوتنامه ای برای شما ارسال شود. در حقیقت این ویزا به منظور جذب اساتید برتر دانشگاهی و نخبگان علمی طراحی شده است. برای دریافت این ویزا نیز یک اصول شش گانه طراحی شده است. داوطلبان دریافت آن باید حداقل 2 مورد از موارد شش گانه را در اختیار داشته باشند. اساتید برتر دانشگاهی و محققان برجسته علمی این فرصت را در اختیار خواهند داشت تا خانواده خود را نیز به همراه داشته باشند.

ویزای EB1 نوع سوم در آمریکا

آخرین نمونه از این ویزا، ویزای EB1-C است. زمانی که شما در شرکتی کار می کنید که شعبه ای در کشور آمریکا دارد، این امکان وجود خواهد داشت تا برای انجام ماموریت از طرف شرکت مادر، راهی کشور آمریکا شوید. توجه داشته باشید که شما باید از مسئولین رده بالای شرکت باشید و مسئولیت شما نیز باید اجرایی باشد. زمان استخدام شما در شرکت و همچنین مدت زمان سپری شده از زمان افتتاح شعبه در آمریکا در صدور این ویزا نقش بسیار مهمی دارد. طبیعتا برای دریافت این ویزا نیز به اجازه کارفرما نیاز خواهید داشت.

در باب تفاوت ویزای EB1 از طریق کارفرما وEB1 بدون کارفرما

از آنجا که موضوع اصلی بحث در این مقاله در رابطه با تفاوت ویزای EB1 از طریق کارفرما و EB1 بدون کارفرما بود، ما در ابتدای امر در رابطه با انواع ویزا EB1 مطالبی را ارائه کردیم. دانستیم که تنها ویزای نوع اول است که نیازی به وجود کارفرما نخواهد داشت. کسب رضایت از کارفرما در کشور آمریکا یک پروسه زمان بر است. نبود دخالت وی در صدور ویزای EB1-A می تواند به عنوان یک برگ برنده برای شما باشد. با این وجود شرایط ده گانه صدور این ویزا نیز به گونه ای است که هر فردی قادر به دریافت آن نخواهد بود.

در صورتی که قصد دارید برای ویزای کار آمریکا اقدام کنید، حتما با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید چرا که تنوع بالای ویزای کاری در کشور آمریکا می تواند شما را به اشتباه بیفکند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *